|
Polski Portal COLOBOTa COLOBOT Polish Portal |
|
Własne poziomy - source.bmp
Ktoś - 16-09-2012, 22:54 Temat postu: source.bmp Mam Windows 7 i gra nie czyta mi plików złóż, które sam zrobiłem, zwyczajnie je ignoruje (nie mogę nic znaleźć). Sprawdzałem dosłownie wszystko i nie wiem, czym jest to spowodowane.
Simbax - 16-09-2012, 22:56
Jesteś pewien, że użyłeś właściwego formatu i kolorów? W pliku poziomów jest podana dobra ścieżka do pliku, bez literówek etc.?
Ktoś - 17-09-2012, 07:29
Kod: | TerrainResource image="%user%\res.bmp" |
Plik zapisałem jako mapa bitowa w 256 kolorach (.bmp), a znajduje się w folderze misji.
A może ma to coś wspólnego z tym, że mam system 64 bitowy?[/code]
Simbax - 17-09-2012, 07:53
Użyj dwóch backslashy. Czyli powinno to wyglądać tak: "%user%\\res.bmp"
Ktoś - 17-09-2012, 13:22
Nie działa
Raptor - 17-09-2012, 14:10
W takim razie kolory są być może nieprawidłowe. Po prostu pobierz kolor z oryginalnych plików podziemnych źródeł i zastąp dotychczasowy w swoich.
Ktoś - 17-09-2012, 20:27
Tak zrobiłem, a potem jeszcze kilka razy sprawdzałem (czerwony 255;0;0, zielony 0;255;0, żółty 255;255;0).
Simbax - 17-09-2012, 20:37
To już jest dziwne. Hmm... Plik jest na pewno w folderze razem z plikiem scene? Może spróbuj podać całą ścieżkę do pliku "C:\\tam\\gdzie\\jest\\plik\\res.bmp" albo sprawdź na innym komputerze lub reinstaluj Colobota...
adiblol - 17-09-2012, 21:26
http://pl.wikibooks.org/w...asoby_podglebia
Ktoś - 17-09-2012, 21:44
Simbax napisał/a: | Plik jest na pewno w folderze razem z plikiem scene? Może spróbuj podać całą ścieżkę do pliku "C:\\tam\\gdzie\\jest\\plik\\res.bmp" |
Kod: | D:\Program Files (x86)\Colobot PL\user\Test\res.bmp |
Próbowałem też zapisać ten plik w textures, ale to też nic nie dało (oczywiście wtedy wpisałem "res.bmp").
Simbax napisał/a: | albo sprawdź na innym komputerze lub reinstaluj Colobota... |
Reinstalacja nic nie daje
piotrdz - 17-09-2012, 22:55
Powinno czytać plik OK. Musi się zgadzać format BMP i rozmiar 161x161 pikseli.
:O Nie wiedziałem, że coś takiego istnieje. Przyda się do zrozumienia kodu.
Ktoś - 17-09-2012, 23:15
Zrobiłem tak, jak tam pisali i nic, a plik od początku był w 256 kolorach o wymiarach 161 na 161 pikseli.
Raptor - 17-09-2012, 23:19
W jakim programie zapisujesz? Jeżeli to któryś z nowszych GIMP'ów, to może być właśnie tutaj problem. Zapisz przy pomocy choćby systemowego Paint'a lub np. IrfanView. Może pójdzie.
KulikStudios - 18-09-2012, 01:22
Ktoś napisał/a: | jak tam pisali |
"jak było napisane powyżej"
swoją drogą może wyślesz ten plik?
Ktoś - 18-09-2012, 10:22
Nie chciało mi się szukać żadnaj strony, do dzielenia się plikami, a tu mam konto.
Cytat: | "jak było napisane powyżej" |
Powyżej, czyli w twoim poście?
"Jak napisali na tamtej stronie."
KulikStudios - 18-09-2012, 12:12
Nie mogę Ci poradzić. Plik technicznie jest prawidłowy. 256 kolorów (8bit), 161x161...
Mi też z resztą nie działają własne mapki z zasobami.
To może po prostu jakiś błąd z grą.
dawid960 - 04-10-2012, 19:00
jak masz problem z złożami to zrób tak:
otwórz złoża paintem, następnie klikasz zapisz jako i wybierasz typ Mapa bitowa 16-kolorowa i zapisz
GOTOWE!
KulikStudios - 05-10-2012, 01:27
może wyjaśnisz, dlaczego to takie ważne, aby plik był 16-kolorową mapą bitową?
właśnie zainstalowałem sobie xp-eka i nie bardzo ogarniam hehe ;P
PoxiPol - 05-10-2012, 10:35
XP ale post pisany z ubuntu. Ok ; P
Tu chodzi o program ktory czyta tylko i wylacznie dana kompresje. Ale ja nigdy nie mialem problemow wlasnei z tym. Mozliwe ze cos z twoim edytorem.
U mnei najgorszym problemem bylo, ze ustawilem poziom wody leciutko wyzej, a tutaj rakieta w wodzie ladowala, i roboty wybuchly przed ladowaniem w ogole.
Mrocza - 05-10-2012, 21:36
To bmp ma jakąś kompresję? o_O
tomangelo - 06-10-2012, 12:30
cytat z wikipedii
Cytat: | Zawiera w sobie prostą kompresję bezstratną RLE (która nie musi być użyta) |
|
|