Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 
Polski Portal COLOBOTa
COLOBOT Polish Portal

Modyfikacje - Parametry procesu

DemoLisH - 06-01-2011, 15:22
Temat postu: Parametry procesu
Znalazłem jakieś parametry procesu, a 1 znam od dawna, jak chcecie to sobie z nimi poeksperymentujcie:

-debug
-audiostate
-audiotrack
-nocd

Simbax - 06-01-2011, 17:25

To audio mnie ciekawi. Zaraz będę sprawdzać :) BTW Próbował ktoś kiedyś zrobić własny soundtrack do Colobot-a? Gdzieś wyczytałem, że własna muzyka nagrana na płytę nie jest obsługiwana przez grę.
adiblol - 06-01-2011, 17:47

Simbax napisał/a:
Gdzieś wyczytałem, że własna muzyka nagrana na płytę nie jest obsługiwana przez grę.

U mnie działa. Ktoś nie umiał nagrać.

Simbax - 06-01-2011, 18:00

Aha. Dzięki.

Dobra więc na razie mogę napisać tyle:
-nocd - gra działa bez płyty, ale jeśli jej nie ma w napędzie to muzyki też nie ma (chociaż ten parametr chyba każdy zna :P )
-audiotrack - wyłącza muzykę niezależnie od tego czy płyta jest w napędzie czy nie
-audiostate - wyłącza dźwięki

Co robi debug? Myślałem, że zastępuje kod "debugmode", ale to nie to.

EDIT:
Ha! Po dodaniu -debug był cały ekran biały i pokazywało w prawym górnym rogu liczbę fps-ów, roździelczość itd. :-|

krzys_h - 07-01-2011, 12:35

Dobra, to ja opisze parametr -debug ;-) Najkrócej mówiąc jest to kombinacja kodów debugmode i showstat. Do tego pojawia się systemowy przycisk zamknij (podczas pracy w oknie). Przy okazji odkryłem, że w edytorze obiektów (tym po wpisaniu debugmode) pojawiają cię dodatkowe informacje na dole ekranu jak się wpisze showstat.

Kilka screenów:


Simbax - 07-01-2011, 14:18

@up Dziwne, bo u mnie nie działa ten parametr. Widać to w prawym górnym rogu, ale jest wszystko białe i nie da się nic zrobić... :shock:
krzys_h - 07-01-2011, 14:22

Hmm... Ciekawe. Może to zależy od wersji gry :?: U mnie wszystko działa normalnie, misje się ładują itd.
Simbax - 07-01-2011, 14:28

A jaką masz wersję? Ja mam 1.9 PL oryginalna.
krzys_h - 07-01-2011, 14:36

WIEM :!: Program musi być uruchomiony w katalogu gry, czyli najczęściej C:/Program Files/Colobot. Można to zrobić za pomocą skrótu (parametr Uruchom w:, czy coś takiego) albo poprzez Wiersz polecenia. Instrukcja (dla Windows XP):
1. Kliknij Start -> Akcesoria -> Wiersz polecenia
2. Wpisz cd "<ścieżka_do_kalalogu_colobota>"
3. Wpisz colobot.exe -debug

[ Dodano: 07-01-2011, 14:37 ]
Mam tą samą wersję.

[ Dodano: 07-01-2011, 14:41 ]
Wpadłem na jeszcze jeden pomysł. Do kodu debugmode trzeba wypakować zawartość pliku colobot1.dat do katalogu textures oraz colobot2.dat do katalogu models. Może trzeba to samo zrobić do parametru debug :?: Bo ja miałem tak wypakowane, ostatnio testowałem edytor...

Simbax - 07-01-2011, 15:13

! Działa już. Okazało się, że nie miałem zawartości colobot2.dat wrzuconej do textures, chociaż myślałem, że jest :lol:

Powered by phpBB modified by Przemo & WRIM © 2003 phpBB Group