|
Polski Portal COLOBOTa COLOBOT Polish Portal |
|
Programy pomiarowe - Prędkościomierz
bbiidduull - 21-02-2009, 09:12 Temat postu: Prędkościomierz Podaje Predkość w km/h. Potrzeba stacji przekaźnikowej i i oczywiscie robota. Na prośbę kogoś tam
Kod: | extern void object::Pretkosciomierz()
{
int i;
point start;
float dis,wynCz,wynOg;
object flaga;
start=position;
i=0;
flaga=radar(RedFlag);
turn(direction(flaga.position));
dis=distance(position,flaga.position);
for ( i = 3 ; i >= 1 ; i-- )
{
message(i);
wait(1);
}
send("Czas.P",this.lifeTime,1000000);
message("Start !!!");
move(dis);
send("Czas.K",this.lifeTime,1000000);
wynCz=receive("Czas.K",1000000)-receive("Czas.P",1000000);
wynOg=dis/wynCz;
message("Wynik: "+wynOg+" km/h");
message("Wracam na pozycje stratową");
goto(start);
}
|
Abadon - 21-02-2009, 09:24
No brawo!!! Przyda się program. Ciekawe króry robot jest najszybszy ??? No chyba za te twoje programy musisz dostać nagrode (status moderatora, ale musisz uzgodnić z administratorem i adiblolem [ja się zgadzam]).
bbiidduull - 21-02-2009, 10:12
Jak coś trzeba to moge zrobić... ale jeszcze nie umiem wszystkiego ale da sie coś wymyśleć z tego co wiem
colobotwymiiata - 21-02-2009, 10:34
dzięki, ja prosiłem.
PS.:A jak to przerobić , żeby mierzyło w metrach/s ?
Konrad - 21-02-2009, 11:11
Trzeba podzielić tą prędkość w km/h przez 3,6
Abadon - 21-02-2009, 11:14
Zawsze colobotwymiiata możesz obliczyć ręcznie obliczając na kartce (bardzo łatwe). A co do programu to żeby liczyło w m/s to trzeba się chyba zastanowić nad tą linijką (ale dokładnie niewiem):
Cytat: | message("Wynik: "+wynOg+" km/h"); |
Konrad - 21-02-2009, 11:17
Trzeba to:
zamienić na
no i oczywiście to:
Kod: | message("Wynik: "+wynOg+" km/h") |
zamienić na:
Kod: | message("Wynik: "+wynOg+" m/s") |
bbiidduull - 21-02-2009, 12:29
A no i trzeba jeszcze flage czerwoną
Konrad - 21-02-2009, 12:58
W wielu programach jakie tu widzę używacie stacji przekaźnikowej. Ja osobiście nie spotkałem się z potrzebą jej wykorzystania przy pisaniu swoich programów, ale to pewnie dlatego że marny ze mnie programista (wstyd się przyznać bo studiuję informatykę ). Anyway, jakbym chciał te programy odpalić w swobodnej grze, to skąd wziąć stację przekaźnikową? Gdzie chyba ktoś pisał że się da to jakoś zrobić.
bbiidduull - 21-02-2009, 13:20
Cytat: | Najprawdopodobniej nie możesz budować centrum badawczego, laboratorium i stacji przekaźnikowej. Tych dwóch pierwszych nie potrzebujesz, a stację przekaźnikową możesz sobie dorobić dopisując do pliku wolnej gry linię:
EnableBuild type=ExchangePost
gdzieś blisko innych EnableBuild. |
A reszta TU
Konrad - 21-02-2009, 13:47
Dobra, tylko jeszcze powiedz mi gdzie ten plik się znajduje i jak się nazywa
bbiidduull - 21-02-2009, 14:43
nazywa się free coś tam a znajduje się w folderze scene
///Brak polskiego znaku - DeiDara
Konrad - 27-02-2009, 14:34
bbiidduull napisał/a: | gdzieś blisko innych EnableBuild. |
W żadnym pliku free nie ma czegoś takiego jak EnableBuild. Chyba że naprawdę jestem ślepy.
DeiDara - 27-02-2009, 14:41
to drugie bardziej możliwe (Joke)
Konrad - 27-02-2009, 15:25
A napewno to w plikach free jest?
bbiidduull - 27-02-2009, 16:57
Tak
Konrad - 27-02-2009, 17:58
To ja nie wiem. U mnie nic takiego w tych plikach nie ma. Może to od wersji gry zależy?
bbiidduull - 27-02-2009, 18:25
To dopisz gdzieś
Konrad - 27-02-2009, 20:28
Wpisałem do dwóch pierwszych plików free - free101.txt i free100.txt, bo jest ich kilkanaście i odpaliłem swobodną grę na ziemi, ale nie możliwości budowy stacji.
bbiidduull - 27-02-2009, 21:06
Do free100 nie trzeba tylko to tych free101-102 itp. ew. free201-202
[ Dodano: 27-02-2009, 21:33 ]
Słuchaj. Wejdz do scene i otwórz scene102.txt Przewiń na koniec i powinno być te EnableBuild. Dopisz do nich to EnableBuild type=ExchangePost. Zapisz to i wejdz w tą misje czyli Ziemia- Budowanie. w wpisz winmission i juz bedziesz miał wszędzie
Konrad - 27-02-2009, 21:37
No, teraz jest A bez tego winmission by nie zadziałało? Czemu to było potrzebne?
bbiidduull - 27-02-2009, 21:41
Nie wiem ale bez tego nie chciało działać. Jak chcesz mieć wszystko to zrób tak samo jak wcześniej tylko wpisz:
Kod: | EnableBuild type=Derrick
EnableBuild type=BotFactory
EnableBuild type=PowerStation
EnableBuild type=Converter
EnableBuild type=RepairCenter
EnableBuild type=DefenseTower
EnableBuild type=ResearchCenter
EnableBuild type=RadarStation
EnableBuild type=ExchangePost
EnableBuild type=PowerPlant
EnableBuild type=AutoLab
EnableBuild type=NuclearPlant
EnableBuild type=PowerCaptor
EnableBuild type=FlatGround
EnableBuild type=Flag
EnableResearch type=TRACKER
EnableResearch type=THUMPER
EnableResearch type=SHOOTER
EnableResearch type=TOWER
EnableResearch type=PHAZER
EnableResearch type=SHIELDER
EnableResearch type=ATOMIC
EnableResearch type=SNIFFER
EnableResearch type=SUBBER
EnableResearch type=RECYCLER
EnableResearch type=iPAW
EnableResearch type=iGUN
EnableResearch type=WINGER
DoneResearch type=TRACKER
DoneResearch type=THUMPER
DoneResearch type=SHOOTER
DoneResearch type=TOWER
DoneResearch type=PHAZER
DoneResearch type=SHIELDER
DoneResearch type=ATOMIC
DoneResearch type=SNIFFER
DoneResearch type=SUBBER
DoneResearch type=RECYCLER
DoneResearch type=iPAW
DoneResearch type=iGun
DoneResearch type=WINGER |
Konrad - 27-02-2009, 22:37
Szkoda że skrytki nie można wybudować
Abadon - 28-02-2009, 10:01
Wiesz a nawet by się udało. Tylko wpisz taką linijkę, ale nie wiem czy coś poskutkuje
Jak dobrze pamiętam to będzie coś takiego ( z przykładowym położeniem podałem).
CreateObject pos=-48;36 dir=0 type=Vault
adiblol - 28-02-2009, 10:38
No tak ale jemu chodziło o budowanie skrytki normalnie działem neutronowym przez astronautę.
Konrad - 28-02-2009, 10:56
No właśnie chodziło mi o budowę działem Ale wpisałem tą linijkę do tego pliku scene102.txt ale nic to nie dało. Więc wpisałem do pliku swobodnej gry free101.txt i skrytka jest, ale gdy wzniosę się kosmonautą nad skrytkę to gra powraca do menu
DeiDara - 28-02-2009, 11:08
Dziwne
Firekamilox - 31-03-2009, 17:12 Temat postu: Rozwiazanie problemu. Tu jest wszystko napisane. I moze ktos mi pomoze przy okazji.
|
|