Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 
Polski Portal COLOBOTa
COLOBOT Polish Portal

Własne poziomy - source.bmp

Ktoś - 16-09-2012, 22:54
Temat postu: source.bmp
Mam Windows 7 i gra nie czyta mi plików złóż, które sam zrobiłem, zwyczajnie je ignoruje (nie mogę nic znaleźć). Sprawdzałem dosłownie wszystko i nie wiem, czym jest to spowodowane.
Simbax - 16-09-2012, 22:56

Jesteś pewien, że użyłeś właściwego formatu i kolorów? W pliku poziomów jest podana dobra ścieżka do pliku, bez literówek etc.?
Ktoś - 17-09-2012, 07:29

Kod:
TerrainResource image="%user%\res.bmp"


Plik zapisałem jako mapa bitowa w 256 kolorach (.bmp), a znajduje się w folderze misji.
A może ma to coś wspólnego z tym, że mam system 64 bitowy?[/code]

Simbax - 17-09-2012, 07:53

Użyj dwóch backslashy. Czyli powinno to wyglądać tak: "%user%\\res.bmp"
Ktoś - 17-09-2012, 13:22

Nie działa
Raptor - 17-09-2012, 14:10

W takim razie kolory są być może nieprawidłowe. Po prostu pobierz kolor z oryginalnych plików podziemnych źródeł i zastąp dotychczasowy w swoich.
Ktoś - 17-09-2012, 20:27

Tak zrobiłem, a potem jeszcze kilka razy sprawdzałem (czerwony 255;0;0, zielony 0;255;0, żółty 255;255;0).
Simbax - 17-09-2012, 20:37

To już jest dziwne. Hmm... Plik jest na pewno w folderze razem z plikiem scene? Może spróbuj podać całą ścieżkę do pliku "C:\\tam\\gdzie\\jest\\plik\\res.bmp" albo sprawdź na innym komputerze lub reinstaluj Colobota...
adiblol - 17-09-2012, 21:26

http://pl.wikibooks.org/w...asoby_podglebia
Ktoś - 17-09-2012, 21:44

Simbax napisał/a:
Plik jest na pewno w folderze razem z plikiem scene? Może spróbuj podać całą ścieżkę do pliku "C:\\tam\\gdzie\\jest\\plik\\res.bmp"

Kod:
D:\Program Files (x86)\Colobot PL\user\Test\res.bmp

Próbowałem też zapisać ten plik w textures, ale to też nic nie dało (oczywiście wtedy wpisałem "res.bmp").
Simbax napisał/a:
albo sprawdź na innym komputerze lub reinstaluj Colobota...

Reinstalacja nic nie daje

piotrdz - 17-09-2012, 22:55

Powinno czytać plik OK. Musi się zgadzać format BMP i rozmiar 161x161 pikseli.

Cytat:

http://pl.wikibooks.org/w...asoby_podglebia


:O Nie wiedziałem, że coś takiego istnieje. Przyda się do zrozumienia kodu.

Ktoś - 17-09-2012, 23:15

Zrobiłem tak, jak tam pisali i nic, a plik od początku był w 256 kolorach o wymiarach 161 na 161 pikseli.
Raptor - 17-09-2012, 23:19

W jakim programie zapisujesz? Jeżeli to któryś z nowszych GIMP'ów, to może być właśnie tutaj problem. Zapisz przy pomocy choćby systemowego Paint'a lub np. IrfanView. Może pójdzie.
KulikStudios - 18-09-2012, 01:22

Ktoś napisał/a:
jak tam pisali


"jak było napisane powyżej"

swoją drogą może wyślesz ten plik?

Ktoś - 18-09-2012, 10:22

Nie chciało mi się szukać żadnaj strony, do dzielenia się plikami, a tu mam konto.

Cytat:
"jak było napisane powyżej"


Powyżej, czyli w twoim poście?

"Jak napisali na tamtej stronie."

KulikStudios - 18-09-2012, 12:12

Nie mogę Ci poradzić. Plik technicznie jest prawidłowy. 256 kolorów (8bit), 161x161...

Mi też z resztą nie działają własne mapki z zasobami.

To może po prostu jakiś błąd z grą.

dawid960 - 04-10-2012, 19:00

jak masz problem z złożami to zrób tak:
otwórz złoża paintem, następnie klikasz zapisz jako i wybierasz typ Mapa bitowa 16-kolorowa i zapisz
GOTOWE!

KulikStudios - 05-10-2012, 01:27

może wyjaśnisz, dlaczego to takie ważne, aby plik był 16-kolorową mapą bitową?

właśnie zainstalowałem sobie xp-eka i nie bardzo ogarniam hehe :) ;P

PoxiPol - 05-10-2012, 10:35

XP ale post pisany z ubuntu. Ok ; P
Tu chodzi o program ktory czyta tylko i wylacznie dana kompresje. Ale ja nigdy nie mialem problemow wlasnei z tym. Mozliwe ze cos z twoim edytorem.
U mnei najgorszym problemem bylo, ze ustawilem poziom wody leciutko wyzej, a tutaj rakieta w wodzie ladowala, i roboty wybuchly przed ladowaniem w ogole.

Mrocza - 05-10-2012, 21:36

To bmp ma jakąś kompresję? o_O
tomangelo - 06-10-2012, 12:30

cytat z wikipedii
Cytat:
Zawiera w sobie prostą kompresję bezstratną RLE (która nie musi być użyta)


Powered by phpBB modified by Przemo & WRIM © 2003 phpBB Group