Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 
Polski Portal COLOBOTa
COLOBOT Polish Portal

Pogotowie - Zadania z fizyki

Abadon - 03-02-2011, 13:58
Temat postu: Zadania z fizyki
Przedstawiam proste zadania wraz z rozwiązaniem...

5.10
Ciężarek umieszczony na równi pochyłej o kącie nachylenia do poziomu ?= 45° zaczyna zsuwać się z niem i po przebyciu drogi s=2,34 m osiąga szybkość v=3,12 m/s. Jaką wartość ma współczynnik tarcia ciężarka o równię?

5.11
Chłopiec zjeżdża na sankach z ośnieżonej górki o wysokości h=4 m i kącie nachylenia do poziomu ?=30°. Otoczenie górki jest poziome. Jaką drogę przebędzie chłopiec na sankach od chwili zjechania z górki do momentu zatrzymania się? Współczynnik tarcia sanek o śnieg na górce i drodze poziomej jest jednakowy i wynosi f=0,08.

5.5
Tramwaj jadący ruchem jednostajnym z szybkością v=10 m/s zaczął gwałtownie hamować tak, że jego koła, nie obracając się ślizgały się po szynach. Jaką drogę przejedzie tramwaj do momentu zatrzymania się, jeżeli porusza się ruchem jednostajnie opóźnionym, a współczynnik tarcia kół o szyny wynosi f=0,2?





Myślę że zadania są dobrze zrobione. Może komuś się to przydać gdy będzie szukał pomocy...

adiblol - 03-02-2011, 20:13

Proponuję korzystać z pokazywarka.pl bo bez unicode wiele nie zdziałamy :>

[ Dodano: 03-02-2011, 20:15 ]
Chce Ci się rysować od linijki? :-o Ty masz życie (np. sieci komputerowe) czy cały wolny czas na nauce fizyki?

Abadon - 03-02-2011, 20:36

Cytat:
Chce Ci się rysować od linijki?


Po tym względem jestem pedantem. Z charakterem pisma jest nieco gorzej.


Cytat:
Ty masz życie (np. sieci komputerowe) czy cały wolny czas na nauce fizyki?


Nudzę się, próbowałem programować, ale jak widać moje umiejętności chyba umarły... no to z fizyki i chemii seryjnie rozwiązuje zadania... to co umiem oczywiście.

Dziwię się ludziom, którzy chodzą na korki i płacą krocie (mają coś czego nie rozumieją na talerzu, ja wolę dojść do rozwiązania sam lub z pomocą przyjaciół).

Berserker - 03-02-2011, 20:41

@up, jedyne co mam wspolnego z korkami i prywatnymi dodatkowymi zajeciami to to, ze okazyjnie kiedys dawalem korki z fizyki :)

A zadania szczerze mowiac sa na poziomie III gim :D

Abadon - 03-02-2011, 20:47

Cytat:
A zadania szczerze mowiac sa na poziomie III gim


W sumie to też mam takie odczucie, ale prawdę mówiąc to chodziłem do takiego gimnazjum gdzie fizyka była naprawdę na marnym poziomie... niestety. W ogóle gimnazjum z rocznika na rocznik jest jakieś coraz bardziej okrojone.

Simbax - 03-02-2011, 20:48

Fizyka jest łatwa. Przynajmniej to, co na razie miałem (2. gim) było łatwe. Będzie (znacznie) gorzej? :->
Abadon - 03-02-2011, 20:51

W liceum są fajniejsze zadania... w gimnazjum za niski poziom (bo gimnazjum jest dla wszystkich).
Thorin12 - 03-02-2011, 21:08

Ja też nie jestem tęgi w Fizyce (ledwo 3 wyciągnąłem D: ) ale mam brata który studiuje Biofizyke molekularną wiec za korki nie muszę przynajmniej płacić :>
adiblol - 03-02-2011, 21:35

Tarcia nie mieliśmy w gimnazjum, nie wchodzi w skład programu AFAIR.
Berserker - 03-02-2011, 21:36

@up
Mam 2 doktorow z fizyki w rodzinie, dziwnym trafem sa to moi rodzice :)

@Simbax
Pod koniec I LO mialem probke fizyki relatywistycznej, nie wiem, czy to przez nauczycielke (zwolnila sie bo nie wyrabiala psychicznie z uczniami) czy to przez sama relatywistyke, ale to bylo straszne...

Raptor - 03-02-2011, 22:13

Ja tam fizykę leję. W ogóle jestem kompletnym beztalenciem w ''ścisłych sferach''. Jedyne, co mi ostatnio wychodzi w logistyce, to programowanie w Pascal. Postawiłem sobie jasno, że jak nie umiem zbyt dobrze C-Bot, to zacznę od czegoś prostszego. Z pewnością niedługo opublikuję tutaj swoje pierwsze, dość toporne programy.
adiblol - 03-02-2011, 22:18

cezar.512 napisał/a:
logistyce

W branży zajmującej się transportem? :D

Raptor - 03-02-2011, 22:25

adiblol napisał/a:
W branży zajmującej się transportem? :D

Nie. W moim znaczeniu tego słowa, chodzi o naukę wymagającą od osobnika myślenia w trybie logicznym...

adiblol - 03-02-2011, 23:48

cezar.512 napisał/a:
Nie. W moim znaczeniu tego słowa, chodzi o naukę wymagającą od osobnika myślenia w trybie logicznym...
To chodziło Ci o logikę.
Raptor - 04-02-2011, 08:49

Jak zwał, tak zwał... Nigdy nie myślę trzeźwo po 22...
Abadon - 21-02-2011, 20:36

Mam kolejną prośbę, nie nadążam z czasem, mam taki nawał pracy że nie wiem czy się wyrobię się ze wszystkim (pewnie i wy macie podobnie jeśli nie macie ferii). Nie wiem czy na czwartek zdążę zrobić z fizyki i czy po chemii i biologi coś będę kojarzył w nocy. Dlatego też proszę jakiegoś dobrego człowieka by mi wytłumaczył zad. 8.17, 8.19 8.22 i 8.28 jak je zrobić, zrobić też możecie( wówczas sam dojdę jak za takie podobne zadania się wziąć). Z góry mówią że nie patrzyłem jeszcze na zadania i może okazać się są one banalne, ale spieszę się.

A oto skany.



Z góry wielkie dzięki, a teraz lecę odrobić z maty, chemii i na pracę klasową z niemca (polak olewam :-P )

Abadon - 22-02-2011, 23:17

OK, teraz powinno być dobrze: http://www.dropbox.com/ga.../Skany?h=81b207
Berserker - 22-02-2011, 23:38

8.17 - Zamiana energii potencjalnej na kinetyczna (nie wiem po co dali tu ksztalt kola, pewnie by dac zagadke idiotom :P )
8.19 - Tu z kolei zamiana uzyskanej energii kinetycznej na prace ktora wykonuje grunt wyhamowywujac kule.
8.22 - To chyba byloby mi ciezej wytlumaczyc, zadania ze strata energii sa czesto dziwne. Na chama jakbys chcial zrobic to:
Musisz obliczyc energie ukladu (energia potencjalna w najwyzszym punkcie lub energia kinetyczna tuz przed uderzeniem o ziemie) przed uderzeniem o ziemie, wtedy musisz opierajac sie na tym odliczyc strate energii i opierajac sie na tym liczysz nowa energie potencjalna, dzieki ktorej otrzymasz nowa wysokosc.
8.28 - Korzystajac z danych liczysz, ile energii jest potrzebne, zeby kulka przebila gazete. No i wtedy musisz wyliczyc, z jakiej wysokosci mozna ta energie uzyskac.

To powinno ci sporo pomoc, bo to sa praktycznie rozwiazania tych zadan.

Abadon - 23-02-2011, 22:21

Udało się jakoś. Wielkie dzięki...

http://www.dropbox.com/ga.../Skany?h=81b207

[ Dodano: 26-02-2011, 20:42 ]
EDIT:

Mógłby ktoś rzucić na to okiem, czy dobrze zrobiłem?

http://www.dropbox.com/ga...Fizyka?h=feb351

Berserker - 26-02-2011, 23:10

Jakby to byla forma przystepniejsza niz skany twojego genialnego pisma to bym moze sie zmusil do przeczytania.
Abadon - 27-02-2011, 08:14

OK. Już nie trzeba, jakoś poradziłem sobie.

Genialne pismo? Tzn. nieczytelne...? Jak dla mnie jest wszystko czytelne, ale rzeczywiście często mi zwracają na to uwagę :D

krzys_h - 27-02-2011, 08:20

Też tak często miewam...
adiblol - 27-02-2011, 10:12

Ja widzę doskonale to pismo, może dlatego że sam piszę jeszcze mniej wyraźnie.
Berserker - 27-02-2011, 11:53

Nie chodzi mi o pismo, bo ja pisze tak, ze u mnie m, n i u wygladaja tak samo i ogolnie najfajniejsza rozrywka na wielu lekcjach poza graniem w pilke, kolko i krzyzyk i grawitacje jest proba rozczytania co pisalem pare lekcji wczesniej.

Ale jakbym nie musial przechylac glowy o 90° to by sie latwiej czytalo, poza tym nie chce mi sie szukac ktore rozwiazanie jest do ktorego zadania :P

Abadon - 27-02-2011, 12:56

Zawsze można zapisać a później obrócić obraz :D

Mam pytanie.

Jeśli jest zadanie z równią i jest podany kąt nachylenia ?, masa ciała, wysokość równi, oraz współczynnik tarcia to pracę tarcia obliczmy w sposób taki:

No to na początek wykorzystujemy właściwości trójkąta prostokątnego o kątach 30°, 60°, 90°
... później z pitagorasa obliczamy x (drogę jaką przejedzie ciało podczas wjeżdżania czy zjeżdżania)

Więc w takim razie?

cos'b=0

W=Fk*cos'a*x
W=mgf*cos'a*1*x

Berserker - 27-02-2011, 13:33

Nie wiem o co ci chodzi dokladnie, bo sam sobie dales odpowiedz :P
Abadon - 06-03-2011, 18:19

Jest takie oto zadanie:

Na powierzchni równi o kącie nachylenia α = 20° znajdował się klocek o masie m = 10 kg. Klocek był w spoczynku dzięki tarciu, którego średnia wartość współczynnika wynosi μ = 0,35. Klocek został trafiony kulą o masie = 0,1 kg poruszającą się z prędkością poziomą = 100 m/s. Kula utkwiła w klocku. Jak daleko przesunie się klocek po powierzchni równi?

Jaka jest szybkość po tym jak kula uderzy w klocek? Mi za każdym razem wychodzi 1,05 m/s, zaś droga przebyta to 0,16 m.

Berserker - 07-03-2011, 18:52

Wzor na ped i zamiana energii kinetycznej na prace tarcia.
Abadon - 07-03-2011, 22:32

Tak, tak. Już wczoraj udało mi się do tego dojść. Wystarczy trochę z funkcji trygonometrycznych skorzystać. I prawo zachowania pędu, a następnie energii.

Berserker z jakich zbiorów z fizyki korzystasz?

Berserker - 07-03-2011, 23:53

"Zbior prostych zadan z fizyki" Krzysztof Chyla, w sumie to z niego nie korzystam, podarl mi sie w wakacje na polowy, jedna zgubilem a do drugiej nie zagladam.

Powered by phpBB modified by Przemo & WRIM © 2003 phpBB Group