Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 
Polski Portal COLOBOTa
COLOBOT Polish Portal

Większe projekty - Nowy Colobot od nowa

adiblol - 09-09-2008, 15:57
Temat postu: Nowy Colobot od nowa
Pomyślałem sobie że może wartoby od nowa stworzyć darmową alternatywę dla Colobota z większymi możliwościami i możliwością łatwej rozbudowy (plug-in'y) oraz opierającą się na zasadzie RTS'a sieciowego z multiplayerem.


Myślałem nad stworzeniem alternatywy dla Colobota, która byłaby połączeniem Colobota i OGame:

DLA UŻYTKOWNIKA:
- całkowicie darmowe (GPL)
- gra przez sieć - jeden komp jest serverem reszta się podłącza (Wszystko poza wyświetlaniem robi serwer. Dlaczego? Bo nie musi renderować grafiki 3D!)
- możliwość budowania baz na wielu planetach (tak jak jest w OGame).
- zaawansowana infrastruktura jak w Colobocie (w OGame nie płacisz energii np. za przewóz surowców między budynkami, a w Colobocie musisz o takie szczegóły zadbać)
- oczywiście programowanie robotów (najpierw zrobiłoby się parser czegoś w stylu plików BAT, później można by pomyśleć o jakimś translatorze z C++ wykonywanym po stronie klienta - serwer dostawałby już gotowy ciąg poleceń - programu)

STRONA TECHNICZNA:

Ogólnie
- podział na "Kod planety" (teren, krzaczki itp) i "Kod misji" (przedmioty, warunki ukończenia misji itp) - oba kody w XML'u w osobnych plikach
- 3D w OpenGL'u (łatwo przepisać na Linuxa)
- INTERFEJS: na kontrolkach Windowsowych (najprościej, standardowo i szybkie działanie), aplikacja MDI (wielookienkowa - np. można mieć jednocześnie otwarte podgląd 3D ze sterowaniem, pisanie programu czy też właściwości obiektu)
- pliki pomocy - w (X)HTML'u (jeśli da się użyć silnika Firefoxa/Opery bo IE poza tym że ogólnie kicha to niekompatybilny np. z CSS'em)
- możliwość rozbudowy bez rekompilacji za pomocą pluginów DLL.
- i mam wiele innych pomysłów

Połączenie sieciowe
Mam następujący pomysł:
- Podczas rozpoczęcia gry klient (program na kompie gracza) łączyłby się z serwerem "LOGIN" i robił takie tam w stylu logowania itp. Serwer zwracałby listę planet gracza, listę mirrorów "STATIC" (o tym później) i redirectował na odpowiedni serwer "PLANET" (podawał IP i port). W przypadku małych serwerów byłby to ten sam komputer. Serwerów "PLANET" może być wiele, każdy odpowiada za jedną lub kilka planet.
- Na serwerze "PLANET" znowu następowałoby logowanie (tak dla bezpieczeństwa) i pobierany byłby plik danych planety (XML) czyli:
- ustawienia otoczenia (mgła, widoczność, niebo, tło, muzyka)
- ustawienia gruntu (woda, relief, res)
- źródła dźwięków (np. możesz sobie określić że blisko trującego jeziorka będą odgłosy krokodyli :D )
- rośliny i inne obiekty statyczne (np. nieodzyskiwane ruiny)
Na podstawie tych danych klient tworzyłby listę zasobów (plików tekstur, dźwięku, programów), aby ...
- ... za pomocą protokołu HTTP lub FTP ściągnąć je z serwera "STATIC" (o ile nie ma w lokalnym cache).
- po pobraniu zasobów klient zgłaszałby serwerowi "PLANET" gotowość i serwer przesyłałby pozycje obiektów, programy itp. w pętli a klient przesyłałby do serwera rozkazy np. "rozpocznij ruch lewe kółko 1.0, prawe kółko 0.8", "rozpocznij budowanie na pozycji (1.19, 56.20) stoczni" czy też "wykonaj przed chwilą wysłany program" i dane programów (tych skompilowanych)

UWAGA! To że wszystko będzie na serwerze powoduje jeszcze jedno: możliwość rozbudowy gry z zachowaniem bezpieczeństwa. Załóżmy że chcemy rozbudować grę przez dodanie funkcji ładowania baterii do osłaniacza. Jeśli byłoby to wykonywane po stronie klienta, wymagałoby to przesłania pliku DLL z wtyczką. Nieuczciwi admini serwerów mogliby umieścić w tym pliku złośliwy kod. Jednak jeśli wszystko będzie po stronie serwera to najwyżej wirus zainfekuje serwer ;) .

I jeśli ja mam to pisać to w Delphi albo Builderze (nie lubię WinAPI) albo jakiejś alternatywie na GPL (np. Lazarus, nie wiem czy jest jakaś alternatywa dla Borland C++ Builder).

Uwaga! Ja już tworzę moduł obiektowy dla Delphi do OpenGL'a, więc to już pierwszy krok :) . Pamiętajcie że nie trzeba się męczyć nad interfacem - wystarczy obsłużyć proste zdarzenia i napisać procedury np. wypełniania listy badań.


Na początek należałoby wymyślić NAZWĘ dla gry. Zapraszam kreatywnych!


///błędy w odmianie i inne- Abadon

Thorin12 - 09-09-2008, 22:27
Temat postu: RE: Nowy Colobot od nowa
Hmmm moze jako nazwe Colotrix?? albo ColonizeWars??
adiblol - 10-09-2008, 17:18
Temat postu: RE: Nowy Colobot od nowa
Wszystko z Colo... czy Colonizate odpada bo tu nie chodzi o kolonizowanie.
adiblol - 15-09-2008, 16:46
Temat postu: RE: Nowy Colobot od nowa
Wpadłem na to że w grze nie może być czegoś takiego jak misje!!! To ma być RTS typu science fiction (że tak się wyrażę) więc gdyby były misje i cele gry to tak trochę bez sensu. Zamiast tego po prostu gracze walczyliby między sobą lub pomagali sobie. Pełna dowolność.

Zastanawiam się także czy jest sens żeby każdy serwer obsługiwał jedną planetę... komunikacja między serwerowa powodowałaby dodatkowe lagi: schemat jest następujący (podróż na inną planetę):
- gracz na Planecie 1 - gracz wydaje rozkaz odlotu na planetę Planeta 2.
- serwer Planety 1 - usuwa rakietę gracza z listy obiektów i przekazuje klientom żądanie wyświetlenia startującej rakiety na pozycji startowej
- serwer Planety 1 - przesyła dane lotu (planeta startowa, planeta docelowa, typ rakiety, zawartość itp.) do Master Servera
- serwer Planety 1 - rozłącza klienta
- gracz - łączy się z Master Serverem, który ma go powiadomić kiedy skończy się lot (ewentualnie redirectować na jakiś server walki w przestrzeni :) )
- Master Server - ustawia timer na czas lotu
- Master Server - po upływie czasu przesyła dane lotu i ID do serwera Planety 2
- Master Server - przesyła do klienta że już doleciał i może się połączyć z serwerem Planety 2, podaje mu jego IP, port i ID po czym go rozłącza.
- gracz - łączy się z serwerem Planety 2, podaje swój ID na podstawie którego serwer wie o którą rakietę chodzi
- serwer Planety 2 - przesyła do klientów żądanie wyświetlenia rakiety na orbicie a do klientów mających radary szpiegowskie szczegółowe informacje danych lotu (szczegółowość zależna od poziomu technologii szpiegowskiej).
- serwer Planety 2 - przesyła do gracza mapę planety
- gracz - wybiera sobie pozycję na której chce wylądować, wysyła ją do serwera
- serwer Planety 2 - przesyła do klientów żądanie wyświetlenia lądującej rakiety, zaś po wylądowaniu dodaje rakietę do listy obiektów.
- i "tylko" tyle. Można grać na Planecie 2.

I wpadłem na to że obiekty gracza nie mogłyby być przechwycone przez innych graczy przez np. 48 godzin pobytu na planecie gdy nie ma tego gracza. Po tym czasie stawałyby się bez właściciela i każdy kto chciałby to mógłby je sobie przywłaszczyć. Oczywiście mógłby być "robot hacker" który umożliwiałby przywłaszczanie botów które są już czyjeś.

A gdyby astronauta umierał to roboty automatycznie stawałyby się bez właściciela.

Także ważny do rozważenia jest problem czy gracz może być tylko na jednej planecie czy na wielu... jeśli na wielu to najlepiej zrobić tak aby 1 serv obsługiwał wszystko i każdy serwer to osobna, nie związana z innymi gra (tak jak uniwersa w OGame).

///błąd - Abadon

COLOBOT - 16-09-2008, 11:47
Temat postu: RE: Nowy Colobot od nowa
Pomysł jest ciekawy, jednak zauważę jedną podstawową różnicę między ogame, a twoim projektem. W ogame gra się jedynie przez przeglądarkę internetową, a twój pomysł przypomina raczej SecondLife. Aby grać w tę grę należy ściągnąć klienta, który renderuje grafikę itp., w zależności od tego, jakie informacje przekaże mu jeden z 3000 serwerów. To drugie rozwiązanie jest dużo trudniejsze do realizacji, ale najprawdopodobniej jedyne, aby móc zachować programowanie robotów, a to przecież jest najistotniejszym elementem gry.

Sama "fabuła" byłaby na pewno o wiele bardziej skomplikowana niż w normalnym COLOBOCie. Osobiście proponowałbym dać każdemu użytkownikowi planetę matkę, na którą nie mają prawa wtargnąć inni - taka centralna baza. Wszystkie planety mogłyby być najpierw opanowane przez obcych, tak żeby gracz na początku przyzwyczaił się do walk i zasad panujących w COLOWszechświecie (a może taką nazwę nadać grze?). Walki mogłyby być prowadzone zarówno na bardzo różnorodnych planetach (oczywiście ich wygląd musiałby być podobny, chyba żeby zrobić jakiś generator tekstur, ale to już obciążenie dla serwerów), jak i też w przestrzeni międzygwiezdnej za pomocą jakichśtam specjalnych statków. Tyle że powiedzmy statki kosmiczne służące do transportowania robotów leciałyby sobie bez przeszkód, w walkach brałyby udział tylko te do tego przeznaczone. Swoją drogą ciekawe by było dodanie funkcji motorZ(L,P), który regulowałby nachylenie robota (umożliwiałoby to zrobienie np. efektownej beczki).

I na koniec co do nazwy - niech będzie taka, żeby EPSITEC nie miał jakichś wątów z racji podobieństwa do COLOBOTa.

adiblol - 16-09-2008, 15:11
Temat postu: RE: Nowy Colobot od nowa
Co do generatora terenu to można zrobić kilka podstawowych tekstur i przy pomocy specjalnego programu wygenerować z nich jakieś losowe ale tak że raz wygenerować i tyle. Jeśli będzie dużo tekstur to to będzie najwyżej obciążenie dla serwera STATIC (ściąganie... poza tym serwery STATIC (mirrory) mogą być także stawiane przez wolontariuszy na zwykłym Apache) a nie dla serwerów PLANET.

Admin: nie rozumiem o co chodzi z tą beczką...???
Aha i wypowiedz się (o ile masz jakąś opinię) czy lepiej 1 centralny serwer (ewentualnie przez proxy ale wszystko i tak parsuje centralny, proxy tylko przekazują dane do serwera i od serwera) czy może podział na kilka serwerów i połączenia między nimi? A może servery niezależne? (tak jak universa w OGame).

A co do nazwy to też coś możecie wymyślać.

COLOBOT - 16-09-2008, 20:24
Temat postu: RE: Nowy Colobot od nowa
Ta beczka to tak się robi, że robot najpierw odwraca się "do góry nogami", a potem znowu "na nogi", chodzi o to, żeby nie musiał latać jak po płaskim, ale mógł się przechylić.

A z tym serwerem to wg mnie na razie wystarczy jeden, a gdyby się gra rozwinęła i nie wyrabiałby, pomyślałoby się nad dodaniem kolejnych.

adiblol - 16-09-2008, 20:39
Temat postu: RE: Nowy Colobot od nowa
Oczywiście serwer byłby do pobrania i każdy mógłby sobie go uruchomić (tak jest w Armagetron i wielu innych zręcznościowo-strzelankowych sieciówkach). Lista działających serwerów przechowywana byłaby w bazie i hostowana na jakimś ogólnodostępnym wykupionym serwerze (typu home.pl wiecie o co chodzi) lub nawet darmowym (cba.pl, yoyo.pl). Działające serwery byłyby dodawane i listowane za pomocą wszechobecnego protokołu HTTP :) .

Gdy mamy jeden serwer to procedura wszystkich działań międzyplanetarnych radykalnie się upraszcza i znikają lagi między serwerowe :) . Tylko 1 serwer dla całej, wieloplanetowej gry może nie wyrobić. Chodzi zwłaszcza o zużycie RAM'u, z procesorem mniejszy problem.

Bo nie widzę innej drogi do realizacji działania programów na robotach jak tylko wątki (każdy program wykonywany na bocie to oddzielny wątek). Oczywiście można kombinować i tworzyć "pseudo-wątki" (czyli wykonaj 1 instrukcję z 1 programu, wykonaj 1 instrukcję z 2 programu i tak w kółko) ale to sztuka dla sztuki i bezsens.

Aha. I jeszcze wpadłem na to że jeśli jakiś mod wymagałby implementacji także po stronie klienta to klient pytałby się użytkownika czy ufa temu serwerowi, oferowałby skanowanie antywirusowe i - jeśli to możliwe - uruchamiał z niższymi uprawnieniami (chociaż chyba niemożliwe żeby aplikacja miała inne uprawnienia niż jej DLL). Można oczywiście też odpalać całą grę z niskimi uprawnieniami (np. dostęp do plików tylko w katalogu gry w Danych aplikacji i Program Files).


///Błąd - Abadon

Lopix - 19-09-2008, 18:30
Temat postu: RE: Nowy Colobot od nowa
A może będzie można grać na kilku planetach na raz. Rakieta i astron. jest tylko na jednej ale po odlocie zostaje ambasador (rodzaj astron.), którego śmierć powoduje stratę bazy :o
DeiDara - 22-09-2008, 14:57
Temat postu: RE: Nowy Colobot od nowa
do bani:@:@:@:@:@:@:@:@:@:@:@:@:@:@:@
adiblol - 22-09-2008, 15:44
Temat postu: RE: Nowy Colobot od nowa
Lukasz, PRZESTAŃ!!! Jesteś pokemonem!
adiblol - 06-11-2008, 10:35
Temat postu: RE: Nowy Colobot od nowa
Wpadłem na kolejny pomysł - powinny być naloty Obcych i Obcy powinni mieć planety-matki (tzn. planety z których nie można ich wykurzyć). A może możliwość gry Obcymi (czyli Obcy to nie NPC)? Dostajemy na początku Królową z funkcją znoszenia jaj. Z tym że Królowa może powstać tylko jedna (tak jak astronauta u ludzi) i żeby rozpocząć znoszenie jaj to musi się po-tego (wiecie o co chodzi :) ) z Królem Obcych, który jest NPC (nikt nim nie gra). Królowie Obcych podróżują po planetach i żeby można było się z nim po-tego (:)) to trzeba na to trafić albo samemu do niego przylecieć. I jeszcze trzeba unikać Królów zarażonych QSIE'm (to nie jest skrót od niczego tylko nazwa wymyślona) - czyli chorobą przenoszoną drogą płciową przez Obcych.

I jeszcze jedno: co by się działo przy śmierci Astronauty lub Królowej Obcych? Respienie czy koniec gry (i infrastruktura od nowa :P )?

I czy powinny być kosmiczne pieniądze? (oczywiście nie kupowane za prawdziwą kasę tylko np. zdobywane w drodze handlu albo za wykonanie jakiejś usługi).

No i oczywiście można lądować nawet na nieskolonizowanych planetach, lub zamieszkałych przez Obcych, zarówno tych "Dzikich" (NPC) jak i sterowanych przez graczy, o ile nie są to Planety Matki. Ale powinna być możliwość walki z orbity (bez lądowania) nawet na Planecie Matce.

I czy planety powinny być okrągłe. Jeśli tak o to komplikuje życie programistom :| gdyż biegunowy układ współrzędnych... problemy z mapą... konieczność obliczanie tego łajna (czyli wolniejsze działanie :| ) i na pewno bardziej skomplikowana rozgrywka. :)

Nazwa jeszcze nie wymyślona... pomyślcie nad jakąś...

DeiDara - 24-01-2009, 20:50
Temat postu: RE: Nowy Colobot od nowa
Cytat:
adiblol napisał/a:
Lukasz, PRZESTAŃ!!! Jesteś pokemonem!



thx

lukas_j - 27-01-2009, 21:38
Temat postu: RE: Nowy Colobot od nowa
No to co mi napisałeś przypomina mi gta sa multiplayer (sa:mp) :) hehe, ale fajnie by było, że nie ma jednej planety, tylko każdy se swoją zrobi, i można się połączyć, a logowania nie trzeba, pozatym uważam, żeby była możliwość gry w oknie, można wtedy gadać na gg (ja mam akurat tlena do łączenia się z gg (jest lepszy) i grać :)


///przyczyny edytowania - drobne błędy dotyczące braku polskich znaków - Abadon (moderator w okresie próbnym).

Programerus - 07-04-2009, 22:20

Jakby co ja się dopisuję do projektu i mogę pomagać w jego tworzeniu.
DemoLisH - 08-04-2009, 15:26

Wszystko byłoby dobrze gdybyśmy mięli:
-grafika(oczywiście możemy wziąć grafikę z colobota, ale jeśli chcemy stworzyć nowe obiekty to będzie nam potrzebny)
-modeler 3d(jeśli maja być nowe obiekty)
-programiści(programiści którzy znają się na fizyce, programowaniu 3d itp.)
-serwer(skoro będzie to taka mini gra mmo, to będzie nam potrzebny)

co do serwera, dobrze by było gdyby wszystko leżało po jego stronie, tylko wtedy te wszystkie operacje mogłyby go przeciążyć.

adiblol - 08-04-2009, 15:49

wyświetlanie 3D - klient
kompilowanie programów - klient
fizyka - serwer
uruchamianie programow - serwer

colobotwymiiata - 08-04-2009, 16:06

Widze że nie macie jeszcze nazwy, więc zarzuce swoją: "SpaceBotics", lub "SpaceBots".
Abadon - 08-04-2009, 16:25

Cytat:
Widze że nie macie jeszcze nazwy, więc zarzuce swoją: "SpaceBotics", lub "SpaceBots".


Ja osobiście bym wolał żeby pozostał ta nazwa Colobot, tylko można by dodać coś do tej nazwy np. Colobot 2009 itp. A czy jest planowany jakiś plan działania jeżeli taki Colobot miałby powstać w przyszłości?

colobotwymiiata - 08-04-2009, 16:34

Ale Epsitec mógłby się czepić, że używamy nazwy ich gry.
Programerus - 08-04-2009, 16:43

Tak. Zróbmy nazwę "Kulą w płot". Brzmi prawie tak samo. :mrgreen:
adiblol - 08-04-2009, 17:17

colobotwymiiata napisał/a:
Widze że nie macie jeszcze nazwy, więc zarzuce swoją: "SpaceBotics", lub "SpaceBots".

Może "SpaceBots Challenge"?

colobotwymiiata - 08-04-2009, 17:29

Według mnie super. Ale czemu "Challenge"?
adiblol - 08-04-2009, 17:34

http://www.dict.pl/dict_iso
DOJO - 08-04-2009, 18:45

Moje propozycje:

World of Colobot ( XD )
I poważniejsze:

:arrow: Colobot MMO - Skoro to ma być gra MMO..

colobotwymiiata - 08-04-2009, 19:06

Massive Multiplayer to nie będzie, nie ma chyba tylu fanów(ale może przybędzie, więc jak chcecie).
Abadon - 08-04-2009, 19:21

Cytat:
Massive Multiplayer to nie będzie, nie ma chyba tylu fanów(ale może przybędzie, więc jak chcecie)


A o aktywnych i "przelotnych użytjownikach zapomniałeś? Zawsze będzie (mam nadzieję) wierna grupa fanów Colobota.

DOJO - 08-04-2009, 19:30

I jest ich pełno.. A jeśli zliczyć ich z innych krajów? Na jeden serwer mogło by się grać bo zawsze by było przynajmniej 5 - 20 online ;)
Abadon - 08-04-2009, 19:50

Cytat:
A jeśli zliczyć ich z innych krajów?


Hmm jestem ciekaw ile osób z angielskiego forum pamięta o Colobocie. Może ich zaprosić jakoś na to forum? A co do narodowości to są głównie Szwajcarzy, Amerykanie, Szwedzi, Holendrzy, a i jeden Paragwajczyk się znalazł 8-) . itp.

colobotwymiiata - 08-04-2009, 20:14

Chyba nie będziemy tej gry w 125* językach robić? Można ewentualnie po polsku lub angielsku lub tylko po angielsku.





*liczba przykładowa

DeiDara - 08-04-2009, 20:17

colobotwymiiata napisał/a:
Można ewentualnie po polsku lub angielsku lub tylko po angielsku.


I w suachili

colobotwymiiata - 08-04-2009, 20:19

Dobra, ale Ty tłumaczysz.
DOJO - 08-04-2009, 21:50

A po co! Najlepiej zrobić to po ANGIELSKU. :-x Angielski jest najbardziej popularnym językiem świata.. (Zaraz po chińskim oczywiście, ale kto zna chiński??)
colobotwymiiata - 08-04-2009, 21:53

Moja babcia!? Chińczycy niech sie lepiej uczą angielskiego, bo to język MIĘDZYNARODOWY(wiem że wiecie). Dlatego zgadzam się z DOJO.
DemoLisH - 08-04-2009, 22:44

colobotwymiiata napisał/a:
Massive Multiplayer to nie będzie, nie ma chyba tylu fanów(ale może przybędzie, więc jak chcecie).

ale to nie bedzie taki prawdziwy colobot, tylko taki od nowa :P wiec moze bedzie sie cieszyl sławą

[ Dodano: 08-04-2009, 22:47 ]
adiblol napisał/a:
wyświetlanie 3D - klient
kompilowanie programów - klient
fizyka - serwer
uruchamianie programow - serwer


nie o to mi chodzilo, chodzilo mi o to ze potrzebujemy danych osob by zrobic nowego colobota
a po stronie serwera lezalyby wszystkie informacje o pojazdach, ich wspolrzedne itp

DOJO - 09-04-2009, 07:57

Mam kolejną nazwę, i jest po prostu.. SUPER!

Colobot - KTTO
Czyli..

Colobot - Key to the Universe
PL: Colobot - Klucz do wszechświata

Tu chyba naprawdę najlepsza nazwa!

Abadon - 09-04-2009, 08:39

Jeżeli ma być to gra światowa to niech będzie ten język angielski i oczywiście polski (a jak zrobi kariere ta gra to niech obcokrajowcy sami sobie tłumaczą), ale póki co skupmy się jak pomysły przenieść w czyny.
adiblol - 09-04-2009, 10:17

NAZWA NIE MOŻE ZAWIERAĆ SŁOWA COLOBOT, przynajmniej takie jest moje zdanie.
Jakieś wąty?

Jestem adminem projektu i ja tu rządzę! :mrgreen:
(a jeśli ktoś inny chce być adminem projektu to droga wolna, tylko potrzeba uzasadnienia i doświadczenia w programowaniu)

Może Universe Manager ?

Abadon - 09-04-2009, 10:32

No masz rację adiblol. Podoba mi się twoja nazw tylko można by taką nazwę zastosować:
Universe Manager Colonisation (UMC).

Cytat:
Jestem adminem projektu i ja tu rządzę!


OK.

adiblol - 09-04-2009, 10:35

"Universe Manager Colonisation" niegramatycznie, chyba chodziło o "Universe Colonisation Manager" (lepiej brzmi).
Abadon - 09-04-2009, 10:40

Sorry, szyk mi się pomylił. To żeby nie było dalszego off-topu adiblol zadecyduj która nazwa jest najlepsza. Chyba wystarczająco dużo pomysłów dali użytkownicy.
adiblol - 09-04-2009, 10:52

Może "Programmable Universe Manager"

[ Dodano: 09-04-2009, 10:53 ]
Jak będzie jasność co do nazwy to otwieram projekt na sourceforge.net !

Programerus - 09-04-2009, 13:05

Wszystkie te nazwy są za długo i nie wpadają w ucho ani mózg. Mi się wydaje, że nazwa powinna brzmieć ColoPlan
DemoLisH - 09-04-2009, 14:00

Programmable Universe Manager - według mnie za długa nazwa
a może: "<Coś tam> Online"

colobotwymiiata - 09-04-2009, 14:03

"CWorld*: Online"?



*CWorld -> skrót od "ColoWorld" lub "ColobotWorld"

Programerus - 09-04-2009, 14:07

Dobry pomysł z CWorld. Bo i z programowaniem się kojarzy(C) i z Colobotem. Według mnie najlepsza nazwa.
colobotwymiiata - 09-04-2009, 14:08

A Ty adiblol? Jak myślisz?
adiblol - 09-04-2009, 16:25

Tyle że w tej grze nie będzie się programować w C tylko w asemblerze, który będzie uruchamiany na wirtualnych procesorach robotów. Parsowanie składni C to za dużo roboty, najwyżej w późniejszym etapie się wdroży kompilator z C na asemblera.
Tak więc CWorld odpada ze względu na to C.

Programmable Bots Management :?:
ProgBot może...


Co do wirtualnych procesorów robotów:
Pamięć: max. 64MB, zależna od typu robota, można upgrade'ować
Adresowanie: absolutne czterobitowe (segment/offset to zło!)
Rejestry ogólnego przeznaczenia i argumentów:
    :arrow: OPI0..3 (OPI - operation input) (32 bity),
    :arrow: ACU0..7 (ACU - akumulatory, ogólnego przeznaczenia) (32 bity),
    :arrow: ACB00..31 (mają te same dane co ACU ale w Bajtach) (8 bitów),
    :arrow: ACW00..15 (mają te same dane co ACU ale w Wordach) (16 bitów)
    :arrow: OPO0..3 (OPO - operation output) (32 bity)

Rejestry hm... kontroli (?) (nie wiem jak to nazwać :) ): Stos, Instrukcja

Programerus - 09-04-2009, 16:34

Assemblera? A komu będzie się w to chciało grać? Wszyscy powiedzą że za trudne.
colobotwymiiata - 09-04-2009, 17:02

No właśnie. Poza tym może być jeszcze "ColoWorld". ProgBot moim zdaniem słaby.
Programerus - 09-04-2009, 17:04

No właśnie. ColoWorld albo CWorld. Albo jedno i drugie. Zakładaj już ten projekt na sourceforge.net
Abadon - 09-04-2009, 17:11

Cytat:
Assemblera? A komu będzie się w to chciało grać? Wszyscy powiedzą że za trudne.


Assambler jest dość trudny i nauka zajmnie trochę czasu, lecz z drugiej strony jak ktoś zacznie grać i uczyć się assamblera to dłużej w tą grę będzie grał, a może spodoba mu się bardzo. Co do nazwy to dajmy sobie z tym narazie spokuj jak będzie gra gotowa to dopiero się pomyśli.

colobotwymiiata - 09-04-2009, 17:34

Mówie Ci, Abadon, jak komuś sie gra nie spodoba za 1 razem, to potem nie zagra. Znam już takich ludzi. Byłem raz na urodzinach kolegi i.....wziąłem Colobota. Jak powiedziałem mu o programowaniu, zapytał "A co to takiego?". Największą frajdą było walenie w klawiaturę kiedy pisałem przykładowy program. Jak to m się znudziło, to powiedział że grafika za słaba i wyłączył. I na tym się skończyła próba przekonania kogoś do Colobota.
Abadon - 09-04-2009, 19:03

Ja tam DeiDarze raz pokazałem i gra on do dzisiaj.

Naprawdę colobotwymiiata twój kolega musiał być wybredne, ale co powiedzieć: nic na siłę. Nie tylko grafika się liczy, a w szczególności klimat gry.

colobotwymiiata - 09-04-2009, 19:27

No to sie zobaczy. Ja w każdym razie tam nic nie zaprogramuje. Ale pograć zawsze można.
Programerus - 09-04-2009, 20:14

Colobotwymiiata, umiesz Cbota, umiesz robić plansze do Colobota, zacznij się uczyć jakiegoś poważnego języka programowania np. Zacznij od HTMLa, jak będziesz umiał HTML naucz się PHP, A jak będziesz umiał PHP, to ucz się wtedy C++
adiblol - 09-04-2009, 20:17

Z tym asemblerem to chodzi o to że napisanie parsera C byłoby trudne.
Można by go stworzyć na dalszym etapie.

Poza tym kompilacja odbywałaby się u klienta, a odpalanie asemblera na serwerze.
(bo parsowanie C to niepotrzebne obciążenie).

Jestem ZA językiem C, ale na dalszym etapie.

Programerus - 09-04-2009, 20:19

Ale tego nie trzeba kompilować. Robot ma to traktować jako instrukcje, a nie jako całkiem oddzielnie napisany program.
DemoLisH - 09-04-2009, 21:33

najgorzej by bylo z interpretowaniem zmiennych z c++, tak by gra to zrozumiala i pamietala jaka zmienna o jakiej nazwie ma dana wartosc bo dla gry to jest zwykly ciag znakow
i z funkcjami + ich argumenty

adiblol - 10-04-2009, 10:11

Nie rozumiem. Używasz TStringList i problem rozwiązany (to działa tylko w Delphi i Builderze)
adiblol - 11-04-2009, 09:59

Nazwa na SF.net będzie "c-world" bo "cworld" jest zajęta
DeiDara - 11-04-2009, 11:05

przez co jest zajęta nazwa??
adiblol - 11-04-2009, 11:13

Przez coś ruskiego.
Programerus - 11-04-2009, 11:30

Pieprzone ruski pewnie się schlały i zajęli nam nazwę :-(
Abadon - 11-04-2009, 22:05

Hmm to zawsze jest najgorsze, gdy coś się wymyśli sensownego, a to jest zajęte. Ale co poradzić, trzeba się z tym pogodzić. W tym sensie sprawdza się powiedzenie "kto pierwszy ten lepszy".
Programerus - 11-04-2009, 22:12

Ale założyłeś już ten projekt? Bo szukałem i nic.
adiblol - 11-04-2009, 22:17

jeszcze nie bo nie wiem co napisać w uzasadnieniu
lukas_j - 11-04-2009, 23:08

Cytat:
- całkowicie darmowe (GPL)


a nie przypadkiem gnu?

adiblol - 12-04-2009, 00:01

gnu GPL jeśli już...
adiblol - 14-04-2009, 14:49

No i jest!

https://sourceforge.net/projects/c-world/

DOJO - 14-04-2009, 19:07

Powstała jakaś nadzieja! Teraz tylko pracować i wierzyć że się uda, a być może nowy Colobot zaistnie ;)
adiblol - 14-04-2009, 19:41

Kto chce brać udział, zakładać konta na sourceforge.net i dawać mi tu nicki!
Programerus - 14-04-2009, 19:52

Mój nick to programerek
lukas_j - 24-04-2009, 08:00

ja mam lukasj2
bo lukasj było zajete :/

adiblol - 24-04-2009, 09:38

No i jesteś członkiem projektu. Poczytaj sobie o CVS jeśli nie wiesz jak funkcjonuje.
lukas_j - 27-04-2009, 12:35

ok, dzieki
a moze dla członków projektu załozymy jakies forum?
a chat to moze byc ten twoj ;)

Apus - 14-06-2010, 19:45

Wiem że odkopuję ( :-? ), ale chciałem się zapytać czy ten c-world jest nadal tworzony??
Bartek c++ - 14-06-2010, 21:12

Apus napisał/a:
jest nadal tworzony??
Narazie nie :/
Emxx52 - 07-08-2010, 00:04
Temat postu: Re: RE: Nowy Colobot od nowa
adiblol napisał/a:
żeby rozpocząć znoszenie jaj to musi się po-tego (wiecie o co chodzi :) ) z Królem Obcych
Niestety się mylisz. Wśród owadów jest taka paranoja (jak to nazwaza moja pani od przyry) zwana partenogenezą czyli dzieworództwem. Tzn. z niezapłodnionych jaj wylągają się owady-robotnice. Są one bezpłodne. Autorzy wzięli alienowe sytuacje z przyrody.


//Uzupełniłem brak polskich znaków - Abadon

Abadon - 07-08-2010, 10:17

adiblol napisał/a:
żeby rozpocząć znoszenie jaj to musi się po-tego (wiecie o co chodzi :) ) z Królem Obcych


Kopuluje krótko mówiąc adiblol.

Emxx52 ciekawe spostrzeżenie. Rzeczywiście odmiana partenogeneza (pedogeneza) występuje u owadów m.in. mszyc i chrząszczy, które są podobne do Królowej Obcych w Colobocie.

Bartek c++ - 07-08-2010, 10:47

Mnie raczej królowa przypomina troche żuka, ale trzeba jej będzie jakiegoś faceta załatwić :D

[ Dodano: 07-08-2010, 10:48 ]
a może Króla Karaluchów xD

adiblol - 07-08-2010, 12:25

Abadon napisał/a:
Kopuluje krótko mówiąc adiblol.

Postaraj się formułować to lepiej, bo na początku myślałem że chodzi o "Kopuluje (...) adiblol", czyli że ja kopuluję...

Emxx52 napisał/a:
Niestety się mylisz. Wśród owadów jest taka paranoja (jak to nazwaza moja pani od przyry) zwana partenogenezą czyli dzieworództwem. Tzn. z niezapłodnionych jaj wylągają się owady-robotnice. Są one bezpłodne. Autorzy wzięli alienowe sytuacje z przyrody.

Hm, zawsze można wymyślić Obcych nie będących owadami, w końcu nie robimy klona Colobota ...

Bartek c++ - 07-08-2010, 12:33

adiblol napisał/a:
"Kopuluje (...) adiblol", czyli że ja kopuluję...
nie no jak to zobaczyłem to spadłem z krzesła ! xD
adiblol napisał/a:
w końcu nie robimy klona Colobota ...
Można by było poprostu dodać nowe misje i był by Colobot 2 :D I może troche nowych teksturek ;)
Emxx52 - 07-08-2010, 16:43

Dzięki za dodanie polskich znaków.

Pisałem z komórki, a tam moja przeglądarka nie czyta polskich znaków.

adiblol napisał/a:
zawsze można wymyślić Obcych
Dlaczego napisałeś z wielkiej :?:
:shock:

adiblol - 07-08-2010, 17:28

Emxx52 napisał/a:
Dlaczego napisałeś z wielkiej

Wszystkie colobotowe nazwy piszę z wielkiej.

Emxx52 - 07-08-2010, 18:11

Dobra :lol: jakby co nie było rozmowy :roll:
Ale obcy to nie tylko C> nazwa :mrgreen:

Abadon - 07-08-2010, 18:42

Cytat:
Postaraj się formułować to lepiej, bo na początku myślałem że chodzi o "Kopuluje (...) adiblol", czyli że ja kopuluję...


A już myślałem że nikt się nie skapnie, tak jak myślałem adiblol to pierwszy zauważył :-P . Fajnie że towarzystwo się rozgadało.

Koniec off-topu...

a22 - 21-02-2011, 16:10

Czy istnieje możliwość wznowienia tego projektu? Wyglądał zachęcająco.
krzys_h - 21-02-2011, 19:42

Chyba będzie ciężko, bo nikt nie ma czasu :( Ale ostatnio próbuję zrobić coś ze zdeassemblowanym kodem colobota, może się uda :)
a22 - 22-02-2011, 17:28

Wydawało mi się, że zdeasemblowany kod jest tak nieczytelny, że nadaje się tylko do łamania zabezpieczeń... A z czasem to raczej nigdy nie będzie lepiej, chyba, że w wakacje,
krzys_h - 26-02-2011, 11:29

To, że jest nieczytelny nie znaczy, że nic się z nim nie da zrobić :-D Patrz tutaj

Powered by phpBB modified by Przemo & WRIM © 2003 phpBB Group