Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 
Polski Portal COLOBOTa
COLOBOT Polish Portal

COLOBOT 2 - Colobot 2

Thorin12 - 25-02-2008, 19:43
Temat postu: Colobot 2
mialem watpliwosci co do tego postu choc zaryzykuje i gdy wlozymy jakas wspolprace do tego projektu to moze powstanie "nieoficjalny'' Colobot 2. gdybysmy mieli do dyspozycji jakis dobrych grafikow , scripterow itd to moze by udalo sie wyklecic jakas gre albo chociarz dodac do colobota tryb multiplayer lub nowe misje (moge zrobic jakies mapy) . przy wspolpracy i zorganizowaniu by sie udalo co wy na to??
Tomesy - 25-02-2008, 19:58
Temat postu: RE: Colobot 2
Myślę, że mało jest osób które by się tym zajęło :P . Ja bym bardzo chętnie się przyłączył, żebym się chociaż trochę na tym znał :P . Proponuję stworzenie kontynuacji fabuły Colobota, jak na początek.
Thorin12 - 25-02-2008, 20:08
Temat postu: RE: Colobot 2
dobry pomysl jak na poczatek moze wiecej wiary sie w to zaangazuje
Kubus11 - 25-02-2008, 20:13
Temat postu: RE: Colobot 2
A co do fabuły... Na Nową Ziemię wbijają się jacyś kosmici, trzeba się ich pozbyć. Trzeba programować roboty do ich zabijania, a nasz astronauta może dodatkowo wziąć jakiegoś guna i pomagać robotom B) I wtedy byłoby to połączenie programowania i shootera xD

A tak na serio na fabułę nie mam pomysłów, a z tym Colobot'em 2, to myślę, że nie wypali. Ale zobaczę, co Wy wymyślicie z tą fabułą :)

Thorin12 - 25-02-2008, 20:15
Temat postu: RE: Colobot 2
no dobra koncepcja moze jeszcze dodamy jakies boaty , tratwy , nowe roboty i robale guny dla astronauty i ten wczesniej wspomniany multiplayer
Tomesy - 25-02-2008, 20:16
Temat postu: RE: Colobot 2
Ten pomysł z wbijającymi na Nową Ziemię kosmitami jest spoko, tylko cię z tym gunem poniosło :D .
Thorin12 - 25-02-2008, 20:18
Temat postu: RE: Colobot 2
hehe troche posmialem jak przeczytalem o tym gunie xD jakies pomysly??
Tomesy - 25-02-2008, 20:19
Temat postu: RE: Colobot 2
Jeśli ktoś umiałby wykonać takie modyfikacje to fajnie, ale ja się tu nie przydam :P . Mógłbym pracować ewentualnie przy scenariuszu i mapkach.
Thorin12 - 25-02-2008, 20:20
Temat postu: RE: Colobot 2
nom ja tez przy mapkach bym sie przydal poza tym przydal by sie jakis programator czy scripter no i pozatym grafik
Tomesy - 25-02-2008, 20:22
Temat postu: RE: Colobot 2
No to by było trzeba poczekać, aż się ktoś taki pojawi na forum, albo jeśli ktoś może to zorganizować takiego kogoś. Można też zagadać z adminem jak się pojawi.
Thorin12 - 25-02-2008, 20:31
Temat postu: RE: Colobot 2
to czekamy na wyspecjalizowana wiare ktora umie programowac robic scripty i zna sie na grafice tak??
Tomesy - 25-02-2008, 20:32
Temat postu: RE: Colobot 2
No chyba narazie nie pozostaje nam nic innego.
Thorin12 - 25-02-2008, 20:39
Temat postu: RE: Colobot 2
to ruchy ludzie szukamy fanow colobota ktorzy potrafia to co wyzej wymienilem!!
i to jest skierowane do wszystkich uzytkownikow zarejestrowanych na tym forum nie tylko do tomesa

Tomesy - 25-02-2008, 20:43
Temat postu: RE: Colobot 2
Znam dwóch ludzi co znają się na programowaniu i wogóle. Jeden wykłada na studiach, a drugi to zawodowy programista. Niestety obaj są zapracowani i szczerze wątpię by mieli czas na takie rzeczy.
Thorin12 - 25-02-2008, 20:46
Temat postu: RE: Colobot 2
ja moge z kims pracowac na nowymi jednostkami troche sie znam na tym tyle ze wszystkich nie zrobie sam
Kubus11 - 25-02-2008, 20:54
Temat postu: RE: Colobot 2
Ja się na robieniu gierek nie znam... Trochę ostatnio się ucze w Photoshopie, może się do czegoś przyda :)

A nie wiedziałem, że mój pomysł z atakiem obcych na Nową Ziemię zostanie tak ciepło przyjęty :D A z tym gunem fajnie by było. Taki FPSik, zaprogramowane roboty zabijają, astronauta im pomaga :D

Tomesy - 25-02-2008, 20:58
Temat postu: RE: Colobot 2
Nie trzeba dawać guna astronaucie, żeby mieć FPSik. Wystarczy, że się ręcznie będzie zabijało obcych za pomocą robota z działkiem ;)
Kubus11 - 25-02-2008, 21:00
Temat postu: RE: Colobot 2
Roboty by były tylko do programowania :P Żeby za łatwo nie było :)

Albo najlepiej - zrobimy grę (hehe), a ja zbiorę ekipę i zrobię moda :D

Tomesy - 25-02-2008, 21:02
Temat postu: RE: Colobot 2
Możesz już zacząć robić moda do tego Colobota co już jest :)
Kubus11 - 25-02-2008, 21:03
Temat postu: RE: Colobot 2
No racja xD Tylko żebym umiał... :)
Tomesy - 25-02-2008, 21:09
Temat postu: RE: Colobot 2
Dobra. Dzisiaj wypowiadam się ostatecznie na ten temat. Czekam, aż pojawi się admin i wypowiedzą się jeszcze jacyś zarejestrowanie użytkownicy. Może nie wiemy, że wśród nas jest ktoś kto się na tym zna.
Ja mogę pracować nad misjami, mapkami i scenariuszem. Mogę też opracowywać przydatne skrypty dla robotów.

Thorin12 - 25-02-2008, 21:18
Temat postu: RE: Colobot 2
na poczatek troche pracwalem i skzyzowalem pajaka z krolowa obcych co wyszlo? krol obcy xD to moze sie przydac i mozna zrobyc by ten ''krol" strzelal materia organiczna z paszczy xD
Kubus11 - 25-02-2008, 21:23
Temat postu: RE: Colobot 2
Pewnie śmiesznie to wygląda :]

A co do Colobot'a 2, to nie wiem w czym mógłbym się przydać... Ja bym pomagał w tym, w czym byłbym mógł :)

Thorin12 - 25-02-2008, 21:51
Temat postu: RE: Colobot 2
moge to dac w zalaczniku przyda sie dla tych co robia scripty
COLOBOT - 26-02-2008, 02:47
Temat postu: RE: Colobot 2
Sam miałem zaproponować stworzenie COLOBOT'a 2. Nie spodziewałem się, że od samego początku będzie takie duże zainteresowanie tym pomysłem. Ja to sobie wyobrażałem tak, żeby wywalić wszystkie misje, które są w zwykłym COLOBOCIE i na te miejsce utworzyć własną fabułę.

Moja wizja fabuły polegałaby na tym, że byłaby ona mniej więcej taka sama jak w oryginale, tzn. ludzkość musi uciekać z Ziemi, a nasz astronauta musi poszukać jakiejś odpowiedniej planety nadającej się do kolonizacji. I tak szuka zaczynając od księzyca przechodząc przez wulkanię, orfenię aby wylądować na Nowej Ziemi. W COLOBOCIE 2 byłoby oczywiście więcej misji, no i przydałoby się więcej planet (np. Mars - choćby po to, żeby zbudować tam bazę łączności). Na Nowej Ziemi zrobiłoby się totalną masakrę (już zrobiłem taką misję - dwie królowe, jedna produkuje mrówki, druga osy), ostateczną walkę z obcymi, a potem być może jakaś pomoc w kolonizowaniu planety (np. szukanie zabłąkanych inżynierów :) ).

Osobną jakby sprawą jest stworzenie multiplayera. Jeśli komukolwiek by się to udało, to jestem pewien, że zainteresowanie byłoby powalające zarówno wśród weteranów gry, jak i osób, które COLOBOTA odłożyły po przejściu samego dema lub nie znają go w ogóle. I myślę, że tutaj grafika nie będzie przeszkadzać aż tak, jak w trybie single, wystarczy spojrzeć na taki Unreal Tournament - nadal cieszy się zainteresowaniem, a jest to gra nawet dwa lata starsza od COLOBOTa.

W każdym razie - jeśli projekt ma wypalić musimy zastanowić się nad jednolitą wersją fabuły i kolejnych misji, oraz nad podziałem pracy.

Thorin12 - 26-02-2008, 08:20
Temat postu: RE: Colobot 2
to ok wszystko postanowione czyli musimy najpeirw zajac sie nowa fabula , nowymi mapkami i ewentualnie nowymi jednostkami ja osobiscie molge zrobic mapki wystarczy tylko powiedziec jakie
YanPL - 26-02-2008, 11:03
Temat postu: RE: Colobot 2
pfff. co wy tak właściwie chcecie uzyskać? napisać nową aplikację? raczej wam się to nie uda; jedyne co wydaje się być realne to to, żeby zrobić kolejnych 10 planet z misjami, korzystając z tych robotów i budowli które już istnieją. Opracowanie nowej planety nie jest tak bardzo trudne; trzeba jedynie opracować grafikę powierzchni terenu/wody i ustalić jakieś jej cechy szczególne.
Thorin12 - 26-02-2008, 13:53
Temat postu: RE: Colobot 2
tak jak admin napisal najpier zajmiemy sie tymi mapkami i nowa fabul dopiero pozniej bedziemy robic cos typy multiplayer zmiana kim sie chce grac (np robalami lub ludzmi) ale na poczatek te mapki jakies wizje lub sugestie do tych nowych map??
Tomesy - 26-02-2008, 15:18
Temat postu: RE: Colobot 2
Myślę, że nie ma potrzeby pracowania nad nowymi planetami. Materiałów twórców Colobota jest wystarczająco dużo dla naszego projektu. Tak jak już mówiłem, według mnie najlepiej byłoby zrobić kontynuację fabuły Colobota. A wyglądała by ona mniej więcej tak:

Ludzie zkolonizowali Nową Ziemię. Nie napotkiwano żadnych przeszkód. Wszystko ładnie, pięknie, a tu nagle na całej planecie z pod ziemi zaczęły wydostawać się masy obcych. Więcej niż kiedykolwiek widziano. Ludzkość ewakuowała się na jeden z księżyców Nowej Ziemi (można to uwzględnić przy misjach), a naszym zadaniem będzie oczyszczenie planety z niewiarygodnie dużej ilości insektów przez odkrycie na to jakiegoś super sposobu, żeby mogła na nią powrócić.

Cała akcja rozgrywała by się na nowej ziemi oprócz kilku pierwszych misji przy których pomagało by się przy ewakuacji. Można ewentualnie stworzyć nowe tekstury podłoża, żeby nie wyglądała wszędzie tak samo tak samo. Można też zrobić misje na zamarzniętych biegunach.

COLOBOT - 26-02-2008, 16:16
Temat postu: RE: Colobot 2
Według mnie robienie całej akcji na nowej ziemi jest bezcelowe. Cała zabawa polega na przechodzeniu misji (nieważne czy polegają na zabicu wroga czy odnalezienie BlackBoxa) i odkrywaniu coraz to różniejszych planet.
Gdyby gra bazowała na szablonie: zbudować działo -> zniszczyć wroga; byłoby to bardzo monotonne i nieciekawe.

Kubus11 - 26-02-2008, 16:27
Temat postu: RE: Colobot 2
Po jakimś czasie obrony ludzie oceniają, że nie mają szans i zaczyna się ewakuacja na inną planetę. Coś takiego może?
COLOBOT - 26-02-2008, 16:33
Temat postu: RE: Colobot 2
czyli trzecia ziemia :| Troszkę to zbyt zapętlone. Ale niekoniecznie musi być to kontynuacja starej fabuły, można stworzyć nową, na podstawie starej lub z zupełnie innej beczki.
Kubus11 - 26-02-2008, 16:39
Temat postu: RE: Colobot 2
Wiem, dlatego pomysł z nową fabułą jest według mnie lepszy
Tomesy - 26-02-2008, 17:56
Temat postu: RE: Colobot 2
Skoro wolicie nową fabułę, ok. Ale misje nie musiałyby polegać na samym niszczeniu wroga. Mogło by być pokonywanie różnych trudności, misje polegające na przetrwaniu, albo znalezieniu czegoś.

COLOBOT - 26-02-2008, 18:25
Temat postu: RE: Colobot 2
Na razie powinniśmy przedstawić kilka najlepiej zapowiadających się rozwiązań i z nich dopiero (najlepiej w drodze głosowania) wybrać jedno. Osobiście nie jestem przeciwny żadnej z propozycji, ani żadnej szczególnie przychylny.
Nie jest ważne czy będzie nowa fabuła czy kontynuacja starej (zawsze można najpierw zrobić przeróbkę starej, a po dojściu do nowej ziemi rozpocząć walkę o przetrwanie i dorobić jeszcze dodatkowe misje). Ważniejsze jest, aby gra nie była monotonna, tylko zróżnicowana i najlepiej mająca jakieś ciekawe niespodzianki w trakcie (np. wyścig robotów latających, jednym steruje gracz, drugim program przygotowany przez twórcę misji).

Mam jeszcze parę innych pomysłów, np:
-zwiększona inteligencja wroga, tzn jeśli my pierwsi nie zaatakujemy on nie będzie czuł się zagrożony i również nas atakował

Thorin12 - 26-02-2008, 18:30
Temat postu: RE: Colobot 2
mozemy naprzyklad zrobic tak ze fabula wygladala by tak : po zdobyciu nowej ludzkosc zyla na niej spokojnie technika sie rozwijala a now ziemia stala sie jednym wielkim miastem lecz na te planete zachely napadac hordy roznych zbuntowanych robotow ktore niszczyly wszyto w zasiegu ich senserow lecz gdy roboty podbily juz znaczna czesc nowej ziemi ludzkosc znalazla sposob aby hodowac obcych i oni pomagaja ludzia w walce z robotami . cos w tym stylu przeszlo by??
COLOBOT - 26-02-2008, 18:40
Temat postu: RE: Colobot 2
Jest tutaj mały kłopot, a właściwie dwa.
Po pierwsze, gdy ludzie nauczą się już hodować tych obcych, to owi obcy będą niszczyć (poza zbuntowanymi robotami) astronautę, budynki i niezbuntowane roboty.
Po drugie - roboty są zdecydowanie mocniejsze od obcych. Już jedno trafienie pozwala na zabicie dowolnego insekta, co stawia roboty na uprzywilejowanej pozycji (można ewentualnie zmniejszyć odporność robotów).
Poza tym aby móc "wyhodować" obcego trzeba nauczyć gracza korzystania z funkcji, która jest ukryta standardowo dla graczy, bo mogłaby zostać wykorzystana do oszukiwania (coś takiego jak kody tylko bardziej "legalnie" ).

Thorin12 - 26-02-2008, 18:47
Temat postu: RE: Colobot 2
no to juz sam nie wiem ja ta fabula bedzie wygladac macie jakies propozycje koncepcje cokolwiek na nowa fabule??

___________
mam nowy pomys moze w tym nowym colobocie uda nam sie zrobic tak aby mozna bylo wybierac kim sie chce grac obcymi czy ludzmi

COLOBOT - 26-02-2008, 18:52
Temat postu: RE: Colobot 2
Na razie możemy sobie trochę powymyślać i przedstawiać dowolne projekty. Potem będziemu się zastanawiać, jak to wszystko zaimplementować.
Thorin12 - 26-02-2008, 18:57
Temat postu: RE: Colobot 2
to ja jestem za stworzeniem nowej fabuly
Thorin12 - 26-02-2008, 19:51
Temat postu: RE: Colobot 2
to moze tym razem fabula brzmiala by tak : Gdy na nowej ziemi ludzkosc stworzyla swoj nowy dom okazalo sie ze gdzies daleko w kosmosie pojawilo sie nowe zagrozenie. obcynie mieli jdynej krolowej byly dwie i jeszcze krol otoz jedna byla slabsza poniewarz nie spodziewala sie ataku na nia wiec ta droga krolowa chcac wziasc odwet za swoja siostre wyslala potezne armie na nowa ziemie czy ludzkosci uda sie znow to przezyc? przejdzie??

Kubus11 - 26-02-2008, 20:12
Temat postu: RE: Colobot 2
A może z tym hodowaniem to by było tak:
Ludzie zaczęliby hodować obcych we własnych celach. Wszystko było ok, do momentu w którym jakaś niewiadoma siła obudziła tych obcych, którzy stali się kilka razy groźniejsi i agresywniejsi. Część ludzi broniłaby się przed obcymi, a część poleciała w kosmos w poszukiwaniu nieznanej siły. Wtedy część misji polegałaby na atakowaniu obcych, a część odkrywaniu nowych planet i poszukiwaniu wskazówek. :)

Thorin12 - 26-02-2008, 20:22
Temat postu: RE: Colobot 2
teraz glos admina bardzo sie liczy poniewarz ma on dobry gust przy wybieranu nowej fabuly
Kubus11 - 26-02-2008, 20:24
Temat postu: RE: Colobot 2
Najlepiej, gdybyśmy my tu pisali swoje wymysły, a admin wybrał najlepsze i je skleił :) I dodał coś od siebie i by było great :D
Thorin12 - 26-02-2008, 20:37
Temat postu: RE: Colobot 2
ja mam pomysly ale nie na temat fabuly tylko to by bylo zadanie dal wyspecjalizowanych grafikow oraz scripterow . mozna by bylo dodac do colobota lodzie tratwy promy do przewozenia robotow na drogi brzeg a nastepny pomysl to taki by wprrowadzic do colobota mozliwosc zmiany pomiedzy ludzmi i obcymi krolowej dalo by sie takie menu jak u astronauty tyle ze w tym menu byly by przyciski do zrobienia roznych owadow oraz do zbudowania gniazda materii oraganicznej do tego dojdzie tryb multiplayer i odrazu zainteresowanie colobotem powiekszylo by sie lecz niktorzy moga twierdzic ze to niewykonalne ale i bez tego colobot jest fajna gra
Thorin12 - 27-02-2008, 08:35
Temat postu: RE: Colobot 2
to ja juz sam nie weim jak fabula miala by brzmiec niech admin wybierze cos doda cos od siebie i morze wyjdzie jakas fajna fabula
YanPL - 27-02-2008, 10:46
Temat postu: RE: Colobot 2
o, a ja mam pomysł na który żaden z was nie wpadł.

Ludzkość opuściła Ziemię w oryginalnej fabule; skolonizowali Nową ziemię; wkrótce jednak obcy zniszczyli wszystkie uprawy na nowej ziemi; zapasów żywności nie starczy ludziom na długo; dlatego też, nasz astronauta musi powrócić na starą ziemię; odnaleźć tam pewne organiczne szczątki (nasiona) i wrócić z nimi na nową ziemię.
Problem polega na tym, że obcy nie próżnują; gdy ludzkośc rozwijała się na nowej ziemi, obcy zaatakowali pozostałe planety. Dlatego też astronauta musi odwiedzić każdą z planet; na każdej znaleźć odnawialne źródło energii, postawić wieżyczkę obronną i zostawić bota zaprogramowanego do jej obsługi; a także zbudować radar dla zachowania międzyplanetarnej komunikacji.

Gdy astronauta powróci ze swym cennym ładunkiem na nową ziemię, wyląduje na istnym polu walki -obcy nie próżnowali pod jego nieobecność; ludzie zmuszeni byli ukryć się w fortecach. Wycinamy więc obcych w pień. Najpierw bronimy kilku fortec ludzkich; potem przechodzimy do kontrataku.
Obcy ostatecznie przegrywają walkę o nową ziemię; nauczeni jednak doświadczeniem ludzie chcą uniemożliwić ich kolejne najazdy; wysyłają więc astronautę na poszukiwanie planety-matki obcych. Statek kosmiczny ląduje na kilku planetach, zostawiając bronione radary; w końcu, dzięki międzyplanetarnej sieci radarowej udaje się odnaleźć "Terrae mallum" (z łac. ziemia zła)

Nasz astronauta wyrusza tam; okazuje się, że ta planeta nadaje się dla ludzkości jeszcze lepiej niż stara/nowa ziemia; ale jest tak pełna insektów że oczyszczenie jej zajmie parę dłuugich misji. Zaczynamy oczywiście od kilku misji budowy bronionego radaru (planeta wielka, dużo obcych, potrzebne więc jest kilka punktów samowystarczalnej komunikacji); w kolejnej misji ścigamy astronautą szalonego robota opanowanego przez AlienWorm'y; ten zwabia nas w zasadzkę. Następna misja - uciekamy astronautą przed osami, nie mając kontaktu z satelitą; znajdujemy jednak jeden z naszych "bronionych punktów radarowych"; wieżyczka zabija osy. Kolejna misja polega na dostaniu się astronauty z punktu radarowego do statku kosmicznego. Następnie musimy obronić przed mrówkami LeggedSniffera (którego nie kontrolujemy, a który ma włączony program "produkcji min" w kilku kluczowych punktach).
Następnym zadaniem astronauty na terra mallus jest umieszczenie kilku skrzynek TNT w określonych punktach, ażeby zburzyć ścianę za którą ukrywa się wróg, zza której co jakiś czas wybiegają pająki. Po ich detonacji czeka nas ostatnia, najtrudniejsza misja - wybijamy ostatecznie kosmitów.

Rozpisałem dokładniej tylko kilka planet; na pozostałych mogą być różne zadania związane z szukaniem energii, tytanu itd. a nawet gonieniem robora który ukradł coś.

Nie wiem, czy idea bronionych punktów radarowych i międzyplanetarnej sieci radarowej wam się spodoba, ale dla mnie wydaje się to logiczne i sensowne. Nie mam pojęcia jak przyjmiecie pomysł ratowania ludzkości przed głodem poprzez sprowadzenie nasion ze starej ziemi. Za to jestem prawie pewien że idea ostatecznej rozprawy z alienami na terra mallus wam się spodoba mimo że nie jest to nic nowego.

Thorin12 - 27-02-2008, 13:59
Temat postu: RE: Colobot 2
gdyby dodac to co mowilem w moim przed ostanim poscie w polaczeniu z fabula Yan'a to wy wyszla taka zarypiasta wersja colobota ze normalnie nie jestem w stanie tego opisac
Tomesy - 27-02-2008, 14:02
Temat postu: RE: Colobot 2
To jak narazie najpełniej przedstawiona propozycja fabuły. Dla mnie bomba. Możemy zrobić tak jak mówi Thorin12 i będzie nieźle. Według mnie wymyślanie fabuły mamy już za sobą :)
Thorin12 - 27-02-2008, 14:11
Temat postu: RE: Colobot 2
tak to juz mamay za soba tylko co dalej??
Tomesy - 27-02-2008, 14:27
Temat postu: RE: Colobot 2
Oczywiście musimy się zorganizować. Porozdzielamy se zajęcia według naszych umiejętności i możliwości.
Przyda się ktoś kto umie pracować na jakimś sęsnym programie graficznym przy robieniu tekstur, np Gimp albo Corel, bo na Paint to raczej niemożliwe.
Ktoś do robienia skryptów dla robotów i owadów.
Ktoś z fantazją do scenariusza.
Przydałby się programista, ale bez niego też damy rade, lecz z nim będziemy w stanie osiągnąć więcej.

Thorin12 - 27-02-2008, 14:37
Temat postu: RE: Colobot 2
no to ja zajme sie mapkami i scriptami do mapek poniewarz to potrafie chyba najlepiej tyle ze ostanio nie mialem pomyslu wylko wystarzy mi powiedziec i mapa jest zrobiona
_________
hmmmm czyzby admin znow zniknal bezwarunkowo

Thorin12 - 27-02-2008, 16:26
Temat postu: RE: Colobot 2
przed chwila wpadlem na pomysl stworzenia robota budownika z tym dzialkiem co ma astronauta . bedzie mogl budowac nawet gdy astronauta bedzie o wiele wiele dalej. tak myslelem i dla utrudnienia to bedzie on na gasienicach i zeby przemieszczac sie przez wode potrzebna bedzie tratwa co wy na to??
YanPL - 27-02-2008, 17:03
Temat postu: RE: Colobot 2
NIE BĘDZIE NOWYCH TYPÓW ROBOTÓW ANI ROBOTÓW BUDUJĄCYCH CHYBA ŻE WIECIE JAK JE STWORZYĆ. NIE MODYFIKUJEMY aplikacji (czyli poszczególne boty działają jak działały.) sugeruję przestać wymyślać rzeczy których się ne zrobi takie jak krzyżówki pająka z królową mrówek albo robota budownika albo strzelającego astronautę.
słuchajta, ludziki - ponieważ pomysł fabuły jest generalnie mój, chciałbym pokierować pracami; uważam, że trzeba NAJPIERW obmyślić jakie misje i w jakiej kolejności na których planetach będą.
1. Opheron
a) szukamy rudy, górzysty teren na którym nasz ludek nie uniesie rudy. Nasz bot unikając piorunów znajduję parę pomarańczowych kulek.
b) robimy drobny rekonesans szukając płaskiego terenu, mając do dyspozycji tylko astronautę. Idziemy sobie doliną w ew. wolne, płaskie miejsce, i w pewnym momencie wyskakują do nas osy. Zadanie polega na doniesieniu doliną na płaską przestrzeń całej naszej rudy jednocześnie unikając spadającej organicznej materii.
c) na znalezionym płaskim terenie startujemy misję z konwerterem, fabryką botów i orgashooterem; nasze zadanie polega na wybiciu wszystkich latających w okolicy os.
d) budujemy broniony punkt radarowy (źródło energii, wieżyczka, pojazd serwisujący), orgashootera ładujemy na statek i odlatujemy.
2. Centaury
a) po lądowaniu nasz orgashooter musi oczyścić okolicę z mrówek i pająków.
b) gonimy robota, który leci w kierunku jedynego podziemnego źródła energii. misja kończy się po postawieniu niebieskiej flagi w okolicy miejsca lądowania bota.
c) odzyskujemy tytan - mamy recyclera, i PowerStację; misja zakończona sukcesem gdy mamy 4 kostki tytanu
d) stawiamy broniony punkt radarowy.
3. Volcania
a) zbieramy na statek 8 kawałków rudy tytanu, ale musimy bardzo uważać na pająki. nic nie budujemy, mamy tylko transportera latającego z atomową bateryjką.
b) znajdujemy podziemną energię na planecie - jest tylko na 1 wysepce. Ale, jest jeden problem - w okolicy jest gniazdo os. Musimy przekonwertować całą naszą rudę (mamy gotowy konwerter) i wykonać desant na wyspę - mamy latającego orgashootera i grabbera, grabber ma pół ładowalnej baterii i pustą baterię w łapie. gdzieś leży pełna atomowa bateria. misja kończy się, gdy na wysepce powstaje broniony punkt radarowy.
c) zaopatrujemy statek w kilka baterii atomowych, i odlatujemy.

Nie chce mi się póki co rozpisywać dalszych planet; ważne dla mnie jest żeby kolejność planet "po drodze" była odwrotna niż w oryginale; a na koniec ziemia, terra nova i terra mallus.

Tomesy - 27-02-2008, 17:41
Temat postu: RE: Colobot 2
Stworzenie nowych robotów i budynków nie było by takie trudne, żeby tylko umieć wydobyć z plików te modele co już istnieją, ale narazie to zostawmy. Ja czekam na przydział pracy. Narazie nie dawajcie mi do robienia map, bo jeszcze do końca się z tym nie zapoznałem.
Thorin12 - 27-02-2008, 17:44
Temat postu: RE: Colobot 2
ja sie moge zajac mapami tylko treba powiedziec:
a) jakie podloze
b) teren (np w centalnej czesci gorka)
c) woda i jej wyskoksc
i to wszystko

YanPL - 28-02-2008, 15:04
Temat postu: RE: Colobot 2
Thorin: byłoby miło gdybyś przeczytał proponowane "scenariusze" pierwszych 3 planet (ich grafiki można spokojnie zerżnąć/przerobić z oryginalnego Colobota) i na ich podstawie wymyślił parę udziwnionych terytoriów; żeby gra nie była zbyt nudna i żeby rozmieszczenie obiektów "do znalezienia" nie było oczywiste a dotarcie do nich nie było zbyt łatwe.
Thorin12 - 28-02-2008, 15:37
Temat postu: RE: Colobot 2
no to ok ale juz odrazu mowie ze nie robie striptow
Thorin12 - 28-02-2008, 16:16
Temat postu: RE: Colobot 2
takie cos uszloby czy zbyt rowne??
http://www.MegaShare.com/367275

COLOBOT - 29-02-2008, 03:17
Temat postu: RE: Colobot 2
Nawet ciekawa. Trzeba by jeszcze wygospodarować miejsce na budynki i statek kosmiczny.
Thorin12 - 29-02-2008, 12:42
Temat postu: RE: Colobot 2
to znaczy miejsce na budowe jest to taka kotlinka na polnocnym zachodzie ale co do statku kosmicznego to jeszcze nie wiem
Thorin12 - 02-03-2008, 00:23
Temat postu: RE: Colobot 2
i co morze byc czy jakies uwagi czy cos to piszcie to zmienie to
Tomesy - 04-03-2008, 16:52
Temat postu: RE: Colobot 2
Skończyłem pierwszą mapkę do Colobota 2, choć nie do końca. Nie wiedziałem jak zrobić, żeby misja automatycznie się zakończyła po znalezieniu kilku sztuk tytanu. Trzeba odlecieć statkiem. YanPL popraw mnie jeśli umiesz i napisz rozkazy, bo nie wiedziałem jaką treść mają zawierać. Nie jestem pewien, czy chodziło Ci dokładnie o to co zrobiłem razem z Thorinem, ale jeśli coś ci się nie podoba to mogę poprawić.

Przez tydzień, albo dwa nie będę miał czasu na robienie map i scriptów.
Misję umieszczam w załączniku.

PS. To moja pierwsza mapka na poważnie, więc nie liczę, że wszystkim się spodoba.

YanPL - 09-03-2008, 13:00
Temat postu: RE: Colobot 2
Tomesy - mapa b. dobra, choć nie użyłeś terenu thorina.
Tomesy - 09-03-2008, 14:09
Temat postu: RE: Colobot 2
Ja z Thorinem postanowiliśmy użyć innego terenu, bo tamten się nie nadawał. Jak będziesz miał czas to zrób to czego nie zrobiłem.
mac1e7 - 10-03-2008, 15:47
Temat postu: RE: Colobot 2
Ja jestem grafikiem więc moge się na coś przydać... dodatkowo wymyśliłem trzy rzeczy :P BARDZO niestandardowe no ale cóż...


Pierwsza to taki duzy transporter mógłby się nazywać np. Barka :) do niego trzeba by było zrobić też nowe (zmodyfikowane) menu ponieważ jest skomplikowany....

posiada :
- 9 miejsc na (T)owary (np. tytan)
- 2 miejsca na (B)aterie Główne (one zużywają się najpierw oczywiście równolegle)
- 1 miejsce na (B)aterie (R)ezerwową (odpalana gdy B już siadły)
- 1 (Podajnik)

Dane techniczne :

Prędkośc : 2x wolniejszy od Transportera Latającego
Wymiary : 2,5 szerokości, 3,5 długości (jako jednostkę wybrałem Transporter Latający :P )
Zużycie energii : 1 ogniwo elektryczne wystarcza na 50m lotu lub 75m jazdy (tak, on może latać :P ) analogicznie ogniwo atomowe wystarcza na 5.000m lotu lub 7.500m jazdy

Szkice :

Pojazd : http://www2.speedyshare.c...52018/szkic.jpg
Menu : http://img87.imageshack.u...szkic001lf4.jpg

Tych bazgrołów nawet nie próbujcie odczytać :P tak pisze (w zasadzie to pisałem... 3 lata temu :) teraz pisze jeszcze gorzej....) no i tyle zresztą wszystko co tam było dałem tu.


Druga rzecz to fabryka bomb :) taki budynek miałby oczywiście miejsce na baterie, 2 wejścia i 1 wyjście. Do wej. 1 wkładałoby się Materie Organiczną a do drugiego Kostkę Tytanu. Oczywiście wychodzi bomba... Taką bombę można by odpalać zdalnie lub po prostu zrucając a nieba (nalot :P ) przy pomocy Transportera Latającego.

Dane techniczne fabryki :

Wymiary : Takie jak Fabryki Ogniw Atomowych
Zużycie energii : 1 Ogniwo Elektryczne na jedną bombę, analogicznie Ogniwo Atomowe wystarczy na 100 bomb

Dane techniczne bomby :

Wymiary : Troszkę większe od Materii Organicznej
Kolor : Szary (do uzgodnienia)
Zasięg wybuchu : 5m (promień)


Trzecia i ostatnia rzecz to Automatyczne Działko (w kilku wersjach). Takie działko buduje się w specjalnej fabryce (takie jak fabryka botów ale inny kolor). Działka można przestawiać ale nie można im wymieniać baterii ! Ich bateria jest wbudowana w korpus dzięki czemu mogą zanurzać sie pod wodę (i tak pod wodą nie strzelają... to tylko ze względu bezpieczeństwa). Przy budowie potrzebne są 2 kostki tytanu i ELEKTRYCZNE Ogniwo (robot może działać baaardzo długo mimo iż ma taką słabą baterię). Robot żre bardzo mało energii, na 10 strzałów wystarcza mu tyle energii co zwykłemu działu na 1, przy poruszaniu się bateria się zużywa w tak małym stopniu że nawet tego nie widać (na 100 metrów żre tyle energii co na jeden strzał). Robot ma program dzięki któremu niszczy wszystkich wrogów w okolicy.

Tym razem szkiców nie ma bo jakoś nie mam koncepcji lecz może ktoś inny coś wymyśli ? :)


Ale się rozpisałem... :) No ale to już tyle jak coś to możecie napisać na GG, tutaj też będę zaglądał ale szybciej będzie przez GG (podane w profilu).


Aha ! Mam jeszcze propozycje co do fabuły... Do tego co ostatnio napisał YanPL (ta fabuła) dodałbym coś takiego (UWAGA ! Długie jak cholera !) :

Przy kolejnej planecie (to chyba Krystalia była) sa pewne problemy, a mianowicie roboty które zostawiliśmy zostały zainfekowane przez robaki (pamiętacie je ?) i przyłaczyły się do obcych. Niestety (dla obcych) roboty nie wytrzymały długo w tak zimnym klimacie, zanim jednak zamarzły zdołały zbudować generator pola siłowego które otacza całą planetę nie pozwalając niczemu się do niej zbliżyć. Po dokładnym przeskanowaniu powierzchni planety okazało się że nie ma na niej żadnego źródła energii zasilającego ten generator, jednak wykryto pewną dziwną baterię (proponuję nazwę : Ogniwo Organiczne :) ) która jest o wiele potężniejsza od baterii które znano dotychczas. Znaleziono też wielki krater. Początkowo nie wiedziano jak powstał lecz ktoś wreszcie przypomniał sobie o jedynym księżycu Krystalii - Sephii (nazwa wymyślona, nie wzorowana a niczym...) przeskanowano przestrzeń kosmiczną wokół Krystalii lecz nie znaleziono go. Ułożono wtedy teorię że księżyc ten został "zestrzelony" przez pole siłowe. Podczas skanowania odkryto też dziwną strukturę o kolistym kształcie. Po kilku godzinach namysłów i dyskusji postanowiono zbliżyć się do tej struktury, przeskanować ją i wysłać statek zwiadowczy. Po zbliżeniu się włączono skanery i wystrzelono zwiadowcę. Zwiadowca chciał przelecieć przez tą strukturę (ta struktura była takim wielkim O z dodatkami na zewnątrz) i nagle znikł ! Skanery które własnie skanowały tą strukturę zwariowały i zostały zniszczone. Zaintrygowani ludzie wystrzelili w kierunku tej struktury jeszcze kilku zwiadowców lecz rozkazano im nie przelatywać przez nią. Lecz nagle coś zaczęło się dziać, te dodatki wokół bramy zaczęły się obracać lecz obręcz była nieruchoma. Po jakimś czasie wszystko się zatrzymało a w obręczy zaczęło się coś pojawiać, wyglądało jak wielka kula światła która szybko rosła we wszystkich stronach. W panice rozkazano zakamuflować statek co szybko uczyniono. Zrobili to w ostatniej chwili. Wielka kula światła zmieniła się w statek obcych (hehe dobry pomysł ? :P ) który uruchomił silniki i wylądował na Krystalii. Ludzie chwilowo zrezygnowali z przejęcia tej "bramy" i polecieli na kolejną planetę (nie pamiętam jaka była dalej...). Tam wszystko normalnie (niech ktoś wymyśli co tam się działo bo ja to raczej od sensacji :P ) lecz kiedy mieli już odlatywać spostrzegli coś co wyglądało na ślady ludzkiej cywilizacji ! Wysłano kilka jednostek aby to zbadały. Doniosły one że miasto jest opuszczone a w jego centrum znaleźli coś co wyglądało jak wielka dziura do której wejście było zablokowanie polem siłowym. Ludzie zdecydowali się zbliżyć aby zbadać dokładniej to "coś". Naukowcy głowili się kilka dni nad tą rzeczą lecz wreszcie któryś z naukowców (młody, urodził się już na Terra Nova na imię mu jest powiedzmy... Sebastian) ogłosił wszem i wobec że to jest mapa wszechświata (!) na której zaznaczone są wszystkie gwiazdy, planety itd. oraz połączenia między nimi (bramy). Kilka planet miało dziwny podobny do seledynowego kolor (inne były szare) i świeciły jasno. Uznano że to jakieś bardzo ważne planety więc postanowiono je przeskanować. Niestety wszystkie oprócz dwóch były zbyt daleko i dolecenie do nich zajęło by jakieś 150 lat. Wysłano jednak statki skanujące na te planety do których mogły dolecieć przy użyciu napędu podprzestrzennego dzięki któremu na miejscu będą już kolejnego dnia. Pierwszy doniósł o gigantycznej kolonii obcych na powierzchni planety która okazała się potem być Terrą Mallus , drugi ze zwiadowców doniósł o braku życia na planecie i o strukturze która emituje bardzo jasne zielone światło na całą powierzchnię planety. Zdecydowano wylądować na niej i zbadać ten budynek. Okazało się że jest to coś dzięki czemu mogą używać bram ! Zbadali tą technologię dokładniej i wrócili na planetę XXX (ta gdzie była brama, nie pamiętam nazwy) i uruchomili ją. Brama przeniosła ich w okolice kolejnej zielonej planety (na mapie była zielona...) znajdował się na niej gigantyczny generator energii który zasiliłby 15 planet takich jak Terra Nova w pełni. Dodatkowo to "złoże" energii było niewyczerpalne ! Na planecie było jednak mnóstwo Obcych. Podjęto jednak próbę przejęcia jej. <Tu wkracza do roboty gracz który w kilku misjach ma dotrzeć do generatora i go bronić> Po przejęciu planety okazało się że pole siłowe Krystalii jest przez nie zasilane, więc odcięto przepływ energii na Krystalię co spowodowało wyłączenie pola siłowego. Teraz oddziały ludzi muszą przejąc Krystalię aby rozszerzyć swoją wiedzę na temat pól siłowych. <Znowu robota dla gracza - kilka misji i wielkie rozpierdziu ! :) przy okazji zdobywamy Ogniwo Organiczne> Po zdobyciu tej technologii odwołano dalszy ciąg misji i powrócono na Terrę Novą. Zainstalowano tam pole siłowe które broni całą planetę i jest zasilane przez Ogniwo Organiczne. Wszystko jest OK ale nie do końca. Terra Nova była już przeludniona i trzeba było skolonizować kolejną planetę. W zasięgu skanerów znajdowała się tylko Terra Mallus. <no i znowu gracz, wbijamy na Terrę Mallus, zabijamy Obcych i kolonizujemy planetę. Wszyscy są już szczęśliwi :P no i gra się kończy - czekamy na COLOBOT 3 !!! ":D>

Kubus11 - 10-03-2008, 16:24
Temat postu: RE: Colobot 2
Pomysły niezłe, ale robienie nowych budynków/robotów itp. według mnie odpada...
Tomesy - 10-03-2008, 16:38
Temat postu: RE: Colobot 2
Witam użytkownika który z entuzjazmem podchodzi do tworzenia Colobota 2 :) Jednak obawiam się, że twój wysiłek pójdzie na marne, ponieważ wprowadzenie zmian do gry może okazać się niemożliwe, gdyż program do rozpakowywania plików DAT Colobota jest chyba całkowicie niedostępny :| . Ale jeśli masz dobry program graficzny i grałeś trochę w Colobota to napewno się przydasz :)
mac1e7 - 10-03-2008, 16:50
Temat postu: RE: Colobot 2
No cóż.. zawsze można powiedzeć Epileptykom że jak są tacy głupi i nie potrafią zrobić dobrego sequela COLOBOTA to zajmą się tym fani a skoro COLOBOT i CEEBOT są już stare i raczej nie będą już ich rozwijać to mogą nam dać taki programik :) w końcu nie chcemy na tym zarobić...

PS .: przeczytajcie sobie moją fabułę :P

YanPL - 10-03-2008, 17:03
Temat postu: RE: Colobot 2
najpierw pomyśl co da się zrobić, bo ambicja bez pokrycia w rzeczywistości jest niebezpieczna
mac1e7 - 10-03-2008, 17:10
Temat postu: RE: Colobot 2
Da się zrobić wszystko, trzeba tylko chcieć :)
Thorin12 - 13-03-2008, 20:42
Temat postu: RE: Colobot 2
pomysl dobry tylko gdyby zdobyc ten kluczowy unpacker plikow DAT to wszystko moze i znalazlo sie i by w naszym colobocie
mac1e7 - 14-03-2008, 15:06
Temat postu: RE: Colobot 2
Zawsze można napisać e-maila do Epiesct (czy jak im tam...) może dadzą.. w końcu my nie robimy tego w celach zarobkowych... prawda ? :)
Tomesy - 14-03-2008, 15:10
Temat postu: RE: Colobot 2
Prawda. Mam do ogłoszenia dobrą nowinę :) . Udało mi się rozwiązać problem z końcem pierwszej misji i prace ruszą dalej. Poprawioną wersję misji daje do załącznika w tym poście.
mac1e7 - 16-03-2008, 10:00
Temat postu: RE: Colobot 2
a tak w zasadzie to jaką fabułę w końcu robimy ? Takie podsumowanie całej tej dyskusji by się przydało :)
Tomesy - 16-03-2008, 19:21
Temat postu: RE: Colobot 2
Chyba YanaPL. Ewentualnie możemy coś z twojej zaczerpnąć. Informuje też wszystkich, że nie mam weny ani ochoty narazie robić mapki w Colobocie. Zajmę się tym za miesiąc bądź kilka tygodni.
Tomesy - 17-03-2008, 22:57
Temat postu: RE: Colobot 2
Udało mi się otworzyć plik colobot2.dat. Jest w nim 64 pliki wszystkie ponazywane jakimiś krzaczkami (pewnie dlatego, że nie do końca się to udało). Przy próbie otwierania innych plików dat wyskakują mi błędy. I powiem też coś ciekawego: pliki po dekompresji mają po 500, 600 i 1000 MB!

Wygląda to tak:

YanPL - 18-03-2008, 00:38
Temat postu: RE: Colobot 2
czym tyś to otwierał? :P
mój colobot2.dat ma 6 mega, wątpie żeby z niego dało się z sensem zrobić 500 mega.
wydaje mi się, że rzeczywiście nie do końca Ci się udało

Tomesy - 18-03-2008, 15:16
Temat postu: RE: Colobot 2
Dlatego tak się zdziwiłem jak zobaczyłem, ze z colobot.dat który ma niecałe 6MB po dekompresji wychodzą pliki po 700MB. Próbowałem je otwierać różnymi programami ale za mało pamięci wirtualnej :D i wszystko się wiesza. Otwierałem to programem Dragon UnPACker v5.2.0b "Cinthia". Świetny program do otwierania archiwów ze starszych gier (do 3 lat w tył).

Posiada on taką funkcję HyperRipper, którą niestety nie umiem się posługiwać, a którą można otworzyć każde archiwóm.

Może się ktoś zna... Wygląda to tak:

Ball - 18-03-2008, 16:34
Temat postu: RE: Colobot 2
Co do Colobota 2 to jestem za B). Chociaż nie znam się na grafice i takich tam:(. Jak już to mogę czegoś szukać po internecie czy coś:D.
PZDR.

Tomesy - 18-03-2008, 18:06
Temat postu: RE: Colobot 2
Każda pomoc jest dobra ( prawie ;) ). Chce jeszcze powiedzieć coś odnośnie tego UnPACkera. Te okno które dałem w poprzednim poście jest jednym z kilku. Na wszystkich są jakieś dziwne funkcje, ale te na oko wyglądało najobficiej ;) .
Ball - 18-03-2008, 19:01
Temat postu: RE: Colobot 2
Dzięki, chciałem wam pokazać co znalazłem.
Kod:
http://pl.wikibooks.org/w...h_poziom%C3%B3w


Może znajdziecie coś przydatnego.:D

COLOBOT - 18-03-2008, 19:18
Temat postu: RE: Colobot 2
Widziałem to dawno temu, z tego co patrzyłem, to są spore braki. Jest to poradnik pisany przez osoby, które grzebały w kodach gry (przez co znalazły niektóre informacje niepodawane przez poradnik EIDOSa), ale poradnik, który możecie ściągnąć z downloadu jest wg mnie rzetelniejszy (m.in. dlatego, że oficjalny).

A jeśli chodzi o program do rozpakowywania DAT-ów to nawiązałem kontakt z osobą, która taki ma (prawdopodobnie jest samym autorem). Niestety nie znam angielskiego, więc mam lekkie trudności.

Thorin12 - 18-03-2008, 21:57
Temat postu: RE: Colobot 2
kiedys na takim starym forum ktore juz nie chodzi (i na ktorym bylem zarejestrowany) byl unpacker do plikow dat zamieszczony przez uzytkownika o imnieniu snake lecz na nieszczescie to forum nie chodzi
mac1e7 - 19-03-2008, 19:41
Temat postu: RE: Colobot 2
Cytat:
COLOBOT napisał/a:
Widziałem to dawno temu, z tego co patrzyłem, to są spore braki. Jest to poradnik pisany przez osoby, które grzebały w kodach gry (przez co znalazły niektóre informacje niepodawane przez poradnik EIDOSa), ale poradnik, który możecie ściągnąć z downloadu jest wg mnie rzetelniejszy (m.in. dlatego, że oficjalny).

A jeśli chodzi o program do rozpakowywania DAT-ów to nawiązałem kontakt z osobą, która taki ma (prawdopodobnie jest samym autorem). Niestety nie znam angielskiego, więc mam lekkie trudności.


Jak coś z angielskim to mogę ci pomóc... (np. w 6 klasie PS miałem z ang celujący :P )

Pulsic_UFS_user - 27-04-2008, 13:02
Temat postu: RE: Colobot 2
witam, po tym co przeczytałem to byłem zdziwiony waszym zaangażowaniem do produkcji nieoficjalnej gry colobot 2, więc myśle czy czasem nie mogę wam w czymś pomóc, może się w czymś przydać, nie za bardzo potrafie szkicować ale mogę się postarać, popytam kumpli którzy mają talent graficzny i chodzą ze mną do klasy:D
Pulsic_UFS_user - 27-04-2008, 13:05
Temat postu: RE: Colobot 2
mogę wyszkicować baterie i tak dalej:)
Tomesy - 27-04-2008, 15:55
Temat postu: RE: Colobot 2
Prace są jak na razie zawieszone, ale z przyjemnością mogę wrócić do tworzenia Colobota 2, o ile nie będę musiał robić go sam. Jak by się znalazły/a osoby/a, które/a pisały/a by rozkazy (nie mam do tego talentu) i tworzyły/a by reliefy to prace mogły by ruszyć.
Ball - 28-04-2008, 14:02
Temat postu: RE: Colobot 2
Thorin12 się przecież zna. Wcześniej pisaliście, że jak ktoś ma dobry program graficzny i trochę w to grał może się przydać więc się zgłaszam.
Tomesy - 28-04-2008, 15:42
Temat postu: RE: Colobot 2
No to ok. Jeden ochotnik już jest. Przydałoby się jeszcze przynajmniej dwóch ludzi.
Pulsic_UFS_user - 28-04-2008, 16:11
Temat postu: RE: Colobot 2
ja już się wcześniej zgłaszałem i czekam na to jak prace ruszą :) :)
adiblol - 28-04-2008, 18:55
Temat postu: RE: Tworzenie reliefów
Zrobiłem program w Delphi który ułatwia tworzenie reliefów - służy do podglądu, pokazuje wysokość, gdzie jest woda itp. POSIADA OPCJĘ PODGLĄDU 3D przy pomocy OpenGL.

Zrzut poniżej, program w załączniku.


Nazwa CTD pochodzi od Colobot Terrain Designer, bo w planach jest zrobienie narzędzi do edycji, a nie tylko do podglądu.
W programie otwarty jest plik relief05.bmp z katalogu textures.

Posługiwanie się widokiem 3D:
strzałki: położenie kamery, PgUp, PgDown: współrzędna Z.
NUM 2,4,6,8: położenie punktu na który patrzy kamera
NUM +, -: powiększenie współrzędnych XY
NUM *, /: powiększenie współrzędnej Z.

NIE PONOSZĘ ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA JAKIEKOLWIEK SKUTKI WYKORZYSTYWANIA TEGO PROGRAMU.

Ball - 28-04-2008, 19:31
Temat postu: RE: Colobot 2
No to spoko myślę, że nasz Admin się też przyłączy i możemy zaczynać...
adiblol - 28-04-2008, 20:39
Temat postu: RE: Colobot 2
Ja jestem gotowy do:
- robienia tekstur gruntu, rzeźby terenu i zasobów (mam doświadczenie z komendą TerrainMaterial :P )
- robienia programów (dużo umiem)
- mapy też umiem ale mi się nie chce :P

Mój pomysł na fabułę:
Astronauta robił jakieś badania na Nowej Ziemii z jakąś ekipą i został zaatakowany przez Obcych... budzi się i nic nie pamięta. Okazuje się, że to jest Wielki Atak Obcych Nie Wiadomo Skąd i że trzeba wrócić na Ziemię... Wraca po starej trasie, a na tych planetach znajduje budynki które budował przy oficjalnych misjach i które Obcy wykorzystali do własnych celów, np. roboty strzelają do Astronauty, Obcy odzyskali materię z Dział Organicznych itp. W momencie obudzenia na Nowej Ziemii nie ma nic oprócz statku kosmicznego i paru mrówek. Więc na Orfenii nie ma żadnych materiałów na statku kosmicznym. Mam też pomysł np. żeby mrówki żądały okupu :D w postaci np. tytanu bo inaczej np. nastawiają min itp.
Gdy dociera na Ziemię okazuje się, że jest otoczony przez tłum biurokratów :D :D:D i musi znaleść sposób żeby wyjść ze statku kosmicznego.

Czy znacie misje Jinx (http://www.epsitec.ch/download/colobot/jinx-e.zip)? Tam jest bardzo dużo ciekawych rzeczy, np. jak ukryć TNT przed radarem nie robiąc strat w swoich i wiele innych.

UWAGA! Jeśli jest statek kosmiczny to przy komendzie EndMissionTake NIE TRZEBA PISAĆ PARAMETRU DIST!!! Jest to o tyle niewskazane, że umieszczenie obiektu na platformie rakiety ale dalej niż ten parametr przewiduje, POWODUJE NIEZAAKCEPTOWANIE MISJI! ("Misja nie została wypełniona, ...").

COLOBOT - 28-04-2008, 21:53
Temat postu: RE: stoi na stacji lokomotywa... :)
OK, widzę, że forum się rozruszało. W związku z tym mam nadzieję jak najszybciej rozpocząć prace nad projektem.

Po pierwsze - zostanie stworzony nowy dział forum, w którym już dokładnie będziemy ustalać misje i szczegóły fabuły. Bardzo prawdopodobne, że będziemy to robić na "wikilobocie", jeszcze zobaczymy.

W chwili obecnej mam bardzo mało czasu, trochę wolnego będzie w długi weekend, tak więc wstępny termin rozpoczęcia projektu ustalam na 2 maja 2008.

Tomesy - 28-04-2008, 22:56
Temat postu: RE: Colobot 2
Termin mi odpowiada. Dobrze też, że mamy wśród nas doświadczonego programistę :) . Program z pewnością się przyda. Dobrze by było umieścić go i unpacker do plików DAT w dziale download.
Pulsic_UFS_user - 29-04-2008, 15:00
Temat postu: RE: Colobot 2
ok, ja też mam czas w długi weekend, najlepiej jak podamy wszyscy sobie GG i będzie Git, będzie łatwiej się porozumiewać

Moje GG to: 3086018

I mam pytanie, kto będzie miał grę wsadzoną na kompie

Tomesy - 29-04-2008, 16:08
Temat postu: RE: Colobot 2
Cytat:
Pulsic napisał/a:
I mam pytanie, kto będzie miał grę wsadzoną na kompie


W jakim sensie?

Pulsic_UFS_user - 30-04-2008, 16:16
Temat postu: RE: Colobot 2
noo w sensie że możemy dać konferencje i będzie spox:D
adiblol - 30-04-2008, 17:11
Temat postu: RE: Colobot 2
JAKĄ konferencję? VNC??? Czy jak?
Pulsic_UFS_user - 30-04-2008, 17:43
Temat postu: RE: Colobot 2
NIE konferencje na Gadu-Gadu lol
adiblol - 30-04-2008, 19:02
Temat postu: RE: Colobot 2
Ja się nie zgadzam na Żygu-Żygu (bo go nie mam) - lepiej to zrobić na kanale IRC.

Zarejestrowałem kanał #colobot.yoyo.pl w sieci PolNet (katowice.ircnet.pl). Jak admin się zainteresuje to przydzielę mu prawa właściciela kanału.

Tomesy - 30-04-2008, 20:18
Temat postu: RE: Colobot 2
Dobrze by było zainstalować jakiś chat na portalu, o ile to możliwe.
adiblol - 30-04-2008, 20:34
Temat postu: RE: Colobot 2
Tak. To najlepszy pomysł. Tylko nie wiem czy obciążanie tym serwera Yoyo.pl jest zgodne z jego regulaminem. Chyba żeby jakiś bazujący na plikach/bazie danych, a nie na osobnym procesie.

Na razie jest taki badziewny chat na stronie głównej...

adiblol - 02-05-2008, 10:25
Temat postu: RE: Colobot 2
Zrobiłem program do chatu w PHP - nic nie wymaga, ani mysql, ani procesu - jedynie PHP!

http://adiblol.cba.pl/lolchat/

Tomesy - 02-05-2008, 11:41
Temat postu: RE: Colobot 2
Zarejestrowałem się i jak próbuję się zalogować to pisze:

Uwaga: Wystąpił błąd!
Taki użytkownik nie istnieje.

:|

COLOBOT - 02-05-2008, 12:06
Temat postu: RE: Colobot 2
Kończcie już off-top. Jak chcecie mówić o czacie, to załóżcie nowy temat. Ten jest przeznaczony na COLOBOT'a 2.
Tomesy - 02-05-2008, 14:49
Temat postu: RE: Colobot 2
Ale przecież chat jest nam potrzebny do tworzenia Colobota 2 :P . Nieważne...
Dzisiaj wieczorem odbędzie się podział pracy?

COLOBOT - 02-05-2008, 15:27
Temat postu: RE: Colobot 2
Chyba jeszcze nie... nie mam jeszcze pomysłu na organizację. Trzeba rzeczywiście się jakoś zgadać na czymś typu chat.
adiblol - 02-05-2008, 17:48
Temat postu: RE: Colobot 2
Chat już działa! Wtedy był błąd w skrypcie, teraz już jest ok.

Testujcie! Może będzie nowa wersja z AJAXem, żeby nie trzeba było ściągać od nowa całej historii, na razie jest tak jak jest.

adiblol - 07-05-2008, 20:00
Temat postu: RE: Colobot 2
Mam pytanko: jak testować ścieżki dźwiękowe do Colobota? Bo utworzyłem plik CUE, zaimportowałem w Daemonie i... kicha! Tylko Winamp to otwiera, Windows nie, nie mówiąc już o Colobocie.

Nie mogę znaleźć niczego co by stworzyło plik ISO z plików audio. Dodam, że mam swój honor i dla mnie shareware się nie liczy.

Tomesy - 07-05-2008, 21:43
Temat postu: RE: Colobot 2
Do tworzenia plików ISO nadaje się Nero. Ściągnąć można z torrentów, lub jak ktoś zna odpowiednie źródła to też z nich (mogę podać na pw).
COLOBOT - 07-05-2008, 22:53
Temat postu: RE: Colobot 2
Jak chcesz testować ścieżki dźwiękowe to spokojnie możesz zapisać jako mp3 i odtwarzać w WinAMPie. Jak już będziemy wszystko składać do kupy to ja te wszystkie mp3 przekonwertuję na audiotracki.
adiblol - 08-05-2008, 17:15
Temat postu: RE: Colobot 2
Kicha... nie działa. W nero express utworzyłem projekt audio, zapisałem jako nrg, zaimportowałem w daemonie i... g**no! To samo!
DemoLisH - 16-05-2008, 15:46
Temat postu: RE: Colobot 2
a mogli byscie wlozyc jakis programik do rozpakowywania plikow colobota? bo jakos chyba nikt nie lubi bawic sie w assemblerze. moge yc przydatny do pisania skryptow w colobocie, umiem wszystko w malym palcu nie chwalac sie za bardzo >.> sam programowalem kiedys edytora map tylko nie potrafilem stworzyc jakiegos prostego genera bitmapy i przerwalem projekt. gdybym mial taki program ktory opisalem wyzej(ubpackera) mozliwe, ze cos bym zdolal zrobic. chetnie wlaczylbym sie do projektu.
lukas_j - 15-06-2008, 22:08
Temat postu: RE: Colobot 2
widze ze duzo osob ma problem ze znalezieniem programisty i dobrego pomocnika. ta osoba sama do was przyszła. to ja :) :) programuje w c++, bawie sie troche pascalem i zaczynam delphi :) umiem html, php, javascript i inne jezyki :P moge pomóc programować te misje :) lecz programów nie umiem robic takich dobrych bo jestem początkujący programista ;/ moge pomóc :) B)
DemoLisH - 18-06-2008, 22:57
Temat postu: RE: Colobot 2
nie chwal sie bo jak przyjdzie co do czego to nie bedziesz taki madry :P
Tomesy - 21-06-2008, 14:59
Temat postu: RE: Colobot 2
oooo taak :P ale liczą się dobre chęci :P
Mastrojani - 05-07-2008, 23:24
Temat postu: RE: Colobot 2
Jak to dobrze słyszeć że prace nad Colobotem 2 ruszyły :) .

Również będzie potrzebne nowe menu i jego szata graficzna ;) .

Chciałbym w czymś pomóc, lecz ani w programowaniu ani w tworzeniach gier sie nie znam. Jedyne co potrafie to bawić się po trochu grafiką...

mac1e7 - 13-08-2008, 03:09
Temat postu: RE: Colobot 2
Super! Widzę że prace ruszyły.. mi wcięło adres forum i dopiero jakoś teraz mi sie przypomniało :D Tak czy siak - wcześniej deklarowałem pomoc teraz też. Znam C++, pawn(o), niezłe graficzne rzeczy robię no i mógłbym się zająć "zangielszczeniem" Colobota 2 :)
adiblol - 14-08-2008, 21:35
Temat postu: RE: Colobot 2
widzę że prace nad Colobotem 2 raczej słabo.... Może ja sam się tym zajmę bez pomocy innych od wrzesnia i opublikuje to w necie. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Ale teraz tworzę poziomy. Ciekawe czy wcześniej stworze swojego c2 czy my wspólnie stworzymy :D
mac1e7 - 14-08-2008, 22:27
Temat postu: RE: Colobot 2
Lepiej stworzyć w kilka osób :)
COLOBOT - 15-08-2008, 15:30
Temat postu: RE: Colobot 2
Miło, że masz zapał, ale nie będziesz go miał wiecznie. Lepiej go powoli dawkować ;) . Poza tym rzeczywiście musimy się jakoś lepiej zorganizować.
mac1e7 - 15-08-2008, 15:36
Temat postu: RE: Colobot 2
Cóż wg. mnie w roku szkolnym wszystkim będzie pasowała sobota albo poniedziałek tak więc będziemy mogli wejść wszyscy na czat albo zrobić rozmowę konferencyjną na skypie albo serwer na TS`ie :) Trzeba będzie spisać kto jest w tym projekcie i co robi (np. XX - mapki, XY - programy itd.) każdemu przydzielić zadanie żeby się nie nudził i gra gitara :D co tydzień albo właśnie w poniedziałek i sobotę spotykalibyśmy się wszyscy na tym czacie/servie/konferencyjnej i wymieniali się tym co zrobiliśmy do tej pory. Ja mogę zająć się grafiką, tłumaczeniem i mogę pomóc z koordynacji prac :)

PS. Bądźcie częściej na forum i sprawdzajcie wszystkie działy :D

PS 2 - Jak wam się podoba moje FAQ w pomocy technicznej? :)

lukas_j - 24-08-2008, 21:47
Temat postu: RE: Colobot 2
ech znudziło sie to juz dawno wielu osobą, nie mozna bawic sie caly czas bawis cie jedną grą. Moze np. w roku szkolnym (kurde wakacje konczą się za tydzień :/ ale szkoda) coś porobimy, jak kazdemu znowu wroci zapał do tej gry. Z każdą fajną grą tak jest. Pograsz troche. Potem sie znudzi. Odstawisz na jakiś czas i.. znowu zaczynasz grac.

PS. A faq fajne :)


Powered by phpBB modified by Przemo & WRIM © 2003 phpBB Group