Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 
Polski Portal COLOBOTa
COLOBOT Polish Portal

Problemy techniczne - Colobot i Linux (Wine)

VeeP - 19-05-2009, 14:49
Temat postu: Colobot i Linux (Wine)
Jak w temacie - czy ktoś próbował uruchomić COLOBOTa na Linuksie?
Już kilka dni się męcze, ale nie udało mi się tego dokonać, a google milczą na ten temat...

adiblol - 19-05-2009, 15:42

Podaj co się dzieje przy próbie odpalenia itp.
VeeP - 20-05-2009, 13:12

Kod:
fixme:win:EnumDisplayDevicesW ((null),0,0x32ee2c,0x00000000), stub!
wine: Unhandled page fault on write access to 0x00000004 at address 0x7bc440e2 (thread 0009), starting debugger...

DemoLisH - 20-05-2009, 14:28

a masz sterowniki zainstalowane?
VeeP - 21-05-2009, 17:42

Bez sterowników bym się nawet na Doom'a 2 nie porywał - czyli tak :P
Abadon - 21-05-2009, 21:00

Rzeczywiście na Linuksie trudno uruchomić większość gier, ale zawsze można się poratować jak "powiedział" Veep sterownikami. Istnieje bodajrze też wiele łatek na Linuksa, dzięki którym łatwiej odpalić większość gier. Jak to adiblol kiedyś napisał "Google nie gryzie", wystarczy troche poszukać lub ewentualnie pytać się na tym forum. Ciesze się że przybywa coraz więcej użytkowników.
garnuszek - 24-04-2010, 00:27
Temat postu: Colobot i Linux
No właśnie. Lata lecą... I nikt nie wie, jak to zrobić...
adiblol - 24-04-2010, 11:51

Ja wiem!
Skompiluj Wine ręcznie, pobierając najnowszą wersję bezpośrednio z repo.
Dzięki temu zamiast wykrzaczać się że brakuje mu funkcji EnumDisplayDevices to wyświetli okienko po czym po kilku sekundach rozwali serwer X :mrgreen: . Pozostanie tylko init 6, /etc/init.d/gdm start spowoduje przejściowe kalectwo jądra.

Mój kolega raportował, że udało mu się odpalić Colobota na Wine, ale trzeba podmienić DLLki, chociażby w konfiguratorze Wine.

Van - 02-06-2010, 18:58

Gdybyś dowiedział się, które biblioteki, gdzie dokładnie i jak należy podmienić, byłbym wdzięczny ;) Moja próba uruchomienia Colobota pod Wine również zakończyła się fiaskiem, a dogłębna analiza logów niestety nie doprowadziła mnie dotąd do żadnego efektu :)
Bartek c++ - 02-06-2010, 19:43

@oftopic:Van te logo twojego Linux/debian jest podobne do logo DreamCast...

// To zwykły Debian -adiblol

adiblol - 05-07-2010, 22:45

Okazało się, że wysypywanie serwera X to nie wina Colobota tylko karty graficznej. Po odpowiedniej aktualizacji sterownika po zawieszeniu się grafiki serwer X się normalnie zrestartuje a nie zawiesi system. Czyli ręczne kompilowanie Wine z git'a powinno pomóc (o ile nie masz takiej karty graficznej jak ja ;p )
Simbax - 21-07-2010, 22:12

Hmm... Więc skompilowałem sobie Wine (czekałem prawie godzinę :-? ), ale nadal się nie chce włączyć... Pokazuje się okno błąd aplikacji... I właściwie ten sam błąd co pokazał VeeP. Może to przez brak karty graficznej (teraz siedzę na tej w płycie głównej :shock: ), za dwa dni sprawdzę. adiblol to udało ci się go uruchomić czy nie?
adiblol - 22-07-2010, 00:16

Miałem dostęp do innego komputera i mimo braku problemów z kartą (sprawdzałem na Springu) grafika w Colobocia nie działała... ale gra tak :> . Dało się przynajmniej na ślepo wyjść.
Bartek c++ - 22-07-2010, 15:35

adiblol napisał/a:
Colobocia nie działała... ale gra tak
grafika w colobocie szaleje prze procesorze graficznym 600MHz i pamięcią graficzną powyżej 128mb, przynajmniej u mnie tak było :)
Simbax - 16-09-2010, 16:57

Hej, a spróbował ktoś włączyć Ceebota pod linuxem? Są chyba na tym samym silniku, ale o dziwo ceebot mi się włączył bez problemu, nawet się poziom załadował i da się grać! Tylko grafika... no sami zobaczcie:

izotepion - 28-09-2010, 22:01

WineAppDB donosi, że CoLoBoTa pod Linuksem nie da się uruchomić. Sam próbowałem i dostałem to, co reszta - biały ekran. Czytałem jakiś komentarz, że problemem jest niemożliwe do pominięcia intro, które zawiesza program.

Mandriva tutaj.

Dupa - 09-01-2011, 12:18

Są inne sposoby, żeby to uruchomić pod linuxem, może nawet prościejesze.
adiblol - 09-01-2011, 13:04

Dupa napisał/a:
Są inne sposoby, żeby to uruchomić pod linuxem, może nawet prościejesze.

Chyba "prostsze".
Wiem że istnieją maszyny wirtualne ale nie każdy CPU wspiera wirtualizację a nawet jeśli wspiera to będzie problem z przekierowaniem operacji 3D z guest'a na host'a.

Sioner - 09-01-2011, 14:47

Ale nigdy nie zaszkodzi spróbować. (PS. ten gość to ja). Wirtualizacja np. windowsa xp, albo innego.

edit ale może trochę brzydziej wyglądać (jak będzie mieć duże wymagania), ale lepiej niż to kilka postów wstecz.

Simbax - 09-01-2011, 14:55

Myślałem nad tym, ale na forach pisano, że to nie wypali, bo jest problem z akceleracją 3D czy co tam jeszcze...
Sioner - 09-01-2011, 15:13

3d to mniejszy problem zaraz zobaczysz

[ Dodano: 09-01-2011, 15:17 ]
A oto to: co się dzieje na wirtualizacji (3d to nie problem, a ta gra ma coś takiego, po po prostu nie idzie. inna gra tu chodziła na 3d (o troche większych wymaganiach))

[ Dodano: 14-01-2011, 18:14 ]
izotepion napisał/a:
WineAppDB donosi, że CoLoBoTa pod Linuksem nie da się uruchomić. Sam próbowałem i dostałem to, co reszta - biały ekran. Czytałem jakiś komentarz, że problemem jest niemożliwe do pominięcia intro, które zawiesza program.

Mandriva tutaj.

A dokładniej, to które intro? To manty?

Van - 12-02-2011, 21:06

Mi się udało w Debianie pod VirtualBoksem z Windows XP odpalić normalnie Colobota, ale było koszmarnie niepłynnie (Pentium 4 2.8 Ghz, 1 GB RAM, GeForce 8400GS), podobnie u kolegi z Ubuntu (nieco lepszy sprzęt).

Co do Wine - problem jest z wszystkimi grami Epsitech (są na tym samym silniku). Z tego, co się orientuję, nikt jeszcze nie pochylił się poważnie nad problemem uruchomienia Colobota na Linuksie. Jeśli ktoś ma Windows, ewentualnie chce pobierać DLLki z Internetu to może pobawić się w podmienianie w Wine bibliotek związanych z Direct3D.

Simbax - 12-02-2011, 21:19

Coś ruszyło z dekompilacją Colobot-a. Wersja na Linux-a pewnie jest jeszcze daleko, ale może intro dałoby się w jakiś sposób usunąć. W końcu w tym jest problem. BTW Na Windows też to intro czasami sprawia problemy... Może brakuje czegoś na Linux do jego odtworzenia, jakichś bibliotek czy czegoś.
Van - 12-02-2011, 21:36

Nie chodzi koniecznie o intro.

Tu masz przykład, jak renderowana obecnie jest grafika w Colobocie pod Wine w Linuksie:
http://appdb.winehq.org/appimage.php?iId=33686
http://bugs2.winehq.org/attachment.cgi?id=14066
http://bugs2.winehq.org/attachment.cgi?id=14067

W innych grach Epsitechu podobnie:

Windows:
http://bugs2.winehq.org/attachment.cgi?id=29375
http://bugs2.winehq.org/attachment.cgi?id=29377
Wine w Linuksie:
http://bugs2.winehq.org/attachment.cgi?id=29374
http://bugs2.winehq.org/attachment.cgi?id=29376

Cytat:
Coś ruszyło z dekompilacją Colobot-a. Wersja na Linux-a pewnie jest jeszcze daleko, ale może intro dałoby się w jakiś sposób usunąć. W końcu w tym jest problem.

"Coś" to dobre określenie :)

Cytat:
BTW Na Windows też to intro czasami sprawia problemy... Może brakuje czegoś na Linux do jego odtworzenia, jakichś bibliotek czy czegoś.

Korzystałeś kiedykolwiek z jakiejkolwiek dystrybucji Linuksa lub chociaż jakiegokolwiek innego systemu operacyjnego niż Windows? Po Twojej wypowiedzi wnioskuję, że nie wiesz, że GNU/Linux i Windows to zupełnie inne systemy, dość znacznie różniące się w swojej konstrukcji...

Simbax - 12-02-2011, 22:36

Używałem Ubuntu i to dość spory kawałek czasu. Ba, nawet nadal mam go na komputerze. A Wine chyba potrzebuje bibliotek, co nie? W ogóle to chciałbym wszystkim przypomnieć, że staram się myśleć optymistycznie, być może przesadzam ^^
Van - 12-02-2011, 22:52

Cytat:
A Wine chyba potrzebuje bibliotek, co nie?

Potrzebuje i nie potrzebuje. Ma wbudowane biblioteki i np. ja aktualnie z powodzeniem odpalam kilka gier przeznaczonych oficjalnie tylko na Windows bez wprowadzania żadnych modyfikacji.

Cytat:
W ogóle to chciałbym wszystkim przypomnieć, że staram się myśleć optymistycznie, być może przesadzam ^^

Spoko, no offense :) Tylko ja wolę sam zadziałać tyle, ile mogę, niż czekać na wyniki czyichś działań - coś jak z kwestią oczekiwania na Steam pod Linuksa.

Simbax - 13-02-2011, 12:43

Jak Steam wyjdzie na Linux-a (choć to już baaardzo długo trwa i Valve jest cicho...) to może nawet uda mi się przesiąść na Linux-a... :->

Jednak z Wine miałem tyle problemów, że nawet jak innym coś działa bez problemu to u mnie nie chce odpalić. Może złą wersję używałem czy co...

Sioner - 14-02-2011, 14:20

Simbax napisał/a:
Może brakuje czegoś na Linux do jego odtworzenia, jakichś bibliotek czy czegoś
i co do tej grafiki może też czegoś brakuje? Trzeba pokombinować...
Simbax - 14-02-2011, 17:18

Jak coś to mogę podesłać jakieś pliki z XP albo 7, chociaż mój upload jest trochę wolny, ale to nic ;-)
krzys_h - 14-02-2011, 21:41

VeeP napisał/a:
Kod:
fixme:win:EnumDisplayDevicesW ((null),0,0x32ee2c,0x00000000), stub!
wine: Unhandled page fault on write access to 0x00000004 at address 0x7bc440e2 (thread 0009), starting debugger...


Dziwne... przeszukałem cały kod colobota i nigdzie nie wywołuje funkcji EnumDisplayDevices :!:

Sioner - 15-02-2011, 16:02

krzys_h napisał/a:
Dziwne... przeszukałem cały kod colobota i nigdzie nie wywołuje funkcji EnumDisplayDevices
Simbax napisał/a:
Jak coś to mogę podesłać jakieś pliki z XP albo 7, chociaż mój upload jest trochę wolny, ale to nic
to nie dll systemowe, ale jakiś inne trzeba...

[ Dodano: 15-02-2011, 16:02 ]
mam jeden pomysł, sprawdzę to jak będę miał czas

krzys_h - 15-02-2011, 22:14

Sioner napisał/a:
to nie dll systemowe, ale jakiś inne trzeba...

A właśnie że systemowe :-P Ale po koleji:

Badałem, przeglądałem, kombinowałem i już wiem, że problem leży najprawdopodobniej gdzieś w systemowej bibliotece user32.dll. Spróbujcie podmienić dll z wine na oryginalny z windowsa (jest w załączniku). Jeśli to możliwe, dla potwierdzenia mojej teorii podeślijcie mi ten dll z wine ;)

Sioner - 16-02-2011, 14:29

A dokładniej? Co jest takiego złego w bibliotece z wine?
@edit zobacz to, jest z wine

krzys_h - 16-02-2011, 14:40

Nie wiem czy problem jest na pewno tu, ale póki nie dostanę biblioteki z wine to mogę się tylko domyślać
Sioner - 16-02-2011, 14:46

W załączniku masz!!!
edit tym nad twoim postem.

[ Dodano: 16-02-2011, 15:38 ]
Van napisał/a:
Mi się udało w Debianie pod VirtualBoksem z Windows XP odpalić normalnie Colobota, ale było koszmarnie niepłynnie
. Zainstalowałem Colobota z instalki i zadziałało. A muli dlatego, że jest przełączone na RBG Emulation i nie da się tego zmienić(nie ma innych opcji)
adiblol - 16-02-2011, 16:15

Sioner napisał/a:
Van napisał/a:
Mi się udało w Debianie pod VirtualBoksem z Windows XP odpalić normalnie Colobota, ale było koszmarnie niepłynnie
. Zainstalowałem Colobota z instalki i zadziałało. A muli dlatego, że jest przełączone na RBG Emulation i nie da się tego zmienić(nie ma innych opcji)

Trzeba zainstalować VirtualBox guest additions - tam jest sterownik przekierowujący akcelerację 3D na host. Nietestowane bo nie wiem gdzie mam płytę z Windows 2000.

Sioner - 16-02-2011, 16:58

adiblol, dokładnie tak zrobiłem i jest tylko RBG Emulation.
adiblol - 16-02-2011, 18:52

Cytat:
adiblol, dokładnie tak zrobiłem i jest tylko RBG Emulation.

No to się nie da. Pozostaje tylko rozpracować Wine.

Van - 18-02-2011, 16:23

Podmiana biblioteki user32.dll spowodowała tylko tyle, że gra tym razem nawet nie zaczęła się uruchamiać, Wine wywaliło jedynie w konsoli:

Kod:

wine: Call from 0x7bc3e600 to unimplemented function ntdll.dll.CsrClientConnectToServer, aborting
wine: Call from 0x7b836e52 to unimplemented function gdi32.dll.GdiDllInitialize, aborting
err:module:attach_process_dlls "USER32.dll" failed to initialize, aborting
err:module:LdrInitializeThunk Main exe initialization for L"C:\\Program Files\\Colobot PL\\colobot.exe" failed, status 80000100


Zamiana ntdll.dll i gdi32.dll lub pojedynczo jednej z wymienionych dała podobne efekty.

Sioner - 18-02-2011, 19:04

Może spróbować skopiować żywcem katalog windowsa?-nie byłoby braków może coś pomoże... Tylko ci co nie mają windowsa będą mieć problem więc już nie wiem...

[ Dodano: 18-02-2011, 19:37 ]
Masz user32.dll z wine. Może jak zmienisz tylko zepsute opcje to zadziała...

[ Dodano: 18-02-2011, 19:41 ]
z wine 1.2 stabilnego

Van - 19-02-2011, 08:22

Sioner napisał/a:
Może spróbować skopiować żywcem katalog windowsa?-nie byłoby braków może coś pomoże... Tylko ci co nie mają windowsa będą mieć problem więc już nie wiem...

To byłaby katastrofa. Wine tylko imituje windowsowe API, nie jest kopią 1:1. Kopia wszystkich bibliotek, czy też nawet całego katalogu Windows prawdopodobnie spowodowałaby koniec użyteczności Wine w Twoim systemie. Są tacy, co próbowali. Zresztą, to nie jest rozwiązanie, skoro Wine jako środowisko uruchamiania programów z Windows ma zastąpić nam Windows, a nie być jedynie jego dopełnieniem.



Sioner napisał/a:

Masz user32.dll z wine. Może jak zmienisz tylko zepsute opcje to zadziała...

z wine 1.2 stabilnego

Czy Wy na serio myślicie, że to jest takie proste? Tu nic nie jest "zepsute", po prostu działa nieco inaczej niż oryginalne środowisko Windows, dzięki czemu zdarza się nawet, że niektóre aplikacje, z którymi miałeś problem w Windows ruszają bezproplemowo pod Wine.

Sioner - 23-02-2011, 21:45

Van napisał/a:
To byłaby katastrofa.
Komputer mi zaczął po tym wariować(tyka i pika, klawiatura dziwnie chodzi), ale się jakoś sam od siebie naprawił. Teraz jeszcze raz trzeba robić system bo tamten do niczego się już nie nadaje...
Van, nie chcę się logować - 25-02-2011, 11:19

Wine nie może zepsuć Linuksa. Jak masz problem z Wine, w najgorszym wypadku usuwasz cały katalog .wine w Twoim /home.
Sioner - 25-02-2011, 15:06

a w takim razie dlaczego mi tak komputer wariował?
Simbax - 25-02-2011, 16:47

Bo taki miał kaprys.
Sioner - 25-02-2011, 21:57

Simbax napisał/a:
Bo taki miał kaprys.
Bez powodu? I dlaczego wykrywa mi, że masz rozdzielczość 924x578, 24bit ?
Simbax - 25-02-2011, 23:26

To taki nieśmieszny żarcik z mojej strony. A rozdzielczość to ja nie mam pojęcia skąd się te dziwy biorą ;P
Sioner - 26-02-2011, 10:57

Simbax napisał/a:
A rozdzielczość to ja nie mam pojęcia skąd się te dziwy biorą ;P

Może windows się nudzi :lol:
Ale co mogło do głowy(a raczej do płyty głownej itd.) mu strzelić(komputerowi)?

Raptor - 26-02-2011, 11:15

Z mojego doświadczenia wynika, że Windows często źle wykrywał parametry sprzętowe :-D ...
Ale żeby rozdzielczość?

krzys_h - 26-02-2011, 11:21

Może pokazywana jest rozdzielczość okna przeglądarki?
Sioner - 26-02-2011, 11:43

krzys_h napisał/a:
Może pokazywana jest rozdzielczość okna przeglądarki?
To by wszystko wyjaśniało. Próbowałeś patrzeć na user32.dll z wine(kilka postów wyżej)?
Simbax - 26-02-2011, 12:34

krzys_h napisał/a:
Może pokazywana jest rozdzielczość okna przeglądarki?


Niemożliwe. Jest zmaksymilizowana. Pewniej przemo ma jakiś problem z siódemką.

krzys_h - 26-02-2011, 12:56

Sioner, tak. Duży ten plik :-P

A przy próbie uruchomienia:


[ Dodano: 06-03-2011, 13:22 ]
No dobra, więc teraz taki mały test: uruchomcie program z załącznika pod wine i napiszcie, co napisze ;)

Sioner - 11-03-2011, 15:04

Pisze coś takiego

Test EnumDisplayDevicesW

Format danych:
id: DeviceName, DeviceString, StateFlags


Dane zwracene przez funkcje:
fixme:win:EnumDisplayDevicesW ((null),0,0x64fae0,0x00000000), stub!
fixme:win:EnumDisplayDevicesW ((null),1,0x64fae0,0x00000000), stub!
0: \\.\DISPLAY1, X11 Windowing System, 21
Liczba urzadzen: 1


Dane zwracane przez funkcje (przez LoadLibrary):
fixme:win:EnumDisplayDevicesW ((null),0,0x64fae0,0x00000000), stub!
fixme:win:EnumDisplayDevicesW ((null),1,0x64fae0,0x00000000), stub!
0: \\.\DISPLAY1, X11 Windowing System, 21
Liczba urzadzen: 1

I co dalej?

adiblol - 11-03-2011, 16:00

Na wine-unstable (pakiet debianowy) EnumDisplayDevicesW działa, ale sypie się dalej...
krzys_h - 11-03-2011, 16:33

Sioner napisał/a:
I co dalej?

Znaczy, że mimo tych komunikatów funkcja EnumDisplayDevicesW się wykonuje, więc problem musi leżeć gdzie indziej. Ale mam pomysł, jak zmusić wine do użycia biblioteki windowsowej, mam nadzieję, że bez błędów. To raczej nie pomoże, ale spróbować warto ;) Skopiujcie pliki z załącznika do katalogu colobota, a następnie odpalcie uruchom.exe.
Jak będą jakieś błędy, to piszcie jakie. Jak wyłączyłem zupełnie uruchamianie funkcji EnumDisplayDevicesW to colobot uruchomił się normalnie (pod windowsem). Widzę, że będę musiał pobrać sobie linuksa, żeby samemu testować, a nie ciągle prosić was o to :P

Sioner - 11-03-2011, 17:31

Gdzie jest ten załącznik?
Van - 26-04-2011, 17:18

Jeżeli chcecie pomóc Colobotowi w Wine to radzę się rejestrować na appdb.winehq.org i głosować na Colobota (głosuje się na aplikacje, którymi zająć się mają deweloperzy Wine, aby usprawnić ich działanie w Wine).

Gdyby udało się zebrać kilkadziesiąt głosów, na pewno zwróciłoby to uwagę. Żeby dostać się do pierwszej dwudziestki "wystarczyłoby" 70 głosów. Pewnie nie ma tylu zainteresowanych tematem na tym forum, ale gdyby zorganizować akcję... Należałoby poszukać w sieci fanów Colobota :P Szkoda, że nie istnieje oficjalna, międzynarodowa społeczność.

Tu jest strona Colobota na WineHQ AppDB:
http://appdb.winehq.org/o...ersion&iId=8344

Sioner - 12-05-2011, 21:29

Mam nowy pomysł na uruchomienie colobota. Może się uda?

[ Dodano: 13-05-2011, 17:05 ]
Udało się płynniej niż na virtual boxie jednak nadal są drobne zawieszenia.

Van - 14-05-2011, 12:20

Uruchomiłeś Colobota pod Wine? Podzielisz się?
Sioner - 17-05-2011, 15:57

Van napisał/a:
Uruchomiłeś Colobota pod Wine?

Pod wine mi nie działa grafika, ale szybkość jest taka jak na windowsie. Uruchomiłem go po prostu na innej wirtualizacji (troszeczkę szybciej działa).

Kamzor - 03-09-2011, 04:11

Fajnie jakby w końcu zadziałało bo męczę się już pół nocy..
Ciekawi mnie jak z tym VirtualBox'em. Od razu po uruchomieniu jest 100% procka.. I tylko RGB emulation.. Spróbowałem zaistalować wined3d, ale nic nie zmieniło. Swoją drogą, w jaki sposób Colobot wykrywa sterowniki? Dlaczego jest tylko RGB emulation?

krzys_h - 03-09-2011, 09:50

Z tego co widziałem colobot wykorzystuje jeszcze DirectDraw, może to przez nie a nie przez Direct3D wykrywa sterowniki?
Kamzor - 03-09-2011, 18:38

Totalnie nie znam się na windowsach więc słabo orientuję się co do mnie mówisz :)
W dxdiag directdraw działa. Btw, zauwarzyliście że jak zaznacza się w VirtualBox'ie opcję 'Enable 2D Video Acceleration' to colobot nie odpala? Wczoraj pojawiały mi się błędy 'No primary', a teraz 'No backbuffer'. Ktoś wie o co halo? :)

Sioner - 07-09-2011, 21:12

Kamzor napisał/a:
Totalnie nie znam się na windowsach więc słabo orientuję się co do mnie mówisz
W dxdiag directdraw działa. Btw, zauwarzyliście że jak zaznacza się w VirtualBox'ie opcję 'Enable 2D Video Acceleration' to colobot nie odpala? Wczoraj pojawiały mi się błędy 'No primary', a teraz 'No backbuffer'. Ktoś wie o co halo?

Kiedyś tak nie było. Teraz sprawdziłem i jak się wyłączy nawet akcelację 3D to colobot startuje ale również w RPG Emulation. w dxdiag Akcelacja 3D też wyłączona. Tylko directdraw został.

[ Dodano: 07-09-2011, 21:13 ]
Wyłączenie directdraw nie zrobiło na colobocie wrażenia - nadal się wiesza. No może trochę gorzej.

// :lol: :lol: -adiblol

Van - 02-11-2011, 23:42

Możliwe jest już granie w Colobota przez Wine!

Najnowsze wersje Wine, (testowałem na 1.3.33) obsługują już Colobota bez wykonywania żadnych dodatkowych czynności. Po prostu, odpalasz jedną komendą/kliknięciem i jedziesz :)



stare i nieaktualne informacje o wgrywaniu patcha usunąłem z posta


Powered by phpBB modified by Przemo & WRIM © 2003 phpBB Group