Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 
Polski Portal COLOBOTa
COLOBOT Polish Portal

Problemy [programowanie] - Obsługa klawiatury & protoplasta RPG

shoter - 27-02-2009, 17:42
Temat postu: Obsługa klawiatury & protoplasta RPG
Czy w Colobocie jest dostepna obsluga klawiatury
np
do
{
//instrukcje
}while(guzik == "a")
?Spodobała mi sie wizja na RPG zrobiona przez Deidare :p

DeiDara - 27-02-2009, 17:52

dziekuję sory za to ostrzeżenie
shoter - 27-02-2009, 17:57

naprawde mnie zdziwiłeś swoim zachowaniem(hmm hmm , może usuniesz ostrzeżenie :) ?).Więc jest jakaś możliwość obsługi klawiatury?Lub stworzenie bota który można być sterowany tylko wia klawiatura z widoku FPP ?

@Edit
już zacząłem pisać program dla robota 'matki' :)
'matka' - wielki opiekun wszystkiego i niczego

DeiDara - 27-02-2009, 18:41

nie da się usuna ostrzeżenia :(
nie da się z widoku fpp

adiblol - 27-02-2009, 19:14

O kurde!
Myślałem że jak wyedytuję ostrzeżenie i wpiszę wartość "0" to zadziała!
Sorry DeiDara!

[ Dodano: 27-02-2009, 19:15 ]
Chyba admin będzie musiał interweniować.

DeiDara - 27-02-2009, 19:16

dobra
ale jak coś to mogę tobie też wstawić :-D :-P

adiblol - 27-02-2009, 19:18

Dobra. Wstaw o wartości "1" a Tobię zmienię na 1 i wtedy Ty zmienisz shoterowi też na 1 a jak interweniuje admin to usunie wszystkim :D
DeiDara - 27-02-2009, 19:22

ok
adiblol - 27-02-2009, 19:25

Już nieważne. Sam se wstawiłem
shoter - 27-02-2009, 19:26

sobie też wstawiłeś warna :P ?Dosyć dziwne postępowanie :D .

Narazie programuje liczenie ile wrogow zginelo od ostatniego czasu(ostatni kod sie usunal) i ile kasy ma mi za to przyznac.(50$ od wroga)

Dane techniczne kodu :
-Do działania programu wymagane są 2 roboty :
*jeden jest robotem 'matką'
*drugi pełni funkcje liczące(ile wrogów jest w promieniu 1-1000)
Może będzie ich więcej
-Sterowanie grą odbywa się w klasie 'hero',posiada konstruktor oraz jedną funkcje zwracającą typ void(nic).

Najtrudniejsza wg.mnie będzie interakcja z otoczeniem :|

DemoLisH - 27-02-2009, 21:41

a ile sie bedzie placic za kostke tytanu, baterie, baterie nuklearna, rude zelaza itp
a co do tematu to nie ma takiej funkcji

shoter - 28-02-2009, 10:46

da się z widoku fpp ;P
macie protpoplase gry RPG(sterujemy działkiem latającym)

http://www.sendspace.com/file/479bxr

Robot na gąsienicach - liczy ile jest wrogów,różnice wrogów
robot latający(bez działa) - podaje nam ogniwo nuklearne jeśli nam się skończy(cena to bagatela 2k :p)
jeszce jeden robot gąsienicowy - system gry RPG
stacja przekaźnikowa - tam są wszystkie informacje do sterowania RPG(każdy robot z tego korzysta oprócz robota gracza)

Ogniwo atomowe zmieniacie przy niebieskiej fladze.
Po włączeniu programu 'RPG' tylko NAJBLIŻSZY robot zostanie uznany za herosa :)

Jeśli będziecie mieć mniej niż 0$ (Debet) to wyślą po was 'komorników' ;)

Jeden z moich robotów korzysta ze skryptu produce,niestety jest tam skrypt mrowka.txt.zmiencie po prostu nazwe skryptu i sie stworzy 'normalnie' działająca mrówa :)

Abadon - 28-02-2009, 11:00

DemoLisH napisał/a:
a ile sie bedzie placic za kostke tytanu, baterie, baterie nuklearna, rude zelaza itp
a co do tematu to nie ma takiej funkcji



Tytan - 25 $
bateria - 15 $
Bateria nuklearna - 30 $
ruda żelaza (czyba tytanu!!!) - 10 $
Unicestwienie obcych (ceny);
mrówka - +22 $
pająk - 45 $
osa - 30 $
robak - 25 $
królowa obcych - 1000 $

He he z tymi cenami to nawet super pomysł, Colobot stanie się też grą ekonomczną :-D .

COLOBOT - 28-02-2009, 11:30

Odpaliłem i nie za bardzo wiem, co mam robić. Zabiłem jedyną mrówkę i kręcę się w kółko.
DemoLisH - 28-02-2009, 12:23

Cytat:
Unicestwienie obcych (ceny);
mrówka - +22 $
pająk - 45 $
osa - 30 $
robak - 25 $
królowa obcych - 1000 $

raczej nie, ceny musza byc przynajmniej powyzej 50 bo
Cytat:
ile kasy ma mi za to przyznac.(50$ od wroga)

shoter - 28-02-2009, 13:21

Colobot nie wiem czy na twoim kompie roboty będą już to obliczać,koło jednej stacji nadawczej masz 3 roboty
1 robot ('matka'),ma na samym dole program 'RPG'
2 robot(od liczenia) ma program licz
3 robot(latający) ma program do zasilania baterią atomową(coś tam ato rech czy coś)
zrób sobie plik (tam gdzie są skrypty mrówek) mrowka.txt i tam wsadź skrypt mrówy :)

powinno działać...
robot latający(ten co może podnosić) może produkować mrówki...(ale tylko pod sobą)

COLOBOT - 28-02-2009, 21:07

Wszystkie roboty nadal stoją, ale chyba działa. Prawdopodobnie brakuje mi teraz tylko kasy.
colobotwymiiata - 02-03-2009, 17:49

O co w tym wszystkim chodzi????? zabiłem tą mrówkę, dorobiłem inne i też zabiłem, dalej mam 0 kasy. Nie chce mi zmieniać baterii, w ogóle nic się nie dzieje, tylko wysyłają te swoje informacje.
shoter - 02-03-2009, 18:07

Wolałbym zobaczyć filmik z gry...mam za mało informacji aby dowiedzieć się w czym błąd.Aby zarobić kase musisz włączyć robota liczącego(który liczy różnice $).Żeby zarobić musisz włączyć program RPG.Żeby zmienić ogniwo atomowe musisz włączyć robota latającego(program = 'nowy').Jak już masz latacza wystarczy podejść do niebieskiej flagi i poczekać...Jak dalej nie działą to nie wiem,kodu nie ma czy coś?U mnie świetnie działało :| .Aha NAJWAŻNIEJSZE!System RPG wprowadzi do swych danych robota (z działkiem) który podejdzie najbliżej robota 'matki'.

Aha.Nie dopisałem linijki dla dział organicznych(nie wiem czemu ;P )

adiblol - 02-03-2009, 18:10

ciekawa rzecz ale niedopracowanie :(
colobotwymiiata - 02-03-2009, 20:24

achaaaaa!!!!! zapomniałem włączyć program RPG! bo tam jest CollectTitanium, pusto, pusto, pusto, pusto i nagle RPG!

PS.: Program RPG sie wiesza jak się chce zmienić herosowi baterię.

shoter - 03-03-2009, 08:38

Wiesza się w jakim sensie :| ?Pamiętaj że musisz uruchomić robota latającego (musi znajdować się <50 m od stacji przekaźnikowej).Oczywiście nie możesz także zapchać stacji przekaźnikowej innymi informacjami :) .Zobacz czy po podleceniu do niebieskiej flagi(Tej obok stacji przekaźnikowej,nie tej na północnym wschodzie) stacja przekaźnikowa ma parametr Atom_rech (lub recharge) 1.00.Jeśli nie sprwadź program RPG.Wejdź do funkcji ATOM w klasie hero(bohater?Nie pamiętam ;) ) i możesz sprawdzić czy wszystko działa jak należy(Krótki kod nie zajmie ci to wiele czasu).A jak nadal się nie udaje to nie wiem :| .
Zasilacz mi się chyba spalił na moim kompie(Tam gdzie miałem RPG|Patrol|Defender ;( )

colobotwymiiata - 03-03-2009, 14:46

shoter napisał/a:
Wiesza się w jakim sensie ?


Jak wyjmuje baterię to pisze "Obiekt Nieznany". A co do Atom_Rech to program wysyła wartość "1" nawet jak czekam na ogniwo i latacz zmienia mi 2 razy

bonzaii - 21-07-2009, 20:30

Czy jest możliwość otrzymania jeszcze tego RPG? Bo chciałem się czegoś nauczyć o klasach, wymianie informacji między botami a nigdzie nie mogę nic znaleźć :(
pipok - 22-07-2009, 08:55

bonzaii napisał/a:
chciałem się czegoś nauczyć o klasach, wymianie informacji między botami a nigdzie nie mogę nic znaleźć :(
Przecież we wbudowanej pomocy jest o klasach. Nie możesz "nigdzie" znaleźć o zastosowaniu klas do wymiany informacji miedzy botami, bo nie wykonałeś jeszcze wszystkich zadań z "Wyzwań" w Colobocie.

Powered by phpBB modified by Przemo & WRIM © 2003 phpBB Group