|
Polski Portal COLOBOTa COLOBOT Polish Portal |
|
COLOBOT ogólnie - Zmiana w komendzie "aim"
radyder - 12-12-2010, 10:30 Temat postu: Zmiana w komendzie "aim" Grając w misję "Szkoła strzelania" zauważyłem, że w komendzie "aim" można wprowadzić ciekawą zmianę
Tak wygląda procedura normalnie:
aim ( kąt );
Można tam jednak wpisać:
aim (direction(item.position));
Raptor - 12-12-2010, 11:17
Też to kiedyś zauważyłem, mimo że z programowania nie jestem dobry. Taka kombinacja komend jest bardzo logiczna, przez co obawiam się, że większość forumowiczów też to odkryło i ten temat nie zrobi na nich wrażenia. Ale dobrze że napisałeś o tym, bo zdaje się, że nigdzie na forum nie pojawiła się ta informacja.
Berserker - 12-12-2010, 11:41
Bo to nie ma zadnego sensu, funkcja direction() oblicza kat w plaszczyznie poziomej, nigdy nie wiedzialem czemu ludzie mysla, ze za pomoca tego mozna wycelowac w cokolwiek, ale wiem, ze sie myla...
Korniszon - 12-12-2010, 11:47
Mi to trochę pomogło.
Berserker - 12-12-2010, 12:02
Tak samo by ci pomoglo wpisanie aim(0);
radyder - 14-12-2010, 13:41
Masz rację. To powinno wyglądać tak:
aim(distance(position,item.position)-pitch-4)
Berserker - 14-12-2010, 13:50
Moja cieta riposta nawet tutaj zawodzi...
adiblol - 14-12-2010, 16:54
Poczytaj o funkcjach trygonometrycznych. Poza tym pipok napisał temat o celowaniu, poszukaj.
Raptor - 17-12-2010, 12:21
Odkryłem, że polecenie aim(direction(item.position)); nie celuje w obiekty znajdujące się nad ziemią.
Berserker - 17-12-2010, 15:40
@up Wy nadal wierzycie, ze to dziala?
radyder - 18-12-2010, 14:45
Człowieku, uspokuj się! Wpisałem co innego, nie zauważyłeś?!
Berserker - 18-12-2010, 15:32
I co z tego, ze wpisales co innego, skoro i tak jest to zle?
radyder - 18-12-2010, 16:23
Emxx mi namieszał. Jeszcze to sprawdzę. Oddychaj głęboko. Uff... Uff...
Emxx52 - 19-12-2010, 18:44
Bo piszesz pierdoły - to nie jest żadna zmiana, przecież to i tak oblicza kąt. Nie jest opisane w podręczniku, ale i tak jest oczywiste. Niestety jest bezużyteczne w przypadku obiektów stojących na tej samej pozycji z. Najlepsze na zestrzeliwanie obiektów latających (os). Chodzi mi oczywiście o aim(distance(position,cośtam.position)); bo aim(direction... (aż żal pisać) jest kompletnie bezużyteczne
Berserker - 19-12-2010, 19:33
@up
Bardzo sprytne, jesli chcesz trafic jakis obiekt ktory jest na mniejszej wysokosci niz ty to na 100% go trafisz, bo przeciez wtedy odleglosc miedzy wami bedzie ujemna.
radyder - 19-12-2010, 20:12
Ale z powietrza działało jakoś podobnie.
Berserker - 19-12-2010, 22:02
Swoja droga, chcialbym zobaczyc wasze metody na celowanie z dziala fazowego, kiedys jak probowalem wyprowadzic to mi to zajelo tydzien i nie pamietam jak to zrobilem (mam tylko wynik), teraz jak wyprowadzalem to mi wyszlo zupelnie inaczej i wynik zajmuje 2 linijki
radyder - 20-12-2010, 14:59
Pokaż ten program.
Emxx52 - 22-12-2010, 15:46
Ja na działo fazowe użyłem na osy aim(distance(position,cośtam.position)+pitch+10); i działało.
Berserker - 22-12-2010, 20:27
Emxx52, macie szczescie, ze cbot nie interpretuje uzytych jednostek bo by bylo krucho z waszym kombinowaniem
|
|