Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 
Polski Portal COLOBOTa
COLOBOT Polish Portal

Modyfikacje - "Transformacja" robotów

Abadon - 29-03-2009, 11:59
Temat postu: "Transformacja" robotów
Jak wspominałem w innym temacie (patrz programy->Enigma) program, który dał mi natchnienie był autorstwa colobotwymiiata. Mimo że coś wspominałem o multiplayerze to była jakby taka zasłona dymna, która pewno zawiedzie wielu użytkowników forum, że
moje odkrycie nic z tym nie ma związanego. Przechodząc do głównej sprawy, program enigma, zmusił mnie do sprawdzenia za pomocą testów programów "czy robot zna swoją osobowość i możliwości" (dziwnie to trochę brzmi co nie). Szczerze mówiąc nie wiem dlaczego akurat ta Enigma zmusiła mnie do eksperymentów, ale
jak to bywa w nietypowym momentach ma się różno jakie pomysły. Otóż na początek wyprodukowałem kilka robotów (m.in. te co są w screenach) i wprowadzałem
kolejno programy o różnych funkcjach (strzelnie, szukanie itp.). Najbardziej dziwnie zachowały się roboty (oprócz osłaniacza) pod wpływem programu colobotwymiitata tj. Sanitariusz (program wyłącznie dla osłaniacza u innych robotów robi cuda).
Mimo że roboty zmodyfikowały nieco swój kształt to ich podstawowe funkcje działały bez zarzutu lecz dziwacznie to wyglądało (szczególnie u nurka).
Sprawdziłem też czy po zapisie i wczytaniu ponownie gry, roboty powrócą do normy, ale się tak nie stało. Reasumując ten błąd (przeoczenie autorów Colobota)
w Colobocie jest rażący (może dla programistów) dla mnie nie. Błąd jednak mało jest zauważalny i nie ma to wpływu na działanie gry... na szczęście.
Błędy w grach zdarzają się często i czynią ją bardziej tajemniczą (co mi się bardzo podoba). No to byłoby tylko na tyle.
Zapraszam do komentowania tego nietypowego odkrycia.

P.S Screeny będę dodawał stopniowo.


http://img23.imageshack.u...nsformacja2.png
http://img23.imageshack.u...nsformacja3.png
http://img291.imageshack....nsformacja4.png

Dobra więcej nie wstawiam. Nie chce mi się, sami zobaczcie sobie.

P.S To mój pięćsetny post na tym forum.

colobotwymiiata - 29-03-2009, 12:05

O lol.... Mówisz, że moim programem porobiłeś to? No to się cieszę, że mam jakiś wkład w to :-D .

PS.: Spróbuj zaimplementować ten program do ludzika :-D .

PS.2: Czyli jak to zrobiłeś? Po prostu odpaliłeś mój program? Jak tak, to zaraz idę wypróbować :mrgreen:


///dzięki twojemu progamu to odkryłem, więc zaznaczem ten post że mi pomogłeś - Abadon

Sioner - 29-03-2009, 12:10
Temat postu: eh
nanowej ziemi 1 program robota osłaniacza na innym robocie i tyle HEH
Abadon - 29-03-2009, 12:11

Cytat:
PS.2: Czyli jak to zrobiłeś? Po prostu odpaliłeś mój program? Jak tak, to zaraz idę wypróbować


Tak, akurat to twój program takie cuda robi (sanitariusz).

Jak wam się podoba moje odkrycie???

colobotwymiiata - 29-03-2009, 12:26

Już wypróbowałem, efekt: PORAŻAJĄCY! A nurek to wygląda jakby miał dłoń. A jak jeszcze złapiesz ogniwo, to wygląda, jakby miał w tej dłoni kufel piwa :lol: .

PS.: A inne programy próbowałeś?

Abadon - 29-03-2009, 12:28

No nurek jest najfajniejszy!!!

Szczerze mówiąc na twoim programie się zatrzymałem (tester nr 10), ale też coś ciekawego odkryłem, ale jeszcze muszę trochę posprawdzać. Na razie nic nie mówię.

colobotwymiiata - 29-03-2009, 12:34

No to idź popróbować, a my zaczekamy (albo może ja zaczekam :-P )
Abadon - 29-03-2009, 14:15

Ha!! Twój program działa prawie na wszystkich obcych, oprócz robaka i królowej, chociaż u królówki zauważyłem że 1 "nogi" nie ma. Najfajniej wygląda pająk.

A oto screeny:
http://img27.imageshack.u...rmacjamrwki.png
http://img27.imageshack.u...formacjaosy.png
http://img27.imageshack.u...rmacjapajka.png



P.S Mam proźbę, colobotwymiiata mógbyś zrobić jakiś program do uderzacza? Też chciałbym reakcje pospawdzać na tym programie.

Berserker - 29-03-2009, 16:20

Pamietam, ze odkrylem ten efekt przy pewnej pomylce (wkleilem program oslaniacza do transportera), jednak nie przejalem sie tym i nie sprawdzilem dalej. Ot, normalny blad gry.

A do uderzacza jesli sie nie myle jest thump(), jeszcze sprawdzcie dla sniffera.

colobotwymiiata - 23-04-2009, 18:12

Abadon, odkryłem jak to zrobić za pomocą save'a! Prawie wszystkie ruchome części robotów/budynków/obcych(a nawet ludka!) da się przesunąć w osi "X Y Z". Daje to duże możliwości, np. podniesienie lufy działka o 10m powoduje, że działko będzie strzelać tam gdzie jest lufa, nie tam gdzie normalnie powinna być. Można wtedy celniej strzelać do os itp. Zmienienie położenia "nosa" sniffera nie powoduje jednak nasłuchu w innym miejscu. W przypadku transportera łapie się przed robotem, ale upuszcza tam gdzie jest chwytak. Położenie zmienia linijka "p1=...'(w pliku gdzie są CreateObject'y), numery w zależności od ilości części, w miejsce kropek jest wpisane położenie względem środka obiektu. Do każdego "p...=..." jest "a...=...", z takim samym numerem jak "p". Decyduje to o kącie danej części. Więcej na razie nie odkryłem, może kto inny rozgryzie następną część?

PS.: Dodaje to też do działu "Save'y"(bo na ten sam temat).

artur - 08-07-2009, 09:51

Nie kapuje ale powiedzcie gdzie dokładnie jast ten program :!: Plis :-(
Abadon - 08-07-2009, 10:05

Jest to program sanitariusz autorstwa colobotwymiiata. Wystarczy trochę poszukać.

Kod:
extern void object::Sanitariusz()
{
    object q;
    point start;
    int qcat,to[],t;
    t=0;
    to[t++]=WheeledGrabber;
    to[t++]=TrackedGrabber;
    to[t++]=WingedGrabber;
    to[t++]=LeggedGrabber;
   
    to[t++]=WheeledShooter;
    to[t++]=TrackedShooter;
    to[t++]=WingedShooter;
    to[t++]=LeggedShooter;
   
    to[t++]=WheeledOrgaShooter;
    to[t++]=TrackedOrgaShooter;
    to[t++]=WingedOrgaShooter;
    to[t++]=LeggedOrgaShooter;
   
    to[t++]=WheeledSniffer;
    to[t++]=TrackedSniffer;
    to[t++]=WingedSniffer;
    to[t++]=LeggedSniffer;
   
    to[t++]=Subber;
    to[t++]=Shielder;
    to[t++]=PhazerShooter;
    to[t++]=Thumper;
    to[t++]=Recycler;
   
    to[t++]=Houston;
    to[t++]=BotFactory;
    to[t++]=ResearchCenter;
    to[t++]=RadarStation;
    to[t++]=ExchangePost;
    to[t++]=RepairCenter;
    to[t++]=DefenseTower;
    to[t++]=AutoLab;
    to[t++]=PowerStation;
    to[t++]=PowerPlant;
    to[t++]=NuclearPlant;
    to[t++]=Converter;
    to[t++]=Derrick;
    to[t++]=PowerCaptor;
    to[t++]=Vault;
   
    start=position;
    errmode(0);
    while(true)
    {
        if(shieldLevel<1)
        {
            while(shieldLevel<1)
            {
                shield(1,10);
            }
            shield(0,0);
        }
        for(float od=0;od<1000;od=od+1)
        {
            q=radar(to,0,360,od-1,od);
            if(q!=null)
            if(q.shieldLevel!=1)
            {
                qcat=q.category;
                idz(q,qcat);
                shield(1,10);
                while(q.shieldLevel<1)wait(0.1);
                shield(0,0);
                goto(start);
            }
        }
    }
}
object object::idz(object q, int qcat)
{
    while(radar(qcat,0,360,0,9)==null)
    {
        turn(direction(q.position));
        motor(1,1);
        if(radar(0,0,360,0,5)!=null)
        {
            turn(-90);
            move(3);
            turn(90);
        }
    }
    motor(0,0);
}

artur - 08-07-2009, 10:50

Dzięki Abadon :-) Ten program napewno mi się przyda :mrgreen:
Deyes - 03-08-2009, 15:02

A ja uzyskałem taki efekt:

(warto zwrócić uwagę na to, że człowiek ma ogniwo)
Tyle, że ja zrobiłem to inaczej.
Oto instrukcja:
1. Włącz 2 misję na Ziemi po czym ją zapisz
2. Otwórz plik Lokalizacja Colobota/savegame/Twoja nazwa/saveXXX/data.sav w notatniku
3. Zamień Me na WheeledGrabber i na odwrót
4. Wczytaj grę :)

Apus - 30-06-2010, 20:43

Robię duuuży odkop :mrgreen: , ale zauważyłem że w thumperze "thumpaczka" ( :lol: ) przesuwa się do tyłu ale po "thumpnięciu" się naprawia.
Emxx52 - 10-09-2010, 19:30

hehe, nie trzeba żadnego superprogramu. wystarczy wpisać
Kod:
shield(1,1);

Apus - 10-09-2010, 19:35

Jasne że nie trzeba.

Hej, a próbował ktoś z astronautą? Powinno urwać mu głowę!

Emxx52 - 10-09-2010, 19:40

urywa mu prawą rękę. Tak samo z inżynierem.
Apus - 10-09-2010, 19:45

Emxx52 napisał/a:
urywa mu prawą rękę. Tak samo z inżynierem.

Aha, czyli jak u nurka. Myślałem że łeb astronauty to ta sama część co podnosząca się przy włączonej osłonie kulka u osłaniacza.

Emxx52 - 10-09-2010, 19:57

hehe, mało tego. Wszystkiemu urywa prawą część. Owadom przesuwa nogę (oczywiście prawą)++(mrówce i osie urywa odwłok, pająkowi łeb) nawet u królówki drugą prawą nogę przesuwa do środka (przybliż kamerę to zobaczysz) :-D
Apus - 10-09-2010, 20:02

Emxx52 napisał/a:
hehe, mało tego. Wszystkiemu urywa prawą część. Owadom przesuwa nogę (oczywiście prawą)++(mrówce i osie urywa odwłok, pająkowi łeb) nawet u królówki drugą prawą nogę przesuwa do środka (przybliż kamerę to zobaczysz) :-D

Testowałem obcych i myślałem że z astronautą jest jak z pająkiem ale nie testowałem robali. Może ty kombinowałeś z robalami?

Emxx52 - 10-09-2010, 20:30

Z robalami nic się nie dzieje


Wrzuciłem filmik na "IóTóbę" o innym typie transformacji. Wybaczcie, że nie jest dobrze zrobiony, ale jeszcze wiele nie umiem w CamStudio (bo w tym nakręcony jest filmik).
@adiblol: proszę o rady :mrgreen:

Filmik na IóTóbę: Transformacje w CoLoBot

// Jak chciałeś się popisać to mogłeś napisać "JuTube", nie razi tak w oczy... -adiblol

Apus - 19-09-2010, 19:34

Na forum jest gdzieś temat o tym typie transformacji.
Mogłeś to tam dać.

Emxx52 - 23-09-2010, 18:31

adiblol napisał/a:
// Jak chciałeś się popisać to mogłeś napisać "JuTube", nie razi tak w oczy... -adiblol


Przecież dałem w cudzysłów.

Apus - 23-09-2010, 18:39

Emxx52 napisał/a:
Emxx52 napisał/a:
// Jak chciałeś się popisać to mogłeś napisać "JuTube", nie razi tak w oczy... -adiblol


Przecież dałem w cudzysłów.


Emxx52 napisał/a:
@adiblol: proszę o rady


On ci dał radę... :mrgreen:


Powered by phpBB modified by Przemo & WRIM © 2003 phpBB Group