Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 
Polski Portal COLOBOTa
COLOBOT Polish Portal

Własne poziomy - Capture The Flag ???

adiblol - 12-02-2009, 10:27
Temat postu: Capture The Flag ???
Wpadłem na zrobienie poziomu walki programów w stylu CTF. Nie wiem jak zrealizować "flage". Co o tym sądzicie?
COLOBOT - 12-02-2009, 17:43

Wypadałoby wyjaśnić, co to jest to tajemnicze CTF, bo nie wszyscy wiedzą (mnie np. ten skrót nic nie mówi). Wpis z wikipedii:
Cytat:
Capture the Flag (w skrócie CTF; z ang. - Zdobyć flagę) - jeden z typów gier wieloosobowych (multiplayer), obecnie spotykany prawie wyłącznie w grach komputerowych typu FPS, w rozgrywkach paintballowych i zabawach harcerskich. Gracze dzielą się na dwie (czasami więcej) drużyny (nawet po jednym zawodniku na drużynę, ale zazwyczaj jest ich więcej) i mają swoje bazy. W każdej bazie jest flaga. Drużyna zdobywa punkt wtedy, gdy zabierze flagę z bazy wroga i zaniesie ją do swojej bazy. Zazwyczaj należy donieść ją do swojej flagi, znajdującej się w wyznaczonym dla niej miejscu i nie można tego zrobić, jeśli flaga ta jest w posiadaniu przeciwnika bądź znajduje się gdzieś na planszy. Wygrywa drużyna, która zdobędzie określoną ilość punktów lub będzie miała więcej punktów po upływie czasu przeznaczonego na rozgrywkę.


A co do samej rozgrywki to możnaby tak zrobić, że zamiast flagi były WayPoint, a zdobycie punktu polegałoby na "skasowaniu" tego WayPointa PracticeBotem (z wyłączonym sterowaniem "ręcznym").

adiblol - 12-02-2009, 21:18

a co by było znacznikiem oznaczającym że bot niesie flagę?
COLOBOT - 13-02-2009, 02:20

Już samo dojechanie do waypointa mogłoby dawać wygraną, bez potrzeby powroty bota do bazy.
bbiidduull - 13-02-2009, 11:03

A czy flagą nie może być np. jakieś ogniwo albo tytan ? Czy musowo "flaga" ze prawdziwa flaga :) . Np. były by 2 platformy - czerwonych i niebieskich. Na każdej z nich leży powiedzmy Uran. Kazdy musi mieć jeden transporter w drużynie. On bedzie robił za VIP-a a działa bedą strzelac. Transporter bedzie zabierał tą "flage" a działa to chyba juz wiadomo :D . Jest tylko jedno ale. Co zrobić jak trafi ktoś transporter zeby opuścił ten Uran bo jak nie to sie zniszczy. Co o tym sądzicie ? Pozdrawiam All
COLOBOT - 13-02-2009, 12:09

Ciekawe rozwiązanie. Możnaby wprowadzić sędziego, który "odda" rudę uranu gdy transporter zostanie zniszczony.
bbiidduull - 13-02-2009, 12:21

sędzia? jak cos to by się tworzyło na środku ze kto pierwszy ten lepszy
Konrad - 13-02-2009, 13:00

Hehe, ciekawy pomysł :-D
bbiidduull - 13-02-2009, 13:04

Wszystko fajnie ale jak to zrealizować? Mam propozycje. Jest sobie mapa całkiem płaska. Jakiś obszar był by ogrodzony barierami. Coś takiego jak w piłce nożnej tlyko zamaist bramek były by platformy.

// Wywaliłem zapewne przypadkowo zdublowany post -adiblol

shoter - 01-03-2009, 20:38

Można to także zrobić za pomocą robota 'matki'(który gdzieś jest lecz nie wiadomo gdzie).Miałby analizować kto dotarł do poda na którym leży 'nic' i pisałby np co 5 sekund kto ma flage(Np gracz lewy,gracza A,gracz czerwony,itd).Po zniszczeniu bota napisałby że flaga wróciła.Po wygranej jednego z botów podkłada pod innymi botami mine :-)
adiblol - 01-03-2009, 20:57

e tam lepiej zrobic zeby boty nosily np. klucze i one by sie "reinkarnowaly" jakby bot ginal.
shoter - 01-03-2009, 21:00

Do noszenia kluczow jest chyba wymagany transporter.Z moim rozwiązaniem można wprowadzić element małej bitwy :)
colobotwymiiata - 02-03-2009, 13:03

hmm.... a jak zniszczy się transporter to jak go odnowić?
shoter - 02-03-2009, 13:07

Nie mam pojęcia
colobotwymiiata - 03-03-2009, 16:18

a ja mam chyba pomysł.... można by było porobić 20 skrytek, po 10 dla każdego gracza.W tych skrytkach tansportery. Gdyby któryś transporter się zniszczył, to sędzia by otwierał którąś skrytkę i przydzielał nowego bota do drużyny. Gdy wszystkie boty się zepsują, jest koniec gry, sumuje się punkty. Tylko że program dla sędziego będzie cholernie trudny, i w efekcie by się często mylił, więc trzeba by było zrobić kilka robotów (jeden od respawnu botów, drugi uranu, trzeci liczy punkty itp....). Wtedy program będzie szybki i mniej zawodny. Boty mogłyby się komunikować za pomocą Stacji Przekaźnikowej.

PS.: Ale muszą być działa org.- żeby nie śmieciło wrakami.
PS.2(Najważniejszy): A kto robi programy? :lol: :lol: :lol:

Dopisane:

A działkom można napisać "magnifyDamage=0.1" żeby nie robić jeszcze 10 skrytek, tylko np. 2 zapasowe działa i jak się wszystkie zniszczą to transporter radzi sobie sam ;-)
Albo zrobić warsztat, ale dostępny dopiero po zdobyciu flagi i zarządzeniu przerwy przez sędziego. Gdyby któryś bot był w pobliżu warsztatu dłużej niż 3 sek., a nie byłoby przerwy to by był punkt dla drużyny przeciwnej. Ale wtedy musi być "magnifyDamage=1.0", żeby dało się któreś działo zniszczyć.

PS.3: Ale się rozpisałem, ja nie moge :-P :-P :-P

Dopisane2:

Albo wersja dla samobójców/doświadczonych weteranów colobotowego capture-the-flag: Porozstawiać na całej arenie TNT i miny :mrgreen:

(No dobra, pomysł z skrytkami nie jest mój, wziąłem go z tych misji na marsie co są w downloadzie :-P )

DOJO - 07-03-2009, 08:48

Świetny pomysł, tyle że mi się wydaje że skrytki otwiera się kluczami.. Nie za dużo tego by było?

Mam swój pomysł: Tak jak królowa tworzy jaja, tak my możemy roboty. O! :)

colobotwymiiata - 07-03-2009, 11:37

nie... jest gdzieś na angielskim forum program, który wylicza gdzie który klucz ma być, i stawia je tam poleceniem produce(); mogę dać, bo ściągnąłem

PS.:A jakby to połączyć z multiplayerem, to by dopiero było! :D

[ Dodano: 25-03-2009, 18:29 ]
Tutaj macie przeróbkę mapy Centurii, przystosowanej do Capture The Flag, niestety bez programów. Kto wie, może ktoś coś z tego skombinuje? Przy okazji mogłoby to być ćwiczenie, np. podpowiedzi jak zaprogramować shooter'a do ochrony VIPa itp.

PS.:W folderze z user'em jest też ten program do otwierania skrytek.

PS.2: Skoro CTF, to może jakiś inny "multiplayer"? Ja mam taki pomysł, że zdobywamy "bazy" i musimy je utrzymać, kto pod koniec rundy ma więcej baz, wygrywa.

Frag|OpenBox - 28-02-2010, 21:31

i co wyszło wam to czy odrzuciliście pomysł?
adiblol - 28-02-2010, 21:50

Cytat:
i co wyszło wam to czy odrzuciliście pomysł?

Zapomnieliśmy :P

Berserker - 28-02-2010, 22:59

Hah! Mam pomysl.
Mozna to rozwiazac za pomoca os i dzial.
Kazda druzyna ma np 4 dziala latajace i 4 osy oraz ewentualnie bot jako dowodzacy dana druzyna (to juz ewentualnie). W tle sa 3 boty - jeden od sledzenia flagi (kluczy czy co tam), przyznawania pkt i ogolnego monitorowania gry oraz po robocie dla druzyny ktore by sie zajmowaly spawnowaniem robotow i os, pilnowaniem energii dzial i takimi bzdetami. I teraz cos takiego -> wzor wziety z Tribes.
Osy to capperzy - maja za zadanie zdobyc flage i doniesc ja do swojej flagi. Moga ew za pomoca materii organicznej niszczyc wrogie dziala (good luck). Wiec taka osa zwija flage przeciwnikowi i zaczyna uciekac. W tym momencie robot-sedzia rejestruje znikniecie flagi (dowolna wspolrzedna flagi jest zwracana jako nan) a osa ktora zwinela flage wysyla znak ze ona ma ta flage, wiec sedzia zaczyna monitorowac pozycje osy. Jesli osa zginie to flaga zostaje zniszczona razem z nia. Sedzia jakos wykrywa ze osa zaliczyla zgona (porownanie wyniku funkcji search() oraz dotychczasowej zmiennej w ktorej byly zapisane informacje o osie) i tworzy flage na ziemi w miejscu gdzie osa zginela. W tym momencie osa z druzyny przeciwnej musi wziac ta flage i zaniesc spowrotem na miejsce. Jesli jakas osa doniesie flage przeciwnika do swojej i swoja bedzie miala na miejscu to sedzia zaliczy punkt i stworzy nowa flage.

adiblol - 01-03-2010, 10:10

Zamiast osy można dać transporter i będzie tak samo :P
Berserker - 01-03-2010, 13:56

Cytat:
Zamiast osy można dać transporter i będzie tak samo

Zanim rozwalisz lecacy transporter to on zdazy cala mape w obwodzie obleciec :P

adiblol - 01-03-2010, 15:07

Berserker napisał/a:
Zanim rozwalisz lecacy transporter to on zdazy cala mape w obwodzie obleciec

magnifyDamage=...

A jeśli chcemy respawnować to będą potrzebne osy, to fakt...

Berserker - 01-03-2010, 18:52

Tak sie zastanawiam, czy nie moznaby jakos zmodyfikowac pilki z CeeBota? Podzial na druzyny z CeeBota bardzo by sie przydal :S
Frag|OpenBox - 05-03-2010, 18:46

to prawda...
Berserker - 05-03-2010, 23:04

Obawiam sie, ze to nie jest odpowiedz na moje pytanie. Inne propozycje?
Frag|OpenBox - 06-03-2010, 18:55

ja nie zabiorę się za to, ale to się przyda
DeiDara - 06-03-2010, 20:23

[cenzura] przestań spamować !
Nie wiem czy można by zmodyfikować
Do tego chyba jest kod źródłowy potrzebny.

Berserker - 06-03-2010, 21:43

Bardziej chodzi mi o mozliwosc wstawiania dowolnych rodzajow botow do druzyny grajacej w pilke.
DeiDara - 07-03-2010, 09:25

Hmm czyli rozumiem że chcesz podzielić na jednej mapie 2 drużyny ?
Berserker - 07-03-2010, 11:31

No trudno grac CTF majac tylko jedna :P

Powered by phpBB modified by Przemo & WRIM © 2003 phpBB Group