Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 
Polski Portal COLOBOTa
COLOBOT Polish Portal

CEEBOT ogólnie - Podobieństwa

Emxx52 - 07-08-2010, 19:20
Temat postu: Podobieństwa
Przykładowe podobieństwa:

CoLoBotowe | CeeBotowe

:arrow:
NuclearCell też można wpisać zamiast FuelCell.

:arrow:
NuclearPlant zamiast dłuższego FuelCellPlant.

Obje te funkcje są poprawne.

Apus - 07-08-2010, 22:29

CO? W Colobocie jest coś takiego jak FuelCell i FuelCellPlant???
Co do podobieństw:
W obu grach jest kod trainerpilot. :mrgreen:

Emxx52 - 08-08-2010, 13:53

Odwrotnie. To jest dzia? CeeBota.
Apus - 08-08-2010, 14:22

Aha, że w CeeBocie jest FuelCell i NuclearCell?
Emxx52 - 08-08-2010, 15:35

Tak właśnie.
Bartek c++ - 09-08-2010, 11:24

takie podobieństwa chodź by: Te same budynki, ci sami wrogowie, te same itemy, te same boty , astronauta, programowanie itp...
Abadon - 09-08-2010, 11:32

Przecież to oczywiste jak i to że Ceebota i Colobota stworzył Epsitec.
radyder - 22-12-2010, 15:48

Może lepiej napisać o różnicach CeeBota4 i CoLoBoTa?
Raptor - 22-12-2010, 16:25

Masz rację radyder. Tak jest bardziej poprawnie. W końcu wyszło więcej wersji CeeBot-a, a CeeBot4 jest jedyną spolszczoną wersją, dostępną legalnie w Polsce.
Emxx52 - 22-12-2010, 16:35

Ale opis tematu mówi:
Cytat:
Piszcie tu o podobieństwach CeeBota4 i CoLoBota

radyder - 24-12-2010, 11:58

To zmień opis tematu. Wiadomo, że jest dużo podobieństw. Różnic jest mniej i trudniej je dostrzec. Po za tym wyszukiwanie różnic może być naprawdę ciekawe.
Emxx52 - 26-12-2010, 15:23

Różnica jest taka: w CeeBocie4 podobno zacinają się klasy i jest pętla repeat(int){}, której w Colabocie nie ma.
adiblol - 26-12-2010, 16:57

AFAIR w Colobocie też jest tylko że nieudokumentowana.
Berserker - 26-12-2010, 23:08

Nie ma w Colobocie repeat()

W Ceebocie jest klasa Point3D, Ceebot jest duuzo mniej stabilny, tez w Ceebocie zmienne typu object maja jeszcze jedno pole speed, jest tez WheeledRacer ktory osiaga taka sama predkosc jak osa, z rzeczy ktore sie kiedykolwiek uzyje jeszcze jest funkcja terrain().

radyder - 28-12-2010, 16:07

O, to nie wiedziałem. Dzięki za informację Berserker.
Roboty w CeeBocie wyglądają trochę inaczej (w CeeBocie mają z brzegu żółtą szachownicę, a w COLOBOCIE nie). W CeeBocie nie da się zmieniać wyglądu astronauty. W COLOBOCIE nie ma botów wyścigowych (a przynajmniej nie da się ich używać).

Raptor - 28-12-2010, 17:49

radyder napisał/a:
Roboty w CeeBocie wyglądają trochę inaczej (w CeeBocie mają z brzegu żółtą szachownicę, a w COLOBOCIE nie).

W CoLoBoT roboty też tak wyglądają. Można to dostrzec w Ćwiczeniach, Wyzwaniach i w Misjach na Ziemi.

Robota z takim nadwoziem (niektóre, chyba tylko Wheeled-y) można zrobić dopisując w pliku misji trainer=1. Dzięki temu robotem nie da się sterować manualnie, tylko programistycznie.

Apus - 30-12-2010, 11:52

cezar.512 napisał/a:
Robota z takim nadwoziem (niektóre, chyba tylko Wheeled-y)

Nieprawda. Chyba wszystkie się da, a na pewno 'Wheeledy', 'Trackedy', i 'Wingedy'.
Edit:
Wyszły nam neologizmy. :->

radyder - 30-12-2010, 14:04

Jak się otwiera taki plik misji? Szukam tego i nie mogę znaleźć.
adiblol - 30-12-2010, 14:20

http://pl.wikibooks.org/wiki/Colobot_nieoficjalnie
http://pl.wikibooks.org/w...h_poziom%C3%B3w

radyder - 31-12-2010, 23:01

Cytat:
W CoLoBoT roboty też tak wyglądają. Można to dostrzec w Ćwiczeniach, Wyzwaniach i w Misjach na Ziemi.

Masz rację cezar.512! Teraz zobaczyłem, że oprócz twojego robota wszystkie mają tam tą szachownice.

Emxx52 - 15-01-2011, 18:34

radyder napisał/a:
Masz rację cezar.512! Teraz zobaczyłem, że oprócz twojego robota wszystkie mają tam tą szachownice.

radyder powinieneś sobie dodać coś do podpisu, a konkretnie to co cezar:
Cytat:
Uwaga, piszę herezje!


[ Dodano: 15-01-2011, 18:36 ]
PS: ale chodzi mi nie o ten konkretni post, ale o wiele innych:
Cytat:
TNT zrobione przez tego nie wybucha pod wpływem strzelania (czy jakoś tak)

Raptor - 18-01-2011, 14:22

Dobra. Oto mój wykres różnic pomiędzy CoLoBoT a CeeBot4 (ewentualnie innymi wersjami CeeBot).
Oczywiście niektóre mogą się powtarzać wcześniej w tym temacie, ale co mi tam:

- W CoLoBoT, CeeBot-A, CeeBot-Teen, pasek interfejsu jest przezroczysty. W CeeBot3 i CeeBot4 już tak nie jest, przez co jest brzydzej :evil: .

- CeeBot4 w przeciwieństwie do CoLoBoT nie obsługuje plików z długimi nazwami przy otwieraniu programu zapisanego do pliku txt.

- Podczas sterowania AlienWasp, nie można podnosić i upuszczać przedmiotów jednym programem z komendą grab();. Trzeba stworzyć oddzielny program z komendą drop();.

- Nowo wybudowane roboty w CeeBot4 mają od razu przypisane trainer=1, przez co nie można nimi sterować (oczywiście jest kod trainerpilot, ale jego możliwości są ograniczone (m.in. nie można celować działem manualnie)).

- Domyślnie kamera za Astronautą oraz za robotami jest nieco dalej i wyżej.

- Domyślnie boty są bardziej wrażliwe na uderzenia niż w CoLoBoT.

- W CeeBot3 i CeeBot4 są tylko trzy miejsca na komunikaty typu message();. W CoLoBoT, CeeBot-A i CeeBot-Teen są cztery.

Emxx52 - 18-02-2011, 18:19

W CeeBot4 pasek wiadomości nie ma na początku przycisku pokaż miejscę
radyder - 03-05-2011, 20:44

W CeeBot jest przyspieszenie czterokrotne, a w COLOBOCIE go nie ma.
Sioner - 05-05-2011, 19:15

radyder napisał/a:
W CeeBot jest przyspieszenie czterokrotne, a w COLOBOCIE go nie ma.

a nie przypadkiem trzykrotne?

krzys_h - 05-05-2011, 21:31

Chyba x4 ale dawno nie grałem w CeeBocie. Za to na pewno pamiętam, że w rozdziale o współrzędnych jest "Tryb błyskawiczny". Wtedy po wpisaniu np. goto(pozycja); robot od razu jest na tej pozycji (nie jedzie, tylko się teleportuje :P )
Raptor - 05-05-2011, 21:52

''Tryb błyskawiczny'' jest też w CeeBot3.

Dodam jeszcze to, że robot wcale się nie teleportuje, tylko wykonuje swoje instrukcje tak szybko, jak tylko się da. A to jest różnica, moi Państwo :-P !

Sioner - 06-05-2011, 19:36

krzys_h napisał/a:
Chyba x4 ale dawno nie grałem w CeeBocie.
. Jest x0,5, x1, x2, i x3. Sprawdziłem teraz
cezar.512 napisał/a:
Dodam jeszcze to, że robot wcale się nie teleportuje, tylko wykonuje swoje instrukcje tak szybko, jak tylko się da. A to jest różnica, moi Państwo !
trzeba sprawdzić czy przy użyciu trainerpilot działa też tak błyskawicznie. Wtedy się dowiemy.
radyder - 13-05-2011, 15:28

Bardzo dobrze, że nie ma przyspieszenia 3x w COLOBOCIE, bo i przy 2x ciężko zapanować nad grą. :-P
krzys_h - 13-05-2011, 16:25

A ja raz próbowałem grać z przyspieszeniem 10.000x. Pół planszy przeleciałem w 2 sekundy :P
Raptor - 13-05-2011, 23:29

Jak to możliwe? Jakiś trailer Twojej roboty? Ho, ho! No i jakiego procka trzeba mieć, by to działało...
Apus - 14-05-2011, 11:18

radyder napisał/a:
Bardzo dobrze, że nie ma przyspieszenia 3x w COLOBOCIE, bo i przy 2x ciężko zapanować nad grą. :-P

To trzeba refleks ćwiczyć! Ja gram bez przerwy na 2x. 1x jest zbyt wolne dla mnie. :mrgreen:

adiblol - 14-05-2011, 12:28

cezar.512 napisał/a:
No i jakiego procka trzeba mieć, by to działało...

Nie, po prostu przy ruchu jest większy współczynnik szybkości. Procka trzeba mieć żeby programy CBot szybciej chodziły w takiej sytuacji.

krzys_h - 14-05-2011, 12:53

cezar.512 napisał/a:
Jak to możliwe? Jakiś trailer Twojej roboty?


Nie, Cheat Engine wystarczy. Chociaż trainer nie głupi pomysł :P

adiblol - 14-05-2011, 13:05

cezar.512 napisał/a:
Jakiś trailer Twojej roboty?
Chyba trainer. Za dużo filmów.
Raptor - 14-05-2011, 23:05

adiblol napisał/a:
Chyba trainer. Za dużo filmów.

Może i za dużo. Nie znam się na grach i pojęciach z nimi związanych, jak Wy... Poza tym, i tak każdy zrozumiał, o co mi chodziło, co się nie zdarza zbyt często :-) ...


Powered by phpBB modified by Przemo & WRIM © 2003 phpBB Group