Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 
Polski Portal COLOBOTa
COLOBOT Polish Portal

COLOBOT 2 - Fabuła

Abadon - 17-06-2012, 12:59
Temat postu: Fabuła
Po raz setny przedstawię wam kolejny pomysł na fabułę Colobota. Długo się zastanawiałem jak ją poprowadzić by pozostać przy tym co ma do zaoferowania poczciwy staruszek.

Otóż akcja będzie się działa w jednym układzie planetarnym, gdzie na większości planet ogromne wpływy ma tajemnicza organizacja X. Władzą które sponsorowały poprzednie colobotowe ekspedycje to się nie podoba. Minęło dużo czasu, a eksploatacja kosmosu jest na porządku dziennym. Wiele organizacji podległych NASA odłączyło się prowadząc niezależne badania. Taki przebieg zdarzeń może doprowadzić do konfliktu i podziału ludzkości. W najgorszym wypadku może dojść do Gwiezdnych Wojen, kiedy niepowołane osoby przejmą kontrolę nad czymś co może zapewnić ogromną władzę. Jak wiadomo chciwość prowadzi do niecnych czynów. Trzeba temu zapobiec, wiedząc że człowiek nie jest sam we wszechświecie...


Organizacja X jest w posiadaniu tajemniczego wirusa który pozwala na łatwą manipulację obcymi organizmami (wprowadzona możliwość programowania obcych). Kosmici bronią "czarnych skrzynek" z probówkami (mam nadzieją ze w plikach dat da się zmienić wygląd tej skrzynki na odpowiedni), które są kluczem do pełnej manipulacji nad organizmami. Skrzynki te znajdują się w bazach na poszczególnych planetach. Musimy je zdobyć. Aby nie psuć opinii NASA, występujemy w tej roli z mocy Śledczej Komisji Kosmicznej. Więc latamy z planety na planetę, siejemy pogrom, rozwiązujemy różne problemy logistyczne i stawiamy czoło napotkanym trudnością by osiągnąć upragniony cel.
Każda z planet ma swój urok, dlatego pomocne będą raporty z Orbitalnej Stacji Meteorologicznej.

Cel ekspedycji:
-ograniczenie wpływów organizacji X na 9 planetach
-zdobycie 12 skrzynek
-nauka programowania obcych


Co wy na to?

Emxx52 - 17-06-2012, 13:12

Hmm... No spoko, ale (mam nadzieję, że się na mnie nie obrazisz), ale jakoś to mi do Colobota nie pasi... Programowanie obcych jest przecie zrobione na potrzeby gry i mym zdaniem nie powinno oddziaływać na fabułę.
Abadon - 17-06-2012, 13:25

Owszem. To trochę nietypowe, ale za to otwiera nowe horyzonty na tworzenie nowych misji.
adiblol - 17-06-2012, 13:37

Abadon napisał/a:
by pozostać przy tym co ma do zaoferowania poczciwy staruszek.


Cytat:
Polski Portal COLOBOTa - Forum » Główne projekty » Colobot Gold » Misje » Fabuła

Colobot Gold = możemy zmieniać kod

Więc nie musimy pozostawać przy tym co ma do zaoferowania plik exe.

Madman07 - 17-06-2012, 17:18

A może dodać przyjazną frakcję / frakcje obcych które wraz z Ziemią stworzyły koalicję / federację planet i muszą przeciwstawić się innej sile?

Tak, wiem że zajeżdża Star Trekiem, tudzeż Zjednoczoną Federacją Planet i Klingonami/Romulanami :D

Emxx52 - 17-06-2012, 17:27

Trzeba wymyślić coś czego nie było. Ci obcy, których wymyślił Abadon, moje pierwsze skojarzenie - Kombinat. Wogle ja to zostawił rasę obcych tylko tych Colobotowych.

[ Dodano: 17-06-2012, 17:30 ]
Bo jak zrozumiałem ta organizacja to obcy. Ale chyba nie o to chodziło. Fail.

patrolez - 18-06-2012, 13:19

http://pl.wikipedia.org/wiki/Skala_Kardaszewa - ciekawa wizja
GXD - 18-06-2012, 13:40

witam mam pomysł aby dodać do colobota bardziej zaawansowane roboty pozostawione przez inną cywilizacje które trzeba by zbadać aby móc przejąć nad nimi kontrolę i były by one potrzebne do wykonania danej misji. Nie można było by ich jednak budować przynajmniej w początkowych misjach. Niektóre z tych robotów mogły by posiadać sztuczną inteligencje i mogły by być naszymi wrogami. Na przykład broniły by czegoś.
adiblol - 18-06-2012, 14:09

patrolez napisał/a:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Skala_Kardaszewa - ciekawa wizja
Taka fabuła? Brzmi zajebiście ciekawie!

Cytat:
Typ VII – cywilizacja określana jako "boska", zdolna do kreacji jednego lub więcej wszechświatów. Ilość otrzymywanej energii jest nieskończona, uzależniona tylko od ilości i rozmiarów stwarzanych wszechświatów. Cywilizację można uznać za "wieczną", nawet jeśli energia tworzonego nowego wszechświata pochłonie całkowitą energię istniejącego.
Chcę to zaimplementowane w Colobocie ;D
Raptor - 18-06-2012, 14:51

Cytat:
Typ VII – cywilizacja określana jako "boska", zdolna do kreacji jednego lub więcej wszechświatów. Ilość otrzymywanej energii jest nieskończona, uzależniona tylko od ilości i rozmiarów stwarzanych wszechświatów. Cywilizację można uznać za "wieczną", nawet jeśli energia tworzonego nowego wszechświata pochłonie całkowitą energię istniejącego.

Moim zdaniem to już jest możliwe, bo:
http://pl.wikipedia.org/wiki/M%C3%B3zg_matrioszka
...tylko w znacznie mniejszym stopniu. Zresztą, dzięki polskim programistom można "puścić" sztuczne Życie nawet na moim komputerze :lol: z prockiem 1200 MHz:
http://www.framsticks.com/

Od dawna myślałem o superkomputerze w którym można by wprowadzić mikroskopijny symulowany Wszechświat. Oczywiście niewiele materii będzie można symulować, a wszystkich praw fizycznych nie da się zaimplementować, ale będzie można prześledzić różne bardziej skomplikowane reakcje chemiczno-fizyczne, w tym rozwój budowy białek. Może już to robimy?

Co do fabuły, hmm, później coś napiszę. Muszę wracać do pracy nad tym, ech... Windows XP.

Mrocza - 18-06-2012, 15:49

http://pl.wikipedia.org/w..._niedoskonałość
Przykład cywilizacji typu VII.
Wow! Wata z mózgu! Muszę to przeczytać!

Oparcie fabuły o cywilizacje wyższego typu jest świetnym pomysłem. Ale trzeba to zrobić ostrożnie.

Raptor - 18-06-2012, 22:19

Cytat:
Oparcie fabuły o cywilizacje wyższego typu jest świetnym pomysłem. Ale trzeba to zrobić ostrożnie.

W takim razie postaram się to poznać i zaimplementować w obiecanym skrypcie do którego dokonania się szykuję. Dość dobrze mi idzie instalacja oprogramowania pod Windows XP. Nie zmienia to jednak faktu, że system ten wciąż mi się nie bardzo podoba. Z aktualizacjami musiałem się sporo namęczyć, by zainstalować to, czego naprawdę potrzebuję i nie zaśmiecić czegokolwiek. Dobrze, że mam to już (chyba) za sobą.

Mrocza - 18-06-2012, 23:11

Tak na prawdę najbardziej do tego nie pasują te wszystkie mrówki, osy i pająki. :-/
Ale jakby je usunąć to by już nie był Colobot. :-?

Raptor - 18-06-2012, 23:27

Mrocza napisał/a:
Tak na prawdę najbardziej do tego nie pasują te wszystkie mrówki, osy i pająki. :-/
Ale jakby je usunąć to by już nie był Colobot. :-?

Też się tego boję i myślę, że pomysł z Gwiezdnymi Wojnami mógłby nie wypalić. Za dużo polityki się porobiło w gatunku S-F. Moim zdaniem powinniśmy się trzymać delikatnie zmodernizowanej przez nas prostoty, którą oferuje nam oficjalny CoLoBoT, niezależnie czy to reboot czy sequel.

Nie wiem jak zespolić z podrasowaną prostotą CoLoBoT'a te poziomy cywilizacji. Wierzę jednak, że się da (a w niewiele rzeczy wierzę, o czym większość z Was wie). Postaram się zapoznać w temacie i po skończonej robocie w moim warsztacie napiszę kolejny szkic scenariusza. Bazować na tym, czy ma to być coś bez nanotechnologii? Więcej "komentów" i dyskusji w tym potrzeba.

Mrocza - 19-06-2012, 04:22

Reasumując "alien insects" to sonda von Neumanna w wariancie berserk wysłana przez jakąś nieznaną cywilizację typu I lub II na skali Kardaszewa. A my musimy się z tym problemem uporać.

Puki co bardzo podoba mi się ta koncepcja. Teraz trzeba tylko zbudować wokół tego jakąś historyjkę. Ale może lepiej nie pchać w to zbyt wielu organizacji itp. Lepiej tego zbytnio nie komplikować.
A podobieństwo obcych do ziemskich owadów w ogóle pozostawić bez wyjaśnienia.

Raptor - 19-06-2012, 12:05

Mrocza napisał/a:
Reasumując "alien insects" to sonda von Neumanna w wariancie berserk wysłana przez jakąś nieznaną cywilizację typu I lub II na skali Kardaszewa. A my musimy się z tym problemem uporać.

Dokładnie o tym wczoraj przed snem myślałem :) ! Po skończonej robocie zoptymalizuję to do swojej wcześniejszej pracy.

Zgadzam się z tym, by zostawić bez wyjaśnienia podobieństwo Obcych do insektów. Tylko podstawowe informacje z badań Ludzkości na temat działania ich organizmów i ich genezy.

Jak dobrze pójdzie, to powstanie materiał godny pierwszorzędnego filmu S-F. Nadchodzący "Prometheus" Ridleya Scotta niech się schowa http://www.filmweb.pl/film/Prometeusz-2012-523230 .

patrolez - 19-06-2012, 13:09

A dalej muszą być mrówki?
http://m.wyborcza.pl/wybo...7,10106647.html
http://www.forum.biolog.p...mowa-vt8282.htm

Madman07 - 19-06-2012, 22:03

To wcale nie musi być cywilizacja I lub II stopnia. Może być nawet poniżej 1 np 0.1. Źródło - trylogia Żołnieże Kosmosu. Robale, które tam były tez zajmowały liczne planet i się przemieszczały między nimi (ba, nawet niszczyły statki kosmiczne) a nie były inteligentne za bardzo.
Mrocza - 20-06-2012, 06:57

Wcale nie trzeba podawać co to za cywilizacja. Można przecież zostawić wiele niewiadomych. :-D
Simbax - 20-06-2012, 07:47

Tak, właśnie. Najciekawsze uniwersa to takie, w których mało rzeczy jest pokazanych dosłownie jak na tacy. Niech dużo faktów pozostaje niewytłumaczonych, możliwe do różnego interpretowania zakończenie... To działa na wyobraźnię, gracz zaczyna sobie gdybać "dlaczego tak?", "co to znaczy?", "jak to się rzeczywiście skończyło?", "skąd się to wzięło?" itd. Idąc dalej łańcuszkiem - gra pozostaje w pamięci, gracz chce odkryć wszystkie je tajemnice, przechodzi znowu, kombinuje, jak mu się znudzi, to po jakimś czasie wraca znów.

Chwileczkę... Czy właśnie na tym nie polega magia Colobota, dzięki czemu tutaj jesteśmy? Zwróćcie uwagę, że praktycznie każdy grał za młodu, a potem wrócił i się tym zainteresował... Po prostu działał na wyobraźnię, do dzisiaj pamiętam jak bałem się mrówek i nie mogłem przejść drugiej misji na tropice bez kodów. Potem się dojrzewa i chce się spróbować znowu. Myślę, że na tym to polega.

Mrocza - 20-06-2012, 08:33

Nom. Powoli zbliżamy się do genialnej fabuły nowego Colobota.

Ale jeżeli wprowadzimy coś takiego to już nie będzie Colobot GOLD tylko raczej Colobot 2.

W goldzie bym jednakowoż fabuły jeszcze nie zmieniał. Nie stawiajmy sobie zbyt ambitnych celów. Lepsze będą małe kroczki.
Ja rozumiem to tylko tak, że GOLD ma być odświeżonym Colobotem, zoptymalizowanym, takim który zadziała na każdym kompie. Nie zawierającym tylu bugów. Z edytorem map. Po prostu usprawnionym.
I jak już będziemy mieć taką w pełni grywalną wersję to dodamy multiplayer (CMP). Można też dodać go odrazu do golda.

Jeżeli taki Colobot osiągnie jako taki sukces (ktoś będzie chciał w niego grać) to wtedy będzie można wziąć się za Colobot 2 / Colonization z zupełnie nową fabułą, lepszą grafiką, Rozbudowanym multiplayerem (Może jakaś kampania co-op) itd.

Troszeczkę offtopic, ale...

Raptor - 20-06-2012, 12:09

Madman07 napisał/a:
Żołnieże Kosmosu

"Starship Troopers"!? Ty też to oglądałeś :) ? Chciałem kiedyś napisać recenzję dla naszego forum o tej serii, zwłaszcza o części pierwszej Paula Verhoevena - pełnej pastiszu i politycznych podtekstów, okraszonej świetnymi, jak na rok 1997, efektami specjalnymi. To uniwersum wiąże się dość mocno z naszym CoLoBoT'em, zwłaszcza pod względem ogromnych Robaków, jako Życia pozaziemskiego. Moim zdaniem są one nawet ciekawsze z wyglądu niż nasze AlienInsects. Można by wcisnąć w naszego nowego CoLoBoT'a EasterEgg'ową potyczkę z jednym z takich stworów :) . Na razie zamknę to mem'owym cytatem:
The only good bug is a dead bug! Would you like to know more?

Simbax napisał/a:
do dzisiaj pamiętam jak bałem się mrówek i nie mogłem przejść drugiej misji na tropice bez kodów

No tak, CoLoBoT też za młodu zaoferował mi podobną magię. Najbardziej się bałem Insektów oraz krwi astronauty. W 2003-4, nie mając swojego komputera, grałem u siostry ciotecznej. Pamiętam, jak pytałem się jej: "...czy mogę przejść tę misję? Bo tutaj są Mrówki..." :mrgreen: (była to konkretnie misja "Wulkania 4 - Technologiczny skarb"). Naprawdę, głupie to, ale w istocie bałem się grać przy kimkolwiek w gry, w których istnieją jakiekolwiek przejawy przemocy :-> ...

Przy temacie: Tajemnice muszą być. To oczywiste. Uniwersum "Alien" uzyskało taką sławę właśnie dzięki tajemnicom i niedopowiedzeniom.

Madman07 - 20-06-2012, 13:22

Mnie uraczyła możliwość programowania robotów i same roboty :)
Abadon - 20-06-2012, 19:45

Każdy znalazł coś ciekawego, co przykuło jego uwagę.

Macie rację. Należy stworzyć coś w miarę prostego, nieskomplikowanego, a zarazem tajemniczego. Nadmiar terminów i wyjaśnień zniechęciłby zapewnie do dalszej rozgrywki, ograniczając naszą wyobraźnię i domysły. To bardzo trafna uwaga. Jednak należy pokierować tak akcją by nie było nudno... aby stworzyć pierwsze nowe misje należy oprzeć o coś naszą fabułę. Trzeba coś rozsądnie wybrać i próbować oprzeć na tym szkielecie całą fabułę.

GXD - 20-06-2012, 20:30

Moja propozycja fabuły.
Na jakiejś planecie zostają wykryte nieznane roboty.
Okazuje się że roboty te należały do innej prawdopodobnie nie istniejącej już cywilizacji. Z postępem gry podróżujemy po innych planetach na których była ta cywilizacja dzięki czarnym skrzynkom pozostawionych przez tą cywilizacje. Powoli poznajemy nowe technologie dzięki badaniu znalezionych obcych robotów. Roboty te były by nam często potrzebne do wykonania misji a z czasem moglibyśmy już je budować.
Początek chyba dobry bo prosty i z zachowaniem klimatu colobota.
Tylko trzeba by stworzyć nowe roboty obcej cywilizacji.
można by wprowadzić np.

-robota latającego dzięki skrzydłom owadzim co dawało by mu możliwość wyższego lotu i mógł by on latać bez przerwy nie miał by on ograniczenia tak jak zwykłe pojazdy latające.

-nowe insekty które wysysały by z robotów energię

Madman07 - 20-06-2012, 21:13

Pomysłów na fabułę jest wiele. Np to nie musiały by być owady, lecz cywilizacja techniczna, zniszczona np poprzez nanoroboty, tudzież replikatory które zbudowała (tu nawiązuje do gwiezdnych wrót). Replikatory przyswajają każdą nową techologię i nigdy nie popełniają 2 razy tych samych błędów. To było by niezłe wyzwanie dla gracza. Przeciwnik, którego nie pokonamy siłą ognia a coraz to bardziej zaskakującą taktyką.
adiblol - 20-06-2012, 21:44

Abadon napisał/a:
Macie rację. Należy stworzyć coś w miarę prostego, nieskomplikowanego, a zarazem tajemniczego.
OT: Przypomina mi się gra w pudełeczko :D
Apus - 01-07-2012, 13:26

Ktoś tu wspomniał o pozostawieniu bez wytłumaczenia tego, dlaczego wrogowie wyglądają jak powiększone ziemskie owady. Może byłyby to uszkodzone "sondy von Neumanna" wysłane z Nowej Ziemii? :-) Dodać im tylko jakiś organiczny statek kosmiczny do latania między planetami.
PoxiPol - 10-07-2012, 12:51

Nie podobaja mi sie te wasze organizacje X itp. lecz to moja opinia. Stworzyc mozna jakas 2 osoba, albo gadajacego robota jak mowilem, do ktorego sie przywiazujemy.
Latamy po planetach, i niszczymy obcych.
Dlaczego niszczymy obcych?
Dlaczego latamy po planetach?

O plot twist (?)

The end.
Historyjki mozna ukladac, ale bardziej jak gry Valve. Cos sie dzieje, ty na ten temat musisz cos zrobic. Nie wiesz dlaczego sa zli, jak dlugo byli zli, i co tak naprawde planuja, ale to robisz. Tak, ciekawie by bylo miec rozne zakonczenia, i jakies pelne akcji misje, ale nie rozbudowujmy tego wszechswiata colobota za bardzo. Ludzi coraz prostsi sa, i mniej wylapuja. Wola byc powiedzone, ta osobe lubisz, a tej nie, i tyle.

Na razie ten temat to gora fajnych pomyslow, ale nawalonych na siebie, i ciezko wybierac. Ktos powinien zostac wybrany do organizacji tej fabuly, ktora wybiera fajne pomysly, i wklada je gdzies. Te pomysly pozniej ocenia reszta teamu od fabuly, i te pomysly sie zlepia razem w ejdna wielka fabule. Mialem tak w jednym innym projekcie organizowane, i nei bylo zle. Projekt jednak padl przez kiepska organizacje organizatora : P Wiec no, trzymajmy sie do kupy : )

Madman07 - 10-07-2012, 13:08

A najciekawszą opcją wg mnie (która pewnie najdłużej przyciągnie graczy) to rozgrywki multiplayer z wyznaczonymi celami. Walki robotów itp.
Simbax - 10-07-2012, 13:38

Na całym forum jest mnóstwo dobrych pomysłów, nawet w offtopach i zabawach, choćby pojedyncze post. Tak jak mówi PoxiPol, powinniśmy wyznaczyć kilka osób, którzy wszystkie pomysły z całego forum zbiorą, założą wreszcie osobny temat i zaczną wybierać, najlepiej wykluczając kolejne pomysły, aż w końcu zostaną te, które sobie nie przeszkadzają i są warte zachodu. Straciliśmy już zbyt dużo czasu na samych pomysłach i postach "chciałbym, żeby było to i tamto". Czas działać.
PoxiPol - 10-07-2012, 14:10

Jeszcze 9 dni szkoly dla mnie. Nie wymagajcie odemnie duzo jeszcze.
tomangelo - 13-07-2012, 14:19

Mój pomysł na fabułę: pierwsze kilka misji polegałoby na zwykłych lotach w poszukiwaniu nowych rud, badaniach obcych, budowanie satelitów itp. W którejś misji znaleźlibyśmy jakieś ślady innej cywilizacji. Następne misje polegałyby na lataniu po planetach na których wykryto potencjalne szczątki tejże cywilizacji oraz szukaniu przyczyn jej wyginięcia.
Dalej nie wiem jak mogłoby się to potoczyć. Możemy w ogóle nie znaleźć nikogo z tej cywilizacji, może znajdziemy ich, wtedy mogą być przyjaźnie nastawieni lub wrogo. Innym rozwiązaniem może być że wyginęli przez zaniedbanie swej planety, zmiany klimatyczne, ew. planeta została zbombardowana przez asteroidy, a kolonie nie były w stanie się utrzymać bez dostaw z planety macierzystej.

PoxiPol - 21-07-2012, 13:37

I co, pomyslow brakuje? Ja glosuje aby Abadon sie zajal organizowaniem pisazy ; )
No I macie moje pióro.

Simbax - 21-07-2012, 15:55

I mój długopis!
kORMORAN - 16-09-2012, 17:26

A co gdyby zamiast NASA stworzyć UTSA (United Terranova Space Agency) a fabułę oprzeć o to iż badania obcych wykazują iż są oni tworem zaawansowanej bio-inżynieri i zostali stworzeni przez tajemniczą cywilizacje o której nic nie wiadomo. W ramach misji rozpoznawczo-badawczej nasz kosmonauta zostaje ponownie wybrany jako dowódca ekspedycji w której znów pomoże mu tylko garstka robotów,satelita i centrum kontroli lotów w New Houston ?

Sama rozgrywka była by bardziej nastawiona na grę logiczną na planetach odkrywało by się artefakty które można by analizować/badać lub wykorzystać w inny sposób aby poznać prawdę itp.

tomangelo - 16-09-2012, 17:51

Fabułę należałoby zakończyć w taki sposób, by zostawić graczom pole do przemyśleń, wywołać filozofię na temat np. naszego pochodzenia, innych galaktyk.
BTW. na następnej sesji IRC można o fabule podyskutować.

kORMORAN - 16-09-2012, 18:00

Fabuła CoLoBoTa nie zakończyła się tak aby zostawić graczowi powód do jakichś głębszych refleksji (no poza tym że nie należy zanieczyszczać ziemi itp), teoretycznie Colobot gold to nie pierwowzór ale pole do przemyśleń można by w nim umieścić np. nie wytłumaczyć faktu powstania obcych (mrówek itp) oraz pozostawić niewiele mniej pytań odnośnie tej tajemniczej cywilizacji niż na początku rozgrywki.
Programerus - 17-09-2012, 00:18

Co powiecie na prequel? Ograniczałoby to trochę możliwości fabularne, ale wydaje mi się, że fajnie było by zagrać pierwszą ekspedycją.
konopackim - 17-09-2012, 00:35

A gdyby stworzyć całkowicie inną fabułę?

Ludzkość stworzyła roboty nie tylko jako pojazdy ale też na swój obraz i podobieństwo - Androidy, Cyborgi. Dzięki temu mają większą elastycznosc w działaniu. Jednymi z kilku pierwszych misji byłoby pierwsze zaprogramowanie takiego ludka - gdzieś w Japonii. Potem czas do przodu - wojna wiadomo. Człowiek steruje pojazdem militarnym, którego działo jest sterowane zaprogramowanymi robotami.

Albo roboty potrafiące łączyć się aby wykonywać trudniejsze zadania (prace podwodne).
Albo minigra Wesołe Miasteczko. zaprogramować maszyny tak aby ludzie nie wylecieli z wagoników

Problem mógłby pojawić się w zaawansowanym programowaniu. Więc niektóre kampanie powinny być dostępne osobno.

Raptor - 17-09-2012, 10:16

Programerus napisał/a:
Co powiecie na prequel? Ograniczałoby to trochę możliwości fabularne, ale wydaje mi się, że fajnie było by zagrać pierwszą ekspedycją.

Niech to szlag! Przyłapałeś mnie! W Wakacje zacząłem pisać scenariusz-niespodziankę, w którym próbuję opisać wydarzenia poprzedniej ekspedycji złożonej z samych robotów. Niestety przerwałem pisanie i wolałbym dotychczasowej pracy nie publikować. Wiele pomysłów (w tym na gameplay) jest jeszcze niedopracowanych, więc wolałbym nie pokazywać ich w obecnym stanie.

Moim zdaniem prequel byłby możliwy nawet po pewnych modyfikacjach Gold'a, przez co nie będziemy musieli aż tak przebudowywać silnika do zadań arcyspecjalnych. Mimo to, może być to coś naprawdę dobrego. I w żadnym wypadku nie narażalibyśmy się na ograniczenia fabularne. Z tej historii da się wycisnąć coś naprawdę nowego.

Niestety pisanie jakichkolwiek scenariuszy zamierzam kontynuować dopiero po tym, jak ogarniemy nową stronę. Zresztą, wciąż nie wiem, czy nie powinniśmy skupić sił właśnie na niej oraz na Gold... Szybciej to ogarniemy.

http://www.colobot.cba.pl...p?p=21548#21548

[ Dodano: 17-09-2012, 10:21 ]
Albo dobra, macie, żeby nie było, że podbieram pomysły a potem piszę jako własne... Pamiętajcie, że to jeszcze surowy i niedoskonały szkic opisujący niektóre pomysły na gameplay. Musiałem opisać najpierw to, jako podwaliny warstwy fabularnej. Samej warstwy fabularnej jeszcze nie tknąłem, jednak mam liczne pomysły. Miłej alfa-lektury.

Programerus - 17-09-2012, 15:16

Ehh, niestety zdałem sobie sprawę, że problemem byłby brak astronauty w prequelu, CHYBA, ŻE lekko "zmodyfikowalibyśmy" fabułę w Goldzie :)
Mrocza - 17-09-2012, 15:29

Trzeba wskrzesić builderbota i dodać do golda dodatkową kampanię pierwszej ekspedycji.
Znakomity trening przed stworzeniem nowej, lepszej, niezależnej kampanii do C2.

Programerus - 17-09-2012, 15:35

Też dobry pomysł. Bo mimo wszystko warto by było zapełnić tą lukę w fabule.
dawid960 - 16-10-2012, 09:46

Mrocza napisał/a:
Trzeba wskrzesić builderbota i dodać do golda dodatkową kampanię pierwszej ekspedycji.
Znakomity trening przed stworzeniem nowej, lepszej, niezależnej kampanii do C2.

<offtop>popieram :-) </offtop>

/// Niby co może dać Twe poparcie? - Raptor


Powered by phpBB modified by Przemo & WRIM © 2003 phpBB Group