|
Polski Portal COLOBOTa COLOBOT Polish Portal |
 |
Turnieje - [turniej]najlepszy colo
huntekah - 30-08-2009, 22:43 Temat postu: [turniej]najlepszy colo tak więc od dzisiaj zaczynam turniej na najlepszego Colo. Turniej będzie polegał na tym, aby jak najlepiej zaprogramować swoje 3 roboty atakujące i jednego grabbera/sniffera.
A zatem, cele pojedynczej rundy, to:
ochronić grabbera/sniffera, i zabić grabbera/sniffera wroga lub jego działa.
Reguły:
Utrata flagi( czyli robota - nieatakującego) oznacza automatyczną przegraną.
Przy utracie w drużynie a 3 dział, lecz dobrym uciekaniu flagi przez 2 minuty, gra kończy się remisem.
Na każdy pojedynek pomiędzy graczami prowadzone są dwie partie, a w przypadku remisu, dodatkowa, decydująca partia.
Oczekuję programu dla dział, których zadaniem będzie sprzątnąć flagę wroga ( zniszczyć ofc) i nie dać zniszczyć swojej flagi, oraz program dla flagi ( opcjonalnie) żeby zwiewała/unikała ciosów.
Gracze będą mieli w jednej rundzie Orga shootery, a w drugiej Fire shootery, sami wybierzecie typ pojazdu( może być różny dla wszystkich 3 dział) działa będą wyposażone w atomowe ogniwa elektryczne, tak samo jak flaga.
Zabronione jest używanie funkcji produce()
huntekah - 30-08-2009, 22:50
trochę się pospieszyłem, i żeby było mniej niejasności, daję przykład jednej gry:
Gracz A w pierwszej turze ma WingedGrabbera jako flagę, oraz 2 LeggedShootery i jednego WingedShotera,
Gracz B w pierwszej turze ma WingedSniffera jako flagę, oraz 2 WingedOrgaShootery( ponieważ gracz A ma zwykłe, twen musi mieć orga) i jednego WheeledOrgaShotera.
Wygrywa gracz B.
Gracz A w drugiej turze ma WingedGrabbera jako flagę, oraz 3 WingedOrgaShootery( stwierdził, że mając trzy latające, lepiej mu to wyjdzie.)
Gracz B w drugiej turze ma WingedSniffera jako flagę, oraz 2 WingedShootery i jednego WheeledShotera.
Wygrywa gracz B.
Gra wygrana dla gracza B. gdyby wygrał A, musieliby zagrać kolejną walkę, gdzie to, kto ma orga a kto nie, byłoby rozstrzygnięte drogą losowania ( chyba, że któryś z graczy nie chciałby tego co drugi)
mam nadzieję, że wszystko jest jasne
adiblol - 31-08-2009, 10:41
daj mapę jak user level...
shoter - 31-08-2009, 14:35
kiepskie zoorganizowanie ,ale można coś tam zaprogramować...najlepiej jak by roboty organizowały prace grupowo a robot flaga byłby robotem myśląco uciekającym xD(latający robot flaga(ogólnie latające roboty) nie powinny tutaj być...)
Schocker - 31-08-2009, 16:51
Dobre! Zgadzam się z Shoterem; nie powinno być latających robotów-flag, bo mógłby po prostu od czasu do czasu przelatywać z miejsca na miejsce i po zabawie. ^^;
Daj mapę, może coś z tego wyjdzie....
shoter - 31-08-2009, 20:47
może ja zoorganizuje jakiś turniej?Mam pomysł na proste lecz wymagające zadanie,tematem byłaby współpraca 2 robotów
colobotwymiiata - 31-08-2009, 20:59
dobry pomysł!
huntekah - 31-08-2009, 21:10
<< Kuuurcze, a myślałem że poczekam z tydzień na jakąś odpowiedź ..>>
dobra, co do flagi latającej, to wtedy było by ciekawiej - po zniszczeniu 3 dział obronnych, po prostu by się ją otoczyło ( no dobra, nie wiem czy tak po prostu), no, ale macie rację, trudno by było ją zestrzelić, tak więc nie będzie latających flag.
Co do mapki, to po prostu z edytuję mapkę z jednej z misjii zrobionych przez pewnego gracza ( po prostu narysuję od nowa, a że nie są tylko trzy obiekty, będzie łatwo), mapkę dam jutro, ok?
mapkę spróbuję zrobić tak , żeby było wiele "zaułków", i niby domków ( prostopadłościennych bloków ziemi) , żeby było fajnie
no, no to mam nadzieję, że wy startujecie?
shoter - 31-08-2009, 21:17
czyli płaska ziemia a wokół prostokąt,czy to nie za trudne dla colobotowego pathfindera ?Ja się na to nie pisze dopóki nie nauczą nas w szkole lepszej geometri stosowanej w 3D ^^
Huntekah - 31-08-2009, 21:41
nieeee, źle to sobie wyobraziłeś. zwykła plansza ( no dobra przesadziłem z tym prostopadłościanem) a na niej górki itp.
Schocker - 31-08-2009, 21:43
Heh, to ja się chyba na to pisze. ^^; Tylko teraz jest początek roku szkolnego i w ogóle, więc wiecie, mało czasu.
DemoLisH - 31-08-2009, 22:28
ja się pisze jakby co
Huntekah - 31-08-2009, 22:43
Spoko. wiecie co, resa to chyba nie ma co robić na planszy ( no bo po co by był?),
no ale mam problem.
tą mapkę zapisałem w bmp i daje jako relief01 i otworzyłem misję, której odpowiada ( misję z usera) a zamiast tej mapki widzę jakąś inną ( dokładniej to taką siatkę dolin i wzniesień, takie 100 górek, które zrobiłem wczoraj i też nie chciały mi odpalić. czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć, jaki robię błąd ( no bo nie mam teraz jak sprawdzić, czy mapka fajnie wygląda
[edit] teraz, jak dałem w innym pliku i wkleiłem to to jakoś gra, no a plansza ma jakieś takie płaskie te górki ( niewysokie), kurcze, muszę to poprawić
[edit:edit]
wydaje mi się, że mogę zaryzykować stwierdzenia, iż ta mapka jest troszkę lepsza od tamtej:
( cóż, ale i tak jest to moja pierwsza mapka, którą robię jako tako, no i nie zdziwię się, jeżeli nikomu nie będzie się podobała
Berserker - 18-11-2009, 20:52
Moim zdaniem powinny byc 3 rozne mapy, z czego jedna totalnie plaska, druga z gora po srodku, a trzecia jako siec dolin
Programy powinny byc wysylane na priv, zeby nie mozna bylo robic programow pod strategie przeciwnika.
A w ogole niezle bedzie jak sie uda to zorganizowac tak, zeby kazdy widzial cala akcje
|
|