|
Polski Portal COLOBOTa COLOBOT Polish Portal |
|
Modyfikacje - CHAT
Piter - 14-11-2008, 17:51 Temat postu: CHAT czy może być chat w colobot 2? fajnie byłoby z inyymi rozmawiaćB)
adiblol - 14-11-2008, 21:40 Temat postu: RE: CHAT Nie może (chyba że zdeasemblujemy).
Ewentualnie chat jako oddzielna aplikacja, która byłaby "wyżej" na pulpicie niż okno Colobota.
COLOBOT - 14-11-2008, 22:34 Temat postu: RE: CHAT chat mógłby być najwyżej w dodatku multiplayerowym, ale jak to zrealizować - nie mam pojęcia
DeiDara - 15-11-2008, 10:56 Temat postu: RE: CHAT dziwny pomysł
adiblol - 15-11-2008, 15:51 Temat postu: RE: CHAT Nie dziwny bo jak będzie multiplayer to chat będzie potrzebny.
I dorobić do robotów możliwość wprowadzania tekstów, opcji wyboru itp. (chodzi o to że np. robot się ciebie o coś pyta, ty mu odpowiadasz lub zaznaczasz opcję). Dzięki temu można zrobić np. robota służącego (:D) albo nawet chatbota.
DeiDara - 16-11-2008, 13:47 Temat postu: RE: CHAT LOL:p A to oto chodzi THX
Piter - 17-11-2008, 17:33 Temat postu: RE: CHAT no tak.
DemoLisH - 17-11-2008, 20:38 Temat postu: RE: CHAT tej piter chyba mylisz forum z czatem, a to jest forum, wiec nie spamuj takimi wiadomosciami, pisz konkretniej, a tak pozatym chat to mozliwa rzecz
Piter - 18-11-2008, 10:39 Temat postu: RE: CHAT No to ty mylisz. Nobo jak pisze modyfikacje to być może chciałbym żeby był czat w Colobot2
DemoLisH - 18-11-2008, 17:04 Temat postu: RE: CHAT mowilem o tej wiadomosci "no tak."
DemoLisH - 19-11-2008, 12:56 Temat postu: RE: CHAT a tak wogole czat do colobota jest juz zrobiony
Piter - 19-11-2008, 16:44 Temat postu: RE: CHAT ale ja odpowiedziałem do adibola posta
mac1e7 - 21-11-2008, 14:51 Temat postu: RE: CHAT Tak, ale odpowiedzi na forum powinny być estetyczne (np. zaczynanie z dużej litery..), pisane z poprawnością ortograficzną i stylistyczną, sensownie pisane i poza tym ROZBUDOWANE.
Jeśli masz problemy z ortografią polecam firefoxa z wbudowaną korektą błędów lub kopiowanie tekstu przed wysłaniem np. do worda.
Co do chatu w multiplayerze c2 : jestem za. W większości gier z trybem mp jest czat ze względu na poprawienie koordynacji Ale jeśli już dodawać czat, to wg. powinien być porządny.
Proponuje zrobić go po prawej stronie ekranu nad panelem z opcjami w małym okienku dzięki któremu nie będzie trzeba obracać kamery od jakiś ciemniejszych/jaśniejszych miejsc aby móc przeczytać tekst.
Dodatkowo przydatna byłaby opcja wysyłana wiadomości tylko do jednego gracza/sojuszników/wrogów/wszystkich i najlepiej jeśli odróżniałyby się one kolorami (np. prywatny - żółty, sojusznicy - zielony, wrogowie - czerwony. a do wszystkich - biały lub czarny).
Czat (wszystkie widoczne wiadomości) nie powinien być wyższy niż na 7-8 linijek tekstu dość małą czcionką i nie powinien być otaczany ramką/być na jakimś tle.
adiblol - 21-11-2008, 15:40 Temat postu: RE: CHAT A dlaczego chat nie może działać na komunikatach (np. "Brak tytanu w pobliżu", "Wytworzono atomowe ogniwo elektryczne", "Pająk śmiertelnie raniony" itp.)?
DemoLisH - 21-11-2008, 15:56 Temat postu: RE: CHAT "Naciśnij klawisz F1 aby wyświetlić rozkazy na przekaźniku SatCom"
a ja zastąpiłem ten napis chatem
fly - 08-03-2009, 18:55
message("wygram ;>"); coś takiego?
colobotwymiiata - 09-03-2009, 12:55
Hmm..... można bota, który skanowałby folder "files" i jakby znalazł w pliku "chat" jakiś tekst, to by go wyświetlał. Albo porobić kilka plików np.:"chat_nazwauzytkownika" i zależnie od tego w jakim pliku znalazł tekst wyświetlałby(do przykładu): "nazwauzytkownika mówi:" i wiadomość z pliku. Lub każdy użytkownik miałby swój kolor(DisplayMessage itp...), ale wtedy byłaby ograniczona ilość graczy.
bbiidduull - 09-03-2009, 13:36
Ewentualnie jak by wciskał pause i pojawia sie pole do wpisanie i przechwicił by to program i wyświetlił na ekranie
fly - 09-03-2009, 15:23
Właśnie Crtl+Break zmienic na Tab albo Enter .
Ale o co wam chodzi z tymi plikami ?? O! Można zrobic niezniszczalną stację przekaźnikową która będzie odbierała tekst wiadomości ;(=).
colobotwymiiata - 09-03-2009, 19:13
niby jak??? do tego trzeba specjalny program, bardzo trudny do wykonania! stacja przekaźnikowa przekazuje tylko liczby, a za pomocą liczb bardzo trudno przekazać łańcuch . chyba, że masz lepszy pomysł, bo ja nie wiem jak przekazywać tekst Stacją.
PS.:
DemoLisH - 09-03-2009, 19:21
moj multiplayer mial funkcje chatu i opieral sie na wiadomosciach typu message, lecz nie w postaci kodu, bo mowa robota do czlowieka jest bezsensu tylko wpisywales tekst do multiplayera i 2 graczowi wyswietlal sie tekst w colobocie z wiadomoscia w takiej postaci jakbys wpisal message("costam",DisplayMessage)
fly - 09-03-2009, 19:51
Colobotwymiata jak chcesz to ja mogę zrobic ci ten chat.
Ale:
1. Nie będzie współpracował z COLOBOT'em
2. Będzie tworzony w programie U MMF2.
3. no więc odpada ;(.
Ale powiedziałem że aby wysłac wiadomośc trzeba miec stację przekaźnikową i żecy odebrac tak samo i nie takie coś message(cos); tylko Message("Przyszła nowa wiadomośc sprawdź w Stacji Przekaźnikowej").
colobotwymiiata - 09-03-2009, 20:32
a jakby się chciało komuś po złości usuwać wiadomości? a poza tym to stacja musiałaby być dla wszystkich zaznaczalna, a to znaczy, że każdy może kliknąć na "Zniszcz budynek" i magnifyDamage nic by tu nie dało. lub mógłby wysyłać masę wiadomości, zapychając w ten sposób stację tak, że nie dałoby się nic nowego wysłać(stacja ma ograniczoną ilość wiadomości).
fly - 09-03-2009, 21:19
Wiem. Dlatego jak ktoś nie odczytuje i ma za dużo wiadomości to Usuwa tą najstarszą.
lukas_j - 09-03-2009, 22:53
Ale przecież mozna dac niezaznaczalną stacje! Wtedy gracz nic nie zrobi ze stacja, ale nie odczyta tez wiadomosci... Mozna dac jednak stacje dla gracza. Kazdy wysyla wiadomosc i sprawdza w stacji jaka jest. Co na flood: jesli w ciagu sekundy przyjdzie wiecej niz 5 wiadomosci, blokuje sie xzapisywanie tej wiadomosci... Bo 3 wiadomosci to malo. A odstepy czasowe 5 sekund to glupota, bo to bardzo duzo, w szczegolnosci dla kogos kto szybko pisze, czyli mnie... Zobaczymy, najlepiej by zropbic chat taki jak w gta sa w multiplayerze na pewno wiele osob gralo wiec wie jak on wyglada!
fly - 10-03-2009, 06:06
[quote=ja] niezniszczalną stację przekaźnikową [/quote]
DeiDara - 10-03-2009, 12:59
właśnie że nie on dobrze napisał "nie-za-zna-czalną"
shoter - 10-03-2009, 17:14
fly napisał/a: | Colobotwymiata jak chcesz to ja mogę zrobic ci ten chat.
Ale:
1. Nie będzie współpracował z COLOBOT'em
2. Będzie tworzony w programie U MMF2.
3. no więc odpada ;(.
Ale powiedziałem że aby wysłac wiadomośc trzeba miec stację przekaźnikową i żecy odebrac tak samo i nie takie coś message(cos); tylko Message("Przyszła nowa wiadomośc sprawdź w Stacji Przekaźnikowej"). |
można to lepiej zrobić w jakimś API.Np tak jak xfire może dać wyskakujące okienko na wierzch .Może nawet w WinApi,niestety w komunikacji komputer-komputer jestem słaby
jak ktoś nie zrozumiał mojej myśli :
program (chat) tworzy okienko(program != okienko,oj nie ) które ma właściwość zawsze na wierzchu(lub rysuje coś na najwyższym okienku) , a w nim widzimy chat itp
adiblol - 10-03-2009, 21:32
Rysowanie na najwyższym okienku (Colobot w tym przypadku) pewnie nic nie da bo Colobot nadaje na DirectX.
DemoLisH - 11-03-2009, 13:02
mozna zrobic hooka na directx ale mnie to przerasta i przeraza
|
|