Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 
Polski Portal COLOBOTa
COLOBOT Polish Portal

Solucje - Saari 2 | Inwazja

Korniszon - 20-11-2010, 19:50
Temat postu: Saari 2 | Inwazja
Gdy zakończy się filmik, kliknij działo na kołach i włącz program "KillAnt1". Będzie on bronić zachodniej flanki. Teraz zajmij się budowaniem wież obronnych. Pierwszą wybuduj na południu, a drugą - na północy. Transporterem zasilil wieżyczki. Cały czas monitoringuj ich stan baterii. Teraz wybuduj stację energytyczną i naprawczą, radar oraz hutę. Na transporterze wklej ten program:
Kod:
extern void object::CollectTitanOre()
{
        while(true)
        {
                if(energyCell.energyLevel <= 0.4)
                    maint();
               
                if(load == null)
                    retrieveResource(TitaniumOre);
                else
                {
                        processResource(Converter);
                        deliverResource(-1);
                    }
            }
}

void object::retrieveResource(int cat)
{
        object resource;
       
        while( (resource = radar(cat)) == null )
        {

                wait(10);   
            }
       
        myGoto(resource.position);
       
        errmode(0);
        grab();
        errmode(1);
}

void object::processResource(int cat)
{
        object building;
       
        while( (building = radar(cat)) == null )
        {

                wait(10);   
            }
       

        myGoto(building.position);
       
        drop();
       
        move(-3);
        wait(15);
        move(1.5);
       
        grab();
}

void object::deliverResource(int cat)
{
        object dest = radar(cat);
       
        if(dest == null)
            goto(space());
        else
        {
                errmode(0);
                if(goto(space(dest.position)) != 0)
                    goto(space());
                errmode(1);
            }
           
        drop();
       
}

void object::maint()
{
       
        while(rechargePlanA() == false and rechargePlanB() == false)
        { 
                wait(25);
            }
       
}

bool object::rechargePlanA()
{
        int cat[];
        cat[0] = PowerStation;
        cat[1] = PowerCaptor;
       
        object pwrSource = radar(cat); 
       
        if(pwrSource != null)
        {
 
                myGoto(pwrSource.position);
               
               
                while(energyCell.energyLevel < 1)
                    wait(1);
               
                return true;
            }
       
        return false;
}

bool object::rechargePlanB()
{
        object cell;
        float min = 0;
       
        while( (cell = radar(PowerCell,0,360,min)) != null )
        {
                min = distance2d(position,cell.position) + 0.5;
               
                if(cell.energyLevel >= 0.5)
                {
                        goto(cell.position);
                                                   
                        grab();   
                        drop(Behind);
                       
                        grab(EnergyCell); 
                        drop();
                       
                        grab(Behind);
                        drop(EnergyCell);
                       
                        return true;
                    }
            }
       
        return false;
}

void object::myGoto(point p)
{
        errmode(0);
       
        while(goto(p) != 0)
            wait(2);   
       
        errmode(1);
}

point object::triangulate2d(object o)
{
        point dest = o.position;
       
        dest.x += cos(o.orientation) * 3;
        dest.y += sin(o.orientation) * 3;
       
        return dest;
}

i go włącz. Zbuduj fabrykę robotów. Wybuduj strzelca latającego i go zasil. Wyniszcz nim mrówki, które nie dotarły do Ciebie. Kiedy nie będzie już mrówek, odleć samym astonautą.

Dobra robota, misja wypełniona :D

Raptor - 13-12-2010, 11:08

Korniszon napisał/a:
Teraz zajmij się budowaniem wież obronnych. Pierwszą wybuduj na południu, a drugą - na północy. Transporterem zasilil wieżyczki. Cały czas monitoringuj ich stan baterii.

Odkryłem lepszą i łatwiejszą metodę przejścia tej misji:

1. Uruchom na WheeledShooter program KillAnt1.

2. Weź dwie kostki tytanu: jedną ma trzymać WheeledGrabber, a drugą Me.

3. Idź teraz oboma wyżej wymienionymi obiektami do będącego pod wpływem programu WheeledShooter.

4. Agresorzy typu AlienAnt nie zaatakują Twoich kostek tytanu, będących na pokładzie SpaceShip, ale na wszelki wypadek warto je mieć cały czas w rękach/ramieniu hydraulicznym.

5. WheeledShooter ma dość energii, aby sprostać wszystkim agresorom, musisz tylko manewrować obiektami WheeledGrabber i Me tak, aby nie oberwać zbytnio.

6. Po zakończonej akcji rób to, co opisał wyżej w dalszej części postu użytkownik Korniszon.

7. Jeżeli wyświetli Ci się komunikat o wypełnieniu tejże trudnej misji, możesz zacząć już skakać z radości i wychwalać mnie od bogów mądrości :mrgreen: .

Korniszon - 13-12-2010, 12:53

OOO!(lol) Zaznaczam POMÓGŁ
Raptor - 13-12-2010, 13:25

Dzięki! Nie wiedziałem, że jestem AŻ tak genialny! Czuję się tak dowartościowany, że nigdy nie będę potrzebował psychiatry ;-) :mrgreen: !
Korniszon - 16-12-2010, 20:56

Jest lepsza końcówka:

1. Postępuj tak, jak wcześniej pisałem.
2. Nie buduj strzelca latającego.
3. Resztę mrówek wyniszcz działem, które masz przy sobie(WheeledShooter).
4. Odleć.
// zapomniałem o tym - Korniszon

Berserker - 16-12-2010, 20:59

Szybciej pojdzie latajacym dzialem :)
Korniszon - 16-12-2010, 21:00

No wiem, ale nie trzeba marnować kostki tytanu :)
Berserker - 16-12-2010, 22:59

I co pozniej z ta kostka zrobisz? Zabierzesz na nastepna planete? :>
Raptor - 16-12-2010, 23:08

Widzę, że zarówno Korniszon jak i ja myślimy ekologicznie...
Faktycznie, brak WingedShooter powoduje utratę czasu, ale czego się nie robi dla zabicia nudy i wyciśnięcia jak największej przyjemności z gry?

Korniszon - 17-12-2010, 07:38

Berserker napisał/a:
I co pozniej z ta kostka zrobisz? Zabierzesz na nastepna planete?

TAK!!!!! :D

[ Dodano: 17-12-2010, 07:39 ]
cezar.512 napisał/a:
Widzę, że zarówno Korniszon jak i ja myślimy ekologicznie...

??? I don't understand! ??? (Translater: ??? Nie rozumiem! ???)

Apus - 17-12-2010, 14:42

cezar.512 napisał/a:

5. WheeledShooter ma dość energii, aby sprostać wszystkim agresorom, musisz tylko manewrować obiektami WheeledGrabber i Me tak, aby nie oberwać zbytnio.


Najlepiej napisać program do podążania za Me (coś jak FollowPhazer) i uruchomić go na WheeledGrabber. Wtedy wystarczy manewrować Me.

Berserker - 17-12-2010, 15:39

Cytat:
Raczej na następną misję na tej samej planecie: "Bezbronny". Poza tym gra nie pamięta, co mieliśmy na końcu misji na statku i nie stosuje tej informacji do kolejnej misji.

Serio? A ja zawsze myslalem, ze po drodze osy napadaja astronaute i go okradaja.

Cytat:
Ja też w taki sposób gram, aby zużyć jak najmniej surowców i zostawić po sobie jak najmniej obiektów. Wiem, to bezsens, ale daje frajdę!

Ja zawsze strasznie sie rozbudowywuje, czasem nawet do poziomu extreme, fortyfikuje i organizuje baze mimo, ze dawno juz moglem skonczyc gre. Na ofrenii potrafie zbudowac 50+ odgromnikow by moc podjechac do kazdej mrowki nie ryzykujac bycia trafionym przez piorun.

Raptor - 21-12-2010, 08:55

Apus napisał/a:
Najlepiej napisać program do podążania za Me (coś jak FollowPhazer) i uruchomić go na WheeledGrabber. Wtedy wystarczy manewrować Me.

Niezbyt się to opłaca. Robot może kolidować z WheeledShooter podczas podążania za Me. Ale warto to przetestować.

Korniszon - 26-12-2010, 17:35

:evil:
cezar.512 napisał/a:

6. Po zakończonej akcji rób to, co opisał wyżej w dalszej części postu użytkownik Korniszon.

7. Jeżeli wyświetli Ci się komunikat o wypełnieniu tejże trudnej misji, możesz zacząć już skakać z radości i wychwalać mnie od bogów mądrości :mrgreen: .

ZAPOMNIAŁEŚ O MNIE!!!!! :evil: :evil: :evil:

Raptor - 26-12-2010, 20:09

Co do wychwalania siebie od ''bogów'' mądrości, chodziło mi o to, że zaproponowałem swój pomysł (oryginalny), jak podołać wszystkim mrówkom w jak najprostszy i bezpieczny sposób.
Korniszon natomiast na początku tematu powiedziałeś, jak przejść całą misję na podstawie solucji dostępnej w grze, dodając do tego przydatny program. Ja wcale o Tobie nie zapomniałem, Korniszonie, tylko zażartowałem na swój temat.
Tobie też się należą oklaski za to, że z myślą o mniej doświadczonych graczach, do swojej interpretacji solucji dołożyłeś jeszcze przydatny program.

Korniszon - 26-12-2010, 20:10

Aha. :)

Powered by phpBB modified by Przemo & WRIM © 2003 phpBB Group