Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 
Polski Portal COLOBOTa
COLOBOT Polish Portal

Portal i forum - Baner dla PPC

Raptor - 27-06-2012, 17:41
Temat postu: Baner dla PPC
Wynik mojej kilkugodzinnej nauki i pracy przy GIMP'ie, rozłożonej na kilka dni, oraz rozgrzewki przed pracą nad fabułą. W końcu ogarnąłem coś tak prostego i podstawowego jak praca na warstwach :) .

Pomyślałem, że Polski Portal CoLoBoT'a aka Polish Portal of CoLoBoT musi mieć jakiś dobrze wyglądający baner, logo, cokolwiek wizualnego. No i jest. Nie jest to arcydzieło, ale jako pierwsza wersja powinno być satysfakcjonujące. Może kogoś to zmotywuje do stworzenia czegoś lepszego?

(Simbax, nie marudź, że jesteś do niczego potrzebny, tylko rób co potrafisz tak jak robię to ja)

PS: Jak będzie potrzeba, to udostępnię źródło projektu GIMP'a oraz wszystkie użyte acz zmodyfikowane tekstury (celownik, wydzielone duże "C").

Simbax - 27-06-2012, 18:54

Litera "P" w tej pracy mogłaby być bardziej podobna do "C", bo imo nie wygląda to dobrze. Ok, polska flaga, fajnie. Tylko czemu takim pędzlem zrobiona, to ma być jakiś laser, ślad po komecie? Trzeba było wstawić rakietę i udawać, że wychodzą z niej biało czerwone płomienie, wyglądałoby ciekawiej. Ten celownik się kojarzy bardziej z jakimś fps-em niż z grą programistyczną. Nie lepiej byłoby tam wstawić jakiegoś robota, obcego albo okienka ide?

Raptor napisał/a:
Simbax, nie marudź, że jesteś do niczego potrzebny, tylko rób co potrafisz tak jak robię to ja)


Dobrze, zamiast tego pomarudziłem sobie na twoją pracę. Ale jak na pierwszą styczność z GIMPem i użyciem warstw (pierwszy raz?! O.o) całkiem nieźle. Widać tu trochę eksperymentowania.

Raptor napisał/a:
Może kogoś to zmotywuje do stworzenia czegoś lepszego?


Się pobawię w zrobienie literki "P" w takim samym stylu jak logo Colobota. Jeszcze tylko dwa dni do wakacji. No i tą rakietę, chociaż zrobienie takiego czegoś nie powinno być trudne.

Madman07 - 27-06-2012, 21:33

Jak chcecie to mógłbym spróbować zrobić P, C od nowa. W 3ds maxie, żeby zachować ten sam styl. Dawno niczego nie modelowałem. Właściwie to z godzinka roboty jest tylko. Potem rendering z użyciem odpowiedniego materiału i obróbka w programach graficznych, co bym zostawił wam.
Mrocza - 27-06-2012, 22:18

Bardzo dobrze wyciąłeś to C. Wrzuć cały napis bez cienia. Może się jeszcze przydać.

Koncepcja jest dobra, ale poszczególne elementy zwyczajnie do siebie nie pasują. Litera P w oryginalnym stylu byłaby o niebo lepsza.
Dodałbym jeszcze dwubarwne (biało-czerwone) podwójne podkreślenie również metalowe.

Madman. Jak będziesz miał czas i chęci to zrób te trzy litery i podwójne podkreślenie w tym samym stylu.
Obydwie litery P muszą być różne tak jak w oryginalnym logo mamy trzy różne litery O.
Co do litery C to nie wiem czy powinna być nowa czy jednak zostawić taką samą jak w napisie Colobot.

Jeżeli nie masz pomysłu jak to powinno wyglądać w szczegółach to mogę to naszkicować.

Nie wiem w ogóle czy zrozumiecie o co mi chodzi.

Banera chyba nie da się zmienić bez WRIMa. Próbowałem wymienić ten który mamy teraz na taki o większej rozdzielczości ale bez skutku.

Madman07 - 27-06-2012, 22:37

@Mrocza, szkicem bym nie pogardził :)
Raptor - 27-06-2012, 23:51

Zdążyłem obejrzeć wypożyczonego właśnie "Indiana Jones And The Temple Of Doom", powspominać dzieciństwo, a tu proszę. Szczerze nie liczyłem na aż takie zainteresowanie błahym dość tematem.
Simbax napisał/a:
Litera "P" w tej pracy mogłaby być bardziej podobna do "C", bo imo nie wygląda to dobrze.

Chromowanie w GIMP'ie i użyta czcionka (Courier New + Bold, jeśli dobrze pamiętam) wg mnie może być zbyt rozpoznawalne i uchodzić za plagiat i uproszczenie sobie roboty, więc zgodzę się z tym. Zupełnie nie wiedziałem, jakiej czcionki użyć.
Simbax napisał/a:
Tylko czemu takim pędzlem zrobiona, to ma być jakiś laser, ślad po komecie? Trzeba było wstawić rakietę i udawać, że wychodzą z niej biało czerwone płomienie, wyglądałoby ciekawiej.

Przyczyny i skutku tutaj nie obmyślałem. Po prostu "Co teraz robimy...? Aha, chmajtnę tutaj ścieżką i pędzlem Polską flagę, jakiś ładny łuk, i będzie cacy!". Co do rakiety... SpaceShip? Skąd? Musiałbym najlepiej wziąć wszystkie odpowiedzialne za nią modele, tekstury i posiedzieć kolejny tydzień przy Blenderze, by ogarnąć, jak "na czysto" wyrenderować cały model tak, jak w samej grze i to dla jednej, czyściutkiej tekstury na baner. Trochę za dużo jak dla samoucznego scriptera, którym jestem.
Simbax napisał/a:
okienka ide

Bardzo dobry pomysł. Tylko nie mam pomysłu, jak to wkomponować. Ktoś to zrobi?
Simbax napisał/a:
Widać tu trochę eksperymentowania.

Dużo eksperymentowałem. Chciałem nawet przy użyciu pędzla w trybie "Confetti" zrobić iskry, takie, jakie są w menu CoLoBoT'a. Efekt był jednak mierny. Może by jakoś wykorzystać w tym celu oryginalne tekstury z colobot1.dat?

Wybuch supernowej w tle chciałem początkowo umieścić jako odblask na "C", jednak efekt uznałem za brzydki.

Myślałem też o zrobieniu Mroczowego złotego "C", ale myślę, że taką kompilację warto zrobić, kiedy będziemy mieli gotowy produkt CoLoBoT Gold. Dać to np. na splashscreenie na początku gry i na końcowym screenie z creditsami.
Simbax napisał/a:
Się pobawię w zrobienie literki "P" w takim samym stylu jak logo Colobota.

Sukcesywnie całą czcionkę można by tak zrobić :) . Oczywiście jeśli Ty bądź Madman macie czas.
Mrocza napisał/a:
Bardzo dobrze wyciąłeś to C. Wrzuć cały napis bez cienia. Może się jeszcze przydać.

Całego napisu nie robiłem. Zresztą, to było z plakatu CeeBot-A - tam było największe. Za pierwszym razem wyciąłem to w cztery minuty, zaraz po zrozumieniu, czym są ścieżki. Było niedokładnie. Za drugim razem zrobiłem to przez polecane przez Ciebie 15 minut. Oto jest.

Co do całości, mogę zrobić, całkiem fajnie się siedzi przy GIMP'ie a do fabuły to raczej nie jest śpieszno, dopóki prace nad kodem dopiero ruszają.
Mrocza napisał/a:
Banera chyba nie da się zmienić bez WRIMa. Próbowałem wymienić ten który mamy teraz na taki o większej rozdzielczości ale bez skutku.

Może Thorin, adiblol i Abadon dadzą radę?
Madman07 napisał/a:
@Mrocza, szkicem bym nie pogardził :)

Wspaniałe wspomnienie mojego szkicu PracticeBot do Colonization, który stał się modelem 3D... Jednak teraz ze swojego projektu nie jestem zbyt zadowolony - za bardzo podobny do oryginału i wciąż miał mało szczegółów. Może Mrocza kiedyś zapoda jakieś lepsze projekty maszyn? Jest na pewno lepszym szkicownikiem niż ja.

Daję źródło projektu GIMP dla dalszej obróbki i kilka materiałów, które wydzieliłem z plakatów (celownik i niewykorzystane obramowanie celownika).

Mrocza - 28-06-2012, 07:03

Spróbuję naszkicować to jak najszybciej, ale dostęp do skanera będę miał dopiero 7 lipca.
Simbax - 28-06-2012, 11:03

Raptor napisał/a:
Skąd? Musiałbym najlepiej wziąć wszystkie odpowiedzialne za nią modele, tekstury i posiedzieć kolejny tydzień przy Blenderze, by ogarnąć, jak "na czysto" wyrenderować cały model tak, jak w samej grze i to dla jednej, czyściutkiej tekstury na baner. Trochę za dużo jak dla samoucznego scriptera, którym jestem.


Nie wystarczy wyciąć ze screena z gry? Albo samodzielnie narysować.

Raptor napisał/a:
Bardzo dobry pomysł. Tylko nie mam pomysłu, jak to wkomponować.


Trza by się trochę pobawić. Po pierwsze potrzebny jest właśnie screen z ide, najlepiej z fragmentem jakiegoś programu i jakąś ładną skórką. Chociaż skórkę akurat zawsze można zmienić, byleby by był jakiś program.

Raptor napisał/a:
Sukcesywnie całą czcionkę można by tak zrobić . Oczywiście jeśli Ty bądź Madman macie czas.


Masz na myśli zrobienie obrazków wysokiej rozdzielczości z literami i cyframi do użycia w kolejnych pracach?

Jak już pisałem, od jutra mam wakacje, to sobie pobazgrze w gimpie ;)

Madman07 - 28-06-2012, 12:19

Mam już niezły pomysł jak to może wyglądać. Niestety nie mogę wykonać - kiedykolwiek włącza m3ds maxa, pada mi sterownik graficzny. I cały system. I grafika. Ot, uroki 6 letniej karty. Właśnie wyszła spod opalarki i jako tako komp działa, ale już widziałem krzaczki przed chwilą ;/
Raptor - 28-06-2012, 12:51

Mrocza napisał/a:
Spróbuję naszkicować to jak najszybciej, ale dostęp do skanera będę miał dopiero 7 lipca.

Nie ma pośpiechu, jeśli to kwestia tylko dwóch tygodni.
Simbax napisał/a:
Po pierwsze potrzebny jest właśnie screen z ide, najlepiej z fragmentem jakiegoś programu i jakąś ładną skórką. Chociaż skórkę akurat zawsze można zmienić, byleby by był jakiś program.

Oczywiście. Mamy tylko dwa warianty skórek: Z CoLoBoT'a - IMO brzydsza jednak ze względu na tytuł bliższa PPC. Z CeeBot'a - IMO ładniejsza, wyglądająca jak okna w starszym Ubuntu. Bez jakiegoś związku emocjonalnego związanego z grą (CeeBot < CoLoBoT). Pomyślę o tym przy najbliższej okazji.
Simbax napisał/a:
Masz na myśli zrobienie obrazków wysokiej rozdzielczości z literami i cyframi do użycia w kolejnych pracach?

...plus znaki interpunkcji itp. a najlepiej również cyrylicę :P . Może Ruscy nam pomogą? Rzekomo oni mają też dość spore zainteresowanie CoLoBoT'em wg Google.
Madman07 napisał/a:
Niestety nie mogę wykonać - kiedykolwiek włącza m3ds maxa, pada mi sterownik graficzny. I cały system. I grafika. Ot, uroki 6 letniej karty. Właśnie wyszła spod opalarki i jako tako komp działa, ale już widziałem krzaczki przed chwilą ;/

Spróbuj zainstalować nowszy bądź starszy sterownik. Jeśli to nVidia, jest możliwość, że starszy sterownik da radę. Były takie historie i sam mam ponad 10-letnie karty, które potrzebują starszych driverów, by wszystko działało dobrze. Chyba że uszkodzoną masz kartę mechanicznie (pamięci, GPU), wtedy nic się nie da zrobić bez lutowania bądź zamiany na inną kartę.

Madman07 - 28-06-2012, 14:10

@Raptor, raczej uszkodzona :) Geforce 9800GT. Co jakiś czas pada. Po wygrzewaniu podnosi sie na kilka dni/tygodni :) Jak tylko przestanie się wieszać, to spróbuję coś zrobić.
Mrocza - 28-06-2012, 14:34

Na razie tylko tyle, bo jutro mam egzamin z zoologii.

Rzut płaski. Może być trochę nierówno bo nie używam ani linijki ani cyrkla. Na rysunku technicznym się nie znam. Jestem otwarty na wszelkie sugestie.

To jest tylko zdjęcie z telefonu. Tak jak wcześniej pisałem skan mogę dodać dopiero 7 lipca (chyba).

Emxx52 - 29-06-2012, 23:26

Mrocza, jesteś świetny, wiesz? Myślę, że dobrze było by, jakbyś zrobił jeszcze jedno 'P', bo takie same nie mogą być... :)
Madman07 - 29-06-2012, 23:36

Wg mojej myśli drugie P może mieć kulkę w środku, tak jak jedna z literek o.
Mrocza - 30-06-2012, 05:56

Zrobię jeszcze jedno P i to podkreślenie. Cierpliwości.

Madman. I co z tym 3dmaxem? Nie działa?

Madman07 - 30-06-2012, 11:04

Powinien działać. Jak się tylko ogarne i złapie coś wolnego czasu, to coś zrobię, tj jutro.
Simbax - 01-07-2012, 12:57

O to ten statek, o którym mówiłem. Zajęło mi to więcej czasu niż myślałem, ale jest.

Mrocza - 01-07-2012, 16:40

Wrzucam kolejne dwa szkice litery P.
Jedna zgodnie z sugestią Madmana wzorowana na literze O. Druga bardziej na B.
Nie mam pojęcia co bardziej pasuje, ale myślę, że trzeba się zdecydować albo na kuliste albo na płaskie. Miks raczej nie będzie dobrze wyglądał.
Chociaż...
Nie wiem. :-/

Madman07 - 01-07-2012, 23:06

Ogarnijcie co wybrać to się zabiore za modelowanie ;]
piotrdz - 02-07-2012, 17:40

Tylko taka uwaga: już niedługo zabiorę się na poważnie za modele z gry, więc jak będziecie chcieć jakiegoś rendera na logo, czy ogólnie na jakąś grafikę, to możecie się do mnie zgłosić.
Madman07 - 02-07-2012, 17:50

Chcesz, to mogę ci podrzucić modele, które ja zrobiłem. Co nie co trzeba w nich pozmieniać, ale pewnie by się przydały :)
piotrdz - 02-07-2012, 18:52

@Madman07: wpadnij na IRC któregoś wieczoru to pogadamy.
Madman07 - 03-07-2012, 19:20

To Amelinium. Nie miałem amelinowej farby, żeby pomalować :D

A teraz serio. Format TGA, przeźroczystość. Wymodelowałem to, co Mrocza narysował. Ogólnie pewnie coś by trzeba jeszcze poprawić, więc jak zobaczycie, to piszcie. Rendering ssie. Jakoś nie umiem tego robić, więc może jakiś chętny żeby zrobić to po swojemu?

http://madman07.ugu.pl/images/ppc_letters.tga

Mrocza - 03-07-2012, 20:46

Nie mogę tego obejrzeć na telefonie. Dodaj wersję jpg albo png.

Mam już skompletowane dwa wzory tego banera. Jeden z płaskimi literami P a drugi z kulistymi ale skan będzie dopiero na weekendzie.

Wybaczcie ale ten tydzień mam potwornie zapchany.

Madman07 - 03-07-2012, 22:26

Mój rodzimy hosting nie pozwala na takie publikowanie obrazków (???) a byłem za leniwy, żeby to dawać na TinyPic, ale masz:


Raptor - 05-07-2012, 17:26

Wbiłem! Oto źródło oraz trzy obiecane warianty. Poprawiłem aluminium renderingu Madman'a poprzez rozjaśnienie i zwiększenie kontrastu. Już nie są tak metalicznie szare, jednak lepiej byłoby od razu wyrenderować jako aluminium. Nie wiedziałem tylko, jak umieścić Statek, by ładnie się wkomponował.

Przydałoby mi się większe i podobne tło z jakiejś wolnej bazy tekstur, albo niech ktoś się włamie na teleskop Hubble'a :) ... W tej chwili wielkość banera jest ograniczona właśnie przez tło, ale to chyba nie jest zbyt dużym problemem.

Nigdy więcej burz, Matko Naturo :) !

Simbax - 05-07-2012, 17:44

No i to już wygląda o niebo lepiej. Mam jeszcze jeden pomysł, tylko nie wiem czy mi się uda i jak to będzie wyglądać... @Mrocza Co jest do poprawy w tych modelach? :-|
Madman07 - 05-07-2012, 19:40

Mógłbym zobaczyć jak wyjdzie rendering, gdy literki nie będą idealnie prostopadle do kamepy. Możliwe, ze wyszło by lepiej :)

Btw szukaj tekstur oznaczynych jako space skybox. Ja ostatni znalazłem 6 tekstur formatu 2048^2 (6 bo do cubemapy) :D

Mrocza - 05-07-2012, 19:57

Trochę ciężko to zwerbalizować. Ale mogę spróbować napisać:


W literze C górne mocowanie tłoka zawiera tylko jedną płytkę i jeden trzpień, a płytki powinny być dwie (patrz oryginalne c).
Szczelina między połówkami jest ukośna, a nie powinna. Pewnie dlatego, że Madman po prostu skopiował górną połowę i ją przeskalował. Straciła ona na szerokości ale zmniejszyła się też długość przez co szczelina wypadła nierównolegle do linii liter.

Poza tym wszystkie te litery są zbyt płaskie, brakuje im grubości. Narysowałem tamto w rzucie płaskim więc nie było widać grubości dlatego mam jeszcze widok z perspektywy żeby można było zobaczyć rzeczywistą grubość litery.

Pierwsze P jest mieszanką dwóch stylów która według mnie raczej nie pasuje.

Emxx52 - 05-07-2012, 20:33

Jak tak się przygladnął żem to wydaje mi się, że C jest ciut zbyt małe i powinno być ciut jaśniejsze i mniej matowe.

[ Dodano: 05-07-2012, 20:35 ]
Nie, nie mniej matowe. C powinno być w jednym miejscu jaśniejsze, tak jak obie P...

Madman07 - 05-07-2012, 20:39

@Mrocza, nic nie skalowałem. Wrzuciłem Twoje rysunki do 3ds maxa i ustawiałem wszystkie prowadzące punkty wg nich, więc jeżeli twierdzisz, że coś ma być inaczej, to to przerosuj, bo ja tam własnej fantazji nie dawałem.

W ogóle to trzeba było mówić, że ma być idealnie jak w oryginale. Jutro przerobię.

Raptor - 06-07-2012, 00:18

Do trzeciej wersji razy sztuka. Obym tylko bez problemu up-loadnął całość...
Mrocza - 08-07-2012, 19:35

Przyznaję się do C. Narysowałem krzywo. Wcześniej nie zauważyłem.
Simbax - 08-07-2012, 21:18

Ja napisał/a:
Mam jeszcze jeden pomysł


Właśnie mi się przypomniało. Bardzo prosty, ale fajny bajer. Dodałem do *.xcf, te niewidoczne warstwy na wypadek jakby ktoś chciał zmienić np. w jaki sposób napis ma znikać. Żeby to zrobić trzeba się przełączyć na maskę i użyć czarno-białego gradientu, oczywiście usuwając przedtem poprzedni.

Próbka i *.xcf w załączniku.

Programerus - 09-07-2012, 18:26

Jak dla mnie pierwsza litera P kiepsko komponuje się z resztą. Przede wszystkim jest jakby trochę grubsza od reszty i ciemniejsza.
Mrocza - 10-07-2012, 07:23

Więc tutaj pojawia się pytanie czy zostajemy przy tym co już jest czy robimy nowy?
Jeżeli nowy to czy któryś z tych które teraz wrzuciłem?

Wersja z tłem nadaje się doskonale na splash screena przy włączaniu gry. Sam baner zostawiłbym jednak bez tła.

Abadon - 10-07-2012, 10:36

Cytat:
Jak dla mnie pierwsza litera P kiepsko komponuje się z resztą. Przede wszystkim jest jakby trochę grubsza od reszty i ciemniejsza.


Zgadzam się, ale ogólnie reszta według mnie jest fenomenalna. Literka P może powinna być taka jak ze wzoru 1 Mroczy.

PoxiPol - 10-07-2012, 13:25

Nowa rakiete milo by bylo wymodelowac.
Madman07 - 10-07-2012, 14:10

Zatem co z tymi literkami P? Btw tak teraz patrzę, odchylając literki w lewy górny róg nieco, myślę, że renderin się poprawi.

Rakietę mogę wymodelować, o ile chodzi tutaj o zwiększenie jakości (większa liczba trójkątów). W przeciwnym wypadku pewnie jakiś koncept jest potrzebny a to praca na dłuższą mete. Po za tym, ktoś potem musiałby przygotować tekstury i submapy.

Mrocza - 10-07-2012, 17:38

Czyli zapewne wybieramy wzór 1 więc zmienić trzeba tylko jedną literę P.
Oprócz tego trzeba dodać im nieco grubości tak jak na trzecim szkicu który dodałem.
Później zostanie już tylko kosmetyka.

PoxiPol - 10-07-2012, 17:54

A czemu nie oteksturujecie literek? Tylko jakims szarawym kolorkiem zarzucone i pewno dodany ambient. Zrob aby bylo widac lekkie odbicie czegos w tych literkach.
Madman07 - 10-07-2012, 19:37

@PoxiPol, to jest amelinium, tego nie pomalujesz. A tak serio, ten materiał odbija wszystko wokół. Z tego co kojarzę, nazywa się MentalRay Car Reflex albo coś takiego. WYszł szare, ponieważ nic się nie odbiło (pewnie przez ten kąt prosty).
PoxiPol - 12-07-2012, 10:54

Nie. To dlatego ze nie ma co sie odbijac. Czy to jest w pelnym Skyboxie? Cos mozna ukryc w odbiciu.
Madman07 - 12-07-2012, 11:22

True. Nie dałem żadnego skyboxa.
PoxiPol - 21-07-2012, 13:35

To co z tym bannerem? Ladnie szlo.
Madman07 - 21-07-2012, 17:25

Straciłem wenę na rzecz programowania mojej gry. Mam nadzieje, że niedługo powróci :)
zielmicha - 27-07-2012, 21:04

Fajny baner, ale słabo nadaje się do umieszczenia na stronie. Powinien być bardziej panoramiczny np. 5:1.
Mrocza - 28-07-2012, 00:48

@up Co według ciebie mogłoby się znaleść na tak szerokim banerze?

Co w ogóle z tą sprawą? Zdecydowaliśmy się już chyba na wersję 1. Czyli trzeba wymodelować jeszcze jedną literę. Chociaż ja bym jeszcze dodał im nieco grubości. Do tego miał być jakiś skybox żeby poprawić odbicia. Madman?

zielmicha - 28-07-2012, 10:49

Mrocza napisał/a:
@up Co według ciebie mogłoby się znaleść na tak szerokim banerze?

Np. napis Colobot i obok rakieta.
Po prostu nie wyobrażam sobie layoutu strony z tak kwadratowym banerem.

PoxiPol - 28-07-2012, 12:20

To mozna spokojnie przyciac, od tak sobie. Na razie mamy inne problemy, napis wyglada glupio.
Madman07 - 28-07-2012, 20:44

No ten tego, jutro spróbuje coś zrobić :p A w międzyczasie ktoś moze pomyśleć, jaki użyć skybox (kosmiczny?) żeby to ładnie wyszło.
Mrocza - 28-07-2012, 22:39

Niby "COLOBOT PPC <rakieta>"?
Raptor - 28-07-2012, 22:56

Madman07 napisał/a:
No ten tego, jutro spróbuje coś zrobić :p A w międzyczasie ktoś moze pomyśleć, jaki użyć skybox (kosmiczny?) żeby to ładnie wyszło.

No właśnie. Zastanawiałem się, czego użył EPSITEC przy tworzeniu logo COLOBOT/CEEBOT... i moje myśli powędrowały do oryginalnego splashscreen'a tytułowego z CoLoBoT :) . Spróbuj z tym dla skybox'a, lub znajdź coś innego i kolorowego :D .

PoxiPol - 29-07-2012, 13:42

Tak, albo lepiej, w tle normalnie gwiazdy tak jak sa, ale w odbiciu, nasz astronauta : ) Na defaultach ofc. Zaloze sie ze wiekszosc z nas miala czarny kombinezon btw : P
tomangelo - 29-07-2012, 14:07

PoxiPol napisał/a:
Zaloze sie ze wiekszosc z nas miala czarny kombinezon btw : P

Ja zawsze miałem biały, ew. szary. Chociaż paski to różnie miałem.

Z uwagi na to, że jesteś nowym użytkownikiem nie dostaniesz warna, a jedynie upomnienie: offtop jest zakazany, pilnuj się w przyszłości. ~Simbax

Madman07 - 29-07-2012, 19:11

Nie wiem, jak zmusić 3ds maxa do zrobienia odbić w tym metalu.
Raptor - 29-07-2012, 20:29

Madman07 napisał/a:
Nie wiem, jak zmusić 3ds maxa do zrobienia odbić w tym metalu.

Tutoriale nie wspominają nic o tym? Może koledzy z branży (jeśli jacykolwiek)?
tomangelo napisał/a:
Ja zawsze miałem biały, ew. szary. Chociaż paski to różnie miałem.

Ja mam zawsze biały z błękitnymi pasami. Daje to namiastkę realizmu (NASA dałaby z pewnością takie barwy i jeszcze do tego flagę Amerykańską...). Gdy byłem młodszy, preferowałem jeszcze zielone odcienie, by móc bawić się w komandosa na ulubionej Tropice :) . Ale na tym koniec offtopu.

kORMORAN - 31-08-2012, 21:18

Witam też coś zrobiłem wzorowałem się na rysunkach Mrocza ale zrobiłem wszystko bardziej kanciaste .

http://www.gimpuj.info/ga...2_9_41_20_0.png

No cóż postaram się zrobić coś jeszcze ale również mam problemy z odbiciami metalu tylko że w blenderze ale spokojnie jakoś to załatwię.

W załączniku macie projekt z blendera

Raptor - 31-08-2012, 23:03

No, no, ciekawa koncepcja! W wersji ostatecznej jednak lepiej byłoby, gdyby zrzut wyrenderowanego obrazu (nie wiem, jak to nazwać) był już z przezroczystością wokół modeli liter. Simbaxowi lub mnie będzie łatwiej to potem wpasować w oficjalny baner, a i jakość będzie lepsza, niż po wyodrębnieniu z tła. Trochę dziwne jest też to ziarno w ciemniejszych miejscach. Filtr podczas renderingu?
Mrocza - 31-08-2012, 23:32

Ale kwadratowo. O_o
patrolez - 01-09-2012, 04:44

Mi się tam podoba ten render kORMORANa z tym ziarnem i tą kanciastością :) (Tam gdzie jest ten stożek ścięty przy literze "C" co z niego słupek wychodzi, to przydałoby się go bardziej wygładzić)
Madman07 - 01-09-2012, 10:22

Jak ktoś chce, to mogę udostepnić moje litery.

Kormoran, tak na przyszłość gdy używasz skylight (czy co wy tam macie w blenderze), ustawiaj większoą ilośc promieni, pozbędziesz się ziaren :)

kORMORAN - 02-09-2012, 09:38

No to może trochę odpowiedzi

Cytat:
W wersji ostatecznej jednak lepiej byłoby, gdyby zrzut wyrenderowanego obrazu (nie wiem, jak to nazwać) był już z przezroczystością wokół modeli liter. Simbaxowi lub mnie będzie łatwiej to potem wpasować w oficjalny baner, a i jakość będzie lepsza, niż po wyodrębnieniu z tła. Trochę dziwne jest też to ziarno w ciemniejszych miejscach. Filtr podczas renderingu?


Z transparencją nie ma żadnych problemów co do ziarna to zrobiło się poprzez modyfikacje oświetlenia.

Cytat:
Ale kwadratowo. O_o


Wiem wiem ;D

Cytat:
Mi się tam podoba ten render kORMORANa z tym ziarnem i tą kanciastością :) (Tam gdzie jest ten stożek ścięty przy literze "C" co z niego słupek wychodzi, to przydałoby się go bardziej wygładzić)


Dzięki co do słupka to nie ma najmniejszych problemów

Cytat:
Jak ktoś chce, to mogę udostepnić moje litery.


Chętnie

Cytat:
Kormoran, tak na przyszłość gdy używasz skylight (czy co wy tam macie w blenderze), ustawiaj większoą ilośc promieni, pozbędziesz się ziaren :)


Ok pozbędę się tego ziarna nie używałem skylight tylko Environment Lighting.

Niestety dziś nie mam czasu jutro rozpoczęcie szkoły więc też będzie ciężko ale w najbliższym czasie wstawię poprawioną wersje.

EDIT

http://www.gimpuj.info/ga..._12_5_40_15.png

Mrocza - 06-09-2012, 19:13

Teraz widać jakieś jaśniejsze i ciemniejsze pasy.

A tak w ogóle to nigdy nie widziałem siedmiokątnych śrubek. Są takie?

kORMORAN - 06-09-2012, 19:28

A czy to ważne ?
Raptor - 06-09-2012, 19:36

Standardowa procedura. Release 3.0 z 3 kompilacjami i źródłem.

Podoba mi się. Mniejszy szum. Siedmiokątne śrubki jednak nie są zbyt przekonujące. Dodatkowy cień też był zbędny, gdyż wszystko rzucam dopiero, jak wpasuję w obraz.

Emxx52 - 06-09-2012, 20:22

Nie brzydkie. Doceniam Twoją pracę, ale za kanciaste.

[ Dodano: 06-09-2012, 20:23 ]
No i C jakby za duże

kORMORAN - 06-09-2012, 21:41

Emxx52 napisał/a:
Nie brzydkie. Doceniam Twoją pracę, ale za kanciaste.

[ Dodano: 06-09-2012, 20:23 ]
No i C jakby za duże


może zrobię kiedyś wersje bardziej okrągłą, ale niestety nie mam teraz na to zbyt wiele czasu (kanciaste robię znacznie szybciej). Co do "C" to zauważyłem to wcześniej ale zapomniałem poprawić.

Te śrubki też poprawie

KulikStudios - 07-09-2012, 07:52

proponuję coś takiego, z rakietką. napis mogę dorobić.
Raptor - 07-09-2012, 12:20

Całkiem niezłe, proste logo. Jednak trochę mi ono nie pasuje do klimatu CoLoBoT'a. Nie wiem, jak określić nasze oczekiwania.
Mrocza - 07-09-2012, 14:01

Krzywizna napisu nie pasuje do krzywizny tego koła. :-/
Poza tym to się jeszcze gorzej nadaje na baner niż trójwymiarowy napis PPC.

Simbax - 07-09-2012, 14:34

Bez obrazy, logo całkiem fajne, ale tak jak poprzednicy mówili, kompletnie nie pasuje do klimatów Colobota. Poza tym tak nagle zmienić koncepcję? Bez przesady. Logo jest już prawie gotowe tylko wymaga drobnych poprawek i ewentualnie ulepszeń...
Mrocza - 07-09-2012, 14:41

Mi bardzo podoba się wersja Madmana.
Tylko nie powinna być raczej taka płaska.
Trzeba dodać jej nieco grubości.

Abadon - 07-09-2012, 16:31

Co do pracy KulikStudios. Całkiem kreatywny pomysł, choć trochę można dopracować estetykę wykonania. Może nie nadaje się to na baner, ale może na jakąś przyszłościową pamiątkową okrągłą tarczę (taka na agrafkę) by uczcić jakieś spotkanie, Zjazd PPC i fanów Colobota :D
KulikStudios - 07-09-2012, 17:23

Tylko taki szkic, spójrzcie na godzinę w której to udostępniłem. Po nocce na komputerze nie mam tak ostrego oczka :)
konopackim - 07-09-2012, 23:48

@Raptor, kapitalne
Jedyne co to, poprawić rakietę.
Uważam, ze lepiej byłoby aby wylatywała zza litery 'P' ale w 'C' była już przed nią.

I może jeszcze tylko trochę bardziej nierówno ułożone literki (poprzekręcane, poprzesuwane wględem pionu)

Na offtopie warto pomysleć o nowym nie-tylko-polskim rozwinięciu skrótu PPC, ja proponuję dodać -ed to polish i mamy
Polished Portal Colobot (wypolerowany portal Colobota)

Mrocza - 08-09-2012, 07:23

Przesunięcie liter względem siebie należałoby wykonać przed zrenderowaniem aby zmienić perspektywę liter.

Praca Raptora według mnie doskonale nadaje się na splash screena, ale na baner już nie bardzo.

Simbax - 08-09-2012, 10:29

To ma przede wszystkim złe wymiary. Musimy mieć cały design strony i określone wymiary, bo tak na razie możemy mieć jedynie koncepcję...
kORMORAN - 08-09-2012, 10:32

Zrobiłem trochę mniej kanciastą literkę P jak wam się podoba ?

http://www.gimpuj.info/ga..._12_9_29_47.png

patrolez - 08-09-2012, 10:36

Więcej poly na tym łuku od "brzucha" i wyrenderuj z AA na 4x conajmniej :D
Raptor - 08-09-2012, 11:47

konopackim napisał/a:
@Raptor, kapitalne
Jedyne co to, poprawić rakietę.
Uważam, ze lepiej byłoby aby wylatywała zza litery 'P' ale w 'C' była już przed nią.

Nie zapominaj, że to nie tylko moja robota :) .
Boję się poprawiać rakietę, gdyż nie chcę zasłaniać Simbaxowego "FirePol'u".
konopackim napisał/a:
Polished Portal Colobot

Jak na razie nasz projekt C2 jest w powijakach, więc do wypolerowanych nie należymy :P .
Mrocza napisał/a:
Praca Raptora według mnie doskonale nadaje się na splash screena, ale na baner już nie bardzo.

To oczywiście praca do zastosowań ogólnych. Na splash screena trzeba by przygotować specjalną wersję. A nawet dwie: 4:3 i 16:9, w zależności od kształtu rozdzielczości nowej gry. W starszej wersji CoLoBoT Gold, zamiast Manty można by to wstawić.

[ Dodano: 08-09-2012, 12:03 ]
Cytat:
Zrobiłem trochę mniej kanciastą literkę P jak wam się podoba ?

Kanciasta jest IMO lepsza, bardziej proporcjonalna.

Simbax - 08-09-2012, 12:21

Raptor napisał/a:
Boję się poprawiać rakietę, gdyż nie chcę zasłaniać Simbaxowego "FirePol'u".


Tu jest wektor: Download SVG
Ta takieta jest wycięta ze screena z Colobota, dlatego nie należy do najładniejszych... ;P

LOL. właśnie odkryłem, że Chrome potrafi otwierać obrazy SVG :O

kORMORAN - 08-09-2012, 12:36

Simbax napisał/a:
LOL. właśnie odkryłem, że Chrome potrafi otwierać obrazy SVG :O


Firefox też ;D

Raptor - 08-09-2012, 13:12

Simbax napisał/a:
wektor

Nie wiem, na ile będzie mi to przydatne. Operuję tylko przy GIMP i niewiele wiem o wektorach.

kORMORAN - 08-09-2012, 14:31

z tego co wiem pliki wektorowe w gimpie są automatycznie rastrowane więc nie ma większego problemu
piotrdz - 08-09-2012, 16:38

A tak apropos samej rakiety, to zaimportowałem na szybko model do Blendera. Myślę, że się przyda:
http://speedy.sh/gzxcE/base.blend
Przykładowy render: http://imgur.com/7BFyJ

Simbax - 08-09-2012, 16:52

Raptor napisał/a:
Nie wiem, na ile będzie mi to przydatne. Operuję tylko przy GIMP i niewiele wiem o wektorach.


Ale to jest proste. Po prostu otwórz to w Inkscape i zastąp stary obraz rakiety nowym, tam też są warstwy, potem to wyeksportuj np. do PNG. Właściwie grafika wektorowa się aż tak nie rożni od rastrowej, pierwszą da się przerobić na drugą, ale odwrotnie już nie...
Użyłem w tym przypadku wektorów, bo po prostu było łatwiej. Poza tym nie powinno być problemu ze skalowaniem.

patrolez - 08-09-2012, 19:12

Grafika wektorowa jest jedynym słusznym narzędziem do robienia wszelkiego typu rzeczy, które kiedyś w przyszłości mogą być skalowane / drukowane - wszelkie loga MUSZĄ być zachowane w formie wektorowej, bo inaczej kaszana wyjdzie później w nietypowej sytuacji.
(w formie meshy jeżeli 3D)

Raptor - 08-09-2012, 19:18

Oczywiście, jednak to na razie jest tylko baner/splash screen. Kulik zaproponował już prosty logotyp, który wymaga solidnej modernizacji.
kORMORAN - 08-09-2012, 20:02

Mam pomysł może by tak zrobić jakieś mikro-głosowanie na tyo czy PPC ma być w wersji kanciastej czy tej bardziej okrągłej ?
Mrocza - 08-09-2012, 21:02

Ja jestem cały czas za wersją okrągłą wzorowaną na napisie, który możecie zobaczyć na górze strony (czyli CoLoBoT).
Później kiedy będzie logo do Colobot 2 to można się przerzucić na wektorową wersję 2D.

Raptor - 08-09-2012, 22:19

kORMORAN napisał/a:
Mam pomysł może by tak zrobić jakieś mikro-głosowanie na tyo czy PPC ma być w wersji kanciastej czy tej bardziej okrągłej ?

Zrobione w ankiecie.

Mrocza - 08-09-2012, 22:52

Dlaczego napisałeś "poważny design"? Że niby okrągłe litery nie są poważne?
patrolez - 08-09-2012, 22:56

Plik SVG szkicu Mroczy "PPC1". W Blenderze da się go importować jako ścieżki, potem da się skonwertować w meshe.

Jednak moje umiejętności korzystania z Blendera są słabe i już z godzinę się użeram z polygonami, bo ciągle wypełnia mi je nie po mojej myśli.

SVG przygotowany z myślą o ścieżkach, a nie z myślą o obrazku jako logo.

Raptor - 08-09-2012, 23:17

Mrocza napisał/a:
Dlaczego napisałeś "poważny design"? Że niby okrągłe litery nie są poważne?

Przepraszam za brak obiektywizmu. Coś, co jest kanciaste, kojarzy mi się z naukami ścisłymi, ściśle trzymającymi się zasad. To przekłada się na wyobraźnię przestrzenną. Coś, co jest okrągłe, jest dla mnie po prostu głupiutkie :-P . Przepraszam za moją pedantyczność...

DeiDara - 09-09-2012, 10:41

Raptor napisał/a:
Przepraszam za moją pedantyczność...
Żadna pedantyczność ;) . Według mnie to jak tworzymy grę która jest osadzona w przyszłości to jakoś lekkość formy zbytnio nie pasuje, wolę kanciaste i surowe! Chyba że macie zamiar stworzyć komedię.
patrolez - 09-09-2012, 12:42

Jeżeli kanciaste jest nowoczesne, to dalej sobie jedźcie na kwadratowych oponach albo "sześciennych" łożyskach :D
Okrągłe jest bardziej nowoczesne, bo wymaga większej mocy obliczeniowej :D

W załączniku mesh dla PPC1 Mroczy, trzeba pobawić się z poodwracaniem powierzchni.

Simbax - 09-09-2012, 13:34

WTF? Że niby kanciaste jest "poważne" i "naukowe"? Aha. Pokażcie mi kwadratowe serce, dlaczego istnieje coś takiego jak fale kuliste, dajcie pudełkowatą próbkę substancji chemicznej, zaprezentujcie działanie pojazdu bez kółek. Wskażcie mi planetę w kształcie sześcianu i pokażcie dzieło sztuki bez użycia krzywych. Nie możecie? To się zastanówcie nad swoim podejściem.

Kanciaste jest w rzeczywistości głupsze, prostsze.

DeiDara - 09-09-2012, 14:52

Ejejej. Mieszamy teraz dwa różne środowiska. Simbax powiedz mi czy jak wejdziesz do domu gdzie masz wszystko kanciaste i przypominające różnorakie bryły to pomyślisz "A pewno temu kto projektował te meble nie chciało się czekać aż wyrenderują mu się okrągłe, to sobie kanciaste se zrobił!", nie wiem co pomyślisz ale prawidłową reakcją powinno być to że uznasz wystrój za minimalistyczny i futurystyczny. Picasso się w grobie przewraca jak ktoś mówi że kanciaste jest głupie i proste!
Simbax - 09-09-2012, 15:04

Ale to jest fakt, nie opinia. Co jest łatwiej zrobić, prostą czy krzywą? Kwadrat czy koło?

Natomiast napisałem "głupie" w odniesieniu do waszych wypowiedzi. Nazwaliście "okrągłe" komedią, że jest mniej poważne, co jest kompletną bzdurą. Jeszcze popieracie to argumentami typu "kanciaste jest bardziej naukowe". Ankieta ma rostrzygnąć co woli większość, a przy jej opcjach jest już opinia skłaniająca w stronę bardziej kanciastego wyglądu... To tak jakby zrobić ankietę "Kogo bardziej nie lubicie? Odp.1. Gejów (ci gorsi) Odp.2. Lesbijki (można przynajmniej na nie popatrzeć)".

adiblol - 09-09-2012, 15:05

Simbax napisał/a:
WTF? Że niby kanciaste jest "poważne" i "naukowe"? Aha. Pokażcie mi kwadratowe serce, dlaczego istnieje coś takiego jak fale kuliste, dajcie pudełkowatą próbkę substancji chemicznej, zaprezentujcie działanie pojazdu bez kółek. Wskażcie mi planetę w kształcie sześcianu i pokażcie dzieło sztuki bez użycia krzywych. Nie możecie? To się zastanówcie nad swoim podejściem.

Kanciaste jest w rzeczywistości głupsze, prostsze.
Za dużo kucyków.

DeiDara napisał/a:
Ejejej. Mieszamy teraz dwa różne środowiska. Simbax powiedz mi czy jak wejdziesz do domu gdzie masz wszystko kanciaste i przypominające różnorakie bryły to pomyślisz "A pewno temu kto projektował te meble nie chciało się czekać aż wyrenderują mu się okrągłe, to sobie kanciaste se zrobił!", nie wiem co pomyślisz ale prawidłową reakcją powinno być to że uznasz wystrój za minimalistyczny i futurystyczny. Picasso się w grobie przewraca jak ktoś mówi że kanciaste jest głupie i proste!
++
Simbax - 09-09-2012, 15:10

DeiDara napisał/a:
Simbax powiedz mi czy jak wejdziesz do domu gdzie masz wszystko kanciaste i przypominające różnorakie bryły to pomyślisz "A pewno temu kto projektował te meble nie chciało się czekać aż wyrenderują mu się okrągłe, to sobie kanciaste se zrobił!", nie wiem co pomyślisz ale prawidłową reakcją powinno być to że uznasz wystrój za minimalistyczny i futurystyczny. Picasso się w grobie przewraca jak ktoś mówi że kanciaste jest głupie i proste!


To jest pierwszy normalny argument. Tylko, że dlaczego w takim razie dyskryminujecie okrągłe nazywając je "mniej poważnym"?

[ Dodano: 09-09-2012, 15:11 ]
adiblol napisał/a:
Za dużo kucyków.


Co to ma do rzeczy?

Raptor - 09-09-2012, 16:07

Simbax napisał/a:
To tak jakby zrobić ankietę "Kogo bardziej nie lubicie? Odp.1. Gejów (ci gorsi) Odp.2. Lesbijki (można przynajmniej na nie popatrzeć)".

Okej, zmieniłem ankietę wywalając nieobiektywne nawiasy, do których mam tendencję. Przepraszam za wszelkie kłopoty.

kORMORAN - 09-09-2012, 21:43

Simbax napisał/a:
Pokażcie mi kwadratowe serce

http://www.desktopwallpap...n-valentine.jpg może być?

Ja jestem za kanciastą wersją, takie kwadratowe klimaty zawsze jakoś kojarzyły mi się "futurystycznie" że to tak nazwę.

Raptor - 14-09-2012, 13:44

kORMORAN, mógłbyś wrzucić jeszcze raz aktualną bądź poprawioną wersję liter PPC (nawet choćby kanciastych) w wysokiej rozdzielczości? Stary link nie działa, a ja, dzięki swoim pedantycznym i wadliwym zabiegom usunąłem zaraz po zintegrowaniu z resztą banera.

Oczywiście przezroczystość wokół i brak cienia pod modelami.

Chciałbym w najbliższym czasie przebudować baner na splashscreen w dwóch wersjach, zastępujący ten z logiem Manta, w proporcjach 4:3 i 16:9.

Co do słynnej już dyskusji na temat kanciastości i krągłości - spokojnie! Jak będzie coś lepszego, zawsze można to zmienić! To kwestia tylko dwóch warstw.

Postaram się też obmyślić prawdziwy baner w proporcjach 5:1 czy coś w tym stylu, pasującego do strony.

Emxx52 - 14-09-2012, 19:57

Czy ktoś z mocą mógłby sprawdzić jaki ja dałem głos. Bo możliwe, że mi się popierdzieliło :>
Lepsze takie jak w orginalnym napisie, czyli chyba 'Okrągłe'
Aha, no i adiblolu, czemu powiedziałeś 'Za dużo kucyków'? Co chciałeś przez to wyrazić, jakiś podtekst, coś nie wprost?
No i przestańcie się kłócić!

kORMORAN - 14-09-2012, 20:07
Temat postu: odp
Link w starszym poście poprawiony na nowy

A tu nowy render:

http://www.gimpuj.info/ga..._12_7_06_18.png

PoxiPol - 14-09-2012, 20:26

Bardzo ciekawie sie prezentuje, zwlaszcza lubie drugie P. Brawo.
kORMORAN - 14-09-2012, 20:28

PoxiPol napisał/a:
Bardzo ciekawie sie prezentuje, zwlaszcza lubie drugie P. Brawo.


Wielkie dzięki

Raptor - 14-09-2012, 21:28

Przepraszam, ale chyba źle określiłem swoje wymagania. Nie chciałem cienia rzuconego na przezroczyste podłoże pod literami, i pewnie przez to nie ma teraz skybox'a oraz metalicznego odbicia na samych modelach liter, które było świetne. Poprzedni render miał te rzeczy, jednak nie pasował mi wówczas ten cień, który i tak rzucam jako osobną warstwę podczas wkomponowywania z banerem. Mała rzecz, ale podwojony cień nie wygląda w pełni naturalnie, gdy się przypatrzy z bliska. Sumując, potrzebuję wyrenderowanych liter, z metalicznym odbiciem skybox'a, brakiem ziarna bądź niewielkim ziarnem, transparentnym otoczeniem i brakiem cienia pod literami (same litery mogą rzucać na siebie cień). Jeśli da radę coś takiego zrobić, to byłbym bardzo wdzięczny.

I w miarę możliwości poprawek wymagają siedmioboczne śrubki, nieproporcjonalny rozmiar "C" oraz wysokość jego dolnego teleskopu (nie wiem jak to nazwać...) łączącego dolną część z górną litery. Powinna być podobna do oryginału "C" z logo COLOBOT moim zdaniem.

Przepraszam, że tyle wymagam, ale chciałbym doprowadzić ten projekt loga PPC do końca. Kanciastego. Jeśli później znajdzie się czas, to później pomyślimy o okrągłym.

kORMORAN - 14-09-2012, 22:36

Nowa wersja:

http://www.gimpuj.info/ga..._12_9_31_04.png

Dzięki za komentarze odnośnie pracy, efekt metalu jest zrobiony w gimpie a nie w blenderze dlatego taka lipa ale nie mam pojęcia dlaczego efekt lustra zepsuł się w blenderze spróbuje to poprawić.

Raptor napisał/a:
Przepraszam, że tyle wymagam, ale chciałbym doprowadzić ten projekt loga PPC do końca. Kanciastego. Jeśli później znajdzie się czas, to później pomyślimy o okrągłym.


Nie musisz za nic przepraszać

PoxiPol - 15-09-2012, 01:01

W blenderze dodaj skybox przed literkami, lekkie odbicie gwiazd potrzebne.
Raptor - 15-09-2012, 15:47

kORMORAN, dziękuję.

Zrobiłem podstawowe splashscreen'y w 4:3 i 16:9 jak by co. W 16:9 zupełnie nie wiedziałem, jak ustawić SpaceShip.

Będę kombinował jeszcze nad wkomponowaniem dotychczasowego Simbaxowego IDE oraz prostego napisu, w stylu:

Developed by
PPC
i rozwinięcie pod spodem
Polish Portal of COLOBOT

Polska kompilacja będzie:

Gra stworzona przez
PPC
i rozwinięcie pod spodem
Polski Portal COLOBOTa


albo


Polish Portal of COLOBOT
PPC
Presents...

Polska kompilacja będzie:

Polski Portal COLOBOTa
PPC
Przedstawia...

W każdym bądź razie, da się już, po przeskalowaniu wersji 4:3 do proporcjonalnej rozdzielczości 640x480 i zapisaniu w TGA, wdrążyć to do oryginalnego CoLoBoT zamiast splashscreen'a Manty.

adiblol - 15-09-2012, 16:28

Na jakiej licencji jest to zdjęcie w tle?
Raptor - 15-09-2012, 16:32

Jest ono z otwartych przez EPSITEC źródeł (back01d.tga w katalogu textures), więc możemy to wykorzystać.
piotrdz - 15-09-2012, 17:15

Świetna robota. Splash w wersji 4:3 wrzucę do paczki developerskiej przy najbliższym wydaniu.
adiblol - 15-09-2012, 21:18

Raptor napisał/a:
Jest ono z otwartych przez EPSITEC źródeł (back01d.tga w katalogu textures), więc możemy to wykorzystać.
A to nie było na jakiejś ograniczonej licencji tylko dla Epsitec'a?
konopackim - 15-09-2012, 22:42

Łał, jestem pod wrażeniem
PoxiPol - 16-09-2012, 00:46

Hmm, czy mozna by bylo zrobic ze rakieta przelatuje przez logo? Bo tak nieruchoma troche dziwacznie wyglada, a nawet wspomniane bylo ze z ustawieniem jest problem. Mimo wszystko badzo milo : )
Raptor - 16-09-2012, 10:59

adiblol napisał/a:
A to nie było na jakiejś ograniczonej licencji tylko dla Epsitec'a?

Nie wiem. Czy nie jest przypadkiem tak, że mamy licencję na każdy plik znajdujący się w ceebot.zip? W razie czego kORMORAN może rzekomo wykonać jakieś spacearty.

konopackim - 16-09-2012, 11:05

Z licencji wynika ze tylko kod śródłowy jest nasz. Z mojej strony wynika to tak, że nie chciało się ludkom wydzielać źródeł osobno. Spakowali cały folder i tyle.

Rakieta wylatująca byłaby rzeczywiście ciekawsza

Simbax - 16-09-2012, 11:07

Zacznijmy od tego, że miał być lepszy model rakiety. Dałem wektor płomieni pod który można bez problemu wstawić lepszy obraz rakiety i nikt tego nie wykorzystał :P
PoxiPol - 16-09-2012, 11:10

tutaj wlasnie teraz jest ciekawy problem. Design rakiety w starym colobocie jest tak, ze rakieta musi bic taka kanciasta. To znaczy, ze albo kompletny redesign rakiety robimy, ale dodajemy kilka vertexow do modelu, i ulepszamy tekstury.
Raptor - 16-09-2012, 11:16

Cóż, lepszego obrazu statku nie zdołam zrobić. Screenshot z gry nie wchodzi w grę, gdyż CoLoBoT mogę uruchomić w zbyt małej rozdzielczości. Blender się nie uruchamia, więc renderu sam nie przygotuję.

Co do tła, nie wiem już. Było cały czas takie samo i dopiero na 8 stronie tematu rozpoczęła się nad tym dyskusja. Te licencje nas tak ograniczają...

kORMORAN - 16-09-2012, 17:30

Raptor napisał/a:
Cóż, lepszego obrazu statku nie zdołam zrobić. Screenshot z gry nie wchodzi w grę, gdyż CoLoBoT mogę uruchomić w zbyt małej rozdzielczości. Blender się nie uruchamia, więc renderu sam nie przygotuję.


Może być ?

http://www.gimpuj.info/ga..._12_4_29_18.png

Raptor - 16-09-2012, 18:20

Ustawienie i rozdzielczość pasują dość dobrze, tylko czy dałoby się nałożyć drugą teksturę kurzu? Oraz zmienić kolor z niebieskiego na jakiś inny?
kORMORAN - 16-09-2012, 18:45

Jaki konkretnie ?
Raptor - 16-09-2012, 18:58

Kolorystyka oraz kurz ze starej bądź nowej Ziemi oraz Księżyca mi odpowiada. Oczywiście chodzi mi o kolorki ustawiane obiektom w samej grze. Jeśli dałoby się do Blendera wprowadzić dodatkową teksturę kurzu i zmienić istotne kolory tekstur tak jak robi to silnik gry, to byłoby dobrze.
PoxiPol - 16-09-2012, 19:01

Dodaj jakies detale kormoranie. Okna, moze nawet wystajace kable dla efektu. Cokolwiek ci wpadnie do glowy. Gdzies musi byc jakies miejsce na paliwo, chlodzenie itp.
kORMORAN - 16-09-2012, 21:12

Ok zmienię kolor i dodam kurz w blenderze może nawet dam bump maping. Co do okna to może wmontuje jedno a paliwo i chłodzenie to raczej na dole jest wql tak sobie patrze i stwierdzam że ta rakieta jest najgorzej zaprojektowaną jaką kiedykolwiek widziałem pod względem wykorzystania objętości ;D
Simbax - 16-09-2012, 21:14

Zaprojektujmy rakietę w Kerbal Space Program i zróbmy potem na jej podstawie model, będzie bardziej realistyczna ;>
kORMORAN - 16-09-2012, 21:20

Simbax napisał/a:
Kerbal Space Program
aż mnie ciary przeszły po plecach ta gra jest genialna ;D A tak swoją drogą dobry pomysł.
tomangelo - 16-09-2012, 21:21

Ale to raczej w Colobot 2, do loga trzeba wykorzystać oryginalną, w końcu ona też jest charakterystycznym obiektem.
Raptor - 16-09-2012, 22:38

Mnie się zawsze podobała. Idealna do lekko infantylnej i kolorowej prostoty klimatu CoLoBoT. Do grafiki lepiej nic nie dorabiać, żadnych okien, butli, kabli itp. Później się pomyśli o nowym projekcie.
PoxiPol - 16-09-2012, 22:43

Ja sobie zawsze wyobrazalem jak tam sie roboty i kosmonauta obijaja po pustym cylindrze.
patrolez - 17-09-2012, 01:10

Baner PPC chyba ma być ponadczasowy - jako odzwierciedlenie społeczności i związany z pewnym czymś z Colobotem. Np. można zrobić koncepcję ewolucji tła ze stałym motywem pisma, albo też pismo o detale uzupełniać do związanego z daną częścią klimatu -> Colobot Gold proste detale -> Colobot 2 lepsze tło i lepsza rakieta - napis ten sam - ewentualnie z innego materiału - odnowiony, wykonany czy coś. Trzeba mieć jakiś pomysł na "filozofię" tego loga :D

Ewentualnie krótki filmik, jak stary zardzewiały jakiś tam napis zostaje odnowiony. Czy takie bajery :)

kORMORAN - 17-09-2012, 15:53

PoxiPol napisał/a:
Ja sobie zawsze wyobrazalem jak tam sie roboty i kosmonauta obijaja po pustym cylindrze.


No to jest nas dwóch ;D

Raptor - 18-09-2012, 13:55

Nowy baner. Dzięki kORMORANowi i jego nowemu Statkowi wysłanemu na PW. Mam nadzieję, że wypali. Zmieniłem trochę kolorystykę samego statku, by pasowała do polskich realiów i nałożyłem na wektor Simbaxa. Niestety za nic nie wiedziałem, jak uzyskać większą i naturalną biel pomiędzy czerwonymi kwadratami.
patrolez - 18-09-2012, 14:06

Mi coś nie leży ten podwójny cień (z góry i dołu) między członami literki C - skąd światło?!
Raptor - 18-09-2012, 15:02

patrolez napisał/a:
Mi coś nie leży ten podwójny cień (z góry i dołu) między członami literki C - skąd światło?!

To już kORMORANa działka. Nie robiłem tego renderu.

Simbax - 18-09-2012, 15:49

Piękny baner ozdabia nową stronę ;)
kORMORAN - 18-09-2012, 18:33

Co do rakiety trzeba było napisać żeby jej szczyt był w narodowych barwach. A co do tego światła to efekt uboczny obróbki w gimpie ale jak będę miał wystarczająco dużo czasu to ogarnę blendera to tego stopnia aby zniwelować ten paskudny efekt.

P.S

Ja chce znów wakacje przynajmniej miałbym czas ...

Raptor - 18-09-2012, 18:37

kORMORAN napisał/a:
Co do rakiety trzeba było napisać żeby jej szczyt był w narodowych barwach.

Wpadłem na ten pomysł dopiero podczas kompozycji. Tak mnie jakoś naszło...

Przynajmniej się nauczyłem czegoś nowego w GIMP'ie :) .
kORMORAN napisał/a:
Ja chce znów wakacje przynajmniej miałbym czas ...

W wakacje było tak leniwie, że nie miałbyś co robić. Niewiele się działo. W tęsknocie za wakacjami forum się po prostu obudziło :-o .

tomangelo - 18-09-2012, 18:45

No właśnie, aktywność znacznie wzrosła. Odkąd pamiętam to 50 postów to na tydzień nie wchodziło, a tu parę dni temu wskakuję na forum, a na górze powiadomienie o 52 nieczytanych postach.
Simbax - 18-09-2012, 19:05

Bo w wakacje nikomu się nie chciało wziąć porządnie w garść, z wyj. programistów, oni pracują cały czas, za co ich podziwiam :)
tomangelo - 18-09-2012, 19:13

Graficy doszli pod koniec wakacji, w zasadzie gdy kORMORAN i Kulik się pojawili forum bardzo ożyło. Takie przynajmniej odnoszę wrażenie.
kORMORAN - 18-09-2012, 20:50

Też odnoszę takie wrażenie jednak gdybym zajrzał na stronę z dwa tygodnie wcześniej mógłbym wykorzystać bardziej produktywniej cały czas
Raptor - 18-09-2012, 21:07

Offtop, chłopcy!

Jaki ładny ten baner, Raptor. Nauczysz mnie?

No co, żeby nie było offtopu :) .

Simbax - 18-09-2012, 21:16

Raptor napisał/a:
Jaki ładny ten baner, Raptor. Nauczysz mnie?


Skromność :>

Zacny baner, milordzie, zaiste zacny. Bije na głowę te wszystkie inne wyświechtane brzydkie obrazeczki, które ludziska zwykli nazywać "banerem".


Powered by phpBB modified by Przemo & WRIM © 2003 phpBB Group