Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 
Polski Portal COLOBOTa
COLOBOT Polish Portal

COLOBOT ogólnie - Kontrola "celu"

Emxx52 - 29-11-2010, 15:29
Temat postu: Kontrola "celu"
Ktoś zapyta: "O co ci chodzi?", ale temat mówi dobrze: kontrola robotów celów.
Wystarcz wpisać kod selectinsect i to działa. Mam nadzieję, że się wam spodoba.

Apus - 29-11-2010, 16:11

Czyli ten robocik z TNT jest insektem? :lol:
To dlaczego na mini mapce nie jest widoczny jako czarna gwiazdka na zielonym tle?

EDIT:
Kod selectinsect dotyczy chyba oprócz obcych wszystkich robotów którymi gracz nie może sterować w misjach, ćwiczeniach i wyzwaniach.

Emxx52 - 29-11-2010, 20:59

No raczej nie powinien być wyświetlany jako insekt (ze względów logiki: czy TargetBot przypomina komuś mrówkę albo królową obcych itp.?) tylko jako bot.

edit: Ważne, że kod działa :mrgreen:

adiblol - 29-11-2010, 21:23

Apus napisał/a:
Kod selectinsect dotyczy chyba oprócz obcych wszystkich robotów którymi gracz nie może sterować w misjach, ćwiczeniach i wyzwaniach.

Nie. selectable=0 zabezpiecza przed sterowaniem nawet po wpisaniu selectinsect.

Raptor - 30-11-2010, 08:54

Ciekawe. Ja to już dawno odkryłem, tylko myślałem że to oczywiste i nie pisałem na ten temat. A może spróbujcie zaprogramować tego robota żeby sam wybuchnął za pomocą komendy fire();. Ciekawe czy zadziała?
Apus - 30-11-2010, 15:13

adiblol napisał/a:
Apus napisał/a:
Kod selectinsect dotyczy chyba oprócz obcych wszystkich robotów którymi gracz nie może sterować w misjach, ćwiczeniach i wyzwaniach.

Nie. selectable=0 zabezpiecza przed sterowaniem nawet po wpisaniu selectinsect.


Wiem o tym. Ale przy obiektach do których gracz ma nie mieć dostępu w żadnej misji, ćwiczeniu itd. nie pisze się selectable=0 tylko są zablokowane kodem selectinsect. Selectable=0 używamy do obiektów które w tej konkretnej misji/userlvl'u mają być niezaznaczalne (np. działka jeżdżące dookoła mapki w misjach na starej ziemii) lub gdy chcemy żeby selectinsect w ogóle nie działał.

[ Dodano: 30-11-2010, 15:34 ]
cezar.512 napisał/a:
A może spróbujcie zaprogramować tego robota żeby sam wybuchnął za pomocą komendy fire();. Ciekawe czy zadziała?


Nie działa. A szkoda bo mielibyśmy robopająka :lol:

Emxx52 - 05-12-2010, 14:30

Ciekawe to jest, że inżyniera nie da się zselectinsectować (no i wyszedł neologizm)
Apus - 05-12-2010, 15:24

Inzynier ma wpisane w pliku misji selectable=0. Gdyby nie miał tak wpisane to by był dostępny jak każdy robot bez wpisania kodu.
adiblol - 05-12-2010, 18:49

Apus napisał/a:
Gdyby nie miał tak wpisane to by był dostępny jak każdy robot bez wpisania kodu.

Inżyniera nigdy się nie da zaznaczyć - sprawdzałem.

Apus - 05-12-2010, 19:44

Jak usuniesz z pliku misji selectable=0 to da się zaznaczyć inżyniera.
adiblol - 05-12-2010, 19:59

Apus napisał/a:
Jak usuniesz z pliku misji selectable=0 to da się zaznaczyć inżyniera.
Testowałeś?
Apus - 05-12-2010, 20:02

Nie, ale pamiętam że łaziłem inżynierem w jakimś user levelu.
Emxx52 - 06-12-2010, 14:42

No ci mówie, że się nie da
Raptor - 06-12-2010, 21:29

Fakt, inżynierem nie da się sterować manualnie, tylko programowo. Nawet nie ma on interfejsu (mapkę już ma). Sprawdzałem.
Emxx52 - 07-12-2010, 18:31

Jak to? U mnie nie można go nawet zaznazyć.

[ Dodano: 07-12-2010, 18:31 ]
Jak to? U mnie nie można go nawet zaznaczyć.

Raptor - 08-12-2010, 08:53

Zaznaczyć się da. Trzeba tylko w misji na Ziemi (od scene101.txt do scene103.txt w katalogu scene) zamienić selectable=0 na select=1. Kod selectinsect nie działa. Ciekawe że jak się steruje robotem celem, nie wybucha on po zetknięciu się z astronautą, owadami, jakimkolwiek obiektem przenośnym (oprócz TNT oczywiście) oraz budynkiem. Ogień mrówek i pająków nie uszkadza tego robota, dopiero osa materią organiczną daje radę. Nawet jak zjedzie się z górki na jakiś obiekt (np. ruda tytanu, uranu), to robot nawet nie traci osłony. Ciekawe właściwości ma ten obiekt...
Apus - 08-12-2010, 14:55

cezar.512 napisał/a:
Zaznaczyć się da. Trzeba tylko w misji na Ziemi (od scene101.txt do scene103.txt w katalogu scene) zamienić selectable=0 na select=1. Kod selectinsect nie działa.


Właśnie to samo napisałem (oprócz tego że trzeba wpisać select=1).

cezar.512 napisał/a:
Ogień mrówek i pająków nie uszkadza tego robota, dopiero osa materią organiczną daje radę.


Opancerzony zwiadowca. :lol: Szkoda tylko że na kółkach. :-|

adiblol - 08-12-2010, 15:51

Apus napisał/a:
Opancerzony zwiadowca. Szkoda tylko że na kółkach.


magnifyDamage=0 i dowolny robot staje się opancerzony.

Apus - 08-12-2010, 16:45

Zapomniałem o tym. Jednak robot z magnifyDamage=0 ma ten sam defekt co królówka (deda od miny i TNT).
radyder - 09-12-2010, 19:53

Czy w "Szkole strzelania" można kontrolować cel po wpisaniu tego kodu?
Raptor - 09-12-2010, 20:00

Jasne że tak.
radyder - 18-12-2010, 14:48

Tylko ten bot nie wykonuje programów. :cry:
Apus - 18-12-2010, 16:34

radyder napisał/a:
Tylko ten bot nie wykonuje programów. :cry:


Jak to nie wykonuje?
Mi wykonał taki program:
Kod:
produce(position,orientation,AlienWasp,"");
move(10);
produce(position,orientation,OrgaMatter,"");
move(10);
produce(position,orientation,TNT,"");
move(10);

I przy okazji odkryłem że obiekty upuszczone przez osę (oprócz OrgaMatter) przez niego przenikają, a TNT upuszczone przez osę nie wybucha przy udrzeniu o ziemię.

Emxx52 - 18-12-2010, 17:09

Tak jest z każdym obiektem, z każdym robotem i każdym budynkiem. Testowałem to chyba rok temu albo dwa. [Usuń ten program co go dałeś bo jak radyder go zobaczy to będzie źle.] @radyder: Ten robot wykonuje każdy program tylko na pewno coś sknociłeś.
Apus - 18-12-2010, 17:43

A dlaczego będzie źle? Chodzi o produce?
Berserker - 18-12-2010, 18:29

Mu chodzilo o to, ze domyslnie on nie ma zadnego programu zalaczonego w przeciwienstwie do mrowek czy targetbotow w cwiczeniach.

@down
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!

radyder - 19-12-2010, 20:19

Za późno Emxx, skopiowałem już ten program! I nie szemraj tam!
Apus - 19-12-2010, 20:37

radyder napisał/a:
Za późno Emxx, skopiowałem już ten program! I nie szemraj tam!


Ale o co właściwie chodzi? Dlaczego Emxx chciał żebyś nie zobaczył tego programu??

Raptor - 20-12-2010, 08:46

Najpewniej chodziło o komendę produce...
radyder - 21-12-2010, 16:24

Emxx ma dużo dziwnych pomysłów. Ale jest fajny.

[ Dodano: 21-12-2010, 19:26 ]
Ten robot cel eksploduje, jak wjedzie się w niego działem.

Korniszon - 22-12-2010, 09:38

Cytat:
jak wjedzie się w niego działem

Także eksploduje, gdy wjedzie się na niego dowolnym botem.

Raptor - 22-12-2010, 14:02

Ale nie eksploduje, jak wjedzie się nim do wody! Co ciekawe, w przeciwieństwie do astronauty, nie działa na niego opór tej wody.

Niestety lawa także jego jest zdolna zniszczyć.

I proszę bardzo! Dzieki mnie mamy teraz robota nurka na kołach, odpornego na ataki mrówek i pająków. Dzięki tym możliwościom, można prowadzić walki przeciw obcym pod wodą.

Niestety w stylu Kamikadze... :-|

radyder - 22-12-2010, 15:40

Dziwne, bo TNT zrobione przez tego bota nie eksploduje, kiedy w nie strzelimy. Mina też.
PS.:Pisze się "Kamikaze".

adiblol - 22-12-2010, 15:56

Mina nigdy nie eksploduje pod wpływem strzelania do niej...
Emxx52 - 22-12-2010, 16:30

radyder napisał/a:
Dziwne, bo TNT zrobione przez tego bota nie eksploduje, kiedy w nie strzelimy. Mina też.
Bo TNT i mina nie wybuchają od strzelania. Zanim coś napiszesz warto by było najpierw przeprowadzić "próbę kontrolną".

[ Dodano: 22-12-2010, 16:31 ]
radyder napisał/a:
zrobione przez
używałeś produce?
xd - 30-01-2011, 10:12

cezar.512 napisał/a:
A może spróbujcie zaprogramować tego robota żeby sam wybuchnął za pomocą komendy fire();. Ciekawe czy zadziała?


mi dzial a jak dam program: fire(position);
efekt: błąd gry :lol: a jak dacie fire(); to tylko migną swiatełka

Apus - 30-01-2011, 11:17

:-x . Nie wiesz o tym że jak program jest wykonywany to migają światełka robota? Włączasz program, robot wykonuje komendę fire(); i się wyłącza. Wykonanie każdego polecenia zajmuje ułamek sekundy, nawet takiego jak object item;.

Powered by phpBB modified by Przemo & WRIM © 2003 phpBB Group