Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 
Polski Portal COLOBOTa
COLOBOT Polish Portal

COLOBOT 2 - Colobot jako mod

Thorin12 - 13-01-2011, 14:11
Temat postu: Colobot jako mod
Tak sobie pomyślałem, by przenieść Colobota na silnik Source, czyli przerobić go na mod do Half life 2

Efekt tego byłby wręcz zadowalający (ładna grafika, lepsza fizyka i większe możliwości przy robieniu mapek np jaskinie czy ładny Skybox) Można by nawet rozważyć dodanie nowych robotów

Niestety Silnik Source opiera się głównie na Half life 2 który niestety jest płatny (przez co z pewnością szybko spotkam się z dezaprobatą adiblola :> )

Na szczęście panowie z Valve udestępniają narzędzia do tworzenia modów przez co można uniknąć pisania całego kodu od początku


Co wy na to?

krzys_h - 13-01-2011, 15:26

A znasz kogoś, kto umiałby to zrobić :?: Jak byś wytłumaczył jak, to mógłbym spróbować...
Simbax - 13-01-2011, 15:27

Bawiłem się kiedyś w robienie mapek do Gmod-a, a właściwie do HL2. Coś mi tam nawet wyszło, edytor jest dosyć prosty w obsłudze :-) Jestem całkowicie za, chociaż potrzebny by był ktoś kto umiałby robić mody. Ostatnio nawet myślałem, żeby mógł powstać mod Minecraft do Source, aż dziwne że nie wpadłem wtedy na twój pomysł z Colobot-em :->

Thorin12 napisał/a:
(przez co z pewnością szybko spotkam się z dezaprobatą adiblola :> )


W demokracji liczy się głos większości ;) 50 zł za The Orange Box (5 znakomitych gier w tym HL2 i episod 1 i 2) to wcale nie jest dużo. Zwłaszcza jeśli chodzi o zawartość.

Thorin12 - 13-01-2011, 15:30

krzys_h napisał/a:
A znasz kogoś, kto umiałby to zrobić :?: Jak byś wytłumaczył jak, to mógłbym spróbować...


Najpierw czekam na opinie ludzi ;)

Potem pomyślimy nad rozdzieleniem roboty...

Sioner - 13-01-2011, 17:33

A co z programowaniem?
Thorin12 - 13-01-2011, 17:54

Do gmoda można robić własne bronie, przedmioty jeśli się umie LUA. W gmodzie także ludzie wymyślili własny język programowania - Expression 2. A że gmod TAKŻE jest modem do HL2 to dodanie programowania chyba nie będzie stanowiło problemu ^^
adiblol - 13-01-2011, 20:57

Problemem jest nie tyle to że jest płatne ale to że nie ma źródła. Przez to nie mam pewności czy ktoś nie próbuje mnie szpiegować...
Simbax - 13-01-2011, 21:03

Po kij Valve miałoby szpiegować? Dobra, system to jeszcze, ale gry? Jeszcze nigdy nie słyszałem, żeby jakakolwiek gra komputerowa kogoś szpiegowała. Co innego konsole. Dzisiaj przeczytałem, że Sony może zdalnie wyłączyć PS3, bo się przy każdym uruchomieniu łączy z serwerem...

Podobno nie ma większych problemów z odpaleniem Source na Linux. I pragnę wspomnieć, że potrzebny jest Steam.

Thorin12 - 13-01-2011, 21:10

Właśnie ludzie z Valve podobno szukają kogoś kto potrafiłby zrobić kompatybilność miedzy Steamem a Linuxem (na ich oficjalnej stronie gdzieś to tam jest - ja tego nie wyczytałem, kolega mi powiedział :lol: )
adiblol - 13-01-2011, 21:20

Żadni maniacy linuksowi nie będą używać closed source więc gra nie będzie się cieszyć popularnością wśród uzdolnionych programistów ale wśród noobków.
Simbax - 13-01-2011, 22:00

adiblol napisał/a:
Żadni maniacy linuksowi nie będą używać closed source więc gra nie będzie się cieszyć popularnością wśród uzdolnionych programistów ale wśród noobków.


Właśnie dlatego nikt nie chce używać Linux-a a producenci nie chcą tworzyć na niego. "Linuksowcy" nie chcą kupować oprogramowania, tudzież gier. Wniosek z tego prosty: Linux jest tylko dla prawdziwych maniaków, a dla zwykłego użytkownika równie dobrze mógłby nie istnieć. Aż się z siebie śmieję, że kiedyś się buntowałem, bo zrobili Steam-a na MacOS a na Linux-a nie wiadomo czy będzie. :roll: Kiedyś nawet próbowałem przekonać mojego ojca do tegoż systemu. Próbowałem zainstalować program, którego używa w pracy. I co? I nic. Płyta leży gdzieś na dnie pudełka. Choć niedawno tylko na chwilę użyłem Ubuntu, żeby naprawić Windows-a.

Thorin12 - 13-01-2011, 23:19

Chciałem sprawdzić jak będzie to robienie moda wygładało.
Włączyłem Source SDK > opcja Create mod i wyskoczyły mi 4 możliwości modowania mianowicie:

-Modify Half life 2 Single player
-Modify Half life 2 Multiplayer
-Start a Multiplayer mod form a template (advanced users)
-Source code only (advanced users only)

Na chłopski rozum ta ostatnia opcja wydaje sie modyfikować kod silnika Source wiec spełniam adiblola co do tego ;)

Po wybraniu ostatniej opcji zapytało mnie gdzie chce utworzyć folder mojego moda po czym wyświetliło mi taką stronę


Wynika z niej, że bedziemy potrzebowali:

-Programisty,
-Mapera, (który umie modelować ładne mapki w 3D)
-Modelera/Modelatora ,
-Grafika,
-Dźwiękowca,
-Animatora,


Więc "lista płac" już jest, teraz czekamy na to co rzeknie ludność, czy w ogóle jest sens się za to zabierać...

krzys_h - 14-01-2011, 09:47

Thorin12 napisał/a:
-Source code only

To w dosłownym tłumaczeniu oznacza Tylko kod źródłowy :) To NIE JEST modyfikacja silnika Source.

Co do listy to jakbym poszytał troche w internecie to może bym coś zaprogramował. Tylko dlaczego w Steam nie mam w narzędziach Source SDK :?:

adiblol - 14-01-2011, 16:24

Dlaczego bazujecie na zamkniętym silniku?

adiblol napisał/a:
Żadni maniacy linuksowi nie będą używać closed source

Simbax napisał/a:
"Linuksowcy" nie chcą kupować oprogramowania, tudzież gier.

Płatne nie wyklucza otwartego. http://www.gnu.org/philosophy/selling.pl.html

Simbax - 14-01-2011, 16:59

krzys_h napisał/a:
Co do listy to jakbym poszytał troche w internecie to może bym coś zaprogramował. Tylko dlaczego w Steam nie mam w narzędziach Source SDK :?:


Musisz mieć przypisaną do konta grę na silniku Source, byle jaką. Przynajmniej tak myślę, może konieczny jest Half Life 2?

adiblol napisał/a:
Płatne nie wyklucza otwartego. http://www.gnu.org/philosophy/selling.pl.html


Bez sensu. Skoro kod jest otwarty, to co za problem go rozpowszechnić, pobrać, skompilować za darmo? To tylko pomaganie piractwu.

adiblol napisał/a:
Dlaczego bazujecie na zamkniętym silniku?


Bo jest dobry i można na nim zrobić praktycznie wszystko.

adiblol - 14-01-2011, 18:04

Simbax napisał/a:
Bo jest dobry i można na nim zrobić praktycznie wszystko.

Odbieracie sobie użytkowników...

Simbax napisał/a:
Skoro kod jest otwarty, to co za problem go rozpowszechnić, pobrać, skompilować za darmo?

Można prekompilować na GNU/Linux za darmo a na Win$ płatnie :D
Leniwi użytkownicy będą woleli płacić i mieć pomoc techniczną niż szukać innej kompilacji lub kompilować samemu.

Thorin12 - 15-01-2011, 23:21

Zrobiłem ten temat jako ankietę, bo widzę, że dużej dyskusji tu nie ma...

(ankieta po to, by zobaczyć co myśli o tym "publiczność" bo jak wszyscy/większość powie, że nie to po co się zabierać)

----

Jeśli będziemy się zabierać za przerobienie tego na Source nie tylko musimy zrobić ogólny gameplay ale też modele przenieść........

i tu mamy 2 możliwości:
-przerobić pliki .mod z colobota na modele odpowiadające Source
-zrobić te same modele na nowo

Simbax - 16-01-2011, 19:21

Lepsze chyba będzie to drugie, bo te modele są trochę... kanciaste. I można w ogóle je przerobić?
Thorin12 - 17-01-2011, 01:18

nie wiem..

Myślałem nad jakimś konwerterem....

Dodatkowo nie wiem, czy te pliki .mod to na pewno modele D:

adiblol - 17-01-2011, 10:46

Thorin12 napisał/a:
Dodatkowo nie wiem, czy te pliki .mod to na pewno modele D:

Ale ja wiem że tak. Jest już wykonany przeze mnie konwerter z MOD na OBJ a OBJ już łatwiej obsłużyć chociażby w Blenderze.

Thorin12 - 17-01-2011, 23:22

To jest strona na której są informacje co do tego silnika Source. Są tam również jego prawa...

Co do modeli to muszą być w formacie .VTX , .VVD i .PHY

I żeby to głosowanie nie trwało będzie ono zakończone 1 lutego D:

Raptor - 18-01-2011, 14:19

Jestem przeciwny temu projektowi. Wolałbym, aby CoLoBoT 2 był w pełni niezależnym, OpenSource-owym projektem. Potencjał samego CoLoBoT-a nie został wykorzystany w pełni, więc CoLoBoT 2 (najlepiej aby się nazywał C-World) powinien być bardziej nowatorskim przedsięwzięciem. Jeśli dobrze rozumiem ideę CoLoBoT jako mod, to wychodzi na to, że możliwości tworzenia w tym środowisku są dość ograniczone.
adiblol - 18-01-2011, 18:13

cezar.512 napisał/a:
Jestem przeciwny temu projektowi. Wolałbym, aby CoLoBoT 2 był w pełni niezależnym, OpenSource-owym projektem.

Tak trzymać! Trzeba się uniezależnić od kapitalistów!

Simbax - 18-01-2011, 18:40

Ale to NIE ma być Colobot 2 tylko jakby Colobot w wersji na Source. Kto tu pisał, że na tym silniku mamy robić C2? -.-

BTW Już nic nie rozumiem. Jak w końcu chcecie zrobić tego C2? Wszyscy cały czas się napędzają, żeby się wsiąść w końcu do roboty, a tak naprawdę nawet nie wiecie czy to będzie mission pack czy pisane od podstaw czy co tam jeszcze...

@Topic: Naszła mnie myśl, że gdyby owy mod powstał to Colobot może nawet zyskałby na popularności.

Thorin12 - 18-01-2011, 20:15

Poczekam aż skończy się głosowanie wtedy będzie można rozdzielić prace i jakoś to wyjdzie.

W tym czasie podejmuje próbę nauki modelowania - może uda mi sie zrobić chociaż prosty model z teksturą (tytan na przykład)...

Co do tego, czy importujemy czy nie - owszem, kanciate modele można zrobić na nowo ale te, które są dobre można zaimportować...
Tylko nie wiem czy to importowanie wypali - w colobocie nie było Ragdolli a tu muszą być D:

bbiidduull - 19-01-2011, 19:20

Ja umiem jako tako modelować... i tekstury tez dam rade w Zmodeler 1.7. Sporo się bawiłem w tym programie modelując samochody.

Zaraz spróbuję coś stworzyć. Choć przydały by się szkice.

Raptor - 19-01-2011, 21:14

bbiidduull napisał/a:
Zaraz spróbuję coś stworzyć. Choć przydały by się szkice.

Może po prostu udoskonal jakiś model z CoLoBoT-a? Na przykład mrówce udoskonal polygony i dodaj coś od siebie.

Thorin12 - 19-01-2011, 21:40

@bbiidduull


Koniecznie przeczytaj stronkę bo Source musi mieć swój własny typ modelu...

I tak, wystarczy że udoskonalisz po prostu modele z Colobota (robotom, owadom dasz kości żeby były ładnymi Ragdollami)

bbiidduull - 20-01-2011, 14:24

Próbowałem coś zdziałać bez szkiców... raczej nie dam rady bez nich.


Próbuje zrobić radar i jak na razie mam tyle. Ideał to nie jest, ale dobrze że coś w ogóle wyszło z tego.



[ Dodano: 20-01-2011, 22:42 ]
End... coś takiego stworzyłem.

[ Dodano: 20-01-2011, 22:50 ]
Da się wyciągnąć tekstury z tych plików *.dat?

Sioner - 20-01-2011, 23:02

bbiidduull napisał/a:
Da się wyciągnąć tekstury z tych plików *.dat?

Tak programem, który jest na forum. Tekstury są w pliakach *tga. Ubuntu odczytuje bez problemu, ale windows potrzebuje programów.

Raptor - 21-01-2011, 09:51

Sioner napisał/a:
Ubuntu odczytuje bez problemu, ale windows potrzebuje programów.

Do przeglądu tych plików pod Windows polecam Ci bbiidduull IrfanView, a do edycji GIMP.
Unpacker możesz też znaleźć na moim chomiku: www.chomikuj.pl/cezar.512 albo pod tym linkiem.

adiblol - 21-01-2011, 19:54

Po co się bawić w nowe modele, na początek możemy przekonwertować automatycznie te Colobotowe.
Raptor - 22-01-2011, 00:11

A później oczywiście dodać więcej szczegółów :-) .
Thorin12 - 22-01-2011, 01:48

Ino potem tylko zostanie przemienienia modeli budynków, robotów, Obcych na ragdolle i dodanie właściwości np materii organiczne, że przy X prędkości albo przy Y sile zderzenia wybucha (a takie coś da się zrobić)


I tym sposobem zakończymy sprawę modeli...

krzys_h - 04-02-2011, 22:03

No i wyszło, że to dobry pomysł :> Kiedy zaczynamy prace :?:
adiblol - 04-02-2011, 23:28

Nie dawajcie zarobić wyzyskiwaczom. Zamiast uważać za autorytet Valve to popatrzcie sobie na taki id Software - udostępnia silniki na wolnych licencjach.
Thorin12 - 05-02-2011, 03:22

Przeczytałeś ich prawa że to wiesz? A poza tym to jest taka gra "Zeno Clash" która NIE jest wydana przez Valve a jest na silniku Source i jest jako gra Standalone...



Co do samego projektu to wypadałoby zrobić teraz listę płac potrzebujemy:


-Programisty,
-Mapera, (tym mogę się ja zająć)
-Modelera/Modelatora ,
-Grafika, (tekstury itd.)
-Dźwiękowca,
-Animatora,



BTW. dzięki, że mi przypomniałeś D:

Raptor - 05-02-2011, 12:00

Thorin12 napisał/a:
Co do samego projektu to wypadałoby zrobić teraz listę płac potrzebujemy:

-Programisty,
-Mapera, (tym mogę się ja zająć)
-Modelera/Modelatora ,
-Grafika, (tekstury itd.)
-Dźwiękowca,
-Animatora,

Gdybym był za tym projektem, mógłbym pełnić funkcję mapera, grafika i być może dźwiękowca. Mam pewne doświadczenia w tych dziedzinach.

Abadon - 05-02-2011, 12:06

Animatorem mógłby zostać Reaper... też ma jakieś doświadczenie (pracował na AutoDesk 3ds).
Simbax - 05-02-2011, 12:27

Powodzenia życzę. Gdybym coś umiał to też bym pomógł, ale... Mogę być co najwyżej testerem :lol:
Raptor - 05-02-2011, 20:24

No właśnie. Testerem mógłbym też zostać ja. Zawsze dokładnie wszystko sprawdzam. Ale jak już mówiłem, w tym projekcie nie uczestniczę, bo ma on po prostu zbyt mały potencjał i jest on mało przyszłościowy.
krzys_h - 06-02-2011, 12:17

Hmm... Jak zrobimy działający mod to moglibyśmy go przerobić na normalną, samodzielną aplikację...

Co do projektu to zapisuję się jako jeden z programistów.


Powered by phpBB modified by Przemo & WRIM © 2003 phpBB Group