Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 
Polski Portal COLOBOTa
COLOBOT Polish Portal

Misje C2 - Pomysły

PoxiPol - 01-05-2012, 10:56
Temat postu: Pomysły
Ciekawie by bylo miec odznaczony temat na pomysly, ale tez temat musial by byc moderowany, ze w jakis sposob sie pokazuje ze wsadzasz nowy pomysl, czy komentujesz na temat pomyslu kogos innego. Powiedzmy ze bylo by to tak:

Kod:
[center][size=18][b]Nowy pomysl[/b][/size][/center]
[b]Nazwa:[/b]Powrot do Piekla
Tlumaczenie pomyslu misji


A komentarze:

Kod:
@[b]Nick[/b] - Nazwa:


A wiec

Nowy pomysl

Nazwa:Stary Przyjaciel
Swiat zaczyna sie interesowac, co sie teraz dzieje na starej ziemii. Czy zwierzeta dalej tam zyja? Jak radza sobie tam ludzie ktorzy zdecydowali zostac?
Nie trzeba bedzie jeszcze raz odbijac sie od wszystkich planet. Nikogo to tam nie obchodzi jak tam sie dostalo, rakieta startuje z terra nova, i laduje na ziemii.
A na ziemii, o wiele wiecej wody, i brak oznac zycia na powierzchni. Dostajemy misje by zaczac budowac baze, ktora pomoze przegladnac teraz pod woda, ale okazuje sie ze pod woda rozwinely sie grozne ryby, ktore uzywaja pradu aby atakowac, co powoduje ze normalne roboty ktore maja kontakt z woda wybuchaja, jesli ryba zaatakuje gdziekolwiek.
Niedlugo dopisze jeszcze, teraz nei mam czasu

Simbax - 01-05-2012, 11:38

Tylko pomysł na misje? Hyh, no cóż. To może tutaj wrzucę projekt pierwszego, tutorialowego levelu, który mi siedzi w głowie. Na razie sam opis.

Nowy pomysl

Nazwa:Powrót bohatera
<cutscene> Były astronauta, dzięki któremu ludzkość znalazła swój drugi dom na Nowej Ziemi, budzi się w swoim skromnym domu. Wyłącza budzik i rozgląda się po swoim mieszkaniu. Podłoga jest przykryta brudnymi ubraniami i różnej maści śmieciami jak np. resztki po jedzeniu. Patrzy na zniszczony, stary, już nieużywany model transportera na kołach. Ogarnia go roztargnienie. Podchodzi do przygotowanego już kombinezonu. Kiedyś podróżował w podobnym. Teraz technologia poszła naprzód. Jest między innymi bardziej obcisły, posiada lepsze osłony i ma bardziej rozbudowany SatCom. Zakłada go i wychodzi ze swojej prostej chatki na zewnątrz. </cutscene> Postać utworzona przez gracza stoi przed swoją chatką. Poziom tutorialowy, za pośrednictwem SatComu pojawiają się kolejne informacje na temat sterowania i uniwersum. Poziom otwarty, gracz może od razu udać się w stronę Houston i przejść do dalszego etapu gry lub może zacząć zwiedzać niedawno powstałe miasteczko. Poziom będzie tak skonstruowany, żeby zachęcić gracza do zwiedzania. Będą różne stanowiska, w których będzie można sprawdzić się w sterowaniu robotami, dowiedzieć się jeszcze więcej o świecie przedstawionym dzięki prostym dialogom z ludźmi, ogarnąć podstawy sterowania i klawiszologii, a także zdobyć osiągnięcia. Oczywiście znalezienie różnych przydatnych surowców i projektów w tym momencie zaprocentuje w przyszłości.

Komentarz: mniej więcej wizję mam, wejście do Houston odpali kolejny poziom, który pociągnie fabułę dalej.
To będzie pierwsza styczność z grą, więc poziom musi być zrobiony tak, żeby był przyjazny dla początkujących i zaznajamiał z grą. Musi pokazywać główne zalety i nowości w stosunku do starego Colobota.
Zapewne mnie zjedziecie za "osiągnięcia". Moim zdaniem powinny wystąpić. To bardzo prosty system wynagradzania gracza i przedłuża żywotność gry. Już widzę te starania się o zdobycie achivka "Napisz program dla transportera latającego, który przy pomocy spadających przedmiotów zniszczy 5 obcych pod rząd." :lol:
Odnośnie gry, zamiast wybierać z menu misje lepiej by było zrobić coś na wzór centrum dowodzenia, które się zmienia w zależności od postępów. Cel? Zachęcanie do zwiedzania i powtarzania starych misji. "A no, bo w tamtej misji na Tropice przegapiłem projekt takiego fajnego działa do robota.". Zakładam, że pomysł łączenia różnych modułów w jednego robota wejdzie w życie. Pomyślcie, ile to daje możliwości. Jeśli gracz nie będzie się starał o kolejne projekty/badania/gotówkę/whatever to będzie miał o wiele trudniej z przechodzeniem kolejnych misji. Daje to też złudzenie rozwijania się w kampanii, przez co gra się szybko nie znudzi. Inspirowane Starcraftem.
Dialogi są po to, żeby gracz się nie czuł sam w tym wielkim wszechświecie. Nienawidzę tego uczucia z Colobota. Od początku do końca nikt się słowem nie odezwał, tylko ciągle trzeba czytać jakieś SatComy. Takie ponure podejście.
Fajny był też pomysł gazetki, której kolejne numery by miały premierę po każdej misji. Miły smaczek.
Oczywiście ktoś się musi postarać o ładny samouczek języka programowania. Może coś na wzór kursu emailowego? Przed każdą misją przychodzi kolejny mail, w którym są tłumaczone coraz bardziej skomplikowane elementy?

Przy okazji się spytam, kto dokładnie będzie targetem tej produkcji? To bardzo ważna kwestia, inaczej się robi grę dla dzieci, a inaczej dla nastolatków.

I jeszcze pozostaje kwestia, czy sam ten pomysł odnośnie wyglądu pierwszego poziomu wam odpowiada :)

adiblol - 01-05-2012, 12:23

Simbax++
Raptor - 01-05-2012, 12:26

Simbax napisał/a:
I jeszcze pozostaje kwestia, czy sam ten pomysł odnośnie wyglądu pierwszego poziomu wam odpowiada :)

Prolog mnie się bardzo podoba, jednak wciąż chciałbym, byśmy ustalili, czy ma to być reboot czy, tak jak tutaj Simbax podałeś, kontynuacja znanego nam CoLoBoT'a. Co do uczucia samotności, myślę, że pewne epizody CoLoBoT 2/Gold mogłyby być zawieszone w takim klimacie.

Simbax napisał/a:
Przy okazji się spytam, kto dokładnie będzie targetem tej produkcji? To bardzo ważna kwestia, inaczej się robi grę dla dzieci, a inaczej dla nastolatków.

Myślę, że target powinien być mniej więcej taki, jaki mają gry StarCraft i Mass Effect plus oczywiście hakerskie możliwości i narzędzia. Nigdy z oczywistych powodów nie grałem w obie, jednak z tego co się o nich dowiedziałem, myślę, że połączenie obu będzie dobrym pomysłem. Wszelkie karykaturalne i infantylne rozwiązania z oryginalnego CoLoBoT'a powinny być więc odtrącone.

Jak już mówiłem, zajmować się będę pisaniem scenariusza po maturze, jednak potrzebuję do tego jasnych odpowiedzi na parę pytań. Przede wszystkim: reboot czy sequel?

PoxiPol - 01-05-2012, 13:00

Reboot dla szkol, sequel dla reklamy. Z czasem, moge nas rozreklamowac na screwattack, jesli grta bedzie miala ciekawe screeny. Na to jeszcze poczekamy.
Simbax - 01-05-2012, 13:03

Raptor napisał/a:
Wszelkie karykaturalne i infantylne rozwiązania z oryginalnego CoLoBoT'a powinny być więc odtrącone.


To znaczy?

PoxiPol - 01-05-2012, 13:11

Tez nie rozumiem.
A do tego nikt mnie nie slucha, eh.

Skoro gra jest darmowa, mozemy sobie luznie wkladac delikatne powiazania do innych gier. Poczatek Simbaxa bardzo mi sie kojazy z Portalem, pozniej mozemy zrobic system rozmnazania sie potworkow jak zergi np, A pajaki, albo cokolwiek tam innego kamikaze, moze oddawac okrzyk podobny do krzyczenia z Serious Sam. Wtedy dodaje to zabawy dla graczy, i bedziemy cieszyc kazdy fanbase ; ) Czyli jakos np glowna baza, ma normalnego niebieskiego jeza w klatce, ktory caly czas warczy na jedynego pracownika z czerwona czapka i lekkim wasem. Nic kompletnie obvious.

Simbax - 01-05-2012, 13:24

To, o czym mówisz, to tak zwane Easter Eggi, albo źle cię zrozumiałem :) Jestem jak najbardziej za, każdy lubi nawiązania.
Programerus - 01-05-2012, 13:41

A może prequel?
PoxiPol - 01-05-2012, 13:49

Prequel przy dopiero pierwszym sequelu : P?
Podoba mi sie jednak pomysl sterowania tymi robotami, ktorych czastki znajdujemy pozniej w Colobocie 1.

Raptor - 01-05-2012, 14:05

Chodziło mi o to, by pozbyć się takich elementów, jak Firework'i, ptysiowa muzyczka w finale, niektóre nierealne technologie (np. drzwi fabryki robotów, które są niezgodne z fizyką) i tym podobne dziwy. Zastąpić nowymi projektami.

EasterEgg'i - jestem za, jednak w umiarze i z wyczuciem. Mile widziane nawiązania do oryginalnej gry. Np. odwiedzanie tych samych miejsc i opuszczonych baz, znanych w oryginale. Nie widzą mi się natomiast nawiązania do innych gier - mogą popsuć klimat.

PoxiPol - 01-05-2012, 14:46

Raptor, dlatego trzeba trzymac w klimacie, to wszystko.
A co do nierealnych drzwi to sie nie zgadzam. Takie cos jest ciekawe, i w ogole smieszne. Czasami jak mozna, to nie trzeba sie trzymac realii. Np Wheatley z Portala.

Simbax - 01-05-2012, 17:37

Raptor napisał/a:
mogą popsuć klimat.


Easter Eggi cechują się tym, że są ukryte i czasami trzeba mieć niewiarygodne szczęście i umiejętność kojarzenia faktów, nie wspominając o samym musie znania produkcji, do której nawiązuje, żeby go rozpoznać. Trzeba je po prostu umiejętnie umieścić i to najlepiej w tajemnicy. O niektórych easterach nawet sami twórcy nie wiedzieli przed premierą, bo np. jeden facet w tajemnicy coś dorzucił do kodu gry.

Raptor - 01-05-2012, 21:55

Chodzi głównie o to, by EasterEgg'i nie przerodziły się w nieudolny bądź niesmaczny pastisz. Czasami skutki mogą zniszczyć tzw. jedność organiczną gry. Brzmi groźnie, jednak nie jest to trudne.

Mam propozycję na Easter'a: W jednym z leveli, w jakiejś ukrytej, pustynnej dolinie umieśćmy wielki, czarny monument. Jest to oczywiste nawiązanie do klasyki filmowego sci-fi - "2001: A Space Odyssey" Stanleya Kubricka. Kto pamięta, ten zrozumie.

Co ciekawe, podobny Easter znalazł się już w pewnej grze, którą prawdopodobnie, dla treningu, zrecenzuję.

PoxiPol - 01-05-2012, 21:59

Wlasnie takie cos, na co trzeba naprawde dokladnie patrzec by zauwazyc. Np ton uderzen w robaki przyspieszony to melodyjka z jakiejs nieznanej gry : P
adiblol - 01-05-2012, 22:07

A ja proponuję zagadki rodem z Portala :D (chodzi o elementy dzięki którym można było dojść do zapowiedzi Portala 2)
Simbax - 01-05-2012, 22:26

Może nawiązanie do naszej małej społeczności? Np. nagłówek w gazecie "Fani czekali trzy lata" ;)

My tu o Easter Eggach, a na razie to nie ma ich gdzie umieścić.

PoxiPol - 01-05-2012, 23:22

I co z tego? Forum sie rusza i rozgrzewa troszke, i to w lepszy sposob niz twoj nedzny trolling.
Dzielimy sie pomyslami, ze gdy bedzie juz mozna czysto kodowac, to nie bedzie przerw : P

Simbax - 02-05-2012, 09:33

PoxiPol napisał/a:
I co z tego?


To z tego, że to najmniej istotna rzecz, której nawet można nie zauważyć i lepiej dawać pomysły np. na fabułę a nie na głupoty.

PoxiPol napisał/a:
nedzny trolling


Trolololol. Karm mnie dalej, proszę :>

/// Simbax, nie przesadzaj już z tym trollowaniem, prosimy. - Raptor

Czemu? :< Ja smutny...

/// Prosty powód: Co za dużo, to nie zdrowo. To, że C ruels!'a nie ma, nie powinno Nas motywować do zmiany mentalności. - Raptor

Nie zmieniam mentalności, lubie trollować i tyle. Oj, gdybyście wiedzieli, co ja na fejsie zrobiłem... :> Tutaj taki spokojny jestem, a tamten temat to faktycznie był słaby trolling, kiedyś zrobię coś lepszego.

PoxiPol - 02-05-2012, 12:57

Jak zrobisz, to zrobie co moge, bys mial przerwe od forum. Jak na razie nie widze abys w jakikolwiek sposob udzielal sie do projektu, oprocz wlasnie tego tematu : l
Simbax - 02-05-2012, 13:35

PoxiPol napisał/a:
Jak na razie nie widze abys w jakikolwiek sposob udzielal sie do projektu, oprocz wlasnie tego tematu : l


W takim razie radzę udać się do okulisty. A co ty zrobiłeś? Jak na razie nie widze abys cokolwiek zrobil, poza narzekaniem na powolną pracę. Napisałbym coś jeszcze, ale szkoda mi czasu, i myślę, że nie tylko ja tak uważam... Powiem ci jedno: ogarnij się i wyluzuj chłopie.

W dodatku offtop się robi.

Mrocza - 02-05-2012, 14:17

Łoł... Spokojnie... Węszę tutaj kłótnię.

O ile się nie mylę pracujemy teraz nad Colobot Gold.
Misje kampanii raczej pozostaną niezmienne, ale poprawić trzeba według mnie grę swobodną. Dodać jakieś ciekawe elementy. Okresowe inwazje insektów, niedobory określonych materiałów. Dlaczego na swobodnej orfenii nie biją pioruny?
Tym się trzeba teraz zająć. Trzeba w goldzie poprawić grę swobodną. Podczas gdy jedni pracują przy kodzie inni mogą zastanawiać się nad tą właśnie kwestią.

Raptor - 02-05-2012, 14:34

Mrocza napisał/a:
Misje kampanii raczej pozostaną niezmienne, ale poprawić trzeba według mnie grę swobodną. Dodać jakieś ciekawe elementy. Okresowe inwazje insektów, niedobory określonych materiałów. Dlaczego na swobodnej orfenii nie biją pioruny?

I to jest to, czym mogę się zająć!

Chyba pora to ujawnić. Kiedyś, gdy byłem jeszcze w środkowej gimnazjum, zacząłem na własną rękę poprawiać CoLoBoT'a. Chciałem wyeliminować wszystkie niedociągnięcia w misjach, poprzez edycję plików scene, help i innych. Niestety prace stanęły z przyczyn nadmiaru obowiązków służbowych (szkoła, szkoła i inne szkołopodobne).

Nie pamiętam dokładnie, ile udało mi się poprawić. Było to jakieś 20% tego, co wtedy umiałem i 15% tego, co planowałem zrobić.

Poprawiałem głównie tłumaczenie rozkazów SatCom i ich formatowanie, ustawienie obiektów, nielogiczności między misjami itp. oraz oczywiście misje swobodne (standaryzacja ilości zasobów w bazie na początku, więcej wrogich organizmów). Dbałem także o optymalizację samych plików scene.

Gdzieś wyniki swoich prac na pewno mam. Jeśli chcecie, mogę się nimi podzielić z Wami.

PoxiPol - 02-05-2012, 14:43

Dziel sie dziel : )
Simbax - 02-05-2012, 14:45

Mrocza napisał/a:
Łoł... Spokojnie... Węszę tutaj kłótnię.


*Nioch* *nioch*. Tej, faktycznie. Może ktoś uchylić okno?

@Raptor Wrzucaj, najwyżej się nie przyda, a krzywda się nikomu nie stanie.

Nie widzę więcej możliwości w ulepszeniu samej gry swobodnej, niż to co już podaliście. Może zmienne warunki pogodowe i kataklizmy np. powódź? Zawsze jakieś urozmaicenie. Możnaby dodać jakieś dodatkowe budynki, które by chroniły przed tym. Tylko nie wiem czy to nie jest trochę niemożliwe, a co najmniej trudne do wykonania.

Mrocza - 02-05-2012, 14:53

Nie! Żadnych nowych obiektów! Wymyślanych tornad, trzęsień ziemi ani tsunami.
Te misje potrzebują tylko niewielkiego odświeżenia. To ma być mimo wszystko sandbox a nie survival. Można dodać obcych, ale ich źródło powinno być wyczerpywalne. Jakiś dobrze strzeżony punkt na mapie z obcym gniazdem.
Po drugie zaczynać powinniśmy od zera. Wszystkie badania trzeba najpierw opracować.

Reasumując:
1. Optymalizacja zasobów.
2. Trochę obcych (ale bez przesady).
3. Badania od nowa.
4. Ogólne poprawki typu pioruny na orfenii, utrudnione latanie na wulkanii itp.

Simbax - 02-05-2012, 15:00

Mrocza napisał/a:
Można dodać obcych, ale ich źródło powinno być wyczerpywalne.


W końcu się wybije wszystkie i nie będzie co robić... Nie lepszy jakiś limit jednocześnie istniejących insektów, żeby się nie namnożyły i żeby się od czasu do czasu pojawiały nowe?

patrolez - 02-05-2012, 15:01

Nie ograniczajcie się tylko do niektórych rzeczy. Zawsze może być kilka trybów, np. tryb klasyczny, tryb przetrwania, inwazja etc.

Może wam smaka narobię:
http://www.youtube.com/watch?v=gIYMAymGzdI
http://www.youtube.com/wa...feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=bproY7G2t4o
Oczywiście w rzeczywistości Colobota trzeba by odpowiednie rzeczy powymyślać.

Np. jeszcze widzi mi się modularność robota czy cuś. Wiadomo, że to są już trochę mocniejsze rzeczy do przemyślenia i wykodzenia, ale to ma być 2-ga część ;> Dużo zabawy przynosi modularność.

http://www.youtube.com/watch?v=GL77mpGWl94
http://www.youtube.com/watch?v=809LE4XcHDA
http://www.youtube.com/watch?v=VSINg1YX7ZE
http://www.youtube.com/watch?v=MGdPJbNYekw
http://www.youtube.com/watch?v=a7JUpTr4D_I

Mrocza - 02-05-2012, 15:06

Kika trybów? Może niegłupie...
PoxiPol - 02-05-2012, 16:56

Nom, nie zrobilo by to duzych zmian w silniku wcale.

Powered by phpBB modified by Przemo & WRIM © 2003 phpBB Group