|
Polski Portal COLOBOTa COLOBOT Polish Portal |
|
Własne poziomy - Dodawanie ludzików na planecie
soviet - 12-04-2010, 15:27 Temat postu: Dodawanie ludzików na planecie Tak więc jestem nowy i jak coś to proszę przenieść temat do odpowiedniego działu.
Tak Więc:żeby stworzyć 2,3,9,111 ludzika na planecie potrzebny nam jest:
Robot
Mapa(własna,lub zapożyczona)
Program(napisany przez użytkownika COLOBOT mam nadzieję że się nie obrazi):
Cytat: |
extern void object::Zapiszobiekt( )
{
string msg, poz;
float dir;
int i;
dir = 2 - (orientation / 180);
if (dir > 1.99) dir = 0.00;
poz = this.position.x+";"+this.position.y;
file plik();
file p2();
if (!plik.open("Obiekty.txt", "r"))
{
plik.open("Obiekty.txt", "w");
plik.writeln("CreateObject pos="+poz+" dir="+dir+" type=");
plik.close();
message(this.position.x+" ; "+this.position.y+" , "+dir);
return;
}
p2.open("Obiekty2.txt", "w");
while(!plik.eof())
{
msg = plik.readln();
if (msg != "") p2.writeln(msg);
}
plik.close();
p2.close();
plik.open("Obiekty.txt", "w");
p2.open("Obiekty2.txt", "r");
while(!p2.eof())
{
msg = p2.readln();
if (msg != "") plik.writeln(msg);
}
plik.writeln("CreateObject pos="+poz+" dir="+dir+" type=");
plik.close();
p2.close();
message(this.position.x+" ; "+this.position.y+" , "+dir);
} |
Używamy go.
Widzimy pozycję gdzie stoimy.
Wchodzimy do>Colobot\user\< następnie do pliku mapy(zwykle scene??[gdzie?? to numer mapy]
uruchamiamy go Notepadem, szukamy nazwy >CreateObject< np.CreateObject pos=76;240 dir=0,35 type=Greenery4
i dodajemy nową linijkę"CreateObject pos=76;240 dir=0,35 type=Greenery4"
, ale zamiast Greenery4 piszemy "Me", zaś gdzie było "pos=76;240 dir=0,35" piszemy kolejno pozycję gdzie staliśmy. Zapisujemy i włączamy mapę. W ten sposób można zrobić wszystko od robota po barierę
adiblol - 12-04-2010, 16:17
Myślałem że to oczywiste.
Tu wszystko pięknie jest opisane: http://pl.wikibooks.org/w...e_objekt.C3.B3w
Było to napisane na podstawie oficjalnego podręcznika Epsitec'a.
|
|