Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 
Polski Portal COLOBOTa
COLOBOT Polish Portal

Poradniki - Edytor obiektów - rozpracowany :D

mac1e7 - 29-08-2008, 23:59
Temat postu: Edytor obiektów - rozpracowany :D
Dzisiaj bawiąc się i próbując raz jedno raz drugie odkryłem jak działa edytor obiektów, ten od debugmode :D

Instrukcje wstępne :
I. Unpacker plików .dat
1. Zdobądź unpackera plików .dat (z załącznika)
2. Wypakuj dzięki niemu plik colobot1.dat i colobot2.dat
3. Pliki z colobot1.dat wrzuć do folderu textures (w folderze głównym Colobota)
4. Pliki z colobot2.dat wrzuć do foldaru objects (jeśli nie ma stwórz go powinien być w folderze głównym Colobota)

II. "Instalacja" edtora
1. Wchodzimy w katalog misji (<katalog Colobota>\scene)
2. Kopiujemy scene100.txt do proto100.txt, scene101.txt do proto101.txt (w tym samym katalogu)

III. Uruchomienie edytora
1. Uruchamiamy Colobot`a
2. Wchodzimy w dowolne menu (np. misje)
3. Wciskamy Ctrl+Break i wpisujemy debugmode" naciskamy enter.
4. Wracamy do głównego menu (anuluj)
5. Widzimy nowy przycisk na lewo od przycisku Misje - Prototypy
6. Klikamy na niego i wybieramy pierwszą misję na Ziemii, klikamy graj

IV. Edytor
1. Wygląda on tak :

2. I teraz dzięki wcześniejszej instalacji edytora możemy/musimy :
- w najdłuższym polu wpisujemy nazwę pliku bez rozszerzenia (np. base1)
- klikamy przycisk Read
- właśnie ukazał nam się model obiektu :)
- aby dodać model do aktualnej "sceny" klikamy przycisk Add
- spacją możemy uruchomić "prześwitywanie" obiektów
- strzałkami możemy obracać kamerą a trzymając lewy Ctrl i strzałki góra/dół poruszamy kamerą do góry i w dół, page up i page down to zoom
- klawiszem load wg. mnie przypisujemy do zaznaczonego obiektu teksturę z wpisanego w najdłuższym polu pliku
- przycisk write to zapis ;)
3. Poruszanie obiektem
- mamy 9 przycisków do tego ale najważniejsze to P, R i Z
- klikając na P możemy zmieniać POŁOŻENIE obiektu na scenie
- klikając R możemy OBRÓCIĆ obiekt
- klikając Z możemy ROZSZERZYĆ obiekt w daną stronę
4. Inne
- klikając Backspace (kasowanie) zmieniamy zaznaczony "kawałek" obiektu (to nie poligony)
- klikając Ctrl + Backspace kasujemy zaznaczony "kawałek: obiektu
- klawisz Instert zaznacza wszystko
- klawisz Z potrafi usunąć teksturę z zaznaczonego "kawałka"
- klawisz End czasami odznacza wszystko :P


Jak do teraz odkryłem "tylko" tyle ;) Trzeba jeszcze dowiedzieć się co robi przycisk "Script", jak odznaczyć całkowicie wszystko i jak zaznaczyć grupę "kawałków" np. cały silnik ze statku :)

adiblol - 30-08-2008, 13:33
Temat postu: RE: Edytor obiektów - rozpracowany :D
Gratulacje! Dobry tekst!
Odkryłem jeszcze że NUM+ i NUM- powodują wybór kolejnych fragmentów.

Tylko dlaczego jak wpiszę factory1 to nie działa? :(

Thorin12 - 30-08-2008, 15:38
Temat postu: RE: Edytor obiektów - rozpracowany :D
Tez mama ten problem w ogule to jest dos latwy w osludze ale wyprecyzowanie innych elemetow i idelalne polaczenie ich z innymi jest troche trudne. a ja jeszcze odkrylem jakas zmiane koloru przy kliknieciu klawisz V i jakies liczby sie wyskakuja w tych 4 okiniekach po nakliknieciu klawisza P
mac1e7 - 30-08-2008, 16:32
Temat postu: RE: Edytor obiektów - rozpracowany :D
tak, wiem o tym ale zapomniałem napisać ;) V zmienia chyba tylko ten rodzaj i kolor migania zaznaczonego obiektu a P prawdopodobnie pobiera pozycję zaznaczonego obiektu :D
colobotwymiiata - 07-02-2009, 21:19

wiem jak zaznaczyć grupę elementów! z wciśniętym shift'em klikamy num+ lub num- i zaznacza nam kolejne kawałk.i :-D

PS:No właśnie,dlaczego gdy wpisze np.: spider1,to nie wczytuje:?:

PS.2:Klawisz P zmienia też texturę.

PS.3:I nie ma do wczytywania robotów ani np.: rudy tytanu

PS.4: Ale tych PS'ów :-D

adiblol - 10-02-2009, 20:15

colobotwymiiata napisał/a:
PS:No właśnie,dlaczego gdy wpisze np.: spider1,to nie wczytuje:?:


Chciałeś zrobić gigapająka :mrgreen: ? :D
Planuję "kiedyś" zrobić konwerter z OBJ (Wavefront) na MOD, wtedy będzie możliwe edytowanie obiektów chociażby w Blenderze.

PS. Konwerter z MOD na OBJ mojego autorstwa wala się gdzieś na tym forum.

colobotwymiiata - 17-02-2009, 16:56
Temat postu: Blender
A co to blender??

Sorry, ale się zbytnio na tym nie znam, więc proszę o niewyzywanie mnie od noobów. :-|

DeiDara - 17-02-2009, 17:02

hmmm ciekawe pytanie google nie gryzie
:arrow: [URL=google.pl]Google[/URL]

COLOBOT - 18-02-2009, 09:28

Ja zanim zadam pytanie "co to jest?" sprawdzam czy nie ma wyjaśnienia w wikipedii. Pozwala to powstrzymanie innych od zgryźliwych komentarzy w moim kierunku. Tobie też radzę: http://pl.wikipedia.org/wiki/Blender_(program)
DeiDara - 18-02-2009, 11:27

COLOBOT napisał/a:
Tobie też radzę: http://pl.wikipedia.org/wiki/Blender_(program)
To było do mnie??? ja mój post napisałem w sarkaźmie
colobotwymiiata - 20-02-2009, 15:53

Cytat:
"Mikser animacji nie-liniowej z automatycznym cyklem chodu wzdłuż krzywej. "
To już wiadomo że nie dla mnie :lol: :lol: :lol:

PS.:Dobra więcej nie będe pisał bezsensownych postów :-) .

fly - 12-03-2009, 15:59

Mi nie działa unpacker ;(.
COLOBOT - 14-03-2009, 09:01

fly napisał/a:
Mi nie działa unpacker ;(.

Prawdopodobnie nie masz pakietu .NET 2.0, Musisz go ściągnąć ze strony Microsoftu.

Abadon - 14-03-2009, 21:01

A wiecie że nawet nie wiem w jaki sposób, ale zmodyfikowałem w kształcie robota, jeżeli to tak można ująć i przez to gra w Colobota strasznie szwankuje. W najbliższym czasie dam tutaj screna jak to wygląda i dokładniej opiszę moje zastrzeżenia. Mogę powiedzieć że z edytora korzystałem tylko 2 razy, kiedy to mi prawidłowo chodził. Nie wiem czy te zjawisko to jakiś bug czy coś innego, ale jeszcze trochę poeksperymentuje żeby stwierdzić dlaczego tak się stało.
colobotwymiiata - 15-03-2009, 11:35

Ja zmieniłem kształt statku kosmicznego, i żadna misja nie chodziła. Musiałem przekopiować pliki DAT, na szczęście mam backup.
krzys_h - 28-02-2011, 20:49
Temat postu: Re: RE: Edytor obiektów - rozpracowany :D
mac1e7 napisał/a:
P prawdopodobnie pobiera pozycję zaznaczonego obiektu

Te cyferki to kwadrat który jest wycinany z pliku tekstury, a P zmienia ten fragment

PS. Sorki za odkop!


Powered by phpBB modified by Przemo & WRIM © 2003 phpBB Group