Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 
Polski Portal COLOBOTa
COLOBOT Polish Portal

Strefa off-topu - Własne gry

colobotwymiiata - 07-04-2009, 18:13
Temat postu: Własne gry
W tym temacie można zamieszczać gry, aplikacje i inne takie duperele napisane w dowolnym języku(oprócz Cbot oczywiście), lub programie. Ja robie w Game Makerze, więc do swoich gier dołączam także grę z rozszerzeniem .gmk(dla tych co mają). Darmowego Game Makera(Lite Edition, za Pro Edition niestety trzeba płacić) można ściągnąć ztąd:

http://www.yoyogames.com/gamemaker/try

Poradnik jest, po angielsku(ja umiem).

No więc zarzuce swoją gierką na początek(Colobot Invaders został usunięty z ImageHost.org,poza tym był beznadziejny) :


http://f.imagehost.org/download/0888/PONG
//Najzwyczajniejszy w świecie PONG, druga moja gierka, więc znacznie bardziej dopracowana niż CI. Posiada tryb gry z komputerem oraz 2 graczy na 1 komputerze(Sterowanie- wciśnij F1).

Na razie tyle, jeśli zrobie jeszcze jakąś gierkę, to dam linka.

[ Dodano: 07-04-2009, 20:22 ]
Acha, zapomniałem jeszcze dodać że to temat także do komentowania gier :-)

DOJO - 08-04-2009, 18:15

Ja parę swoich gierek musiałem skasować ze względu na moje słabe umiejętności. Jednak teraz robię grę Space Marines.

Sama gra jest na razie biedna, ale wróć do jej tworzenia niedługo. W załączniku macie moją grę. :-P



// A ja mam ostateczny pomysł co do Colobota 2. Nie offtopować tutaj proszę ale posłuchajcie mnie. Ktoś kiedyś wpadł na pomysł zrobienia Colobot od nowa.. Czemu nie! Grafika i modele są proste, dlaczego i my nie możemy zrobić swojej serii? Wystarczy że się złożymy wersje PRO którą dostanie COLOBOT, i będziemy wszystko tworzyć. Ktoś modele, ktoś z kimś skrypty, a jakiś typek tekstury.. Tylko proszę nie offtopować na ten temat tutaj tylko znaleźć inny, ok? (powtórzyłem się z tym offtopem, wiem.)

colobotwymiiata - 08-04-2009, 19:10

Rzeczywiście biedna. Dokończ ją to powinna być niezła.

//C2 w GM? Chyba nienajlepszy pomysł :-|

Programerus - 08-04-2009, 21:13

Muehehe. Gdzie wy chcecie Colobota 2 robić w game makerze? Prawdziwych gier się po prostu w game makerze nie robi.
DOJO - 08-04-2009, 21:31

W Game Makerze możesz pisać własne skrypty.. I to już wystarczy. Tylko ta edycja PRO..
Programerus - 08-04-2009, 21:35

Tak. To zrób Colobota. :roll:
DOJO - 08-04-2009, 21:39

Trudno nie jest.. Widziałeś model Astronauty? Phi! Tylko ja nie mam uzdolnień w skryptach... Ja się raczej bawię w grafika albo ewentualnie człowieka edytorów ;p. Ale wróćmy do tematu. Może najtrudniejsze było by pisanie skryptów ale reszta by była prosta.

PS: Pisanie skryptów w skryptach. Coś takiego sobie nie wyobrażam... Musielibyśmy wtedy zrobić nowy język..

Programerus - 08-04-2009, 21:42

Albo mi się wydaje albo zrobienie nowego języka do gry takiego jak Cbot nie jest problemem.
colobotwymiiata - 08-04-2009, 21:45

Mi sie już nic nie wydaje. Po prostu sie na tym nie znam, ale jak Programer mówi, że tak to ja mu wierze.
Programerus - 08-04-2009, 21:54

To ci mówię: wejdź na stronę http://www.ithelpdesk.pl/, zarejestruj się i przeczytaj ten kurs.
DOJO - 09-04-2009, 08:00

Ściągnąłem. Ale nie czytałem jeszcze. (A w sumie mam to już wcześniej od kolegi.) Najwyżej przeglądałem... Colobotwymiiata. Ponieważ może się zrobić bajzel. Zrób swojego pierwszego posta w tym temacie jaki taki podgląd. Wrzucaj tam linki do gier które ktoś inny wstawił itp.
colobotwymiiata - 09-04-2009, 09:04

Spamować linkami? Trochę dużo by się tego uzbierało. A pozatym to temat nazywa się "Własne Gry"
adiblol - 09-04-2009, 10:30

Nowego Colobota trzeba robić w Delphi lub Builderze, jak ktoś jest ambitny to w SDL :roll:

Ale to nieważne bo silnik będzie w plikach DLL i front-endy będzie mógł sobie zrobić każdy...

Programerus - 09-04-2009, 11:50

Mi się wydaje, że najlepiej robić Colobota 2 w takim języku w jakim został napisany Colobot - czyli C++
DemoLisH - 10-04-2009, 14:28

też mi się tak wydaje, chyba będzie najprościej.
zalety:
-szybkość
-łatwa możliwość obsługi komunikatów
-przejrzystość

wady:
-nie widzę żadnych wad

colobotwymiiata - 10-04-2009, 16:27

DemoLisH napisał/a:
wady:
-nie widzę żadnych wad


Hehe, dobre :-)

Deyes - 09-08-2009, 12:18

DemoLisH napisał/a:
też mi się tak wydaje, chyba będzie najprościej.
zalety:
-szybkość
-łatwa możliwość obsługi komunikatów
-przejrzystość

wady:
-nie widzę żadnych wad

DemoLisH powiem Ci jedno:
Cytat:
Skoro człowiek nie jest idealny, to wszystko co stworzy nie może być pozbawione wad.
;)
DemoLisH - 14-08-2009, 13:46

lecz samą kompilacją zajmuje się komputer a nie człowiek ;]
DOJO - 17-08-2009, 11:52

A kto stworzył komputer? A Kompilator? ^^
shoter - 17-08-2009, 18:36

jeśli będziesz tak podążał tą ścieżką to powiesz że bóg jest niedoskonały :D ,pochwale się czymś :



Gra toczy się na mapie złożonej z 10 000 pól,mapa jest kwadratowa więc ma wymiary 100x100.To była informacja o wielkości mapy

Gra jest no nie wiem do jakiego gatunku się kwalifikuje,może troche bardziej logiczne , bo czasami trzeba dobrze przeproadzić walke...No dobra o co chodzi bo wspomniałęm o walce :
Jesteśmy żółnierzem,niestety nie jesteśmy sami,zostaliśmy wrzuceni na jakąś bezsensowną wojne z całą masą sojusznikow(maxymalnie kilka miliardów).Oczywiście walka z wrogami to takze nie przelewka,chociaż nie są tak bardzo mądrzy jak gracz(ich skrypt opiera się na losowości,więc...dupa i tyle)


no i oto obrazek z gry
Zielony kwadrat - współrzędne gracza
czerwony kwadrat - informacja o ilości śmierci(o śmierci opowiem za chwilke) i o zabijaniu(o którym także coś wspomne)
pomarańczowy - jest to % zajęcia sektoru.(na ilu % pól są sojusznicy)
niebieski - mapa,główny ekran gry
rózowy - co należy wcisnąć aby coś zrobić
zółta - jakimi siłami dysponuje każda strona(powiedzmy że dysponujemy satelitami liczącymi liczebność wojsk ^^)

WALKA

u góry statystyki twoje oraz przeciwnika.Masz do wyboru 2 akcje :
atak - zadaje obrażenia zależne od siły
odpoczynek - regeneruje się hp i dostajesz +1 pkt. siły

ŚMIERĆ :
Jeśli zginiesz zostaniesz przeniesiony w ciało któregoś z żyjących sojuszników,jeśli nie ma już sojuszników na polu bitwy to gra się...wyłączy :\

i to by było na tyle,wiem że gra dysponuje marnym interfejsem,ale jest dosyć ciekawa jako umilacz :)
DOWNLOAD : http://www.sendspace.com/file/k2lt62

EDYTOR MAP :
dołączyłem do gry także wczytywanie własnych map,do edytowania map potrzebujesz :
-notatnika lub innego programu formatującego tekst
macie przykładową mape o nazwie 1 w paczuszce

po określeniu liczby przeciwników wybieracie wczytanie mapy z pliku .txt i wpisujecie nazwe mapy(np '1' (BEZ CUDZYSŁOWÓW))

KONSOLKA :
otwierana podczas gry klawisze '~',niedopracowana tak jak edytor map :D

teraz ogólnie zajmuje się RPG modem do left 4 dead...


Powered by phpBB modified by Przemo & WRIM © 2003 phpBB Group