Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 Polski Portal COLOBOTa - COLOBOT Polish Portal
Forum - Polski Portal COLOBOTa
Strona głównaStrona główna UżytkownicyUżytkownicy GrupyGrupy StatystykiStatystyki


Poprzedni temat «» Następny temat
Colonization
Autor Wiadomość
Wronq 


Dołączył: 05 Sie 2011
Posty: 27
Wysłany: 08-08-2011, 20:15   

Fakt, jestem chętny i chwilami mógłbym tam sobie coś poskrobać.

Kurcze, UDK jest fajne i daje spore możliwości - przyznaję. Ale dla mnie strasznie, ale to strasznie trudne do ogarnięcia. Miałem (w sumie to nadal poniekąd mam) problem z najprostszymi czynnościami. Poza tym mam wrażenie, że jest dosyć ograniczające, a implementacja jakiegoś języka skryptowego byłaby nie lada udręką.

Nie ma innej opcji niż Ogre3D? Bardzo popularny chyba nie jest. Dokumentacja też nie jest pro-evul. Poza tym operuję głównie C# (Ogre3D jest przeznaczone dla C++, istnieje chyba coś takiego jak MORG, ale jaki wtedy mamy zysk, kiedy mogę równie dobrze wykorzystać DirectX'a czy XNA?) i nim wolałbym się posługiwać przy tego typu projekcie. Pewnie zaraz ktoś przyczepi się co do wydajności C#... Jeżeli tak to wtedy napiszę swoje zdanie na ten temat :P

Dziś udało mi się ładnie zaanimować te 3 boxy w kształcie wysięgnika i wszystko ruszyło (napotkałem kilka problemów, ale śmiga jak szalone :D ) Więc teraz zacznę sobie troszkę planować, a potem zajmę się logiką.

BTW wysłałem Ci zaproszenie do friendsów na stimie. Łatwiej wtedy będzie się dogadać co i jak.
_________________
Some people see things as they are, and say "why?". I dream things that never were and say "why not?".
 
 
     
Mrocza 


Twoja ulubiona misja: Swobodna na Ziemi
Pomógł: 4 razy
Wiek: 26
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 249
Skąd: Lublin
Wysłany: 04-09-2011, 12:52   

Colonization może być świetną produkcją ale trzeba spełnić kilka warunków.

1.MULTIPLAYER
Bez tego nie ma szans na ożywienie gry. Istnieją już gry RTS z takim układem kamery (np Sacrifice) i dobrze im się powodzi. Zawsze znajdzie się ktoś kto będzie chciał być tym najlepszym. Różne rankingi i turnieje napędzają całą tą maszynerie.

2 OGRANICZENIA WIEKOWE
Jeżeli nic nie zmienicie to stworzycie kolejną grę dla dzieci. Najpierw proponuję wymienić zabawne ogniste działka na porządne CKM-y zasilane taśmą wychodzącą z robota. Dodatkowy minerał służyć może do produkcji amunicji. Potrzebna będzie też zielona krew do mrówek jak będą atakowane. Zachęci to graczy lubiących FPS-y, jeżeli fabuła ma być nieliniowa to potrzebny jest też wątek polegający głównie na strzelaniu. Przemoc nie będzie zkierowana do ludzi więc gra powinna dostać oznaczenie PEGI 7 czyli dzieci też będą grać.
Ostatnio zmieniony przez Mrocza 04-09-2011, 13:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Simbax 
Mod


Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 22
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 473
Skąd: z Leszna
Wysłany: 04-09-2011, 13:18   

Wszyscy o multi, a kampania to co? Powinna być zaskakująca i wielowątkowa - takie sprzedają się najlepiej. Żeby gracz w czasie przechodzenia pomyślał "kurczę, muszę wiedzieć co będzie dalej...". I żeby było coś więcej niż SatCom. Dialogi. Może jeszcze ekwipunek. Powstałaby z tego mieszanka RTS+RPG. Blizzard udowadnia, że połączenie tych dwóch gatunków się sprawdza. Do dzisiaj lubię sobie pograć w Warcrafta 3.

Zanim wyśmiejecie ten pomysł - bądźmy szczerzy. Jeśli Colonization ma osiągnąć sukces to nie może być Colobotem 1:1. Hmm, ciekawe z jakiego powodu tak mało osób o tej grze jeszcze w ogóle pamięta... :roll:

PS CroCop mi powiedział, że coś tam zrobił. Niedługo mi wyśle jakiś utwór. Ale jest zniechęcony, bo praktycznie gówno się tu dzieje. W sumie się mu nie dziwie. Przepraszam za słownictwo.
_________________
http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog
 
     
Mrocza 


Twoja ulubiona misja: Swobodna na Ziemi
Pomógł: 4 razy
Wiek: 26
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 249
Skąd: Lublin
Wysłany: 04-09-2011, 13:40   

3 MODUŁOWOŚĆ
W colobocie była już tego namiastka. Chodzi o to że roboty budowane są z trzech czy czterech segmentów. W jednej zakładce fabryki wybieramy podwozie w drugiej zasilanie w trzeciej nadwozie. Ten system składania pojazdów z części sprawdził się w wielu produkcjach (np Original war).
 
 
     
krzys_h 


Twoja ulubiona misja: Wszystkie :)
Pomógł: 3 razy
Wiek: 20
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 255
Skąd: Łódź
Wysłany: 04-09-2011, 15:33   

Pomysły mamy fajne, ale teraz trzeba znaleść silnik, który umożliwi ich realizację. Bo na razie jakoś wszyscy tylko dają pomysły, a nikt nie bierze się za ich realizację (ja jestem chętny ale wciąż jesteśmy niezdecydowani co do silnika)
_________________
Gość, cieszysz się, że skontaktowaliśmy się z EPSITEC?
 
 
     
Simbax 
Mod


Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 22
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 473
Skąd: z Leszna
Wysłany: 04-09-2011, 16:29   

Należy wreszcie zakończyć tę dyskusję na temat silnika.
_________________
http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog
 
     
Wronq 


Dołączył: 05 Sie 2011
Posty: 27
Wysłany: 04-09-2011, 17:15   

Pomysły są dobre, ale żeby je zrealizować w stopniu zadowalającym trzeba mieć do tego całe studio...
Dajmy na to takie ostatnio świeżynki jak COD czy Battlefield - pracują nad nimi zastępy ludzi i wydanie nowej części zajmuje im rok, gdzie większość kodu da się przekopiować. Może samo zaprogramowanie to nie problem, ale rzucacie ogólnikami troszkę.
Podoba mi się to, co piszecie, ale:
1. Jak dokładnie ma wyglądać multiplayer? kooperacja? versus? deathmatch? Na czym dokładnie by to polegało?
2. Zaskakująca, wielowątkowa kampania - od mojej strony nie ma problemu, lecz dajcie scenariusz. Do tego wystarczy wyobraźnia i może zrobić to każdy. Mówiąc scenariusz mam na myśli DOKŁADNY scenariusz. Z każdym nawet najmniejszym szczegółem.
3. Ekwipunek - do czego? po co? co w nim? To się pewnie wiąże z jakimiś przedmiotami i mogę zadawać kolejne pytania.
4. Modułowość MROCZY - myślę, że jeżeli miałbyś wybudować 5 fabryk, żeby zrobić robota byłoby to upierdliwe. Trzeba dobrze się zastanowić nad niektórymi rzeczami, lecz z tym wiąże się ryzyko zmarnowanego czasu, bo dużo rzeczy może nie wypalić.

Pozdrawiam, Wronq!
_________________
Some people see things as they are, and say "why?". I dream things that never were and say "why not?".
 
 
     
Simbax 
Mod


Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 22
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 473
Skąd: z Leszna
Wysłany: 04-09-2011, 17:43   

Wszystko poniżej to tylko moje propozycje.
1. Specjalna kampania kooperacyjna (jak w Portalu 2).
Arena, to co już kilka razy ktoś chciał zrobić w Colobocie, czyli "czyj program jest lepszy". Wyglądałoby to tak: ktoś wyzywa kogoś na pojedynek. Warunki, mapę itp. wyznacza wyzywający. "Gra" jest założona, każdy pisze wtedy kiedy ma wolny czas, a gdy uzna, że jest gotowy wysyła program i czeka na przeciwnika. Gdy obydwoje wyślą pojedynek jest odgrywany. W wolnej chwili będą sobie mogli obejrzeć przebieg meczu.
Walka turowa. Każdy ma drużynę robotów i określoną liczbę ruchów na turę. Na podobnych zasadach jak wyżej, żeby uszanować czas graczy. (Ciekawostka: obydwa pomysły zerżnięte z pewnej gry, nie napiszę jakiej).
Kolonizacja. Jedna osoba zakłada serwer (najlepiej 24/7) i po prostu wszyscy sobie tam grają tzn. zakładają bazy, programują roboty, organizują jakieś turnieje itp. Zerżnięte z Minecrafta.
Deathmatch. Po prostu strzelaniny w czasie rzeczywistym. Roboty, ludzie i obcy. Zależy jaką postać gracz wybierze.
Survival. Ludzie vs Obcy. 5-30 minut na przygotowania, potem coraz większe ataki obcych. Podobnie jak w L4D - 4 ludzie i 4 obcy. Oczywiście resztą obcych będzie kierować komputer, gracze będą ich wspomagać.
Survival Humans vs Computers. To samo, tyle że więcej robotów/obcych i można stanąć tylko po jednej stronie. Czyli tylko dla 4 graczy.
2. Nie wiem czego byście oczekiwali, mógłbym taki scenariusz przygotować, ale ta gra to raczej nie mój "styl" i pewnie to co bym napisał by zupełnie nie pasowało. Ja lubię intrygi, tajemniczość, akcję itp. a rozgrywka będzie przebiegać raczej w wolnym tempie. Jestem pewien, że Raptor nam coś napisze :)
3. Jedzenie, broń, pancerz, ulepszenia dla robotów, "moce technologiczne/biotyczne" (Mass Effect).
4. Myślę, że tu chodzi o jedną fabrykę, w której składasz sobie robota do kupy.

Większość z tych rzeczy nie da się pewnie zrealizować albo zajęłyby zbyt dużo czasu, ale lepiej mieć za dużo i coś z tego wybrać, niż za mało. Może niektórzy zauważyli, że bardzo dużo zerżnąłem z innych gier. No cóż, nikt nam nie zabroni wykorzystania paru sprawdzonych rozwiązań. Akurat Colonization może być taką grą, w której można zrobić praktycznie wszystko, przynajmniej jeśli chodzi o jej tworzenie.
_________________
http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog
 
     
Mrocza 


Twoja ulubiona misja: Swobodna na Ziemi
Pomógł: 4 razy
Wiek: 26
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 249
Skąd: Lublin
Wysłany: 05-09-2011, 07:50   

Nie chodzi mi o budowę kilku fabryk.
W colobocie jest 16 podstawowych robotów (nie licząc tych ciężkich i nurka) i 16 przycisków do ich budowania, ten sam efekt można uzyskać dodając tylko 8 przycisków na pierwszej zakładce fabryki wybieramy typ podwozia na drugiej nadwozia.
 
 
     
Madman07


Wiek: 28
Dołączył: 29 Maj 2011
Posty: 133
Skąd: Ze Stargate ;]
Wysłany: 05-09-2011, 19:23   

Powiedz, że chcesz zeby proces produkcji wyglądał podobnie jak w serii Earth (2140, 2150, 2160). Które również szaleńczo mi się podoba. Mamy tam do wyboru rożne podwozia, bronie cieżkie i lekkie. Wsytarczy otworzyć edytor i dopasować bronie i podwozia (np podwozioe Jaguar - 1 ciężka broń (na której można załyżc dodatkowo lekką) + 1 lekka broń (lub wyposażenie specjalne, radar, maskowanie, regeneracja osłon)). Myśle że koledze o to chodziło.
_________________

"The Destiny. Launched hundreds of thousands of years ago. Faster than light, yet not through hyperspace. Who knows how far it's traveled."
 
     
Simbax 
Mod


Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 22
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 473
Skąd: z Leszna
Wysłany: 07-09-2011, 15:52   

Spróbowałem swoich sił w GIMPie do zrobienia ikony gry. Oto wynik:


Wygląda ociupinkę lepiej w pomniejszeniu.

Download: http://dl.dropbox.com/u/1...nizationico.rar
_________________
http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog
 
     
krzys_h 


Twoja ulubiona misja: Wszystkie :)
Pomógł: 3 razy
Wiek: 20
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 255
Skąd: Łódź
Wysłany: 07-09-2011, 17:25   

Jest tylko jeden problem: Gra o nazwie Colonization już istnieje. :( Trzeba wymyślić coś innego.
_________________
Gość, cieszysz się, że skontaktowaliśmy się z EPSITEC?
 
 
     
Raptor 
Clever Girl


Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Pomógł: 4 razy
Wiek: 24
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 432
Skąd: Isla Nublar
Wysłany: 07-09-2011, 17:33   

Kiedyś padła, moim zdaniem, zdecydowanie najlepsza propozycja:

C-World i kropka.
_________________
- Stężenie czekolady we krwi: 93‰
- Ja to bym zjadł jeszcze batona...


 
     
Simbax 
Mod


Twoja ulubiona misja: Wszystkie na Krystalii
Pomógł: 6 razy
Wiek: 22
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 473
Skąd: z Leszna
Wysłany: 07-09-2011, 18:24   

Ok, jak będę miał myszkę to zmienię :) Ale ikona sama w sobie może być?
_________________
http://projektsimbax.blogspot.com/ <- Taki sobie blog
 
     
Wronq 


Dołączył: 05 Sie 2011
Posty: 27
Wysłany: 07-09-2011, 18:26   

A może lepiej byście zrobili gdybyście nie zaczynali od nazwy, ale od scenariusza, czy nawet pomysłu na rozgrywkę? Nazwa wtedy oparta byłaby na tym...
C-World chyba za bardzo się kojarzy z C i programowaniem, a nie wiem, czy wy chcecie, żeby gra oparta była wyłącznie na tym. Lepiej zapomnieć o wszystkich Colo, C, czy Cee.
_________________
Some people see things as they are, and say "why?". I dream things that never were and say "why not?".
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012