Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 Polski Portal COLOBOTa - COLOBOT Polish Portal
Forum - Polski Portal COLOBOTa
Strona głównaStrona główna UżytkownicyUżytkownicy GrupyGrupy StatystykiStatystyki


Poprzedni temat «» Następny temat
Colonization
Autor Wiadomość
Madman07


Wiek: 28
Dołączył: 29 Maj 2011
Posty: 133
Skąd: Ze Stargate ;]
Wysłany: 31-05-2011, 00:40   

Pytanie odnośnie designu robotów i budowli, taki sam jak stare roboty czy coś nowego? To zależy od fabuły i trzeba to by przemyśleć.

P.S. Myślę że przekonałem kumpla, który pomoże mi teksturować modele :)
_________________

"The Destiny. Launched hundreds of thousands of years ago. Faster than light, yet not through hyperspace. Who knows how far it's traveled."
 
     
adiblol 
Administrator forum
FLOSS FTW!


Twoja ulubiona misja: porównywanie formatów audio
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 1313
Skąd: pokój odsłuchowy
Wysłany: 31-05-2011, 01:16   

Madman07 napisał/a:
Moje przygody z Paint.Net (który to chyba jest open source)
Wypróbuj GIMP-a.
_________________
1Tbps Project && Telecomix Network

 
 
     
krzys_h 


Twoja ulubiona misja: Wszystkie :)
Pomógł: 3 razy
Wiek: 20
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 255
Skąd: Łódź
Wysłany: 31-05-2011, 08:05   

No to moje propozycje:
1. Wymyślmy jakąś nazwę nie kojarzącą się z colobotem żeby Epsitec się nie przyczepił. Hmm... Może "Colonization"?
2. Co do fabuły to może zrobimy colobota 1 od nowa i rozszerzymy go np. o dodatkowe planety i dodamy do tego kontynuację jako nową fabułę? (np. przy tworzeniu profilu może być wybór Misja C1 i Misja C2)
_________________
Gość, cieszysz się, że skontaktowaliśmy się z EPSITEC?
 
 
     
Madman07


Wiek: 28
Dołączył: 29 Maj 2011
Posty: 133
Skąd: Ze Stargate ;]
Wysłany: 31-05-2011, 13:50   

Czyli skupiamy się po prostu na odświeżeniu starego colobota? Brzmi dobrze, bardziej zdetalowane modele i tekstury i ta sama grywalnośc + rozszerzona fabuła :)
_________________

"The Destiny. Launched hundreds of thousands of years ago. Faster than light, yet not through hyperspace. Who knows how far it's traveled."
 
     
Apus 


Twoja ulubiona misja: 2 pierwsze na Wulkanii
Pomógł: 3 razy
Wiek: 19
Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 246
Skąd: ze wsi
Wysłany: 31-05-2011, 14:54   

krzys_h napisał/a:
No to moje propozycje:
1. Wymyślmy jakąś nazwę nie kojarzącą się z colobotem żeby Epsitec się nie przyczepił. Hmm... Może "Colonization"?
2. Co do fabuły to może zrobimy colobota 1 od nowa i rozszerzymy go np. o dodatkowe planety i dodamy do tego kontynuację jako nową fabułę? (np. przy tworzeniu profilu może być wybór Misja C1 i Misja C2)

Jeśli Colobot 2 będzie zawierał misje ze starego Colobota, to kolesie z Epsiteca tez się mogą do nich przyczepić. Czyli albo zmieniamy nazwę i kontynuujemy fabułę Colobota, nie umieszczając starych misji, albo liczymy na to, że Epsitec się do nas nie przyczepi i dajemy nazwę Colobot 2 i wrzucamy stare misje, a do tego drugie tyle nowych. BTW ten wybór misje C1/C2 to niewypał. Lepiej zrobić tak, że po starych misjach są nowe.
 
     
krzys_h 


Twoja ulubiona misja: Wszystkie :)
Pomógł: 3 razy
Wiek: 20
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 255
Skąd: Łódź
Wysłany: 31-05-2011, 15:01   

Jeszcze kilka propozycji:
1. Czy w UDK jest możliwość dodania trybu multiplayer? Od miesiąca pracuję nad zewnętrznym programem dodającym go do colobota.
2. Do nowych misji koniecznie trzeba wymyślić nowe roboty i budynki.
3. Zapisuję się do projektu jako programista tylko daj jakiś tutorial jak to robić (najlepiej po polsku, ale po angielsku też może być)
4. Jakieś pomysły na nazwę?
_________________
Gość, cieszysz się, że skontaktowaliśmy się z EPSITEC?
 
 
     
Madman07


Wiek: 28
Dołączył: 29 Maj 2011
Posty: 133
Skąd: Ze Stargate ;]
Wysłany: 31-05-2011, 15:09   

Można zrobić remake fabuły z poważnymi zmianami, całkowicie nowymi raportami itp, wtedy nie powinni się przyczepić.
Tak, UDK posiada tryb multiplayer z tego co mi wiadomo (można go nawet włączyć w trybie testowania mapy, z poziomu edytora). Samo korzystanie z edytora nie sprawia problemów, w ciągu godziny spokojnie nauczyłem się robić proste mapki. Natomiast część programistyczna jest robiona w UnrealScript którego jeszcze nie ruszałem i nie mam pojęcia o tym, także google naszym przyjacielem.

Ktoś tutaj rzucił fajną nazwę Colonization. Można zrobić z tego Space Colonization, etc.

Mam zamiar nie dać im powodu do przyczepienia się o modele. W końcu są całkiem nowe, a że wyglądają podobnie to nie moja wina :)

_________________

"The Destiny. Launched hundreds of thousands of years ago. Faster than light, yet not through hyperspace. Who knows how far it's traveled."
 
     
krzys_h 


Twoja ulubiona misja: Wszystkie :)
Pomógł: 3 razy
Wiek: 20
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 255
Skąd: Łódź
Wysłany: 31-05-2011, 15:13   

Proponuję zmienić nazwę i dać stare + nowe misje. Miejmy nadzieję że zmiana nazwy zmniejszy prawdopodobieństwo przyczepienia się Epsiteca. I zależnie od fabuły między starymi a nowymi misjami można dać jakiś filmik w stylu "10 lat później..."

[ Dodano: 31-05-2011, 15:26 ]
UnrealScript? Hmm... Wydaje mi się, że można dzięki niemu zrobić naprawdę ciekawego colobota 2. I z wbudowanym trybem multiplayer... Dobra, ale już może wróćmy na ziemię. Nie mam przy sobie teraz instalki UDK a łączę się z internetem przez telefon (służy jako modem) i pobieranie 1,5 GB nie wchodzi tu w grę, więc zajmę się nauką UnrealScript dopiero wieczorem. Zobaczę, może będę też mógł służyć jako maper.

PS. Jak idzie modelowanie? Ile modeli już skończyłeś?
_________________
Gość, cieszysz się, że skontaktowaliśmy się z EPSITEC?
 
 
     
Madman07


Wiek: 28
Dołączył: 29 Maj 2011
Posty: 133
Skąd: Ze Stargate ;]
Wysłany: 31-05-2011, 15:36   

Z powodu egzaminów, pisania sprawozdań etc. narazie tyle ile widać na powyższym screenie. Czekałem też nieco na sugestię czy będą całkiem nowe modele czy udoskonalone starte.
_________________

"The Destiny. Launched hundreds of thousands of years ago. Faster than light, yet not through hyperspace. Who knows how far it's traveled."
 
     
krzys_h 


Twoja ulubiona misja: Wszystkie :)
Pomógł: 3 razy
Wiek: 20
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 255
Skąd: Łódź
Wysłany: 31-05-2011, 15:45   

A jak będzie ładna grafika to może uda mi się namówić do zagrania kolegę, który nie cierpi colobota za słabą grafikę :P

A poza tym:
1. Będą user levele? Jako programista musiałbym napisać jakiś interpreter, mam rację?
2. Może jakieś dodatkowe minigry np. wyścigi robotów?
3. Zna ktoś jakiś kompilator C++ open source na którym można by się wzorować pisząc interpreter CBot?

[ Dodano: 31-05-2011, 15:55 ]
4. Nagrywanie filmików z gry, również w technologii 3D (no wiecie, 2 obrazki z kamerą przesuniętą o 65 mm (chyba, nie jestem pewien))
5. Anaglifowe 3D podczas grania, ale nie wiem czy da się to zrealizować na tym silniku
_________________
Gość, cieszysz się, że skontaktowaliśmy się z EPSITEC?
 
 
     
Madman07


Wiek: 28
Dołączył: 29 Maj 2011
Posty: 133
Skąd: Ze Stargate ;]
Wysłany: 31-05-2011, 16:21   

No to już zależy od programistów. Minigry to po prostu trzeba przygotować takie gamemodes, tak jak to jest w ut. To samo do swobodnej gry, wyzwań, ćwiczeń. User levels będś się sprowadzać do zrobienia mapy i oskryptowania tego (chyba, że mapki mają być do gry swobodnej). Zobaczymy jak to będzie. Ja co nieco się znam na programowaniu ale nie aż tak żeby wszystko zrobić :)

Z tego co wyczytałem engine obsługuje wszelkie anaglyphowe metody itp.
_________________

"The Destiny. Launched hundreds of thousands of years ago. Faster than light, yet not through hyperspace. Who knows how far it's traveled."
 
     
Abadon 
Administrator forum
Administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 586
Wysłany: 31-05-2011, 16:45   

Cytat:
Ktoś tutaj rzucił fajną nazwę Colonization. Można zrobić z tego Space Colonization, etc.


Świetna nazwa. Jeśli powtórzy sukces gry Civilisation to będzie sukces :D
Co do tworzenia projektu. Zalecam opierać się głównie na niektórych elementach Colobota, które stworzyły klimat. Czyli jego modele (co z tego że pojady i inne elementy są podobne? Samochody w wielu grach też są podobne), odcinamy się jednak od kontynuacji fabuły (czyli rzadko wspominamy o poprzednich ekspedycjach C1, jak już coś to ubieramy ją w inną historyjkę jakby działa się w realiach tej tworzonej właśnie gry, ale sporo wcześniej przed aktualnymi zdarzeniami w Colonization.

Myślę że gra, jeśli w ogóle powstanie zostanie uznana za colobotopodobną i nikt do tego pretensji nie będzie miał...
-nie "kradniemy" tytułu
-nie kradniemy silnika gry
... czyli to, o co najbardziej byłby zdenerwowany Epsitec, jeżeli jeszcze korzysta z praw autorskich.


P.S
Pobrałem UDK i próbowałem zainstalować. Okazało że mam problemy z kartą graficzną i muszę w nią zainwestować, akurat mam zaoszczędzone ok. 500 zł więc myślę że coś fajnego się trafi. Muszę się porozglądać.
_________________

 
     
Raptor 
Clever Girl


Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Pomógł: 4 razy
Wiek: 24
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 432
Skąd: Isla Nublar
Wysłany: 31-05-2011, 18:42   

Widzę, że ambicje są ogromne i padają tu Wielkie Idee. Jednak pamiętajmy: jeśli chcemy, by Nasz produkt osiągnął sukces, musimy go zrobić PRECYZYJNIE! Szczególnie, gdy chcemy go rozpowszechniać w internecie/sprzedawać.

Moja kolejna propozycja:

Mogę wykonać pierwsze szkice koncepcyjne swoich pomysłów robotów, budynków, insektów, roślin i innych elementów gry. Specjalnym rysownikiem nie jestem, ale myślę, że dam radę.
_________________
- Stężenie czekolady we krwi: 93‰
- Ja to bym zjadł jeszcze batona...


 
     
Madman07


Wiek: 28
Dołączył: 29 Maj 2011
Posty: 133
Skąd: Ze Stargate ;]
Wysłany: 31-05-2011, 21:25   

Ja w tej chwili modelując budynki a potem roboty wzoruję się na starych robotach + wszelkie detale z tekstur też modeluję. Jeżeli masz jakieś pomysły to nie ma sprawy, możesz coś przygotować.
_________________

"The Destiny. Launched hundreds of thousands of years ago. Faster than light, yet not through hyperspace. Who knows how far it's traveled."
 
     
Raptor 
Clever Girl


Twoja ulubiona misja: Raptorowanie
Pomógł: 4 razy
Wiek: 24
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 432
Skąd: Isla Nublar
Wysłany: 31-05-2011, 23:05   

Dobra. Na początek mam całkiem dobry zarys tego, jak ma wyglądać nowy robot treningowy na kołach (no właśnie: czy dobrym pomysłem bedzie taki robot, ale z innymi napędami?). Bedzie to połączenie zwykłego bota treningowego z CoLoBoT, bolidu z CeeBot4 i bota rysującego z CeeBot3. To wszystko w celach oczywiście ćwiczebnych.

Pytanie ogólne do Was wszystkich. Czy chcecie, by design nowych obiektów pozostał ten sam (chodzi mi o to, że oryginalne boty i budynki w CoLoBoT są złożone z prostych, kanciastych i estetycznych brył, czasami nawet bardzo nierealnych i zabawnych)? Czy może wszystkie obiekty mają mieć bardziej nowoczesny, poważny i elegancki wygląd (dostosowany do obecnych trendów S-F i robotyki)?
_________________
- Stężenie czekolady we krwi: 93‰
- Ja to bym zjadł jeszcze batona...


 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Polski Portal COLOBOTa © 2008 - 2012