Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 
Polski Portal COLOBOTa
COLOBOT Polish Portal

Pomysły - ReMake Tekstur

kORMORAN - 16-09-2012, 19:01
Temat postu: ReMake Tekstur
W tym temacie będę zamieszczał moje poprawione/odświeżone tekstury z oryginalnego CoLoBoTa. Zachęcam także innych do tworzenia odnowionych tekstur jak i całkiem nowych.

Oczywiście temat ten nie powstał tylko po to aby zamieścić tu tekstury oraz ich listy zachęcam wszystkich do komentowania.

Lista tekstur poprawiona :

-Lens1
-Lens2
-Lens4
-Lens5
-back46
-mars (tekstura całej planety)

Lista tekstur którą aktualnie są w kolejce :

-water02 - 16

Lista tekstur usunięta/ nieprzeznaczona do poprawy :

-back46b (niepotrzebne to samo co "back46" tyle że w gorszej jakości)
-wiele tekstur marsa w częściach (niepotrzebne skoro mamy całość)

Lista zmian:
ver.1
Dodanie Lens1...4

ver.2

W trakcie tworzenia!


Co do tekstury marsa która znajdowała się w źródłach porównałem że jest to ta sama tekstura którą można pobrać z oficjalnej strony NASA trochę mnie to zdziwiło gdyż minęło wiele lat i mogli by się postarać o zdjęcie w większej rozdzielczości ale to w zasadzie bez sensu no chyba że w remake'u CoLoBoTa zamierzamy odwiedzić marsa, zdjęcie przeszło jedynie poprawki kosmetyczne oraz zmianę rozdzielczości do 2048x1024.

Linki odnośnie tekstury marsa:

Zdjęcie NASA
Zasady użytkowania ?

PoxiPol - 16-09-2012, 19:33

Lens 2 wyglada niezbyt. To niebieskie koleczko. Moze lepiej niz wtedy, ale mimo wszystko, bleh.
kORMORAN - 16-09-2012, 21:16

adiblol napisał/a:
Projekt open source i archiwum RAR które nie jest otwartym standardem? Bitch please...


To tylko załącznik po co się tak oburzać o format .rar ?


Cytat:
Lens 2 wyglada niezbyt. To niebieskie koleczko. Moze lepiej niz wtedy, ale mimo wszystko, bleh.



Ok będzie do poprawy

piotrdz - 16-09-2012, 21:25

W moim dokumencie Google Docs napisałem taką ważną uwagę:
Cytat:

UWAGA - WAŻNE: tekstury mają być w rozmiarach o równej potędze 2. Np. 512x1024, 1024x1024. Jeżeli jakaś część tekstury nie będzie wtedy wykorzystywana, zostawić jako przezroczysty obszar i poinformować. Wymaganie takie jest ze względu na starsze wersje OpenGL-a, które wspierają tylko takie rozmiary tekstur.


Stare tekstury, które sprawiają problemy, poprawię do następnego wydania paczki danych. Przy tworzeniu nowych tekstur, proszę o bezwzględne stosowanie się do tej reguły.

kORMORAN - 17-09-2012, 15:57

Cytat:
W moim dokumencie Google Docs napisałem taką ważną uwagę:
Cytat:

UWAGA - WAŻNE: tekstury mają być w rozmiarach o równej potędze 2. Np. 512x1024, 1024x1024. Jeżeli jakaś część tekstury nie będzie wtedy wykorzystywana, zostawić jako przezroczysty obszar i poinformować. Wymaganie takie jest ze względu na starsze wersje OpenGL-a, które wspierają tylko takie rozmiary tekstur.


Stare tekstury, które sprawiają problemy, poprawię do następnego wydania paczki danych. Przy tworzeniu nowych tekstur, proszę o bezwzględne stosowanie się do tej reguły.


Ok

Cytat:
To znaczy, trochę "milej" się powinno zwracać uwagę :P Na przyszłość do wszystkich używajcie takich formatów jak 7z.


Można wiedzieć co za różnica ?


Powered by phpBB modified by Przemo & WRIM © 2003 phpBB Group