|
Polski Portal COLOBOTa COLOBOT Polish Portal |
|
COLOBOT ogólnie - Kontrola "celu"
Emxx52 - 29-11-2010, 15:29 Temat postu: Kontrola "celu" Ktoś zapyta: "O co ci chodzi?", ale temat mówi dobrze: kontrola robotów celów.
Wystarcz wpisać kod selectinsect i to działa. Mam nadzieję, że się wam spodoba.
Apus - 29-11-2010, 16:11
Czyli ten robocik z TNT jest insektem?
To dlaczego na mini mapce nie jest widoczny jako czarna gwiazdka na zielonym tle?
EDIT:
Kod selectinsect dotyczy chyba oprócz obcych wszystkich robotów którymi gracz nie może sterować w misjach, ćwiczeniach i wyzwaniach.
Emxx52 - 29-11-2010, 20:59
No raczej nie powinien być wyświetlany jako insekt (ze względów logiki: czy TargetBot przypomina komuś mrówkę albo królową obcych itp.?) tylko jako bot.
edit: Ważne, że kod działa
adiblol - 29-11-2010, 21:23
Apus napisał/a: | Kod selectinsect dotyczy chyba oprócz obcych wszystkich robotów którymi gracz nie może sterować w misjach, ćwiczeniach i wyzwaniach. |
Nie. selectable=0 zabezpiecza przed sterowaniem nawet po wpisaniu selectinsect.
Raptor - 30-11-2010, 08:54
Ciekawe. Ja to już dawno odkryłem, tylko myślałem że to oczywiste i nie pisałem na ten temat. A może spróbujcie zaprogramować tego robota żeby sam wybuchnął za pomocą komendy fire();. Ciekawe czy zadziała?
Apus - 30-11-2010, 15:13
adiblol napisał/a: | Apus napisał/a: | Kod selectinsect dotyczy chyba oprócz obcych wszystkich robotów którymi gracz nie może sterować w misjach, ćwiczeniach i wyzwaniach. |
Nie. selectable=0 zabezpiecza przed sterowaniem nawet po wpisaniu selectinsect. |
Wiem o tym. Ale przy obiektach do których gracz ma nie mieć dostępu w żadnej misji, ćwiczeniu itd. nie pisze się selectable=0 tylko są zablokowane kodem selectinsect. Selectable=0 używamy do obiektów które w tej konkretnej misji/userlvl'u mają być niezaznaczalne (np. działka jeżdżące dookoła mapki w misjach na starej ziemii) lub gdy chcemy żeby selectinsect w ogóle nie działał.
[ Dodano: 30-11-2010, 15:34 ]
cezar.512 napisał/a: | A może spróbujcie zaprogramować tego robota żeby sam wybuchnął za pomocą komendy fire();. Ciekawe czy zadziała? |
Nie działa. A szkoda bo mielibyśmy robopająka
Emxx52 - 05-12-2010, 14:30
Ciekawe to jest, że inżyniera nie da się zselectinsectować (no i wyszedł neologizm)
Apus - 05-12-2010, 15:24
Inzynier ma wpisane w pliku misji selectable=0. Gdyby nie miał tak wpisane to by był dostępny jak każdy robot bez wpisania kodu.
adiblol - 05-12-2010, 18:49
Apus napisał/a: | Gdyby nie miał tak wpisane to by był dostępny jak każdy robot bez wpisania kodu. |
Inżyniera nigdy się nie da zaznaczyć - sprawdzałem.
Apus - 05-12-2010, 19:44
Jak usuniesz z pliku misji selectable=0 to da się zaznaczyć inżyniera.
adiblol - 05-12-2010, 19:59
Apus napisał/a: | Jak usuniesz z pliku misji selectable=0 to da się zaznaczyć inżyniera. | Testowałeś?
Apus - 05-12-2010, 20:02
Nie, ale pamiętam że łaziłem inżynierem w jakimś user levelu.
Emxx52 - 06-12-2010, 14:42
No ci mówie, że się nie da
Raptor - 06-12-2010, 21:29
Fakt, inżynierem nie da się sterować manualnie, tylko programowo. Nawet nie ma on interfejsu (mapkę już ma). Sprawdzałem.
Emxx52 - 07-12-2010, 18:31
Jak to? U mnie nie można go nawet zaznazyć.
[ Dodano: 07-12-2010, 18:31 ]
Jak to? U mnie nie można go nawet zaznaczyć.
Raptor - 08-12-2010, 08:53
Zaznaczyć się da. Trzeba tylko w misji na Ziemi (od scene101.txt do scene103.txt w katalogu scene) zamienić selectable=0 na select=1. Kod selectinsect nie działa. Ciekawe że jak się steruje robotem celem, nie wybucha on po zetknięciu się z astronautą, owadami, jakimkolwiek obiektem przenośnym (oprócz TNT oczywiście) oraz budynkiem. Ogień mrówek i pająków nie uszkadza tego robota, dopiero osa materią organiczną daje radę. Nawet jak zjedzie się z górki na jakiś obiekt (np. ruda tytanu, uranu), to robot nawet nie traci osłony. Ciekawe właściwości ma ten obiekt...
Apus - 08-12-2010, 14:55
cezar.512 napisał/a: | Zaznaczyć się da. Trzeba tylko w misji na Ziemi (od scene101.txt do scene103.txt w katalogu scene) zamienić selectable=0 na select=1. Kod selectinsect nie działa. |
Właśnie to samo napisałem (oprócz tego że trzeba wpisać select=1).
cezar.512 napisał/a: | Ogień mrówek i pająków nie uszkadza tego robota, dopiero osa materią organiczną daje radę. |
Opancerzony zwiadowca. Szkoda tylko że na kółkach.
adiblol - 08-12-2010, 15:51
Apus napisał/a: | Opancerzony zwiadowca. Szkoda tylko że na kółkach. |
magnifyDamage=0 i dowolny robot staje się opancerzony.
Apus - 08-12-2010, 16:45
Zapomniałem o tym. Jednak robot z magnifyDamage=0 ma ten sam defekt co królówka (deda od miny i TNT).
radyder - 09-12-2010, 19:53
Czy w "Szkole strzelania" można kontrolować cel po wpisaniu tego kodu?
Raptor - 09-12-2010, 20:00
Jasne że tak.
radyder - 18-12-2010, 14:48
Tylko ten bot nie wykonuje programów.
Apus - 18-12-2010, 16:34
radyder napisał/a: | Tylko ten bot nie wykonuje programów. |
Jak to nie wykonuje?
Mi wykonał taki program:
Kod: | produce(position,orientation,AlienWasp,"");
move(10);
produce(position,orientation,OrgaMatter,"");
move(10);
produce(position,orientation,TNT,"");
move(10); |
I przy okazji odkryłem że obiekty upuszczone przez osę (oprócz OrgaMatter) przez niego przenikają, a TNT upuszczone przez osę nie wybucha przy udrzeniu o ziemię.
Emxx52 - 18-12-2010, 17:09
Tak jest z każdym obiektem, z każdym robotem i każdym budynkiem. Testowałem to chyba rok temu albo dwa. [Usuń ten program co go dałeś bo jak radyder go zobaczy to będzie źle.] @radyder: Ten robot wykonuje każdy program tylko na pewno coś sknociłeś.
Apus - 18-12-2010, 17:43
A dlaczego będzie źle? Chodzi o produce?
Berserker - 18-12-2010, 18:29
Mu chodzilo o to, ze domyslnie on nie ma zadnego programu zalaczonego w przeciwienstwie do mrowek czy targetbotow w cwiczeniach.
@down
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!
radyder - 19-12-2010, 20:19
Za późno Emxx, skopiowałem już ten program! I nie szemraj tam!
Apus - 19-12-2010, 20:37
radyder napisał/a: | Za późno Emxx, skopiowałem już ten program! I nie szemraj tam! |
Ale o co właściwie chodzi? Dlaczego Emxx chciał żebyś nie zobaczył tego programu??
Raptor - 20-12-2010, 08:46
Najpewniej chodziło o komendę produce...
radyder - 21-12-2010, 16:24
Emxx ma dużo dziwnych pomysłów. Ale jest fajny.
[ Dodano: 21-12-2010, 19:26 ]
Ten robot cel eksploduje, jak wjedzie się w niego działem.
Korniszon - 22-12-2010, 09:38
Cytat: | jak wjedzie się w niego działem |
Także eksploduje, gdy wjedzie się na niego dowolnym botem.
Raptor - 22-12-2010, 14:02
Ale nie eksploduje, jak wjedzie się nim do wody! Co ciekawe, w przeciwieństwie do astronauty, nie działa na niego opór tej wody.
Niestety lawa także jego jest zdolna zniszczyć.
I proszę bardzo! Dzieki mnie mamy teraz robota nurka na kołach, odpornego na ataki mrówek i pająków. Dzięki tym możliwościom, można prowadzić walki przeciw obcym pod wodą.
Niestety w stylu Kamikadze...
radyder - 22-12-2010, 15:40
Dziwne, bo TNT zrobione przez tego bota nie eksploduje, kiedy w nie strzelimy. Mina też.
PS.:Pisze się "Kamikaze".
adiblol - 22-12-2010, 15:56
Mina nigdy nie eksploduje pod wpływem strzelania do niej...
Emxx52 - 22-12-2010, 16:30
radyder napisał/a: | Dziwne, bo TNT zrobione przez tego bota nie eksploduje, kiedy w nie strzelimy. Mina też. | Bo TNT i mina nie wybuchają od strzelania. Zanim coś napiszesz warto by było najpierw przeprowadzić "próbę kontrolną".
[ Dodano: 22-12-2010, 16:31 ]
radyder napisał/a: | zrobione przez | używałeś produce?
xd - 30-01-2011, 10:12
cezar.512 napisał/a: | A może spróbujcie zaprogramować tego robota żeby sam wybuchnął za pomocą komendy fire();. Ciekawe czy zadziała? |
mi dzial a jak dam program: fire(position);
efekt: błąd gry a jak dacie fire(); to tylko migną swiatełka
Apus - 30-01-2011, 11:17
. Nie wiesz o tym że jak program jest wykonywany to migają światełka robota? Włączasz program, robot wykonuje komendę fire(); i się wyłącza. Wykonanie każdego polecenia zajmuje ułamek sekundy, nawet takiego jak object item;.
|
|