Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 
Polski Portal COLOBOTa
COLOBOT Polish Portal

Modyfikacje kodu gry - Portujemy grafikę, dźwięk, sterowanie...

adiblol - 11-03-2012, 21:06
Temat postu: Portujemy grafikę, dźwięk, sterowanie...
1. Irrlicht czy OpenGL+OpenAL+SDL?
2. Zastanawia mnie jak będziemy pracować nad portowaniem? Trzeba zrobić wszystko na raz, nie da się kawałkami bo nie może istnieć np. trochę kodu w DX a trochę w OGL. Ponieważ nie da się etapami, łatwiej o błędy.
3. Kiedy poprawiamy fizykę?

Programerus - 11-03-2012, 21:16

1. Zdecydowanie druga opcja.
2. Wszystko naraz, ale potrzebujemy najpierw dobrze się zorganizować.
3. Jak już przeportujemy na OpenGL.

adiblol - 11-03-2012, 21:39

WielkiBrat napisał/a:
1. Zdecydowanie druga opcja.
O RLY? Irrlicht współpracuje z wieloma standardami grafiki 3D (OpenGL, DirectX) więc jeżeli na czyimś kompie DX działa szybciej to będzie mógł przełączyć, bez wymagania od nas portowania.
ison - 11-03-2012, 21:42

Ja bym zamiast SDL proponował SFML, pomimo tego, że nie jest najlepszy w renderowaniu to do tworzenia okna i obsługi zdarzeń jest bardzo przyjazny. Całość napisana obiektowo i przyjemnie się pisze.
Moim zdaniem jeśli chcemy wprowadzać takie zmiany jak poprawa fizyki to już łatwiej byłoby napisać całego colobota od nowa korzystając z obecnych modeli i tekstur. Trochę czasu by to zajęło ale za to efekt byłby myślę warty włożonej pracy.

lukas_j - 12-03-2012, 19:17

@adiblol: a czy łatwo będzie to przenieść na irrlicht? Bo w sumie to nie wiem...

pozatym - weź pod uwage ze jednak irrlicht ma swoje "wymagania" i po prostu na słabych kartach graficznych gra może nie działać (a tego nie chcemy). Np. pod linuxem nie poszłaby na mojej zintegrowanej ;) . Najlepiej przerobić to na OpenGl. A dźwięk i obsluga klawiatury na SDL.

2. potrzebujemy sie zorganizować, a wiadomo że czasem jest to cięzkie.

3.to samo uwazaj co programerus


Powered by phpBB modified by Przemo & WRIM © 2003 phpBB Group