Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 
Polski Portal COLOBOTa
COLOBOT Polish Portal

COLOBOT ogólnie - Co wg ciebie sprawia, że COLOBOT jest tak grywalny?

COLOBOT - 29-01-2009, 16:23
Temat postu: Co wg ciebie sprawia, że COLOBOT jest tak grywalny?
To, że COLOBOT wciąga (nie wszystkich, ale wciąga), nie ma wątpliwości. Jak myślicie, który element gry powoduje taki stan rzeczy? Może już samo zaimplementowanie programowania? Ciekawe jak wyglądałaby np. wyścigówka, w której program wspomagania kierownicy musielibyśmy napisać sobie sami.
A może jakiś inny szczegół rozgrywki.

Wracając do pytania:
Co wg ciebie sprawia, że COLOBOT jest tak grywalny?

Thorin12 - 29-01-2009, 16:46
Temat postu: RE: Co wg ciebie sprawia, że COLOBOT jest tak grywalny?
wg. mnie to w tym tkwi rzecz że można budowac w 3d i sterować robotami. We wszystkich tego typu strategiach widok ma się z góry może to dla was nonsens ale dla mnie to to sprawiło ze colobot mnie wciagnął.


/// błędy ortograficzne (zaznaczone całe wyrazy), oraz brak polskich znaków - Abadon

COLOBOT - 29-01-2009, 16:52
Temat postu: RE: Co wg ciebie sprawia, że COLOBOT jest tak grywalny?
Właśnie dlatego zdziwiło mnie, że COLOBOT jest zaliczany do gier strategicznych. Ogólnie za strategiami, w których widok jest w 99% z góry, nie przepadam. A COLOBOTa bardziej zaliczyłbym do przygodowych TPP. No i sterowanie też jest dla mnie przyjemne. Strzałka w lewo powoduje obrót astronauty, a nie przesunięcie się go w lewo, jak jest w większości gier. Takie sterowanie jest bardzo dobre, czego przykładem są wszystkie Tomb Raidery tworzone jeszcze przez Code Design.
lukas_j - 01-02-2009, 21:24
Temat postu: RE: Co wg ciebie sprawia, że COLOBOT jest tak grywalny?
Jest grywalny, bo można programować roboty, i się fajne gra ;] grafika też niezła, nie nudzi s szybko, bo można go też przerobić!! i to łatwo! np. misje B)

/// polskie znaki istnieją!!!. Proszę ich używać. - Abadon

DeiDara - 02-02-2009, 09:39
Temat postu: RE: Co wg ciebie sprawia, że COLOBOT jest tak grywalny?
No Thorin12 masz racje nie wyobrażam sobie colobota 2d
colobotwymiiata - 04-04-2009, 12:28

A według mnie to nie jest samo 3D, ani nawet roboty i wielkie owady. Mnie najbardziej ciągnie tajemnica, wszystke bugi, błędy, przeoczenia i tajne komendy, które sprawiają że wciąż chce się grać i odkrywać coś nowego, robić coraz to lepsze, bardziej skomplikowane (i czasami bezsensowne)programy. A przede wszystkim, to możliwość bardzo prostego tworzenia własnych poziomów i dzielenia się nimi z innymi(ale sie zrymowało ;) ). Kombinacji jest przecież kilka milionów(bez przesady oczywiście), a podobno ktoś się bierze za multiplayera. Dzięki rozpakowaniu plików .dat można przy odrobinie wyobraźni stworzyć COLOBOTa 2! A potem, kto wie, może nawet C3! Na razie co prawda nie ma żadnych sensacji, przyszłość projektu "COLOBOT 2" maluje się w czarnych barwach, ale ja się optymistycznie nastawiam.
DOJO - 05-04-2009, 00:16

Kiedy byłem młodszy, podobało mi się tworzenie budynków i robotów. Teraz fascynuje mnie ino tworzenie poziomów! :D
Programerus - 05-04-2009, 00:32

A jak będziesz jeszcze starszy to będzie Cię fascynowało robienie całych gier. :-)
DOJO - 05-04-2009, 12:55

Heh! Ja już bawię się Gamemaker'em! Tworzę coś typu "Space Invaderów"
:mrgreen:

DeiDara - 05-04-2009, 15:31

DOJO napisał/a:
"Space Invaderów"



Chyba "Chicken Space Invader 4"XD

DOJO - 05-04-2009, 15:44

(i) Space Invader to coś jak Scrolling Shooter. Tyle że wszystko w kosmosie, i ogólnie taka tematyka sci-fi.
DeiDara - 05-04-2009, 16:07

Wiem znam tą gierkę
adiblol - 05-04-2009, 19:18

Space Invaders nawet jest w OpenOffice! Wejdźcie w arkusz kalkulacyjny (calc) i wpiszcie w komórce A1
Kod:
=GAME("StarWars")

Sterowanie myszką (klik-strzał)

colobotwymiiata - 05-04-2009, 21:28

Game Maker? Wpisałem w google, ściągnąłęm, przeczytałem poradnik i SUPER! Właśnie planuje zrobić grę pt.: "Colobot Invaders". Dzięki DOJO!
DOJO - 06-04-2009, 21:10

Nie ma za co. :-)

Jednym minusem GM'a jest to że jego najlepsze funkcje są dostępne w wersji PRO która oczywiście jest płatna..

Najlepsza Polska strona o GM'ie to www.gmclan.org!
Polecam. Strona pełna przykładów i poradników. A tak przy okazji. Colobot Invaders? Wyślesz mi potem tą grę? jestem ciekaw jak ci wyjdzie ;)

colobotwymiiata - 06-04-2009, 21:21

Właściwie to nie ma nic związanego z Colobotem, oprócz dźwięku kiedy przegrywasz(być może jest to związane z moim brakiem talentu plastycznego[mrówki nie umiem narysować...]). Ale jak chcesz to Ci wyśle(już skończyłem). Link do gry:

http://f.imagehost.org/do...olobot_invaders

Abadon - 06-04-2009, 21:30

No nie muzyka ściągnięta z Pinbala. Lepiej dopracuj trochę tą gierkę.
colobotwymiiata - 06-04-2009, 21:37

Masz coś do Pinballa :-D ?

PS.: No chyba nie dopracuje, mam tylko .exe tej gry(nie zrobiłem backupa w formacie GM, na przyszłość tak nie będe robił). A to jest moja pierwsza gra, więc nie jest doskonała. Następne postaram się robić lepiej(może założe temat w offtopicu do ich publikowania!).

adiblol - 07-04-2009, 15:33

Game Maker to kalectwo, pobaw się Delphi, na Canvasie dużo stworzysz, a jak jesteś ambitny to nawet w OpenGL (3D)! A jak nie chcesz się uczyć takich rzeczy i chcesz mieć rozwiązanie wielofunkcyjne (edytor grafiki, programu i animacji w jednym miejscu) to Flash jest dobrym wyjściem, niestety jest płatny (ok. 2k zł) ale ma darmową alternatywę - Open Dialect.
lukas_j - 28-04-2009, 11:26

Kto by dawał 2000 za program... Chyba desperaci, bo wątpie czy zwykly uzytkownik (oprócz billa gatesa i twórców tego programu) ma tyle kasy, aby kupowac takie programy do domu...
DOJO - 29-04-2009, 19:58

Adiblol napisał/a:
Game Maker to kalectwo, pobaw się Delphi, na Canvasie dużo stworzysz, a jak jesteś ambitny[...]


Czy chodzi ci o 3D Canvas? Ten stworzony przez Amabilis? Kiedyś się nim bawiłem ale jego funkcje są słabe. (Chyba jeśli ktoś chce wyrzucać pieniądze na jakieś "PRO")

A to ciekawe... Teraz zainstalowałem 3D Canvas i... uważam że to kalectwo. (Wkurza swoimi umiejętnościami. ) Jak się nauczę Blenderem obsługiwać to będzie lepiej...

adiblol - 29-04-2009, 20:49

Canvas to element bibliotek dołączonych do Delphi i Borland C++ Builder. Nic nie wiem o 3DCanvas, ale jeśli chcesz programować w 3D to polecam DirectX albo OpenGL (ja uczę się tego drugiego).
Abadon - 01-05-2009, 12:05

Przechodząc do głównego tematu.

Moim zdaniem Colobot jest aż tak grywalny, ponieważ każdy morze znaleźć coś dla siebie. Wpływa na to wiele elementów, któe ze sobą świetnie komponują tak że Colobot to fajna gra.
Jednym z elementem to jest edukacja. Może niektórzy nie wiedzą że Colobot był polecany przez MEN swego czasu, za szerzenie populacji programowania. Innym czynnikiem dla którego gra to cieszy się "dosyć dużą" popularnością to klimat wszechświata, czym człowiek od dawien dawna interesował się i był ciekawy jak jest poza naszą planetą. Mimo że Colobot podaje fikcyjne planety (oprócz Ziemi oraz Księżyca, ale on nie należy do planet :-) ) to przedstawia jak mogą wyglądać w przyszłości kolonizacje itp. Kto wie, a może kiedyś jedna z odkrytych planet zostanie ochrzczona Wulkanią, Tropiką, a może Orfenią. Przechodząc do już spraw takich bardziej techniczny sprawających że Colobot tak jest grywalny to dosyć ładna grafika jak na tamte czasy oraz ciekawe objekty (budynki, roboty, obcy itp.), które "upiększają" grę. Ale moim zdaniem najciekawsze w Colobocie są tajemnice i błędy, które mogą się przydać do tworzenia Colobota 2.
Reasumując Colobot to gra dla: programistów, fantastyków, fanów idei robotów oraz dla wszystkich ludzi, kórzy chociaż jednym z tych opisanych elementów, są zaciekawieni. Zachęcam do grania w Colobota!!!

shoter - 06-06-2009, 17:54

Programowanie + nie-programowanie,gracz sam wybiera co chce w danym momencie robić.Gra nie narzuca mu programowania w żadnym momencie gry,ani do tego nie namawia.Programowanie siedzi sobie grzecznie z boku i czeka :) .Jednakże jeśli jakiś mądry programista weźmie się za CBota to od razu może kontrolować 10 robotów naraz zamiast 1...(10 krotnie więcej).

"Colobot był polecany przez MEN"
Oto co pisze na moim colobocie :
Zalecane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej
Środek dydaktyczny zalecany do użytku szkolnego przez Ministra właściwego ds Oświaty i wychowania i wpisany do wykazu środków dydaktycznych przekazanych do kształcenia ogólnego, do nauki informatyki na poziomie SP,gimnazjum,Liceum i szkoły wyższej.

Jak widać colobot obejmuje ok. 10 lat nauki szkolnej :>

Van - 15-07-2009, 17:20

To, co mnie urzekło w Colobocie to programowanie. A to dlatego, że wysoce cenię sobie odrębność i niezależność, a programowanie stwarza olbrzymie pole do popisu - wszystko mogę zrobić na dziesięć sposobów, każde zadanie wykonać w sposób odmienny do narzuconego mi przez Houston.
Poza tym - gra daje niesamowitą satysfakcję, gdy namęczymy się nad programem przez pół godziny, dopracowujemy go do perfekcji, a potem widzimy, jak robot bezbłędnie i dokładnie wykonuje wydane mu polecenie.

COLOBOT/Prezes napisał/a:
Właśnie dlatego zdziwiło mnie, że COLOBOT jest zaliczany do gier strategicznych. Ogólnie za strategiami, w których widok jest w 99% z góry, nie przepadam. A COLOBOTa bardziej zaliczyłbym do przygodowych TPP. No i sterowanie też jest dla mnie przyjemne. Strzałka w lewo powoduje obrót astronauty, a nie przesunięcie się go w lewo, jak jest w większości gier. Takie sterowanie jest bardzo dobre, czego przykładem są wszystkie Tomb Raidery tworzone jeszcze przez Code Design.

A gucio prawda, chyba w mało strategii grałeś :P Spójrz chociażby na serię Total War, w której widok ustawiasz absolutnie dowolnie.
Prawda jest taka, że Colobot JEST strategią, dokładniej strategią czasu rzeczywistego. A przekonalibyście się o tym zwłaszcza wtedy, gdyby możliwa byłaby gra multiplayer na zasadzie walk robotów. Wtedy zmuszeni bylibyśmy klikać jak szaleni myszką w celu jak najszybszego wydania poleceń, zupełnie jak w rasowym RTSie :P


Powered by phpBB modified by Przemo & WRIM © 2003 phpBB Group