|
Polski Portal COLOBOTa COLOBOT Polish Portal |
|
Pojazdy i obiekty - moje pomysły
dawid960 - 15-03-2012, 16:34 Temat postu: moje pomysły przepraszam ze bez screena
(1) insekty
1 mrowisko
cechy: potrafi mrówkom i pająkom uchronić się ekspedycją.
jak odnaleźć?:robotem kopiącym, żurawiem przesuwalnym
inne: niewykrywalny przez radar, nie można wejść
wygląd:brak
na powierzchni:mała dziurka
pod ziemią: system kanalików...
(2) roboty
1 pancerny transporter
cechy: więcej wytrzymałości
wygląd: robot pancerny z chwytakiem (takim jakie mają inne transportery)
jak zbudować?:w fabryce robotów na poziomie 2
2 robot odgromnikowy
cechy: wytwarza żółte pole antyburzowe (jak mogę tak napisać)
wygląd: podobny do osłaniacza, zamiast kulki ma wygląd rudy uranu tylko jest jest bardziej kolczasty.
jak zbudować?:w fabryce robotów na poziomie 4
3 robot kopiący
cechy: robot który pomaga poszukiwać mrowiska od spodu (w ziemi).
wygląd: robot pancerny z kopiącym świderkiem.
screen:
jak zbudować?:w fabryce robotów na poziomie 3
4 żuraw przesuwalny
cechy: robot który może przenieść statek kosmiczny w inne miejsce, może wykrywać mrowiska dzięki wrażliwymi czujnikami na grunt
jak zbudować?: w fabryce robotów na poziomie 20 + materia organiczna (materiał na czujniki)
(4) poziomy budynków
(wzór to fabryka robotów)
cechy: zmienia wygląd budynku na bardziej epicki, umożliwia budowanie nowych robotów.
obraz jakby nie zrozumieliście (z painta)
/// WTH!? Popracuj nad formatowaniem, bo czytelność tego posta wgniata w fotel. Nie rozumiem zupełnie tego rysunku w PAINcie... - Raptor
Simbax - 15-03-2012, 17:21
Daję ci 24 godziny na poprawienie tego postu tak, żeby dało się coś zrozumieć, albo temat ląduje w koszu.
E: Nvm, widzę, że chcecie krytykować te "pomysły".
PoxiPol - 15-03-2012, 18:03
Ale post jest zrozumialy.
Co do poziomow budynku, to glupio aby trzeba bylo smieciowe roboty budowac by poziom szedl wyzej. Nie podoba mi sie pomysl z lewelowaniem. Do dupy.
Mrowisko jest nawet, i rozumiem jak dziala, ale nie pasuje, bo mrowki zazwyczaj padaja po 1 uderzeniu. Do tego po co komu przenosic statek? Nie wiem, on tak naprawde nie jest przydatny, chyba ze by byla misja gdzie sie trekuje po planecie, i aby n eitrzeba bylo wracac by odleciec, to idzie sie karawana, a to dosyc fajny pomysl.
Robot przeciwpurzowy tez jest spoko, gdyby dzialal jak robot obronny, co tarcze przeciwko mrowka robil.
dawid960 - 15-03-2012, 19:54
ale to przykład
Cytat: | 4 żuraw przesuwalny
cechy: robot który może przenieść statek kosmiczny w inne miejsce, może wykrywać mrowiska dzięki wrażliwymi czujnikami na grunt |
teraz rozumiesz?
lukas_j - 17-03-2012, 23:00
z tymi mrowiskami to glupi pomysł ;f chociaż....
robot antyburzowy wg mnie jest bardzo dobrym pomysłem.
a te mrowiska to wykrywałby może sniffer a nie...
Berserker - 18-03-2012, 17:17
A jak wyobrazacie sobie takie mrowisko? IMO zaden z tych pomyslow nie jest dobry lub sensowny.
Ale w sumie czytajac to naszla mnie koncepcja, ze fajnie by bylo zrobic serie "budynkow" w postaci roslin. Bylyby one budowane przez obcych, kazdy mialby inne budynki ktore moglby budowac. Wyjatkiem bylyby osy, ktore zamiast budowac transportowaly by materie organiczna z ktore inne robaczki moga budowac. Raz, ze obcy nie wygladaliby i nie zachowywaliby sie jak pozbawione mozgu stworzenia, a dwa, ze to by byla dobra kara dla graczy, ktorzy rozbudowywuja sie przez pare godzin zanim rusza czyscic mape.
PoxiPol - 18-03-2012, 18:15
Berserker, ja sobie wyobrazam to jego mrowisko tak jak Robaki sie zakopuja, i ich ni mozna wykryc.
Berserker - 18-03-2012, 18:59
I taka mrowka po prostu wchodzi w ziemie? To juz lepiej dac wlasnie jakas roslinke, ktora generuje pole wewnatrz ktorego mrowki nie sa wykrywane. Wtedy dla mnie to ma sens zarowno w implementacji, jak i w aspekcie logicznym.
Mrocza - 18-03-2012, 19:35
Nerubianie w WarCrafcie mieli zdolność do zakopywania się w ziemi w celu ukrycia przed wrogiem. Myślę, że właśnie o coś podobnego chodziło.
PoxiPol - 18-03-2012, 20:29
Berserker, o!
I tak wlasnie powinien dzialac development. Pomyslow powinno byc duzo, niewazne cyz glupie czy nie, bo kazdy mozna rozwinac.
Mrocza - 18-03-2012, 21:26
Zawsze tak jest, że jak coś wymyślę to okazuje się, że ktoś zrobił to już wcześniej. Ostatnio obmyśliłem sobie bardzo fajną modułową konstrukcję w Minecrafcie. Włączyłem google i okazało się że jakiś gość to już zbudował.
Motyw ze strefą zabezpieczoną przed wykryciem jest dosyć popularny.
Myślę, i myślę i nie mogę niczego oryginalnego wymyślić.
Simbax - 18-03-2012, 21:42
Kamuflaż. Jakiś algorytm, który bierze pod uwagę odległość, pochylenie terenu, mgłę, prędkość, zasięgu widoczności i w zależności od tego pokazuje przeciwnika graczowi lub nie. Na przykład poruszająca się mrówka widoczna z daleka, a stojąca w miejscu widoczna dopiero z bliska. Tylko trzeba by jeszcze wziąć pod uwagę kolorystykę mapy i mrówki, bo to by było dziwne, gdyby zielonej mrówce udało się zakamuflować na Wulkanii...
Mrocza - 18-03-2012, 21:57
Zaprogramowanie czegoś takiego nie byłoby przypadkiem zbyt dużym wyzwaniem? Czegoś takiego nie ma nawet w sporych komercyjnych produkcjach (FPSy - np. UT, Battlefield, Halo i wiele innych).
Boty zauważą cię nawet jak siedzisz w krzakach, nie przeszkadza im mgła ani kamuflaż.
Chociaż jak tak teraz myślę...
W grze Far Cry 2 jest działający kamuflaż w trybie singleplayer.
Berserker - 18-03-2012, 22:18
Kamuflaz dla funkcji radar() jest latwy do zrobienia -> wystarczy w samej funkcji radar to uwzglednic. Podobnie z tymi wszystkimi antyradarowymi roslinkami. Natomiast kamuflaz dla samego gracza powinna zalatwiac kolorystyka mrowki. Jesli zlewa sie z otoczeniem to jej nie widac, proste. Ew zrobic ja polprzezroczysta jak stoi
Simbax - 19-03-2012, 12:08
W World of Tanks przeciwnik może stać przed tobą na prostym terenie, ale jeśli się nie będzie ruszał, strzelał i będziecie daleko od siebie, ponadto ma się słaby radar to jest tak jakby "niewidzialny". Co prawda za czasów Bety czołgi potrafiły zniknąć na środku pola, ale to już poprawili.
Berserker - 19-03-2012, 14:38
Co to znaczy "tak jakby niewidzialny"? Gra specjalnie nie renderuje modelu czy on sie po prostu zlewa z otoczeniem? Czy tez po prostu normalnie jest on jakos podswietlony "tak jakby na radarze"?
Simbax - 19-03-2012, 15:47
Nie ma go na minimapie ani się nie renderuje, dopóki nie zostanie wykryty.
PoxiPol - 19-03-2012, 18:21
Berseker, nie frustruj sie tak. Nie rozmawiasz z profesjonalistami, a nawet profesjonalisci mieli by czas problem z tlumaczeniem czegos, gdy drugo osoba nie grala w gre.
Co ze tego ze roslina uniemozliwjajaca wykrycie robokow jest dosyc znanym pomyslem? Nie znaczy ze jest zlym. Mozna by bylo wtedy wykryc sposob na wynajdywanie takich roslin. Wtedy mozna by bylo dodac robaka co jest jak snajper, i trzeba samemu sie uczyc kamuflarzu na podstawie jeszcze innego robaka.
Wiadomo, ten pomysl trzeba rozwinac, ale to wszystko wylania sie z prostego, nieprzemyslanego pomyslu naszego mlodego uzytkownika Dawida. Nie pozwalaj sobie na taki 'pesymizm' i ton.
Berserker - 19-03-2012, 19:44
Teraz to ja nie wiem, o co ci chodzi.
Nie czepiam sie tego, ze cos jest popularne/znane. Czepiam sie pomyslow od strony logicznej.
Nie frustruje sie, bo daleki jestem od tego, by cokolwiek co jest wypisywane w necie wplywalo na moj nastroj.
Nie oczekuje profesjonalizmu, nie krytykuje nikogo za to. Simbaxowi zadalem po prostu pytania (sarkastyczny ton wypowiedzi to cos, co u mnie jest domyslnie i w sumie jestes dopiero trzecia osoba w moim zyciu ktora sie do tego przyczepila) ktore ulatwily zrozumienie mu o co mi chodzi. Teraz moge wlasnie skrytykowac jego pomysl, ze jest bez sensu z paru powodow i w tym momencie zapodac swoja koncepcje ktora by to naprawila. Np:
Wizualnie nic sie nie zmienia, poniewaz to by glupio wygladalo, gdyby w pewnym momencie mrowka po prostu znikala. Uwazam tez, ze taki kamuflaz powinien zalezec tylko od gracza, a nie byc na sile renderowany.
Natomiast moznaby zrobic taki trick, ze stacja radarowa wykrywa wszystkie nieruchome obiekty w zasiegu x metrow + ruchome w zasiegu x+y, gdzie x i y moga zalezec od wielu rzeczy. Rowniez funkcja radar() moze tak dzialac.
Problemem "naszego mlodego uzytkownika Dawida" jest to, ze on po prostu rzuca haslo ktore nasunelo mu sie xxx miesiecy temu podczas grania na zasadzie "a fajnie byloby gdyby bylo mrowisko". Czesto zaraz po takim stwierdzeniu jest prosba o super robota ktory zrzuca atomowki. Taki system myslenia tez moze miec jakies zalety, ale czesto prowadzi do kasacji tematu po 5 min. Tutaj tak nie jest, co ma i zalety, i wady, ale teraz on oczekuje od nas, ze my to rozwiniemy, wymyslimy jak to zaimplementowac i zaimplementujemy. Troche jak w Polsce - kazdy narzeka na rzad, mowi, ze powinni obnizyc cene benzyny, ale jak kogos takiego zapytac o metode - to leci odpowiedz "przeciez politycy sa od tego".
PoxiPol - 19-03-2012, 19:52
No tak, to prawda, nie pomaga nam zbyt duzo. Ale nie wymagam tez od niego nic, tak samo jak on na pewno nie WYMAGA nic od nas. Wazne ze wyszedl z inicjatywa, i cen to, to zawsze 1 osoba wiecej co daje pomysl ktory mozna rozwinac.
Po prostu go osadzasz, bo prawda, nie jest zbyt dobry w wyslawianiu swoich pomyslow, co ni znaczy ze jest glupi, i pomysl nei ma sensu'czesto prowadzi do kasacji tematu w 5 minut. Ale wlasnie tutaj chodzi mi o to, dlaczego? Ja w pelni zrozumialem jego obrazki, i sens w tekscie, a on mimo wszystko dostal warna. To przecie zalezy od czlowieka. Ja ci moge zaczac tlumaczyc skomplikowana Fizyke, ale jesli nie podejde do tego na kilka sposobow, watpie bys mnie w pelni zrozumial.
Berserker - 19-03-2012, 20:08
Cytat: | Po prostu go osadzasz, bo prawda, nie jest zbyt dobry w wyslawianiu swoich pomyslow, co ni znaczy ze jest glupi |
Nie stwierdzilem, ze nie umie pokazac swoich pomyslow. Nazwal kazdy pomysl, pare slow o nim, ok. Dal po prostu duze pole do wypelnienia dla nas.
Moge stwierdzic na podstawie tego, w jaki sposob przedstawil caly post, ze jest glupi. Kazda linijka tekstu jest oddzielona od poprzedniej conajmniej dwoma pustymi. Na poczatku przedstawia jakiestam poziomy budynkow, a pozniej objasnia o co chodzi. Nie bede sie zastanawial, ze moze on jest genialnym artysta i umie malowac kalafiora do 100 elementu ciagu Fibonacciego (whatever). To, co prezentuje na forum inteligentne nie jest.
Cytat: | czesto prowadzi do kasacji tematu w 5 minut. Ale wlasnie tutaj chodzi mi o to, dlaczego? |
Bo na forum gdzie jest 500x wiecej ludzi jest rowniez 500x wiecej takich dawidow, ktorzy moga stworzyc 500 takich tematow. Profesjonalni moderatorzy nazywaja to smietnikiem.
Cytat: | Ja w pelni zrozumialem jego obrazki, i sens w tekscie, a on mimo wszystko dostal warna. |
Mam wrazenie, ze czepiasz sie mnie o to, co zrobili Raptor (warn) i Simbax (krytyka nieczytelnosci posta)
Cytat: | To przecie zalezy od czlowieka. |
Jesli ktos nie umie pisac linijka pod linijka to albo nie skonczyl przedszkola i nie powinien miec neta albo nie powinien miec neta.
Cytat: | Ja ci moge zaczac tlumaczyc skomplikowana Fizyke, ale jesli nie podejde do tego na kilka sposobow, watpie bys mnie w pelni zrozumial. |
Tyle razy tlumaczylem fizyke, ze mam male pojecie o tym, jak sie to powinno robic. Uzywanie wielu metod naraz raczej nie skutkuje.
Emxx52 - 19-03-2012, 23:38
Cytat: | Ja ci moge zaczac tlumaczyc skomplikowana Fizyke, ale jesli nie podejde do tego na kilka sposobow, watpie bys mnie w pelni zrozumial. |
Hmm... Zabrzmiało to ciut dziwacznie, bo zwróciłeś się do Berka (co prawda chciałeś przykładowo, ale...) bardzo docelowo personalnie (wiem, pjerdoły gadam), a jak spostrzegłem, jest on jednym z bardziej ogarniających fizykę na tym forum...
Hmm... Dawid jeżeli narysował sam te obrazki w Paintcie, to siok...
Ogólnie pisze nieczytelnie i takie tam... Mrowisko, jako sieć podziemnych korytarzy (o to mu chodziło?) może złym pomysłem nie jest, ale po jakiego jakieś wykrywacze i w dodatku umieszczone w TymWielkimBydle? Zresztą skąd na obcej planecie ma się wziąć ToWielkieBydleZwaneŻurawiemPrzesuwalnym jak jest ze 3 razy większe od Colobotowego statku, chociaż podobno ma być inny statek...
/// Cio to jeszt ? Elastyczna Polszczyzna? - Raptor
dawid960 - 20-03-2012, 21:01
A może zamiast żurawia przesuwalnego, może być robot czujnik?
Cytat: | No tak, to prawda, nie pomaga nam zbyt duzo. Ale nie wymagam tez od niego nic, tak samo jak on na pewno nie WYMAGA nic od nas. Wazne ze wyszedl z inicjatywa, i cen to, to zawsze 1 osoba wiecej co daje pomysl ktory mozna rozwinac.
Po prostu go osadzasz, bo prawda, nie jest zbyt dobry w wyslawianiu swoich pomyslow, co ni znaczy ze jest glupi, i pomysl nei ma sensu'czesto prowadzi do kasacji tematu w 5 minut. Ale wlasnie tutaj chodzi mi o to, dlaczego? Ja w pelni zrozumialem jego obrazki, i sens w tekscie, a on mimo wszystko dostal warna. To przecie zalezy od czlowieka. |
dzięki co o mnie napisałeś
PoxiPol - 20-03-2012, 23:42
Przecie nawet sie dosyc milo o tobie wypowiedzialem. O co chodzi.
Berserker - 20-03-2012, 23:46
To sie nazywa komunikacja...
dawid960 - 21-03-2012, 10:40
PoxiPol, mi chodziło o coś miłego
|
|