|
Polski Portal COLOBOTa COLOBOT Polish Portal |
|
Problemy techniczne - Colobot i fps
bbiidduull - 02-03-2010, 20:32 Temat postu: Colobot i fps Witam. Da się zwiększyć fps? Teraz mam 60.
Schocker - 02-03-2010, 20:44
Wg mnie 60 FPS to bardzo dobrze. ^^
Czemu chciałbyś je zwiększyć?
bbiidduull - 02-03-2010, 20:50
Ponieważ wszędzie mam powyżej 150 a 60 to tak mało.
Moja rozdzielczość 1440x900 jak by co.
Nie wiem od czego to zależy ale przycina mi się na tej mapie co w załączniku co jest dla mnie bardzo dziwne.
P.S. Pogrzebałem trochę w pliku colobot.ini i ustawiłem LightMode=0 i teraz mam 75 fps :d
Co najlepsze jak wyłączałem dynamiczne oświetlenie w opcjach gry nadal miałem 60.
Coś mi się popsuło...
[ Dodano: 02-03-2010, 22:49 ]
Już nieaktualne, zapomniałem wyłączyć synchronizacji pionowej. Teraz mam od 150 do 220 FPS.
Ogólnie można zamknąć.
Bartek c++ - 03-03-2010, 11:54
Colobot ma maksymalne 70 FPS przy wyższych ustawieniach film lub co innego będzie sie mulić.
[ Dodano: 03-03-2010, 11:54 ]
Proponuje ci ustawić rozdzielczość na 1024x768 wtedy będzie wszystko dobrze działać.
bbiidduull - 03-03-2010, 14:21
Mam wszystko na max i teraz elegancko chodzi.
adiblol - 03-03-2010, 15:46
NIE MA SENSU wyłączanie synchronizacji pionowej, bo monitor i tak nie wyświetli tych 200Hz a zużywana jest niepotrzebnie energia i stajesz się przyczyną efektu cieplarnianego, hahaha!
bbiidduull - 03-03-2010, 17:03
Nie ma sensu ale jak bym chciał pograć w jakieś gta 4 czy coś innego przyda mi się lepszy fps
Bartek c++ - 03-03-2010, 17:13
HEHE GTA 4 ma 800 FPS.
Berserker - 11-03-2010, 21:42
Btw najwiecej procka (i w konsekwencji fps) zzeraja programy, zwlaszcza jesli ma sie rozbudowana siec klas
FE4R - 12-03-2010, 17:07
Berserker napisał/a: | zwlaszcza jesli ma sie rozbudowana siec klas |
I nie stosuje się destruktorów do zwalniania pamięci.
adiblol - 12-03-2010, 17:18
FE4R napisał/a: | I nie stosuje się destruktorów do zwalniania pamięci. |
CBot jest mocno podobny do C#, a tam nie ma destruktorów. Wszystkim zajmuje się garbage collector. Gdy instancja nie jest potrzebna, jest wywalana automatycznie.
(a może Epsitec nie zaimplementował garbage collectora i pamięć po nieużywanych zmiennych się marnuje? )
Bartek c++ - 12-03-2010, 21:22
Berserker napisał/a: | Btw najwiecej procka (i w konsekwencji fps) zzeraja programy, zwlaszcza jesli ma sie rozbudowana siec klas | Tak a Fraps który jest stworzony do gier zwalnia całą grę i zrzera 256 ramu
Berserker - 12-03-2010, 21:27
Cytat: | Tak a Fraps który jest stworzony do gier zwalnia całą grę i zrzera 256 ramu |
Ale fraps przynajmniej z jakas rozsadna jakoscia nagrywa
adiblol - 12-03-2010, 21:34
Ale jest płatny.
VirtualDub FTW! (umie nagrywać, File -> Capture AVI )
Bartek c++ - 12-03-2010, 21:36
adiblol napisał/a: | VirtualDub FTW! (umie nagrywać, File -> Capture AVI ) |
Ale VirtualDub nie nadaje sie do gier ktore mają powyżej 200 FPS.
bbiidduull - 12-03-2010, 22:10
Jesteś pewien? Bo chyba nie wiesz o czym piszesz. VirtualDub nagrywa się pięknie gry jeżeli znasz średni poziom obsługi tego programu.
Berserker - 12-03-2010, 23:37
Znam sporo ludzi zajmujacych sie edycja i ogolnie tworzeniem filmikow z gier. Kazdy uzywa frapsa. Osobiscie sie nie znam, wiem tylko, ze fraps nadaje sie do gier w ktorych ma sie conajmniej 60fps (sa gry ktore maja limit fps i wtedy kiepsko jest), nagrywa gre tak jak leci na ekranie (teoretycznie w kazdej rozdzialce, mi nie wiem czemu filmiki sie sypia przy 1600x1200), zapisuje bez zadnej kompresji (nie polecam robic filmikow na dluzej, 10min kosztuje 4gb dysku, ew mozna siostrze podrzucic zeby sie dziwila czemu miejsca nie ma na simsy)
Cytat: | VirtualDub nagrywa się pięknie gry jeżeli znasz średni poziom obsługi tego programu. |
Znajac zycie we frapsie osiagasz tyle samo tylko, ze musisz nacisnac jeden klawisz.
bbiidduull - 13-03-2010, 00:30
Na pewno nie osiągnę tego 4gb na plik ponieważ mam możliwość zastosowania kompresji którą chętnie stosuję. I jeszcze wiele innych opcji ale szkoda się rozpisywać.
FE4R - 13-03-2010, 01:28
bbiidduull napisał/a: | Na pewno nie osiągnę tego 4gb na plik ponieważ mam możliwość zastosowania kompresji którą chętnie stosuję. I jeszcze wiele innych opcji ale szkoda się rozpisywać. |
Kompresję możesz przeprowadzić w innym programie, w którym do filmu możesz dodać również jakieś efekty, np. Movie Maker na Viście, Sony Vegas czy Adobe After Effects.
bbiidduull - 13-03-2010, 12:20
Zbędna dyskusja się tworzy...
Berserker - 13-03-2010, 12:23
Takie zbedne dyskusje sa lepsze niz 0 aktywnosci na forum
bbiidduull - 13-03-2010, 12:31
Co prawda to prawda Dalej lecąc jak mam mało miejsca na dysku to kompresja jest jak znalazł. Jeżeli maksymalny rozmiar pliku przy NTFS wynosi te 4GB [Maksymalny rozmiar w przypadku systemu FAT-32 wynosił 4GB - 1 bajt, obecnie NTFS nie ma tego ograniczenia - COLOBOT] to mi to się nie widzi gdyż z zastosowaniem kompresji np XVID ustawioną na najlepszą jakość tej kompresji wyjdzie mi o wiele wiele mniejszy rozmiar przy czym jakość się minimalnie zmieni co za tym idzie nagram dłużej.
adiblol - 13-03-2010, 12:41
Jeśli masz szybki CPU to możesz podczas nagrywania gry w VirtualDub'ie zastosować kompresję w locie, ale nie musisz.
bbiidduull - 13-03-2010, 12:42
Właśnie o tym napisałem
Berserker - 13-03-2010, 14:51
Cytat: | XVID ustawioną na najlepszą jakość tej kompresji wyjdzie mi o wiele wiele mniejszy rozmiar przy czym jakość się minimalnie zmieni co za tym idzie nagram dłużej. |
Jak czesto nagrywasz 10min filmiki? Jednym ciagiem? Nagrywajac akcje z sieciowych fpsow nagrywa sie max 30-40s, jak ktos robi story na podstawie jakiegos mmo - 1,5min. Tez wazna jest rozdzielczosc, roznica miedzy 1248x1024 a 1024x798 to
1,604010025062656641...x wiecej miejsca.
bbiidduull - 13-03-2010, 15:43
Ostatnio nagrywałem spara w css mojego kumpla więc wyszło gdzieś 30-40 minut, w 1440x900
Berserker - 13-03-2010, 16:04
To w csie nie mozna demek nakrecac? Kolejny powod by w to nie grac:>
bbiidduull - 13-03-2010, 16:15
Można ale pozwoliłem sobie obrazu mieć gotowe do wypalenia na CD.
|
|