Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 
Polski Portal COLOBOTa
COLOBOT Polish Portal

Multiplayer - Wizualizacja Multiplayer'a

DemoLisH - 30-12-2010, 20:21
Temat postu: Wizualizacja Multiplayer'a
A więc tak, dzisiaj wziąłem się za produkcję MP(Trzymajcie kciuki żeby się udało)
Przedstawie wam w tym temacie wizualne aspekty multiplayera(wizualne czyli tylko z wyglądu, więc narazie nie ma się co podniecać ;p)

Powiedzcie co poprawić, co dodać, może ktoś byłby chętny zrobić grafikę przycisków, tła tego programu(bądź w inny sposób zaangażować się w jego produkcję)

Oto parę zdjęć:

Wybór między tworzeniem, a dołączeniem do servera:


Tworzenie servera:


I oczywiście samo sedno, server:


Wasza pomoc znacznie by przyśpieszyła pracę nad multiplayerem.
Sugestie kierować w komentarzach.

PS. Pozostaje jeszcze tylko klient do zrobienia, niedługo powinny pojawić się zdjęcia.

PS2. Jeśli chodzi jak będzie wyglądać gra to będzie to walka robotów z robotami, bądź walka zespołowa z owadami ;p

adiblol - 30-12-2010, 20:35

Zrób w trybie tekstowym. Dzięki temu będzie łatwiej oskryptować.
DemoLisH - 30-12-2010, 20:41

oczywiście admin będzie mógł wprowadzać swoją konfigurację automatycznie(wczytywać/zapisywać)
Dobre spostrzezenie trzeba to dodać :D

[ Dodano: 30-12-2010, 20:48 ]
zamiast /kick ktostam jest przycisk, bo jest to szybsze, czasami znajdują się gracze, którzy notorycznie wchodzą na server na przemian(a my go nie chcemy mieć, oczywiście też rozmyślę funkcję ban)

krzys_h - 30-12-2010, 20:59

Przydałoby się też jako komenda /kick, na wypadek gry pełnoekranowej, bo nie mamy wtedy dostępu do okienka servera. Ewentualnie zrobić dodatkowe przyciski w grze typu Kick, Ban, Zmień mapę itp.
DemoLisH - 30-12-2010, 21:22

Taa, możnaby wykorzystać konsolę do czitów do wpisywania komend ;D
adiblol - 30-12-2010, 22:11

Oj tam konsolę do czitów, dobudować nową konsolę niezależną od tych komunikatów (typu "wytworzono tytan" etc) z polem do wpisywania aktywowanym np. "s". O ile się da.
lukas_j - 31-12-2010, 13:27

Hmm a masz ten multiplayr do pobrania czy na razie same okna?


Ja mysle nad komendami. I jesli chcesz taki serwer to pamietam - udostepnij go na licencji GNU/GPL :P albo open source, bo tez bym chcial porobic coś. A ja mysle nad serwerem MP. Na winde i linuxa takim, jak np samp. Zeby okna serwera nie bylo widac.

Co do mnie to mysle, zeby zrobic wieksza administracje tym serwerem. Malo tam funkcji jest. Kick jest, ban powinien byc, nawet na caly zakres ip, ustawienia portu, na ktorym dziala serwer, kick i ban w trakcie gry, moglby byc ban okresowy. Np. /ban dziecko_neo 2d albo /ban dziecko_neo 2h tak jak to jest na dc++. Wiem ze duzo wymyslam ale najwazniejsze to:

-kick
-ban
-ustawienie portu

A i gratuluje, ze udalo ci sie obsluge sieci zrobic pod windowsem. W czym to robisz? Chyba, ze masz gotowe komponenty to nie dziwie sie, ze ci sie udalo :D Sprobój w c++ na czystych socketach :D

adiblol - 31-12-2010, 13:32

lukas_j napisał/a:
Sprobój w c++ na czystych socketach

Albo SDL_Net, będzie obsługiwało więcej platform.

A DemoLisH jest leniwy i nie chciało mu się uczyć c++ i zapewne ten multiplayer powstanie w visual basic'u (zgadłem? :> ) przez co nawet jak kod będzie na wolnej licencji to nikt go nie będzie chciał edytować bo będzie się brzydził :mrgreen: .

DemoLisH - 31-12-2010, 14:28

Do tego typu aplikacji wystarcza w zupełności VB, lukas_j ma dobre spostrzeżenia, a żeby podniecić adiblola powiem "sekretnie", że pointery do wybranego obiektu i listy obiektów na mapie zadziałaly u krzys_h :D więc zwiększa to szanse powstania MP dwukrotnie :D
adiblol - 31-12-2010, 14:31

Gratuluję postępów :)
I życzę owocnej pracy.
ZRÓB KONSOLĘ!

DemoLisH - 31-12-2010, 14:31

I PS do adiblola, umiem c++, mam dużo książek o c++ więc nie lej wody jak nie wiesz :(
adiblol - 31-12-2010, 14:33

To dlaczego używasz VB?
DemoLisH - 31-12-2010, 14:33

z tego co widzę to największy problem będzie ze strzelaniem/podnoszeniem przez obiekty
adiblol - 31-12-2010, 14:36

DemoLisH napisał/a:
z tego co widzę to największy problem będzie ze strzelaniem/podnoszeniem przez obiekty

Zgadza się. Bo nie można przerwać wykonywania kodu. Albo trzeba wstrzykąć jakiegoś hook'a czekającego na zmianę pamięci, albo wywoływać w innym wątku (co nie zawsze zadziała).

DemoLisH - 31-12-2010, 14:37

i nie pytajcie się czemu vb, równie dobrze moglibyście się spytać czemu używam czarnego długopisu, a nie niebieskiego ;p

[ Dodano: 31-12-2010, 14:39 ]
chodzi o to, że to najtrudniej znaleźć wczoraj szukałem kilka godzin i dzisiaj ;p

[ Dodano: 31-12-2010, 15:55 ]
Niestety, a może stety MP będzie działał tylko na COLOBOCIE wersji 1.9 /pl
Właściwie to dobrze bo to najnowsza wersja, ale tej wersji nie ma chyba w języku angielskim.

krzys_h - 31-12-2010, 20:17

adiblol napisał/a:
Oj tam konsolę do czitów, dobudować nową konsolę niezależną od tych komunikatów (typu "wytworzono tytan" etc) z polem do wpisywania aktywowanym np. "s". O ile się da.

Według mnie ciężko będzie, bo kiedyś próbowałem coś takiego zrobić. Ale... gdyby się udało to byłoby super :!:

PS. Mi bardziej podobała by się walka zespołowa z owadami ;)

DemoLisH - 01-01-2011, 13:29

to by trzeba było zrobić hooka na directx co jest bardzo trudne
krzys_h - 01-01-2011, 16:01

Hmm... Kto szuka ten znajdzie ;) Pogooglowałem trochę i znalazłem kilka kodów źródłowych. W wolnej chwili spróbuję coś zrobić, choć niczego nie mogę zagwarantować.
DemoLisH - 01-01-2011, 16:23

To nie wygląda tak łatwo jak się mówi ;p do tego trzeba by było jeszcze wprowadzić obsługę klawiatury
lukas_j - 01-01-2011, 20:19

mam pomysl! niech to utworzy robota w miejscu, gdzie jest start a da skrypt. I beda wspolrzedne odczytywane przez program w i zapisywane do pliku, aorobot bedzie je odczytywal i lecial. Chociaz nie, to moze byc problem. A jak z programami? Jesli dziala program to tez u kogos widac to, ze on dziala?
DemoLisH - 01-01-2011, 20:30

napisałem już w innym temacie jak program będzie działać

Powered by phpBB modified by Przemo & WRIM © 2003 phpBB Group