Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 
Polski Portal COLOBOTa
COLOBOT Polish Portal

COLOBOT 2 - CBot.dll

bbiidduull - 21-02-2009, 19:42
Temat postu: CBot.dll
Dziś otworzyłem ten plik w programie w załaczniku. Czy może to sie do czegos przydać ?
adiblol - 21-02-2009, 19:52

O ile się nie mylę to plik CBot.dll zawiera parser (albo kompilator?) języka CBot. Jeśli chcemy coś zmieniać w nim (np. dodanie nowych struktur) to potrzebny będzie dekompilator/deasembler. Osobiście myślałem nad dodaniem funkcji void include(string filename) która służyłaby do dołączania pliku. Pozwoliłoby to na tworzenie modułów.
colobotwymiiata - 21-02-2009, 20:15

eee....modułów?
adiblol - 21-02-2009, 21:28

Tak. Tak jak masz unity w Pascalu i pliki załączane w C. W CBot niestety nie ma takiego czegoś.
COLOBOT - 21-02-2009, 21:30

Po to, żeby gracz się nie panoszył. CBot został stworzony po to, żeby używać go wyłącznie w rozgrywce.
adiblol - 22-02-2009, 10:50

COLOBOT napisał/a:
Po to, żeby gracz się nie panoszył.

Nie popierasz mojego pomysłu? Sądzę, że pliki załączane to świetny pomysł bo ułatwi tworzenie programów, np. dla Obcych. Gdzieś na forum walają się programy z funkcjami cmdlineDef, PozPrzed itp. które są bardzo przydatne a ich ręczne wstawianie do programu jest co najmniej upierdliwe, zwłaszcza jeśli taką funkcję aktualizujemy.

PS. Poza tym w C jest coś takiego jak preprocesor. Dlaczego by nie dorobić go do CBot'a?

PS2. Niekoniecznie musimy się ręcznie bawić asemblerem. Od czego Cheat Engine (halo DemoLisH :) ) i jego język skryptów?

lukas_j - 22-02-2009, 21:46

Popieram pomysl :) Ja programuje w c (dokladniej w c++) i jest preprocesor, co jest bardzo przydatne... :) Mozna dolaczac biblioteki itp :) cbot nie musi zostawac "jezykiem do zabawy" mozna z niego zrobic srodowisko programistyczne :D , a co do funkcji goto, to uwazam, ze trzeba cos zmienic, bo np. w c++ to mzona tym definiowac zakladki w kodzie :) w cbot by sie przydalo takie cos. mozna by dac goto_tab(nazwa_zakladki); albo jakos inaczej, np gototab nazwa_zakladki; tak jak w c++ :) co wy na to?
adiblol - 23-02-2009, 13:12

Zakładki (tak naprawdę to etykiety) są dla sentymentalistów i newbie. Struktury są wystarczającą kontrolą nad programem.
DemoLisH - 26-02-2009, 13:19

jak skasowac wiadomosc !@##@%^&^$%#@
adiblol - 26-02-2009, 15:19

W tym dziale się nie da. Może admin powiększy uprawnienia moderatorów do wszystkich działów, byłoby fajnie :-)
Abadon - 26-02-2009, 16:08

No racja, przydało by się, tyle błędów jest w dziale "portal i forum" i jak to napisał adiblol "byłoby fajnie".
colobotwymiiata - 04-04-2009, 11:32

Przepraszam, że odświeżam temat, ale skoro ten plik zawiera język Cbot, to może dałoby się przenieść ten plik z CEEBOTa i załączyć do COLOBOTa, dzięki czemu moglibyśmy w Colobocie mieć funkcje "factory();" i "build();"? Bo jeśli tak, to mielibyśmy naprawdę EXTRA Colobota!
adiblol - 04-04-2009, 11:38

Ooo... ciekawe... trzeba to sprawdzić.
Kto ma pełną wersję CeeBota?

colobotwymiiata - 04-04-2009, 12:17

Ja spróbowałem z Cbot.dll z CEEBOT4 demo z downloadu i wszystko działało do czasu odpalenia którejkolwiek z misji(a szkoda, tak sie podjarałem :-P ). Gra sie wtedy wykrzaczała, i pojawiał się standardowy komunikat o zamknięciu nieodpowiadającego programu Colobot.exe. A kto wie, może na pliku z pełnej wersji zadziała?
ceebot - 04-04-2009, 19:08
Temat postu: ja mam
ja ma pełną ceebot4 po polsku
ceebot - 04-04-2009, 19:26
Temat postu: działa
tak z pełnej wersji działa gra się włancza
to ja ceeb - 04-04-2009, 19:51
Temat postu: ti
to ja ten gosc ceebot. jeśli chcecie umieszcze dll z ceebota w załączniku.

ps jeśli budynki chcecie budowac to nei o cbot dll chodzi

DeiDara - 05-04-2009, 09:11

http://www.megaupload.com/ spróbuj wżucić całego CEEBOTA to zaznacze ci że pomogłeś
adiblol - 05-04-2009, 09:53

http://peb.pl/logiczne-zr...-ceebot-pl.html
(NIELEGALNIE, NIE NAMAWIAM DO UŻYWANIA, NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIANOŚĆ!!!!!)

DeiDara - 05-04-2009, 15:26

Dzięki Adiblol i tak ci nie dam że mi pomogłeś <HAHAHA>(Złowieszczy Śmiech :evil: :evil: )

A tak naprawde dzięki

adiblol napisał/a:
(NIELEGALNIE, NIE NAMAWIAM DO UŻYWANIA, NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIANOŚĆ!!!!!)


I tak do tego się nik nie zobowiązuje

colobotwymiiata - 06-04-2009, 15:05

Ktoś już próbował to zrobić z pełną wersją(oprócz to ja ceeb)?

Powered by phpBB modified by Przemo & WRIM © 2003 phpBB Group