Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 
Polski Portal COLOBOTa
COLOBOT Polish Portal

Problemy [programowanie] - polecenie produce-ciekawostki itp.

C ruels! - 31-12-2009, 10:39
Temat postu: polecenie produce-ciekawostki itp.
A oto jedno z najmniej skomplikowanych poleceń w Colobocie ale jednocześnie jedno z najbardziej przydatnych w grze-polecenie produce();
Pozwala na stworzenie obiektów przenośnych i obcych dosłownie z niczego(!)
Tu jest przykład:

produce(position, 0,Titanium,"");

1-szy parametr-pozycja tworzonej rzeczy.
2-gi parametr-kąt pod którym tworzony przedmiot będzie się znajdował
3-ci parametr-nazwa obiektu
4-ty parametr-jeśli tworzysz obiekty przenośne NIC TAM NIE WPISUJ!Daj tam tylko cudzysłów!
Jeśli tworzysz obcych możesz(ale nie musisz)wpisywać tam nazwę programu,który będzie używany przez obcego.
Uwaga!Jeśli popełnisz niżej wymienione błędy(przy tworzeniu obcych)gra ci się wykrzaczy:
1.Nie dobrze napisany program dla kosmity.
2.Błąd w pisaniu nazwy programu dla kosmity podczas pisania produce();
Podczas używania produce gra może się wyłączyć jak masz słaby komputer(gry w 3D takie jak Colobot zużywają 600-660 MB pamięci[jak masz mniej jak 900MB pamięci to dużo!])

Ciekawostka:KO do tworzenia obcych używa właśnie produce!

Berserker - 31-12-2009, 12:00

Powstrzymam sie od napisania tylko "fascynujace"... :)

Powiem tylko, ze dla mnie uzywanie tego polecenia podczas wykonywania misji, cwiczen jest rownoznaczne z cheatowaniem. Gdyby tworcy chcieli, zebysmy to wykorzystywali to by napisali o tym w satcomie, a przynajmniej podswietlili jako instrukcje. Nawet o instrukcji search() cos napisali.

adiblol - 31-12-2009, 13:22

Ale przy własnych poziomach się przydaje (np. jak chcesz stworzyć jakieś nietypowe misje, albo po prostu własny program dla Królowej).

[ Dodano: 31-12-2009, 13:25 ]
Jak np. dasz:
Kod:
produce(position, orientation, AlienAnt, "%user%\aant01.txt");

to NIE będzie działać. Dlaczego?
Sekwencja \a jest interpretowana jako znak specjalny!
Jak to naprawić?
Wymusić traktowanie \ jako zwykłego backslasha.
Jak?
Użyć \\
Kod:
produce(position, orientation, AlienAnt, "%user%\\aant01.txt");


Może pomoże wielu szukającym błędów...

Bartek c++ - 01-01-2010, 13:33

Ja myśle że to nie jest naprostrza komenda, bo trzeba było się troche namęczyć żeby to znaleźć.
Wpisz sobie to:
Kod:
produce(position,0,30,"");

To utworzy ci niewidziałny przenośny obiekt który nie słóży do niczego.

Berserker - 01-01-2010, 21:39

Wpisywanie losowych kategorii jest bez sensu...
C ruels! - 02-01-2010, 12:14

A dlaczego?
adiblol - 02-01-2010, 13:12

Cytat:
A dlaczego?

A dlaczego jest z sensem?

Bartek c++ - 02-01-2010, 21:58

Bo niema sensu :lol: patrzałem na tym forum i admin dawał ten kod w temacie.

[ Dodano: 19-06-2010, 13:19 ]
C ruels! napisał/a:
gry w 3D takie jak Colobot zużywają 600-660 MB pamięci
lol colobot zużywa minimum 64 mb ramu.
Diablo - 07-05-2011, 09:06
Temat postu: Program który piszą inwalidzi
Jeśli napiszecie "produce(position,0,Titanium); "(tak piszą inwalidzi) to program zwróci błąd :!:
Berserker - 07-05-2011, 11:49

Fajnie, i co z tego? Kazdy, kto umie liczyc na palcach i wie, ze liczba argumentow to liczba argumentow a nie przyblizona liczba argumentow by na to wpadl.

Powered by phpBB modified by Przemo & WRIM © 2003 phpBB Group