|
Polski Portal COLOBOTa COLOBOT Polish Portal |
|
CEEBOT ogólnie - Podobieństwa
Emxx52 - 07-08-2010, 19:20 Temat postu: Podobieństwa Przykładowe podobieństwa:
CoLoBotowe | CeeBotowe
NuclearCell też można wpisać zamiast FuelCell.
NuclearPlant zamiast dłuższego FuelCellPlant.
Obje te funkcje są poprawne.
Apus - 07-08-2010, 22:29
CO? W Colobocie jest coś takiego jak FuelCell i FuelCellPlant???
Co do podobieństw:
W obu grach jest kod trainerpilot.
Emxx52 - 08-08-2010, 13:53
Odwrotnie. To jest dzia? CeeBota.
Apus - 08-08-2010, 14:22
Aha, że w CeeBocie jest FuelCell i NuclearCell?
Emxx52 - 08-08-2010, 15:35
Tak właśnie.
Bartek c++ - 09-08-2010, 11:24
takie podobieństwa chodź by: Te same budynki, ci sami wrogowie, te same itemy, te same boty , astronauta, programowanie itp...
Abadon - 09-08-2010, 11:32
Przecież to oczywiste jak i to że Ceebota i Colobota stworzył Epsitec.
radyder - 22-12-2010, 15:48
Może lepiej napisać o różnicach CeeBota4 i CoLoBoTa?
Raptor - 22-12-2010, 16:25
Masz rację radyder. Tak jest bardziej poprawnie. W końcu wyszło więcej wersji CeeBot-a, a CeeBot4 jest jedyną spolszczoną wersją, dostępną legalnie w Polsce.
Emxx52 - 22-12-2010, 16:35
Ale opis tematu mówi: Cytat: | Piszcie tu o podobieństwach CeeBota4 i CoLoBota |
radyder - 24-12-2010, 11:58
To zmień opis tematu. Wiadomo, że jest dużo podobieństw. Różnic jest mniej i trudniej je dostrzec. Po za tym wyszukiwanie różnic może być naprawdę ciekawe.
Emxx52 - 26-12-2010, 15:23
Różnica jest taka: w CeeBocie4 podobno zacinają się klasy i jest pętla repeat(int){}, której w Colabocie nie ma.
adiblol - 26-12-2010, 16:57
AFAIR w Colobocie też jest tylko że nieudokumentowana.
Berserker - 26-12-2010, 23:08
Nie ma w Colobocie repeat()
W Ceebocie jest klasa Point3D, Ceebot jest duuzo mniej stabilny, tez w Ceebocie zmienne typu object maja jeszcze jedno pole speed, jest tez WheeledRacer ktory osiaga taka sama predkosc jak osa, z rzeczy ktore sie kiedykolwiek uzyje jeszcze jest funkcja terrain().
radyder - 28-12-2010, 16:07
O, to nie wiedziałem. Dzięki za informację Berserker.
Roboty w CeeBocie wyglądają trochę inaczej (w CeeBocie mają z brzegu żółtą szachownicę, a w COLOBOCIE nie). W CeeBocie nie da się zmieniać wyglądu astronauty. W COLOBOCIE nie ma botów wyścigowych (a przynajmniej nie da się ich używać).
Raptor - 28-12-2010, 17:49
radyder napisał/a: | Roboty w CeeBocie wyglądają trochę inaczej (w CeeBocie mają z brzegu żółtą szachownicę, a w COLOBOCIE nie). |
W CoLoBoT roboty też tak wyglądają. Można to dostrzec w Ćwiczeniach, Wyzwaniach i w Misjach na Ziemi.
Robota z takim nadwoziem (niektóre, chyba tylko Wheeled-y) można zrobić dopisując w pliku misji trainer=1. Dzięki temu robotem nie da się sterować manualnie, tylko programistycznie.
Apus - 30-12-2010, 11:52
cezar.512 napisał/a: | Robota z takim nadwoziem (niektóre, chyba tylko Wheeled-y) |
Nieprawda. Chyba wszystkie się da, a na pewno 'Wheeledy', 'Trackedy', i 'Wingedy'.
Edit:
Wyszły nam neologizmy.
radyder - 30-12-2010, 14:04
Jak się otwiera taki plik misji? Szukam tego i nie mogę znaleźć.
adiblol - 30-12-2010, 14:20
http://pl.wikibooks.org/wiki/Colobot_nieoficjalnie
http://pl.wikibooks.org/w...h_poziom%C3%B3w
radyder - 31-12-2010, 23:01
Cytat: | W CoLoBoT roboty też tak wyglądają. Można to dostrzec w Ćwiczeniach, Wyzwaniach i w Misjach na Ziemi. |
Masz rację cezar.512! Teraz zobaczyłem, że oprócz twojego robota wszystkie mają tam tą szachownice.
Emxx52 - 15-01-2011, 18:34
radyder napisał/a: | Masz rację cezar.512! Teraz zobaczyłem, że oprócz twojego robota wszystkie mają tam tą szachownice. |
radyder powinieneś sobie dodać coś do podpisu, a konkretnie to co cezar:
Cytat: | Uwaga, piszę herezje! |
[ Dodano: 15-01-2011, 18:36 ]
PS: ale chodzi mi nie o ten konkretni post, ale o wiele innych:
Cytat: | TNT zrobione przez tego nie wybucha pod wpływem strzelania (czy jakoś tak) |
Raptor - 18-01-2011, 14:22
Dobra. Oto mój wykres różnic pomiędzy CoLoBoT a CeeBot4 (ewentualnie innymi wersjami CeeBot).
Oczywiście niektóre mogą się powtarzać wcześniej w tym temacie, ale co mi tam:
- W CoLoBoT, CeeBot-A, CeeBot-Teen, pasek interfejsu jest przezroczysty. W CeeBot3 i CeeBot4 już tak nie jest, przez co jest brzydzej .
- CeeBot4 w przeciwieństwie do CoLoBoT nie obsługuje plików z długimi nazwami przy otwieraniu programu zapisanego do pliku txt.
- Podczas sterowania AlienWasp, nie można podnosić i upuszczać przedmiotów jednym programem z komendą grab();. Trzeba stworzyć oddzielny program z komendą drop();.
- Nowo wybudowane roboty w CeeBot4 mają od razu przypisane trainer=1, przez co nie można nimi sterować (oczywiście jest kod trainerpilot, ale jego możliwości są ograniczone (m.in. nie można celować działem manualnie)).
- Domyślnie kamera za Astronautą oraz za robotami jest nieco dalej i wyżej.
- Domyślnie boty są bardziej wrażliwe na uderzenia niż w CoLoBoT.
- W CeeBot3 i CeeBot4 są tylko trzy miejsca na komunikaty typu message();. W CoLoBoT, CeeBot-A i CeeBot-Teen są cztery.
Emxx52 - 18-02-2011, 18:19
W CeeBot4 pasek wiadomości nie ma na początku przycisku pokaż miejscę
radyder - 03-05-2011, 20:44
W CeeBot jest przyspieszenie czterokrotne, a w COLOBOCIE go nie ma.
Sioner - 05-05-2011, 19:15
radyder napisał/a: | W CeeBot jest przyspieszenie czterokrotne, a w COLOBOCIE go nie ma. |
a nie przypadkiem trzykrotne?
krzys_h - 05-05-2011, 21:31
Chyba x4 ale dawno nie grałem w CeeBocie. Za to na pewno pamiętam, że w rozdziale o współrzędnych jest "Tryb błyskawiczny". Wtedy po wpisaniu np. goto(pozycja); robot od razu jest na tej pozycji (nie jedzie, tylko się teleportuje )
Raptor - 05-05-2011, 21:52
''Tryb błyskawiczny'' jest też w CeeBot3.
Dodam jeszcze to, że robot wcale się nie teleportuje, tylko wykonuje swoje instrukcje tak szybko, jak tylko się da. A to jest różnica, moi Państwo !
Sioner - 06-05-2011, 19:36
krzys_h napisał/a: | Chyba x4 ale dawno nie grałem w CeeBocie. | . Jest x0,5, x1, x2, i x3. Sprawdziłem teraz
cezar.512 napisał/a: | Dodam jeszcze to, że robot wcale się nie teleportuje, tylko wykonuje swoje instrukcje tak szybko, jak tylko się da. A to jest różnica, moi Państwo ! | trzeba sprawdzić czy przy użyciu trainerpilot działa też tak błyskawicznie. Wtedy się dowiemy.
radyder - 13-05-2011, 15:28
Bardzo dobrze, że nie ma przyspieszenia 3x w COLOBOCIE, bo i przy 2x ciężko zapanować nad grą.
krzys_h - 13-05-2011, 16:25
A ja raz próbowałem grać z przyspieszeniem 10.000x. Pół planszy przeleciałem w 2 sekundy
Raptor - 13-05-2011, 23:29
Jak to możliwe? Jakiś trailer Twojej roboty? Ho, ho! No i jakiego procka trzeba mieć, by to działało...
Apus - 14-05-2011, 11:18
radyder napisał/a: | Bardzo dobrze, że nie ma przyspieszenia 3x w COLOBOCIE, bo i przy 2x ciężko zapanować nad grą. |
To trzeba refleks ćwiczyć! Ja gram bez przerwy na 2x. 1x jest zbyt wolne dla mnie.
adiblol - 14-05-2011, 12:28
cezar.512 napisał/a: | No i jakiego procka trzeba mieć, by to działało... |
Nie, po prostu przy ruchu jest większy współczynnik szybkości. Procka trzeba mieć żeby programy CBot szybciej chodziły w takiej sytuacji.
krzys_h - 14-05-2011, 12:53
cezar.512 napisał/a: | Jak to możliwe? Jakiś trailer Twojej roboty? |
Nie, Cheat Engine wystarczy. Chociaż trainer nie głupi pomysł
adiblol - 14-05-2011, 13:05
cezar.512 napisał/a: | Jakiś trailer Twojej roboty? | Chyba trainer. Za dużo filmów.
Raptor - 14-05-2011, 23:05
adiblol napisał/a: | Chyba trainer. Za dużo filmów. |
Może i za dużo. Nie znam się na grach i pojęciach z nimi związanych, jak Wy... Poza tym, i tak każdy zrozumiał, o co mi chodziło, co się nie zdarza zbyt często ...
|
|