|
Polski Portal COLOBOTa COLOBOT Polish Portal |
|
Problemy [programowanie] - Obsługa klawiatury & protoplasta RPG
shoter - 27-02-2009, 17:42 Temat postu: Obsługa klawiatury & protoplasta RPG Czy w Colobocie jest dostepna obsluga klawiatury
np
do
{
//instrukcje
}while(guzik == "a")
?Spodobała mi sie wizja na RPG zrobiona przez Deidare :p
DeiDara - 27-02-2009, 17:52
dziekuję sory za to ostrzeżenie
shoter - 27-02-2009, 17:57
naprawde mnie zdziwiłeś swoim zachowaniem(hmm hmm , może usuniesz ostrzeżenie ?).Więc jest jakaś możliwość obsługi klawiatury?Lub stworzenie bota który można być sterowany tylko wia klawiatura z widoku FPP ?
@Edit
już zacząłem pisać program dla robota 'matki'
'matka' - wielki opiekun wszystkiego i niczego
DeiDara - 27-02-2009, 18:41
nie da się usuna ostrzeżenia
nie da się z widoku fpp
adiblol - 27-02-2009, 19:14
O kurde!
Myślałem że jak wyedytuję ostrzeżenie i wpiszę wartość "0" to zadziała!
Sorry DeiDara!
[ Dodano: 27-02-2009, 19:15 ]
Chyba admin będzie musiał interweniować.
DeiDara - 27-02-2009, 19:16
dobra
ale jak coś to mogę tobie też wstawić
adiblol - 27-02-2009, 19:18
Dobra. Wstaw o wartości "1" a Tobię zmienię na 1 i wtedy Ty zmienisz shoterowi też na 1 a jak interweniuje admin to usunie wszystkim
DeiDara - 27-02-2009, 19:22
ok
adiblol - 27-02-2009, 19:25
Już nieważne. Sam se wstawiłem
shoter - 27-02-2009, 19:26
sobie też wstawiłeś warna ?Dosyć dziwne postępowanie .
Narazie programuje liczenie ile wrogow zginelo od ostatniego czasu(ostatni kod sie usunal) i ile kasy ma mi za to przyznac.(50$ od wroga)
Dane techniczne kodu :
-Do działania programu wymagane są 2 roboty :
*jeden jest robotem 'matką'
*drugi pełni funkcje liczące(ile wrogów jest w promieniu 1-1000)
Może będzie ich więcej
-Sterowanie grą odbywa się w klasie 'hero',posiada konstruktor oraz jedną funkcje zwracającą typ void(nic).
Najtrudniejsza wg.mnie będzie interakcja z otoczeniem
DemoLisH - 27-02-2009, 21:41
a ile sie bedzie placic za kostke tytanu, baterie, baterie nuklearna, rude zelaza itp
a co do tematu to nie ma takiej funkcji
shoter - 28-02-2009, 10:46
da się z widoku fpp ;P
macie protpoplase gry RPG(sterujemy działkiem latającym)
http://www.sendspace.com/file/479bxr
Robot na gąsienicach - liczy ile jest wrogów,różnice wrogów
robot latający(bez działa) - podaje nam ogniwo nuklearne jeśli nam się skończy(cena to bagatela 2k :p)
jeszce jeden robot gąsienicowy - system gry RPG
stacja przekaźnikowa - tam są wszystkie informacje do sterowania RPG(każdy robot z tego korzysta oprócz robota gracza)
Ogniwo atomowe zmieniacie przy niebieskiej fladze.
Po włączeniu programu 'RPG' tylko NAJBLIŻSZY robot zostanie uznany za herosa
Jeśli będziecie mieć mniej niż 0$ (Debet) to wyślą po was 'komorników'
Jeden z moich robotów korzysta ze skryptu produce,niestety jest tam skrypt mrowka.txt.zmiencie po prostu nazwe skryptu i sie stworzy 'normalnie' działająca mrówa
Abadon - 28-02-2009, 11:00
DemoLisH napisał/a: | a ile sie bedzie placic za kostke tytanu, baterie, baterie nuklearna, rude zelaza itp
a co do tematu to nie ma takiej funkcji |
Tytan - 25 $
bateria - 15 $
Bateria nuklearna - 30 $
ruda żelaza (czyba tytanu!!!) - 10 $
Unicestwienie obcych (ceny);
mrówka - +22 $
pająk - 45 $
osa - 30 $
robak - 25 $
królowa obcych - 1000 $
He he z tymi cenami to nawet super pomysł, Colobot stanie się też grą ekonomczną .
COLOBOT - 28-02-2009, 11:30
Odpaliłem i nie za bardzo wiem, co mam robić. Zabiłem jedyną mrówkę i kręcę się w kółko.
DemoLisH - 28-02-2009, 12:23
Cytat: | Unicestwienie obcych (ceny);
mrówka - +22 $
pająk - 45 $
osa - 30 $
robak - 25 $
królowa obcych - 1000 $ |
raczej nie, ceny musza byc przynajmniej powyzej 50 bo
Cytat: | ile kasy ma mi za to przyznac.(50$ od wroga) |
shoter - 28-02-2009, 13:21
Colobot nie wiem czy na twoim kompie roboty będą już to obliczać,koło jednej stacji nadawczej masz 3 roboty
1 robot ('matka'),ma na samym dole program 'RPG'
2 robot(od liczenia) ma program licz
3 robot(latający) ma program do zasilania baterią atomową(coś tam ato rech czy coś)
zrób sobie plik (tam gdzie są skrypty mrówek) mrowka.txt i tam wsadź skrypt mrówy
powinno działać...
robot latający(ten co może podnosić) może produkować mrówki...(ale tylko pod sobą)
COLOBOT - 28-02-2009, 21:07
Wszystkie roboty nadal stoją, ale chyba działa. Prawdopodobnie brakuje mi teraz tylko kasy.
colobotwymiiata - 02-03-2009, 17:49
O co w tym wszystkim chodzi????? zabiłem tą mrówkę, dorobiłem inne i też zabiłem, dalej mam 0 kasy. Nie chce mi zmieniać baterii, w ogóle nic się nie dzieje, tylko wysyłają te swoje informacje.
shoter - 02-03-2009, 18:07
Wolałbym zobaczyć filmik z gry...mam za mało informacji aby dowiedzieć się w czym błąd.Aby zarobić kase musisz włączyć robota liczącego(który liczy różnice $).Żeby zarobić musisz włączyć program RPG.Żeby zmienić ogniwo atomowe musisz włączyć robota latającego(program = 'nowy').Jak już masz latacza wystarczy podejść do niebieskiej flagi i poczekać...Jak dalej nie działą to nie wiem,kodu nie ma czy coś?U mnie świetnie działało .Aha NAJWAŻNIEJSZE!System RPG wprowadzi do swych danych robota (z działkiem) który podejdzie najbliżej robota 'matki'.
Aha.Nie dopisałem linijki dla dział organicznych(nie wiem czemu ;P )
adiblol - 02-03-2009, 18:10
ciekawa rzecz ale niedopracowanie
colobotwymiiata - 02-03-2009, 20:24
achaaaaa!!!!! zapomniałem włączyć program RPG! bo tam jest CollectTitanium, pusto, pusto, pusto, pusto i nagle RPG!
PS.: Program RPG sie wiesza jak się chce zmienić herosowi baterię.
shoter - 03-03-2009, 08:38
Wiesza się w jakim sensie ?Pamiętaj że musisz uruchomić robota latającego (musi znajdować się <50 m od stacji przekaźnikowej).Oczywiście nie możesz także zapchać stacji przekaźnikowej innymi informacjami .Zobacz czy po podleceniu do niebieskiej flagi(Tej obok stacji przekaźnikowej,nie tej na północnym wschodzie) stacja przekaźnikowa ma parametr Atom_rech (lub recharge) 1.00.Jeśli nie sprwadź program RPG.Wejdź do funkcji ATOM w klasie hero(bohater?Nie pamiętam ) i możesz sprawdzić czy wszystko działa jak należy(Krótki kod nie zajmie ci to wiele czasu).A jak nadal się nie udaje to nie wiem .
Zasilacz mi się chyba spalił na moim kompie(Tam gdzie miałem RPG|Patrol|Defender ;( )
colobotwymiiata - 03-03-2009, 14:46
shoter napisał/a: | Wiesza się w jakim sensie ? |
Jak wyjmuje baterię to pisze "Obiekt Nieznany". A co do Atom_Rech to program wysyła wartość "1" nawet jak czekam na ogniwo i latacz zmienia mi 2 razy
bonzaii - 21-07-2009, 20:30
Czy jest możliwość otrzymania jeszcze tego RPG? Bo chciałem się czegoś nauczyć o klasach, wymianie informacji między botami a nigdzie nie mogę nic znaleźć
pipok - 22-07-2009, 08:55
bonzaii napisał/a: | chciałem się czegoś nauczyć o klasach, wymianie informacji między botami a nigdzie nie mogę nic znaleźć | Przecież we wbudowanej pomocy jest o klasach. Nie możesz "nigdzie" znaleźć o zastosowaniu klas do wymiany informacji miedzy botami, bo nie wykonałeś jeszcze wszystkich zadań z "Wyzwań" w Colobocie.
|
|