Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 
Polski Portal COLOBOTa
COLOBOT Polish Portal

Programy - Tworzenie budynków i robotów z kodu programu.

cyklopek11 - 01-04-2008, 17:57
Temat postu: Tworzenie budynków i robotów z kodu programu.
W ceebocie są dwie funkcje pozwalające botom budować budynki i roboty z kodu programu w nim działającego. Są to: funkcja build(int Category) - tworzenie budynku oraz : factory(int Category, script). Niestety nie ma ich w Colobocie, mówię niestety ponieważ gdyby istniały mam tak cudowne pomysły na własne poziomy użytkownika czy też stworzenie Colobota 2 że szok. Oczywiście można je wykorzystać w ceebocie ale co po takiej grze gdzie astronauta pozostaje bierny :-( przypominam w ceebocie astronauta nie może ani nic podnosić ani budować budynków). Mam pytanie do Was czy istnieje sposób na spatchowanie Colobota aby mu dodać te dwie funkcję??? Z moich badań wynika że są one zaimplementowane w exe-ku. A tak poza tym wiedzieliście o ich istnieniu??? Pozdro.
Tomesy - 01-04-2008, 23:36
Temat postu: RE: Tworzenie budynków i robotów z kodu programu.
Wprowadzenie tych zmian jest praktycznie niemożliwe dla ludzi którzy nie moją wiedzy informatycznej na zaawansowanym poziomie. Poza tym byłoby trzeba mieć nieszczęsny, wspomniany w innych tematach rozpakowywacz plików DAT Colobota. Na razie niema co sobie zawracać tym głowę.
COLOBOT - 02-04-2008, 03:41
Temat postu: RE: Tworzenie budynków i robotów z kodu programu.
Tomesy, to nie o pliki DAT chodzi, a o EXE. W DAT'ach są jedynie tekstury, dźwięki i modele obiektów. Wszystkie instrukcje są zapisane w pliku colobot.exe. Zmienić ich nazwy można łatwo, ale utworzyć nowych czy zaimportować z ceebot'a praktycznie się nie da.

adiblol - 30-11-2008, 17:46
Temat postu: RE: Tworzenie budynków i robotów z kodu programu.
Jak mi się uda to zaimplementuję je w którejś z kolejnych wersji mojego trainera.

Najpierw zrobię tworzenie obiektów z poziomu trainera, a jeśli mi się uda to zrobię injekcję kodu i zaimplementuję taką możliwość z poziomu CBot.

A może zrobię w trainerze obsługę pluginów? Tzn. ładujemy sobie dll i odpowiednia procedura jest injectowana do Colobota :) wraz z danymi dotyczącymi adresów w Colobocie które są wcześniej wykrywane.

Zainteresowanych inforumuję, że bardzo dobrym debugerem z funkcjami specjalnie do gier jest Cheat Engine. I jest darmowy :) .


Powered by phpBB modified by Przemo & WRIM © 2003 phpBB Group