|
Polski Portal COLOBOTa COLOBOT Polish Portal |
|
Własne poziomy - Prototypy
COLOBOT - 21-03-2008, 23:04 Temat postu: Prototypy Do testowania misji służy funkcja prototypy. Aby zrobić taką misję wystarczy ją ponazywać tak jak zwykłe misje, ale zamiast sceneXXX.txt należy nazwać pliki protoXXX.txt. Aby odpalić prototypowe misje należy w okienku wyboru gracza (albo w innym menu wyboru misji) wcisnąć CTRL + BREAK i wpisać kod "debugmode". W menu głównym pojawi się opcja "Prototypy". Należy ją kliknąć, aby odpalić menu i znów wpisać kod "debugmode", bo inaczej gra by się wykrzaczyła.
PS: Uzupełniłem dział "kody". Teraz znajdują się tam wszystkie kody, jakie dostępne są w COLOBOCie.
Thorin12 - 22-03-2008, 00:05 Temat postu: RE: Prototypy no to teraz juz prawie wszytko wiemy o colobocie dieki adminowi mamy wiecej mozliwosci tylko zeby jeszcze te pliki DAT
COLOBOT - 22-03-2008, 09:11 Temat postu: RE: Prototypy O plikach DAT pisano już na angielskim forum.
colobot1.dat zawiera GUI - tekstury i tła w formacie TGA
colobot2.dat zawiera modele obiektów
colobot3.dat zawiera dźwięki w formacie WAV
W załączniku zamieszczam wszystkie modele z pliku colobot2.dat, program do przeglądania oraz szablon do programu 010 Editor (Edytor HEX'ów, w którym najwygodniej tworzyć modele).
YanPL - 22-03-2008, 12:32 Temat postu: RE: Prototypy czy z wersji do wersji struktura tego jest taka sama? mam aktualnie tylko angielską 1.8 i nie wiem czy/jak/co sie daje z tym zrobić; poza tym ta przeglądarka obiektów mi nie chce działać
COLOBOT - 22-03-2008, 15:30 Temat postu: RE: Prototypy W wersji angielskiej 1.3 i polskiej 1.9 wszystkie obiekty są identyczne. W 1.8ENG powinno być tak samo, bo modyfikacji uległ jedynie sam plik uruchomieniowy.
Program do przeglądania wymaga pakietu .NET framework 1.1
Można go ściągnąć ze strony Microsoftu (najlepiej ściągnąć wersję 2.0, ewentualnie link do 1.1 znajduje się tutaj).
YanPL - 23-03-2008, 02:00 Temat postu: RE: Prototypy pfff. dla mojego w98se .NET 1.1 to jedyne wyjście; w dodatku już go mam także coś tu nie tak jest.
chyba będę musiał według tych schematów zrobić własną wyświetlarkę/edytor w openGL; nie uśmiecha mi się to.
COLOBOT - 23-03-2008, 14:00 Temat postu: RE: Prototypy Ważne!
Całkiem przypadkowo odkryłem ciekawą funkcję działu prototypy. Aby się do niej dostać należy wpisać kod debugmode i odpalić pierwszą misję. Naszym oczom pojawi się ekran jak na screenie poniżej.
Niestety nie wiem co dalej trzeba z tym robić. Kombinujcie.
Wiem, że przy włączonej funkcji debugmode program nie wczytuje tekstur (colobot1.dat) ani modeli (colobot2.dat). Zamiast tego prawdopodobnie wczytuje pliki z folderów objects i models.
COLOBOT - 23-03-2008, 15:30 Temat postu: RE: Prototypy Kombinowałem z debugmode i odkryłem, że ten kod powoduje, że pliki z teksturami i obiektami nie są wczytywane z plików *.DAT, a z folderów textures i objects. Dlatego można wprowadzać modyfikacje bez edytowania plików DAT.
Wystarczy tylko edytować pliki w tych katalogach.
Wszystkie tekstury oraz obiekty można ściągnąć z tego linku:
http://rapidshare.com/fil...ugmode.rar.html
Po ściągnięciu wystarczy wypakować pliki do folderu z COLOBOTem.
Thorin12 - 23-03-2008, 17:07 Temat postu: RE: Prototypy wiec juz prawie to rozgryzlismy oczywiscie te pliki dat :p a na poczatku byly jakies takie tajemnicze xD
COLOBOT - 23-03-2008, 18:13 Temat postu: RE: Prototypy Szkoda tylko że nie można robić nowych obiektów (ewentualnie można zamienić jakieś drzewo na inny statyczny obiekt). Do tego już trzeba by tworzyć całego COLOBOTa od nowa i nie byłoby wtedy sensu nazywać tego nadal COLOBOTem. A szkoda, bo nowe roboty na pewno znalazłyby zainteresowanie.
Tomesy - 23-03-2008, 18:19 Temat postu: RE: Prototypy Te debugmode wpisuje się do pliku scene tak?
COLOBOT - 23-03-2008, 18:22 Temat postu: RE: Prototypy Nie, to jest zwykły kod, tak jak fullpower czy selectinsect. Najpierw trzeba wcisnąć CTRL + BREAK, a potem wpisać debugmode.
Tomesy - 23-03-2008, 18:25 Temat postu: RE: Prototypy Czyli gracze którzy by chcieli grać w Colobota 2 z nowymi bajerami to by musieli by za każdym razem wpisywać debugmode?
COLOBOT - 23-03-2008, 18:28 Temat postu: RE: Prototypy Debugmode jest tylko dla twórców. Pozwala na edycję plików gry bez bawienia się w pakowanie do plików DAT, co jest znacznie wygodniejsze. Pliki można spakować na końcu i udostępnić graczom. Wtedy już nie będą musieli się bawić w żadne debugmody.
adiblol - 26-04-2008, 11:25 Temat postu: RE: Prototypy U mnie ten dziwny ekran nie działa. Czy to debugmode to jest tylko dla wersji angielskiej?
Pierwszą misję, czyli Ziemia: Wyposażenie?
COLOBOT - 26-04-2008, 15:05 Temat postu: RE: Prototypy Tak właściwie to nie jest w misjach, tylko pojawia się dodatkowy dział "proto" i tam trzeba odpalić pierwszą pozycję (pliki proto100.txt i proto101.txt).
|
|