Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 
Polski Portal COLOBOTa
COLOBOT Polish Portal

COLOBOT 2 - Deasembleracja Colobot.exe i Cbot.dll

Programerus - 07-04-2009, 23:38
Temat postu: Deasembleracja Colobot.exe i Cbot.dll
Dokonałem deasembleracji tych dwóch plików. Jeśli ktoś coś rozumie z tego niech spróbuje coś zedytować. Najpierw trzeba pobrać to!

Zdeasemblerowane pliki:
Colobot.exe
Cbot.dll

^
|


Zuploadowane linki

colobotwymiiata - 08-04-2009, 11:50

Hmm....Brzmi obiecująco...
Abadon - 08-04-2009, 16:18

No Programer widzę na deasembleracji tych plików ci bardzo zależy. Kto szuka sposobu to wkońcu dojdzie do celu. Już sprawdzam to co podałeś.
Programerus - 08-04-2009, 21:23

Poprzeglądałem sobie trochę ten kod i znalazłem fragmenty odpowiadające za budynki, boty, obiekty oraz jakieś linijki o Cbocie. Tylko że trzeba strasznie długo czekać zanim załaduje się cały kod. Ale już załadowałem i to będzie 3761 linijek :-)


@EDIT: Poszukałem jeszcze głębiej i znalazłem komunikaty, które się w grze wyświetlają w grze np. Niemożliwe pod wodą.

colobotwymiiata - 08-04-2009, 21:43

Zrób tak żeby było możliwe xD
Programerus - 08-04-2009, 21:44

Heh, linijek jest jeszcze więcej. Teraz jest 4528.
colobotwymiiata - 08-04-2009, 21:59

No to powodzenia ;-) . Da się coś z tym zrobić oprócz zmieniania komunikatów itp?
Programerus - 08-04-2009, 22:10

Tu się da zrobić wszystko. Tylko trzeba umieć assemblera :-(
colobotwymiiata - 08-04-2009, 22:13

No to zawsze można się nauczyć ;-) . Czyli jest jakaś szansa na Colobota 2.
DemoLisH - 08-04-2009, 22:33

tu sie nic nie da zrobic, przegladaj 100000 lini kodu assemblera, ciekawe co mozna z tym zrobic
Programerus - 08-04-2009, 22:50

1.Tu jest 4500 linijek a nie 100000
2.Można zrobić wszystko tylko trzeba umieć assemblera

adiblol - 09-04-2009, 10:00

Ja umiem assemblera. Mogę pomóc :)
Abadon - 09-04-2009, 10:23

Lukas_j też chyba umie. Adiblol a czy by się dało wykorzystują assembler zwiększenie ilości obiektów w Colobocie. Jak myślisz??
adiblol - 09-04-2009, 10:33

dałoby radę ale trzeba by pobadać.
colobotwymiiata - 09-04-2009, 12:23

Hmm.... Znowu jakaś dziwna komenda. "antfire();". Podawanie w nawiasach pozycji nic nie daje, pisze "funkcja nieznana", a komenda jest podkreślona na czerwono, i pisze w tym okienku na dole "antfire()". Wie ktoś jak to działa(domyślam się że strzela, ale jak zrobić żeby działała?)?
Programerus - 09-04-2009, 12:30

Niee, takiej funkcji raczej nie ma. Może to być tylko kawałek o tym, że fire() u mrówek ma mieć inną składnie, albo to była tylko jakaś testowa komenda.
colobotwymiiata - 09-04-2009, 12:46

Czyli ta komenda niby jest, ale jej nie ma? W sensie, że podświetla się a kompilator nie zna takowej?
Programerus - 09-04-2009, 12:47

Tak.
Abadon - 09-04-2009, 12:49

Mi się wydaje że jakby było więcej komend Cbot w Colobocie to by się straszny bałagan zrobił. Pewnie niektóe komendy były prawie identyczne że postanowiono zrezygnować z jednej z nich. Przez co programowanie zrobiło się bardziej przejrzyste, co nie dokońca podoba się doświadczonym programistom.
Programerus - 09-04-2009, 13:02

Tak też może być. To mogła być np. komenda którą strzelają mrówki.
colobotwymiiata - 09-04-2009, 14:05

Z nazwy raczej tak.

PS.: Skoro ta komenda jest bezużyteczna, to nie można jej usunąć?

Programerus - 09-04-2009, 14:08

Można spróbować. Ale czy Colobot będzie działał później poprawnie?
colobotwymiiata - 09-04-2009, 14:10

Sie zobaczy. W razie czego można przecież zrobić backup.
DemoLisH - 09-04-2009, 14:11

jakos nie wierze zeby w assemblerze zajmowalo wszystko tylko 4500 linii, pewnie w c++ wiecej zajmowalo, skonwertowanie z c++ 1 linii kodu na kod assemblera to o wiele wiecej linii
colobotwymiiata - 09-04-2009, 14:13

Ale jakaś szansa na modyfikacje zawsze jest. Lepsze to niż nic.
Programerus - 09-04-2009, 14:32

DemoLisH napisał/a:
jakos nie wierze zeby w assemblerze zajmowalo wszystko tylko 4500 linii, pewnie w c++ wiecej zajmowalo, skonwertowanie z c++ 1 linii kodu na kod assemblera to o wiele wiecej linii



Nie wiem. Pokombinuj. Mi się załadowało 4500 linijek i przestało.

colobotwymiiata - 09-04-2009, 14:53

Dziwne... Mi sie załadowało 3999. DemoLish, sprawdź ile Tobie sie załaduje.
Programerus - 09-04-2009, 15:18

Bo musisz czekać dłużej. Jak chcecie mogę już wrzucić do końca rozpakowane.
Abadon - 09-04-2009, 19:00

Z chęcia bym sobie obejrzał. Proszę wrzuć tutaj. Może mi się przyda w przyszłości.
Programerus - 09-04-2009, 21:25

Ok. Uploadowany link jest w pierwszym poście
Abadon - 09-04-2009, 22:20

Dzięki Programer właśnie mi o to chodziło. Właśnię tak myślę co by tutaj pokombinować.
colobotwymiiata - 09-04-2009, 22:40

A jeszcze do ukrytych komend, znalazłem "search();". Działa trochę jak radar, w nawiasach podajemy pozycję, komenda zwraca wynik typu "object".
Abadon - 10-04-2009, 08:49

Jak pisałem kiedyś, Colobot jest bardzo tajemniczy i nie zdziwił bym się gdyby ktoś stworzył w niedalekiej przyszłości jakiegoś robota, korzystając z nowych to odkryć. No właśnie, a czy ktoś się jeszcze tym edytorem zajmuje (no wiecie prototypy)?
colobotwymiiata - 10-04-2009, 09:39

Ja sie zajmowałem, ale korzystając z niego można tylko zmienić wygląd, rozmiary i kształty kolizyjne zostają takie same. Raz zrobiłem 10 statków w jednym i misje sie nie chciały odpalać.

PS.:Abadon- wiesz o co chodzi ;)

DOJO - 15-04-2009, 22:49

A ja zdeasemblorowałem BuzzingCars.exe (DEMO) i znalazłem linijki o obiektach Alien, Xxx, Pub, KeyA..D..(!). Najciekawsze jest Alien. Tych alienów jest od 1 do 90ileś. Te alieny to takie jakby przeszkody, na przykład zgniatacz. Jeden z budynków Alienów to produkował nowe roboty, drugi to taki jakby podest z krzesłem i świdrem zbliżającym się do niego. :) Kiedy świder doszedł do końca krzesła napisało mi że misja zakończona niepowodzeniem. :D Ciekawe to... :->
Programerus - 16-04-2009, 00:25

Wiem, bo tam jest tryb misji, które polegają na różnych rzeczach
DOJO - 17-04-2009, 18:36

Nie wiem, może o tym już każdy wie ale znalazłem parę torrentów o "Buzzing Cars":
http://www.torrentreactor.net/find/buzzing-cars

Abadon - 17-04-2009, 19:57

Wiem że nie na temat, ale grę "Buzzing Cars" bardzo trudno jest kupić.
colobotwymiiata - 17-04-2009, 20:00

Colobota też trudno kupić :roll:
Abadon - 17-04-2009, 20:05

Cytat:
Colobota też trudno kupić


Ale z pewnością łatwiej, niż Buzzing Cars. Mam pytanie czy ktoś wykorzystał już deasembleracja Colobot.exe i Cbot.dll w praktyce, czy jakieś prace ruszyły.

lukas_j - 28-04-2009, 11:51

Ja po desassemblowaniu przez hackmana (wystarczy poszukac na google) otrzymalem plik... 55.4 MB :D

i ma 559312 linii!

@EDIT:
a cbot.dll ma 9.43 MB
i ma 95181 linii :)

@EDIT2:
Tylko co mnie dziwi, w tych plikach nie ma nic na temat mrówek, fire itp...

@EDIT3:
heh tak caly czas edytuje. Otworzylem przez hex editor, i okazuje sie ze mozna go uruchomic przez konsole! Tzn. on sie uruchamia przez konsole!

@EDIT4:
I znowu edycja :D Wiecie co? Znalazlem takie cos:

PowerSpot
TitaniumSpot
UraniumSpot
KeyASpot
KeyBSpot
KeyCSpot
KeyDSpot

Tylko nie wiem czy to wystepuje w grze, ale to są stałe jakieś, bo było w stałych. Moze wystepuje ale ja nie zauwazylem, bo cos tego nie kojarze...

colobotwymiiata - 28-04-2009, 13:24

To są znaczniki rudy tytanu uranu, itd. znajdowane przez szperacza. Są to kategorie obiektu, stałe(po co ja to tłumacze przecież wszyscy wiedzą :P ).
lukas_j - 02-05-2009, 23:35

tak, w podreczniku programowania w colobocie jest np: uraniumsite a to nie pasuje, a uraniumspot pasuje.

No coz, nie chce sie to potem skompilowac tylko :-(

bbiidduull - 03-03-2010, 17:51

Może odświeżę :D może było ale znalazłem AlienNest (Gniazdo obcych).
Oraz:
Portico
ismovie
abs
ipf


Powered by phpBB modified by Przemo & WRIM © 2003 phpBB Group