Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 
Polski Portal COLOBOTa
COLOBOT Polish Portal

Własne poziomy - Moja Proźba

Frag|OpenBox - 25-02-2010, 20:30
Temat postu: Moja Proźba
Bardzo chcę tworzyć nowe poziomy do COLOBOTa, ale coś nie mogę pobrać edytorów z tej strony, czy ktoś może mi wysłać instalatora jakiegoś edytora na e-maila (sebastian123wp.pl@wp.pl) jako załącznik lub podać adres strony z kąt mógłbym go ściągnąć.
[size=18]PROSZĘ O SZYBKĄ ODPOWIEDŹ [/size
Z góry Dziękuję. :mrgreen:

Bartek c++ - 25-02-2010, 20:36

Trzeba szukać człowieku!
Nikt ci nie da wprost do ręki.
A czy używałeś k**** wyszykiwarki?

C ruels! - 25-02-2010, 20:41

Jesteś nowym userem więc ci powiem,że takowego edytora do map z colobota(w którym zrobisz mapę paroma kliknięciami)to nie ma(bo colobot jest niestety bardzo nie popularny).W przypadku robienia map do colobota trzeba osobno przygotowywać tekstury,wiadomości w SatComie,mapy i mapy surowców i pliki scene.
Na forum colobot.pun.pl(też o colobocie,stworzone przez bartka c++)są różne user levele(w tym moje :-) )które mogą posłużyć ci jako wzór przy tworzeniu user levela(ale nie kopiuj ich bo to złodziejstwo jest!)

Bartek c++ - 25-02-2010, 20:42

http://www.colobot.cba.pl/forum/viewtopic.php?t=86
Jeżeli pomogłem to jest na dole taki mały przycisk "pomógł".

Frag|OpenBox - 26-02-2010, 08:47
Temat postu: Krótka szkółka twożenia map
a może ktoś mi napisze jak się robi te mapy bo ogólnie edytor po angielsku i trochę nie chalo..
kilka tylko słów... gdzie się tworzy reliefy i scripty... I CO TO TE KÓŁECZKA... Nie złościcie się na mnie za takie pytania ale chce mieć jakieś wsparcie , po to się tu logowałem żeby pomagać innym ale i mi POMAGANO. Jak nie chcecie to nie piszcie nic... .A za odpowiedzi Bardzo dziękuję.

Bartek c++ - 26-02-2010, 12:16

Frag|OpenBox napisał/a:
gdzie się tworzy reliefy i scripty... I CO TO TE KÓŁECZKA...
Te kółeczta to obiekty i ich wielkość.Nie ma edytora w 3d.
A reliefy i scrypty pisze sie samemu a reliefy rysuje.
Nawet dawidek umie to wszystko zrobić.
Czyżby zaszkodziła piłka?

Frag|OpenBox - 26-02-2010, 13:08
Temat postu: acha
reliefy rysuje się w paint... a co to jest ten script, i co w nim pisać??? i w tym co mi podałeś edytora to jak to zapisać, klikam wszędzie i nigdzie nie ma save lub coś takiego....
Bartek c++ - 26-02-2010, 14:17

jest script build ktury ci podaje współrzędne obiektów a wkleja sie go do pliku misji oczywiście muszą być rózne np woda, warunek ukończenia misji.
Z tobą gorzej niż z dawidkiem w tych misjach :/ .

Frag|OpenBox - 26-02-2010, 15:12
Temat postu: ..
Ale to po angielsku.... jak ja mam to napisać....
Bartek c++ - 26-02-2010, 15:23

SCRIPT to jest program dla robota pisany w CBOT!
Neo dzieciakom mówimy stanowcze nie!!Lub proponujemy zmiane pampersa.

Frag|OpenBox - 26-02-2010, 15:37
Temat postu: ...
popatrzyłem scripty w innych mapach które pobrałem i nic z tego nie rozumiem
Frag|OpenBox - 26-02-2010, 15:52

Ja nic nie rozumiem. Żebym mjał ten program po polsku to bym pewnie zrozumiał a tak nic a nic. Nie wiem co w tym script napisać. Jak by po polsku to bym wiedział a tak po angielsku to kicha. Nie wiem co to te kolorki w reliefaf (żółty,zielony,czerwony itd.) to BEZNADZIEJA. Zbyt skomplikowane. Po prostu Nie Wiem. I ja tu niewidzę języka CBOT. Współrzędna i pojazdy tak widze. Ale gdzie napisać zadanie misji Warunki jej zakończenia. gdzie wpisać napis to komputera osobistego. TO ZA DZIWNE.
Bartek c++ - 26-02-2010, 16:11

Czyli nawet sie za to nie bierz bo nic nie wiesz.
Schocker - 26-02-2010, 16:35

Kurczę, szukajka nie gryzie! ^^
http://www.colobot.cba.pl...topic.php?t=377
W linku masz mnóstwo programów do edycji map. A tak w ogóle, 4 link tutaj.
I błagam was, szukajcie, zanim zapytacie... ^^

Frag|OpenBox - 26-02-2010, 17:56

poczytałem script z jednej z map... i rozumiem już większość. ale możecie mi powiedzieć co to oznacza:

TerrainMaterial id=1 image="roca2" u=0.00 v=0.00 up=1 down=1 left=1 right=1 hard=0.8
TerrainMaterial image="roca2" u=0.25 v=0.00 up=2 down=1 left=1 right=1 hard=0.6
TerrainMaterial image="roca2" u=0.50 v=0.00 up=1 down=1 left=1 right=2 hard=0.6
TerrainMaterial image="roca2" u=0.75 v=0.00 up=2 down=1 left=1 right=2 hard=0.6
TerrainMaterial image="roca2" u=0.00 v=0.25 up=1 down=2 left=1 right=1 hard=0.6
TerrainMaterial image="roca2" u=0.25 v=0.25 up=2 down=2 left=1 right=1 hard=0.6
TerrainMaterial image="roca2" u=0.50 v=0.25 up=1 down=2 left=1 right=2 hard=0.6
TerrainMaterial image="roca2" u=0.75 v=0.25 up=2 down=2 left=1 right=2 hard=0.6
TerrainMaterial image="roca2" u=0.00 v=0.50 up=1 down=1 left=2 right=1 hard=0.6
TerrainMaterial image="roca2" u=0.25 v=0.50 up=2 down=1 left=2 right=1 hard=0.6
TerrainMaterial image="roca2" u=0.50 v=0.50 up=1 down=1 left=2 right=2 hard=0.6
TerrainMaterial image="roca2" u=0.75 v=0.50 up=2 down=1 left=2 right=2 hard=0.6
TerrainMaterial image="roca2" u=0.00 v=0.75 up=1 down=2 left=2 right=1 hard=0.6
TerrainMaterial image="roca2" u=0.25 v=0.75 up=2 down=2 left=2 right=1 hard=0.6
TerrainMaterial image="roca2" u=0.50 v=0.75 up=1 down=2 left=2 right=2 hard=0.6
TerrainMaterial id=2 image="roca2" u=0.75 v=0.75 up=2 down=2 left=2 right=2 hard=0.3

TerrainMaterial id=3 image="rocb2" u=0.00 v=0.00 up=1 down=1 left=1 right=1 hard=0.8
TerrainMaterial image="rocb2" u=0.25 v=0.00 up=3 down=1 left=1 right=1 hard=0.4
TerrainMaterial image="rocb2" u=0.50 v=0.00 up=1 down=1 left=1 right=3 hard=0.4
TerrainMaterial image="rocb2" u=0.75 v=0.00 up=3 down=1 left=1 right=3 hard=0.4
TerrainMaterial image="rocb2" u=0.00 v=0.25 up=1 down=3 left=1 right=1 hard=0.4
TerrainMaterial image="rocb2" u=0.25 v=0.25 up=3 down=3 left=1 right=1 hard=0.4
TerrainMaterial image="rocb2" u=0.50 v=0.25 up=1 down=3 left=1 right=3 hard=0.4
TerrainMaterial image="rocb2" u=0.75 v=0.25 up=3 down=3 left=1 right=3 hard=0.4
TerrainMaterial image="rocb2" u=0.00 v=0.50 up=1 down=1 left=3 right=1 hard=0.4
TerrainMaterial image="rocb2" u=0.25 v=0.50 up=3 down=1 left=3 right=1 hard=0.4
TerrainMaterial image="rocb2" u=0.50 v=0.50 up=1 down=1 left=3 right=3 hard=0.4
TerrainMaterial image="rocb2" u=0.75 v=0.50 up=3 down=1 left=3 right=3 hard=0.4
TerrainMaterial image="rocb2" u=0.00 v=0.75 up=1 down=3 left=3 right=1 hard=0.4
TerrainMaterial image="rocb2" u=0.25 v=0.75 up=3 down=3 left=3 right=1 hard=0.4
TerrainMaterial image="rocb2" u=0.50 v=0.75 up=1 down=3 left=3 right=3 hard=0.4
TerrainMaterial id=4 image="rocb2" u=0.75 v=0.75 up=3 down=3 left=3 right=3 hard=0.0

TerrainInit id=2
TerrainLevel id=1 min= 37.5 max=47.5 slope=0.0 freq= 50.0 // roc1
TerrainLevel id=2 min=17.5 max=25.0 slope=3.0 freq= 70.0 // grass
TerrainLevel id=4 min=47.5 max=99.0 slope=9.0 freq= 80.0 // snow
TerrainLevel id=2 min=25.0 max=37.5 slope=9.0 freq= 70.0 // grass

TerrainCreate


jak to zrozumiem to mogę zaczynać tworzyć pierwszą mapę

Frag|OpenBox - 26-02-2010, 18:05

a i jeszcze co znaczą te kolorki co się je rysuje na drugim reliefie albo res...... wysokość?? wodę?? wartość minerałów w podglebie?
Frag|OpenBox - 26-02-2010, 18:14

a reliefy rysuje się w paincie czy w jakimś innym programie. i czy odrazu po narysowaniu są gotowe do użytku czy należy coś jeszcze z nimi zrobic?
adiblol - 26-02-2010, 20:45

Na Wikibooks jest taki ładny poradniczek o nazwie 'Colobot nieoficjalnie', i na dole tego poradnika jest taki fajny link do podręczniczka o własnych poziomikach.
Frag|OpenBox - 26-02-2010, 23:04

Dzięki za pomoc. Wszystko posklejałem do kupy i jestem w trakcie tworzenia misji. Mam nadzieje że mi wyjdzie. Wielkie dzięki. :-)
Abadon - 06-03-2010, 08:21

Cytat:
reliefy rysuje się w paint...


Lepiej w GIMPie. Efektywniej wtedy wyglądają...

Schocker - 07-03-2010, 18:06

Abadon napisał/a:
Cytat:
reliefy rysuje się w paint...


Lepiej w GIMPie. Efektywniej wtedy wyglądają...


Dokładnie i w GIMPie jest więcej możliwości, rozmazanie, wyostrzanie, filtry. ^^

Thorin12 - 08-03-2010, 17:34

A ja powiem ze najlepiej rysuje się w Jasc Paint Shop pro ;p
DOJO - 13-03-2010, 13:47

Dużo propozycji do programów ale trzeba w odpowiednim formacie zapisać albo programie, bo ja kiedyś używałem jakiegoś Microsoft Photo Editor, czy jakoś tak.. (Już go nie mam więc nie pamiętam nazwy!) I on dziwnie zapisywał reliefy, bo po wczytaniu do gry powstawało mnóstwo wysokich, cienkich i ostrych gór, co powodowało okropny efekt.. Dla tych co nie rozumieją o co mi chodzi to niech zrobi.ą sobie pustą mapę bez wody, w reliefie cała mapka na biało i tylko jedna mała kropeczka na czarno.. Takie coś ;p
adiblol - 13-03-2010, 21:35

Trzeba zapisywać jako odcienie szarości, w GIMPie nie ma z tym problemu.

Powered by phpBB modified by Przemo & WRIM © 2003 phpBB Group