|
Polski Portal COLOBOTa COLOBOT Polish Portal |
|
Modyfikacje - Parametry procesu
DemoLisH - 06-01-2011, 15:22 Temat postu: Parametry procesu Znalazłem jakieś parametry procesu, a 1 znam od dawna, jak chcecie to sobie z nimi poeksperymentujcie:
-debug
-audiostate
-audiotrack
-nocd
Simbax - 06-01-2011, 17:25
To audio mnie ciekawi. Zaraz będę sprawdzać BTW Próbował ktoś kiedyś zrobić własny soundtrack do Colobot-a? Gdzieś wyczytałem, że własna muzyka nagrana na płytę nie jest obsługiwana przez grę.
adiblol - 06-01-2011, 17:47
Simbax napisał/a: | Gdzieś wyczytałem, że własna muzyka nagrana na płytę nie jest obsługiwana przez grę. |
U mnie działa. Ktoś nie umiał nagrać.
Simbax - 06-01-2011, 18:00
Aha. Dzięki.
Dobra więc na razie mogę napisać tyle:
-nocd - gra działa bez płyty, ale jeśli jej nie ma w napędzie to muzyki też nie ma (chociaż ten parametr chyba każdy zna )
-audiotrack - wyłącza muzykę niezależnie od tego czy płyta jest w napędzie czy nie
-audiostate - wyłącza dźwięki
Co robi debug? Myślałem, że zastępuje kod "debugmode", ale to nie to.
EDIT:
Ha! Po dodaniu -debug był cały ekran biały i pokazywało w prawym górnym rogu liczbę fps-ów, roździelczość itd.
krzys_h - 07-01-2011, 12:35
Dobra, to ja opisze parametr -debug Najkrócej mówiąc jest to kombinacja kodów debugmode i showstat. Do tego pojawia się systemowy przycisk zamknij (podczas pracy w oknie). Przy okazji odkryłem, że w edytorze obiektów (tym po wpisaniu debugmode) pojawiają cię dodatkowe informacje na dole ekranu jak się wpisze showstat.
Kilka screenów:
Simbax - 07-01-2011, 14:18
@up Dziwne, bo u mnie nie działa ten parametr. Widać to w prawym górnym rogu, ale jest wszystko białe i nie da się nic zrobić...
krzys_h - 07-01-2011, 14:22
Hmm... Ciekawe. Może to zależy od wersji gry U mnie wszystko działa normalnie, misje się ładują itd.
Simbax - 07-01-2011, 14:28
A jaką masz wersję? Ja mam 1.9 PL oryginalna.
krzys_h - 07-01-2011, 14:36
WIEM Program musi być uruchomiony w katalogu gry, czyli najczęściej C:/Program Files/Colobot. Można to zrobić za pomocą skrótu (parametr Uruchom w:, czy coś takiego) albo poprzez Wiersz polecenia. Instrukcja (dla Windows XP):
1. Kliknij Start -> Akcesoria -> Wiersz polecenia
2. Wpisz cd "<ścieżka_do_kalalogu_colobota>"
3. Wpisz colobot.exe -debug
[ Dodano: 07-01-2011, 14:37 ]
Mam tą samą wersję.
[ Dodano: 07-01-2011, 14:41 ]
Wpadłem na jeszcze jeden pomysł. Do kodu debugmode trzeba wypakować zawartość pliku colobot1.dat do katalogu textures oraz colobot2.dat do katalogu models. Może trzeba to samo zrobić do parametru debug Bo ja miałem tak wypakowane, ostatnio testowałem edytor...
Simbax - 07-01-2011, 15:13
! Działa już. Okazało się, że nie miałem zawartości colobot2.dat wrzuconej do textures, chociaż myślałem, że jest
|
|