Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 
Polski Portal COLOBOTa
COLOBOT Polish Portal

COLOBOT 2 - Petycja do Epsiteca

Programerus - 04-04-2009, 15:52
Temat postu: Petycja do Epsiteca
Może byśmy złożyli Epsitecowi petycje, aby udostępnił nam dekompilator plików .dll , .dat i .exe(ewentualnie kod źródłowy). Co o tym sądzicie?
DeiDara - 04-04-2009, 17:02

zły bardzo zły pomysł bo:
1 Już tak próbowaliśmy i kicha
2 ....

colobotwymiiata - 04-04-2009, 17:35

Hmm..... Spróbować zawsze można, ale taka próba mogłaby wywołać niezdrowe zainteresowanie, przez co Epsitec mógłby sobie przypomnieć o prawach autorskich i z C2 by była kicha. Ewentualnie żądaliby jakichś zysków z tego projektu........
Abadon - 04-04-2009, 17:50

Masz rację colobotwymiiata i DeiDara. Epsitec, gdyby stwierdził że to coś konkretnego, mógby się tym bardzo zainteresować i wtedy ten portal był pod nadzorem.
Programerus - 04-04-2009, 20:30

No cóż. Niestety musimy sami znaleźć sposób na dekompilację tych plików...

I wie ktoś może w jakim języku pisany był Colobot?

colobotwymiiata - 04-04-2009, 20:45

A pozatym to Epsitec pewnie sam tych dekompilatorów nie ma, ani kodu źródłowego bo wywalił i o żadnym Colobocie 2 nawet myśleć nie chce.......za małe zyski i w ogóle........programistów od gry to może nawet wywalili, bo i po co ich trzymać? Przecież specjalizują się w sprzedaży sprzętu elektronicznego, nie produkują gier........ ten Colobot to było jakieś dorabianie na boku, a jak zobaczyli, że przypadkowo zrobili całkiem niezłą grę, to dorobili jeszcze CEEBOTa na lekko modyfikoanym silniku Colobota i zbili jeszcze jakąś dodatkową kasę. Potem zapomnieli o całej sprawie, i wrócili do starych zajęć. A szkoda, bo C2 na pewno świetnie by sie sprzedawał :-(
adiblol - 04-04-2009, 21:02

Nie mógłby być pod nadzorem... przecież musi być nakaz sądowy żeby się mogli wtrącić :P
colobotwymiiata - 04-04-2009, 21:24

Ale mogą nam nie dać dekompilatorów ani kodu źródłowego(o ile je jeszcze mają).
adiblol - 05-04-2009, 09:23

Dekompilatorów nie mają, mają kod źródłowy.
colobotwymiiata - 05-04-2009, 10:41

Gdybyśmy mieli jakiegoś dobrego hakera, może byśmy wykradli kod. Ale z rozprowadzaniem C2 byłby problem, bo jak Epsitec by zobaczył gdzieś COLOBOTa 2 toby zaraz zaczął węszyć. I by sie mogło skończyć sądem. Czyli kicha. Zrobimy może jakieś nowe levele, nową fabułę, ale nie obiekty ani roboty. Ale na starych budynkach i obiekach też się da zrobić super poziomy.
adiblol - 05-04-2009, 10:57

Sądzę, że oni źródła Colobota mają nagrane na CD i one służą jako spodki do kawy itp. :lol:
colobotwymiiata - 05-04-2009, 11:23

CCD? Colobot Cafe Disc? Tak czy inaczej, musimy radzić sobie sami.
DeiDara - 05-04-2009, 15:29

colobotwymiiata napisał/a:
CCD? Colobot Cafe Disc?


LOL :-D

DOJO - 05-04-2009, 15:34

No właśnie.. Bo tak sobie pomyślałem, że skoro obiekt SpaceShip i jego animacje (lądowanie, itp.) są zrobione na zasadzie skryptów, można by było zrobić całkiem efektywne filmiki!
adiblol - 05-04-2009, 18:46

NIE są zrobione na zasadzie skryptów tylko prawdopodobnie w kodzie colobot.exe.
Chyba że są jakieś pliki które zawierają te dane... np. w postaci skompresowanej :-?

Programerus - 05-04-2009, 20:20

Poczytałem trochę i kodu źródłowego z pliku .exe po prostu nie da się wyciągnąć. Dlatego pytam się, czy ktoś wie w jakim języku napisany był Colobot?
colobotwymiiata - 05-04-2009, 21:31

Hmm..... w CBOT? :-D
Programerus - 05-04-2009, 21:38

Taa... Colobot przechodzi z gry do reala :-)
DemoLisH - 05-04-2009, 22:47

Programer napisał/a:
Poczytałem trochę i kodu źródłowego z pliku .exe po prostu nie da się wyciągnąć. Dlatego pytam się, czy ktoś wie w jakim języku napisany był Colobot?

na 99.99% w c++

colobotwymiiata - 06-04-2009, 08:24

To w C++ da się gry robić?(pytam sie bo się nie znam)
Programerus - 06-04-2009, 13:12

W C++ da się robić prawie wszystko. Zresztą Epsitec rzeczywiście tworzył Colobota w C++ bo pisało w tej historii firmy, że przerzucają się z języka C na C++
colobotwymiiata - 06-04-2009, 13:15

To znaczy, że możemy dekompilować exe'ka, i brać się za C2? Czy o to chodzi z tym kodem źródłowym? Bo już się całkiem pogubiłem :-?
Programerus - 06-04-2009, 13:32

1. Pliku .exe nie da się zdekompilować
2. Kod źródłowy moglibyśmy dostać tylko od manty lub epsiteca.
3. Czyli rozwiązanie jest jedno. Jeśli chcemy zrobić coś nowego to musimy napisać Colobota od nowa.

colobotwymiiata - 06-04-2009, 14:41

Czyli zostajemy przy bawieniu się userami.
adiblol - 06-04-2009, 14:41

Programer napisał/a:
1. Pliku .exe nie da się zdekompilować

Tu się nie zgodzę. Plik exe MOŻNA dekompilować, tylko z czytelnością kodu będzie gorzej (będą identyfikatory typu "local002" zamiast nazw zmiennych, funkcji itp.).

Można także deasemblować, czyli przekształcać kod wykonywalny (ciąg instrukcji dla procesora) na postać czytelną dla człowieka (zamiast np. "89 0d 04 31 55 00" jest "mov [00553104],ecx", a logiki to nie zmienia)
Deasemblacja jest jednocześnie prosta do przeprowadzenia i daje duże możliwości, np. można dodawać nowe funkcje do robotów, z tym że dłubanie tego w asemblerze jest "trochę" żmudne. Najambitniejsi mogą spróbować stworzyć nowego (!) robota, nie jest to niemożliwe.

Możliwe jest też napisanie kodu w dowolnym języku, a następnie kompilacja do asemblera lub nawet dostarczenie pliku obiektowego (obj), którego można przy pomocy dyrektywy języka asemblera dołączyć do programu, a linker odwali brudną robotę (złączenie wszystkiego do kupy).

Poczytać o reverse engineeringu, może się nam da coś zrobić.

Bardziej wierzę w dostęp do pamięci procesu, z czego korzystają trainery. Dzięki trainerom prawdopodobnie da radę zrobić multiplayera a nawet proste modyfikacje. Dzięki dostępowi do pamięci procesu da się też "wstrzyknąć" kod, uprzednio napisany w DOWOLNYM języku (np. C++, Delphi)

Dużo się napisałem, mam nadzieję że przybliżyłem kwestię mniej zorientowanym (np. colobotwymiiata).


Programer napisał/a:
2. Kod źródłowy moglibyśmy dostać tylko od manty lub epsiteca.

Tylko? Jeszcze możemy od hackerów, którzy się włamią i ściągną ;)
Ale praktycznie tylko. Bo kod źródłowy uzyskany przy pomocy dekompilacji to nie to samo, co oryginalne źródła. Tak to jest, jak jakieś nooby (w tym przypadku Epsitec) chcą zarobić na programie i nie publikują na GPL-u.



Programer napisał/a:
3. Czyli rozwiązanie jest jedno. Jeśli chcemy zrobić coś nowego to musimy napisać Colobota od nowa.


Myślałem nad tym, jest nawet post w dziale "większe projekty" pt. "nowy colobot od nowa".
Możemy tworzyć nowe misje, zmieniać tekstury, zmieniać modele, ale nie możemy najważniejszego - zmieniać funkcji robotów

colobotwymiiata - 06-04-2009, 15:01

adiblol napisał/a:
Dzięki dostępowi do pamięci procesu da się też "wstrzyknąć" kod, uprzednio napisany w DOWOLNYM języku (np. C++, Delphi)


Czyli co? Wstawić mrówkę? Usunąć obiekt z poziomu trainera?
adiblol napisał/a:
Dzięki trainerom prawdopodobnie da radę zrobić multiplayera...


Prawdopodobnie. To słowo mnie dobija. Ale, Multiplayer to byłoby o krok bliżej do C2. I na pewno zrobiłby niemniejszą "karierę".

PS.: Przepraszam za moje niezorientowanie.

adiblol - 06-04-2009, 15:07

Wstrzyknąć kod, nie dane!
Czyli można np. napisać funkcję, która spowoduje, że Królowa Obcych będzie strzelać materią organiczną :lol: , wprowadzić ją do pamięci Colobota, zamieścić w odpowiednim miejscu odwołanie do niej w postaci kodu asma "call ..." i będzie działać.

Cytat:
Wstawić mrówkę? Usunąć obiekt z poziomu trainera?

TAK! To nawet bez wstrzykiwania kodu! Wystarczy zmienić dane dynamiczne, które są w pamięci Colobota. Próbowałem zmieniać osłonę człowieka i mi wyszło, dlaczego więc nie dodawać obiektów do planszy? Wystarczy zaalokować pamięć, wwalić do niej dane obiektu i dodać wskaźnik do listy obiektów. Tylko nie da się TWORZYĆ NOWYCH OBIEKTÓW np. Robala Pochłaniacza czy Króla Obcych.

colobotwymiiata - 06-04-2009, 15:26

To super! Można więc robić multiplayera(chyba). Ale najpierw chyba lepiej zrobić te trainery żeby działały na każdym komputerze, i żeby miały te funkcje(dodaj\usuń obiekt). A jakby jeszcze zrobić sterowanie tymi funkcjami z poziomu programu, toby już był prawie Colobot 2!
adiblol - 06-04-2009, 16:34

nawet można nowe obiekty tworzyć, ale badania które by to umożliwiły by długo trwały.
colobotwymiiata - 06-04-2009, 17:56

Ale jakby w końcu dały rezultat, jestem za. Ale na razie lepiej weźmy się za jakieś łatwiejsze rzeczy np. trainery lub Multiplayer.

PS.: Ktoś coś robi w kierunku tych trainerów na wszystkich kompach?

Abadon - 06-04-2009, 20:40

Może trochę odbiegnę od tematu, ale mam pytanie: czy ty adiblolu i DemoLisHu robicie coś nadal z trainerami (ulepszacie czy coś innego...)?
adiblol - 07-04-2009, 15:13

Abadon: nie, bo jak ostatnio chcieliśmy to robić to się okazało że DemoLisHowi IRC nie działa, a mi Miranda, więc się nie skontaktowaliśmy. A teraz DemoLisH nic nie robi....
jimix - 08-04-2009, 02:01

DemoLisH napisał/a:
Programer napisał/a:
Poczytałem trochę i kodu źródłowego z pliku .exe po prostu nie da się wyciągnąć. Dlatego pytam się, czy ktoś wie w jakim języku napisany był Colobot?

na 99.99% w c++


W środowisku Microsoft Visual C++ 5.0.

colobotwymiiata napisał/a:
To znaczy, że możemy dekompilować exe'ka, i brać się za C2? Czy o to chodzi z tym kodem źródłowym? Bo już się całkiem pogubiłem :-?


Jeżeli wprowadzić pewne (raczej mniejsze) zmiany w grze - to można. Ale jeśli coś więcej to raczej wygodniej i szybciej już będzie napisanie wszystkiego od nowa.

DemoLisH - 08-04-2009, 22:36

jak ktos chce to moge dac wam kod zrodlowy trainera i multiplayera
Programerus - 08-04-2009, 22:49

Skoro możesz dać to ja bym poprosił :-)
colobotwymiiata - 08-04-2009, 23:04

Zrobiłeś już tego multiplayera? Czy robisz go jeszcze?
DemoLisH - 09-04-2009, 00:24

to bierzcie
Programerus - 09-04-2009, 00:30

Ale to Visual Basic jest :-( (
Abadon - 09-04-2009, 08:50

No tak to VB, ale widać że multiplayerem ktoś się zajmuje i próbuje coś zrobić. Brawo DemoLisH za ambicję. Ale przejdźmy do tematu. Petycja do Epsiteca to chyba będzie już ostateczność, gdy będzie brak pomysłów i chęci.
colobotwymiiata - 09-04-2009, 08:57

A narazie nic nie wskazuje na to, że brak nam pomysłów lub chęci. Programer zdeasemblerował Colobot.exe, jak ktoś będzie umiał assemblera to może to modyfikować. DemoLish robi multiplayera(brawa). Może uda nam się zrobić tego C2 bez pomocy Epsiteca(prędzej czy później...jestem optymistą). Dlatego zgadzam się z Abadonem.
Abadon - 09-04-2009, 09:10

Cytat:
jak ktoś będzie umiał assemblera


Kiedyś na inforamtyce miałem o assamblerze (i nawet czytałem książkę) i uczyliśmy się robić różne proste programy typu do robienia obliczeń pól, obwodów itp. Teraz niestety nic nie pamiętam, ale wiem że lukas_j jest dobry w tych "klockach". Muszę się jgo spytać.

adiblol - 09-04-2009, 10:31

Ja też mogę pomóc w asemblerze.
DemoLisH - 09-04-2009, 14:21

to pomoz mi znalesc liste obiektow w colobocie
Programerus - 09-04-2009, 14:28

Zaczyna się w 1443 linijce
lukas_j - 02-05-2009, 23:28

Abadon, ja assemblera troche umiem bo próbowałem pisac swój system operacyjny i troszke umiem :D aha, jak zdesasseblowelem colobota to mial kilkadziesiat tysieecy lini, i do tego nie chchialo sie to skompilowac! :evil: :-(

Powered by phpBB modified by Przemo & WRIM © 2003 phpBB Group