Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 
Polski Portal COLOBOTa
COLOBOT Polish Portal

Dźwięk/Muzyka - Prace nad dźwiękiem i muzyką

adiblol - 11-03-2012, 03:06
Temat postu: Prace nad dźwiękiem i muzyką
Emxx52 - skrzypce: http://www.colobot.cba.pl...p?p=16028#16028
PoxiPol - gitara klasyczna: http://www.colobot.cba.pl...p?p=19538#19538
adiblol - miksowanie i mastering

Ktoś jeszcze na czymś gra? Mamy kompozytora?

Jedna osoba może nagrać swoją partię, wysłać FLACa, kolejna dogra swoją itd.
Są chętni?

Emxx52 - 11-03-2012, 09:58

Najpierw tylko musiałbym załatwić se lepsze skrzypce... Ponadto myślałem też o utworach zrobionych w FLstudio... Komponować? Chętnie :D
Programerus - 11-03-2012, 10:04

Ja mam od wczoraj FL studio,jak ogarnę ten program to mogę pomóc.
Emxx52 - 11-03-2012, 10:13

Ja ogarnalem trochę... Skończyłem już jeden utwór (takie lekko bezsensowne klikanie myszką) a dwa poprzednie źle zapisałem chyba (nie ogarnąłem, że jak się da Save as... to mi zapisze jedną paternę :P , przy okazji te utwory też były 'fachowo zrobionym' klikaniem)
PoxiPol - 11-03-2012, 18:42

FLstudio jest troszke nudnawy, ale przydatny. Komponowalem w nim troche, moje kawalki juz sie uploaduja.
Ze tak sie spytam, kto ma FL Studio, em, na licencji? Nei zebym mial na mysli was obrazac, nie znam was : P

Simbax - 11-03-2012, 18:47

adiblol napisał/a:
Ktoś jeszcze na czymś gra?


Na flecie. Same szósteczki z muzyki dwa lata temu <trollface>

PoxiPol - 11-03-2012, 19:15

Nikt mnie nie słyszy
Spider!
The only good one
Night night
After him!

5 Lepszych, minimalistycznych kawalkow. Byly specjalizowane pod moja niewydana gre, ktora mam w glowie gdzies, nie chce mi sie szukac, i tam pasowaly. A tak naprawde to chyba kazda muzyczka do innej gry.
Jesli macie dodatek quick-time, to powinno wam sie ladnie w przegladarce odtwarzac, i nei bedziecie musieli sciagac 7 mb Night night, a pozniej sluchac i usuwac, bo wszystko w temp ; P

Raptor - 11-03-2012, 20:09

Spider! i Night Night są dobre. Nawet sobie trochę je wyobrażam, jak by działały w CoLoBoT :-D . Jaką wersję FL Studio polecacie? Może bym spróbował :-/ ?

Swoją drogą... na muzykę jest w sumie jeszcze za wcześnie. Powinniśmy grzebać w kodzie a niektórzy - tak jak ja - uczyć się C++.

PoxiPol - 11-03-2012, 20:45

Ale zrozum, ze malo mamy osob do programowania. Wiec czemu nie pracowac nad reszta, nawet jesli nie bedzie uzyta, wykazuje ze jest ruch, i sie wszyscy do nas powinni przylaczyc ; )
Jesli bedziemy mieli gotowe modele, i osobe ktora ciagle by byla chetna je poprawiac itp, oraz dobra muzyke, programisci oknami beda wchodzic xD

A do tego, dziekuje Rapciu <3
Ale wydaje mi sie ze ci sie podobaja bo sa takie psycho-trance, ze w trans cie wciagnely, i myslisz ze ci sie podoba : P

Simbax - 11-03-2012, 20:49

Może spróbowałbym ściągnąć jakiś plugin do FL i zrobić prostą muzyczkę 8-bitową. Nie wiem, czy zrobię coś wartego uwagi i czy w ogóle się przyda do Colobota, ale czemu by nie spróbować...
PoxiPol - 11-03-2012, 20:57

Ćwiczenie czyni mistrza! Więc rob na co masz ochote na razie : ) Tutaj naprawde potrzeba chęci, i muzycznego karku, bo bez ruchu, zacznie sie tobie nudzić.
Emxx52 - 11-03-2012, 23:25

Jakby co to u mnie konsultacje muzyczne :D Utworkow jeszcze nie sluchalem, za wolny net
lukas_j - 12-03-2012, 19:54

Też mam fl studio i mogłbym coś porobić. Ale czy dźwięki z colobota są złe?
PoxiPol - 12-03-2012, 20:03

Tak. Na pewno tak. Dzisiaj robilem sesje nagrywania odglosow z siostra, tzn jesli ktos gral w Portala 2, i gral w developer commentary, zrozumie o co mi chodzi, bo tam odglosy robotow to tak naprawde gosciu, ktory sie wyglupia, a pozniej ciezke edity nad tym.
Wrzucam Wavy.

Raptor - 12-03-2012, 20:56

PoxiPol napisał/a:
Dzisiaj robilem sesje nagrywania odglosow z siostra

Ze sprzętem? Tzn. profesjonalnym mikrofonem zbiorczym?

Nowe odgłosy mile widziane, jednak osobiście twierdzę, że do CoLoBoT'a najbardziej pasują syntetyzowane niż żywe/prawdziwe. Chyba że macie jakiś pomysł na np. nowe, realistyczne odgłosy liści, wiatru, wybuchów, uderzeń, które można nagrać za pośrednictwem dobrego mikrofonu.

PoxiPol - 12-03-2012, 21:04

Raptorku, ale to wlasnie mowie. Odglosy moej j siostry w ogole n pasuja do gry. Tak samo jak odglosy nagrywane przez goscia do Portala 2. Do tego potrzebny by mi byl jakis edytor, z ktorym sie zaraz dogadam.
Madman07 - 12-03-2012, 21:40

Cóż, ja grywam na klawiszach ale niestety nie mam dobrego modułu dźwiękowego tudzież kabelka do kompa żeby coś nagrać :p

Co do głosów - może efekt Vocoder? Albo jakiś inny sposób przetwarzania mowy który potrafi stworzyć "robotyczny" dźwięk?

PoxiPol - 12-03-2012, 21:47

Madman, zlap klawisze lektryczne, i miksuj. Wyjscie zazwyczaj jest midi, ale to mozna ladnie przekonwertowac jakimis stockowymi dzwiekami ; )
http://gmclan.org/up2845_9_mai2.html
http://gmclan.org/up2845_9_maia1.html

Czekam na kogos kto moze z tego zrobic uzytek.

Programerus - 12-03-2012, 21:53

Ja też mam keyboard, dało by się coś nagrać na tym.
PoxiPol - 12-03-2012, 22:16

http://speedy.sh/rFxDQ/poksi.mp3
Prosze bardzo. Dodac echo programowow, i mamy odglosy umierajacych robokow itp. Pomiedzy odglosami jest na tyle ciszy, ze mozna je rozdzielic na osobne pliki.

adiblol - 12-03-2012, 23:22

@up: FLAC PLS

[ Dodano: 12-03-2012, 23:23 ]
Raptor napisał/a:
które można nagrać za pośrednictwem dobrego mikrofonu.
Dyktafon cyfrowy z zapisem WAV 96kHz 24bit się nada?
Raptor - 13-03-2012, 16:54

adiblol napisał/a:
Dyktafon cyfrowy z zapisem WAV 96kHz 24bit się nada?

Zależy do jakich dźwięków ma się nadać. Np. gdybyśmy robili grę farmerską, tobyśmy musieli wyjechać w plener i mieć sprzęt godny nagrywania zarówno dookolnego (wiatr, pioruny, stado owiec, itp.) jak i kierunkowego (odgłosy poszczególnych zwierząt, itp.).

W sumie średnio się na tym znam. Dużo zależy od obudowy i budowy samego mikrofonu. Mniej istotne jest już, ile ma kHz i bitów. W większości wystarczy 44 kHz przy 16 bitach i dobre filtry w postprodukcji tychże dźwięków.

[ Dodano: 13-03-2012, 17:32 ]
PoxiPol napisał/a:
http://speedy.sh/rFxDQ/poksi.mp3

Dobre! Widzę, że rozumiesz klimaty CoLoBoT :-o . Bardzo mi to pasuje do "rozmów" inteligentnych mrówek (można by to rozwinąć w fabule - mrówki, jako najinteligentniejsze z rasy AlienInsects, zaraz po AlienQueen. W końcu odegrały tak istotną rolę w oryginalnym CoLoBoT).

Przydałoby się trochę w lepszej jakości jednak. Mimo to, i tak jest to dobra droga do osiągnięcia oryginalnych odgłosów do gry.

Schocker - 13-03-2012, 22:29

Co do rozmów mrówek - nie wiem czemu, ale przywodzi mi to na myśl gry z serii LEGO, gdzie przed każdym poziomem wyświetlany był humorystyczny wstęp z postaciami. Tam one nie mówiły, ale za to ich zachowania były nieziemskie, może wykorzystać coś takiego? Rozmowy mrówek przed przylotem statku kosmicznego i potem szybka ucieczka po wylądowaniu, wpadając w międzyczasie na wielką roślinę. :)
Mrocza - 13-03-2012, 22:34

Grałem w Lego Star Wars!!!
W pełni rozumiem ten efekt niewerbalnego przekazu!
Świetny, ale nie wiem czy sprawdziłby się w przypadku mrówek.

Raptor - 13-03-2012, 22:42

Dokładnie tak samo to odczułem, wsłuchując się w to. Warto spróbować tak to zainscenizować, tym bardziej, że myślę o tym, by Nasz CoLoBoT miał bardziej rozbudowaną i lepiej poprowadzoną fabułę niż tylko teksty w SatCom, które w dodatku były dziwnie przetłumaczone i poprowadzone.

Koniec offtopu.

PoxiPol - 13-03-2012, 22:54

Raptorku, rozmawiamy o dziwiekach i muzyce, wez odloz pasek.
Ja bardziej te odglosy mialem na mysli porozdzielac, i wtedy rozmowy bylyby losowe, lecz zaprogramowane, ze np na cos co brzmi jak pytanie, jest odpowiedz. Albo klotnie pomiedzy roznymi rasami, ktore sie pozniej nawzajem atakuja : P
Fajnie by bylo myslec w ten sposob podczas nagran. Niby mam mikrofon karaoke, ale cos nie dziala. Dobry bo ma mikrofon z lewej i prawej strony. Moze sie kiedys naprawi.


Adiblol, masz flac:
http://speedy.sh/d5trb/poksi.flac

Simbax - 10-09-2012, 15:52

Napiszę tutaj, żeby nie zniknęło w czeluściach archiwum.
Takie cuś mi się udało zrobić, w weekend postaram się zrobić więcej (szkoła), to było tak "na próbę" i podobno nawet wyszło.

Obcy Są Blisko: https://dl.dropbox.com/u/16682532/download/AliensAreNear.ogg

Jest w formacie ogg, widziałem, że dużo gier z tego korzysta/korzystało, ale jeśli zajdzie jakaś potrzeba to mogę zapisać w innym formacie.

adiblol - 10-09-2012, 16:20

@up: 3× nie, dziękujemy. I ja nie hejtuję złośliwie... Dobierz ciekawsze sample/syntezatory a jak nie umiesz komponować to się za to nie bierz...
Simbax - 10-09-2012, 16:29

Trzeba było to napisać w ShoutBoxie, bym tutaj nic nie pisał :P Mówiłem już, że to było "na próbę", na czystym FL Studio, jeszcze nie ogarniam tych wszystkich wtyczek, a i w sample to bogate nie jest.

adiblol napisał/a:
jak nie umiesz komponować to się za to nie bierz...


Z takim nastawieniem to bym tutaj nadal tylko siedział i patrzył. Spodobało mi się to FL Studio.

PoxiPol - 10-09-2012, 17:15

Ja tez Fruity Loops sie bawie, i z tego co widze, kazde pierwsze kompozycje brzmia tak samo ; P Jestem powaznym muzykiem (skromnie), ale fakt ze mozna uzywac sample w taki latwy sposob, naklada leniwosc do projektu. Z czasem ten poziom leniwosci tobie zejdzie.

Tak na strefie dobrych rad, czasem zostaw kompozycje na 2 czy 3 dni, i odsluchaj. Ale niech ktos w rodzinie ci odslucha. Efekt jest az dziwny.
Nie uzywaj sampli jak puzzli. Czasem lepiej np sciszac ktorys, spowodobac ze mniej go slychac, ale trzymasz dalej odpowiedni styl, bo wiesz ze musisz sie do tego sampla dopasowac.
Moje pierwsze kompozycje, abys sam tutaj nie siedzial lekko zawstydzony ; )

To jest z jednej z moich gier (w glowie, nie skonczylem programowac nigdy), event gdzie bylo dosc duzo tekstu, podchodzilem pod muzyke z wlasnie rozmow w grach jak Zelda Ocarina of Time itp.
https://dl.dropbox.com/u/99919556/Costam.mp3
A tutaj msasz przyklad kompozycji gdzie sie prawie nie roznimy
https://dl.dropbox.com/u/99919556/Spider%21.mp3
The name says it all : P. Krotki loop na wlasne potrzeby.
https://dl.dropbox.com/u/99919556/The%20only%20good%20one2.mp3
I takie cos, z konrowersyjna nazwa.
https://dl.dropbox.com/u/99919556/Nikt%20mnie%20nie%20slyszy.mp3

Simbax - 10-09-2012, 17:39

Rodzinie się podoba, to znaczy kojarzy im się właśnie z najazdem insekto-podobnych obcych... Szczerze mówiąc mnie samemu się podoba moja kompozycja i wątpię żebym powiedział coś innego za 3 dni. No cóż, nie jest to arcydzieło, ale przynajmniej da się słuchać. Ale wielkie dzięki za rady.

W ogóle zabawa zabawą, ale w ogóle na muzyce to się prawie w ogóle nie znam... Istnieje może jakaś strona, na której są wytłumaczone takie pojęcia jak "loop" albo rady odnośnie rozplanowania sobie projektu? Nie do końca potrafię pojąć jak mam się bawić tymi patternami, żeby to potem ładnie poskładać w całość.

PoxiPol - 10-09-2012, 22:25

Eh, gdybys posiedzial troche w temacie, tzn robiac gry itp, lingo przychodzi automatycznie. Poszukaj tutkow czy czegos. Twojego wlasnego wkladu potrzeba.
Musisz sie nauczyc samokrytyki. Jak rodzinie sie podoba, znajdz kogos komu sie nie podoba (ale nie ze dlatego ze ciebie nie lubia, lecz bardziej znaja sie na rzeczy : P).
'The minute you are happy with yourself, you lose the battle, you start slacking, and are slowly going off the path to quality'

adiblol - 13-09-2012, 00:26

Co do podkładu muzycznego: Proponuję zrobić radio podobne jak w serii gier GTA. To da wolność użytkownikowi.
Astronauta dysponuje odbiornikiem radiowym.
Wybiera sobie stację a gra zajmuje się odtwarzaniem losowo utworów wybranych dla tej stacji...
Przykładowo można zrobić stację niby z transmisjami na żywo, z moimi nagraniami z koncertów :> (jestem pewien że zespoły pójdą na taki układ... już z kilkoma rozmawiałem na temat boootlegów...)

Można też pójść dalej -- skanować dysk użytkownika w poszukiwaniu muzyki (tylko tu z mp3 może być problem bo jest opatentowany, ale jeżeli nie chcemy propagować gry w USA to można dać dekoder mp3) i na podstawie jakiejś bazy danych artystów wrzucać do playlisty danej stacji radiowej... dzięki temu bez łamania praw autorskich będziemy mieć w grze komercyjną muzykę :mrgreen: .

PoxiPol - 13-09-2012, 08:41

No nie wiem, ale w przeciwienstwie do GTA, watpie by do Colobota pasowal Grunge czy Metal.
W takiej grze, muzyka powinna byc ambient:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Ambient

Takie koncerty na zywo i inne, dziwnie by brzmialy i psuly klimat, chyba ze wybierzemy kilka gatunkow, ktore nie psuja klimatu, a to by jednak wtedy psulo cala harmonie.

Mam pomysl, bo to radio mimo wszystko ma swoje dobre strony. Robimy normalny soundtrack, ale dodajemy tez mozliwosc sluchania radia, tak jak nowe Fallouty. Po prostu czuje, ze takie radio doda nam troche 'realistycznosci', co do futurystycznej podrozy w kosmosie. Radio te, moglo by tez miec jakies powiazania do gameplayu, gdy jzu skonczymy remake ofc.

Emxx52 - 14-09-2012, 19:14

Simbaxie, po odsłuchaniu tegoż utworu muszę powiedzieć, że trochę za bardzo się powtarzał, było trochę nieprzyjemnych dla ucha dysonansów (trochę za dużo :> ) no i tak jakby stukać losowe klawisze w fortepianie. Następnym razem pamiętaj, że musisz sobie ustalić jakąś konkretną tonację i niezbyt często od niej odchodzić, żeby nie powstały nieprzyjemne dysonanse. I będzie git.
PoxiPol - 28-09-2012, 08:37

Eh, na poczatku mi szlo pod ambient, a pozniej z tego zrobilem schize. Chodzilo mi tutaj bardziej o sample, nie moglem znalesc takich jaich chcialem.
Moim pomyslem (lekko zainpirowanym dziwnym video w szkole), bylo miec bass (ale ten co sie smyczkiem gra) ale od tylu w tle, i leciutkie pianino gra zadkie dzwieki. Zobaczym co z tego wyjdzie, na razie jestem srednio happy, ale aby nei bylo ze wszedzie nos wpycham i nic nie robie.

http://gmclan.org/up2845_8_new_idea.html

I teraz sluchajac kojazy mi sie Lavender Town. Piszac myslalem o misji bez helmu. Ciekawie by bylo powiedziec ze da sie przezyc, ale w powietrzu sa halucynogeny : P
Ale prawda, prawdziwym muzykiem nie jestem. Inaczej bym tego nie wrzucil w takim stanie.
PS
Mam duzy nos.

Emxx52 - 28-09-2012, 15:12

To samo co napisałem w poprzednim poście + urywa się
adiblol - 28-09-2012, 15:23

PoxiPol napisał/a:
Ciekawie by bylo powiedziec ze da sie przezyc, ale w powietrzu sa halucynogeny

ta, i w pliku misji:

Kod:
EnableDrug type=LSD

i dodać do silnika żeby odpowiednio obraz zmieniało? ;D

tomangelo - 28-09-2012, 15:36

adiblol napisał/a:
PoxiPol napisał/a:
Ciekawie by bylo powiedziec ze da sie przezyc, ale w powietrzu sa halucynogeny

ta, i w pliku misji:

Kod:
EnableDrug type=LSD

i dodać do silnika żeby odpowiednio obraz zmieniało? ;D


:-D Jakieś filtry, rozmycia obrazu. W sumie jako jakiś easter egg czy coś takiego to mogłoby być nawet ciekawe. Przechodzisz obok jakiejś roślinki nie mając hełmu na sobie i bach.

PoxiPol - 28-09-2012, 16:47

Not very youth friendly mind : P
Tonacja jest, Cis. To ze sie powtarza to dlatego ze ja to zkomponowalem przed szkola : ) Musze troche to zwolnic, ale brakuje mi jeszcze doswiadczenia w FLstudio, aby zrobic by bass sie nie urywal, bo sample sie konczy.

Edit - Derp, bpm wystarczy zmeinic xD

[ Dodano: 28-09-2012, 20:22 ]
Ok, wiem ze double-post, ale po prostu spedzilem teraz 2 godzinki komponujac cos bardziej ambient:
http://gmclan.org/up2845_8_Ambient.html
Denerwuje mnie jednak ten bass, gdzies tak na 2 minutach. Inna melodyjke wystukac? Co mozna by zrobic?

Jesli myslicie ze muzyka nudna, to pomyslcie o tym ze to bardziej jest z mysla z gameplayem. Siedzimy na planecie z wulkanami. W finalnej wersji nie bylo by wybuchow, chcialem po prostu dodac troche odglosow z atmosfery Vulcanii czy jak to tam.

Edit- ee, anty double post : P

[ Dodano: 29-09-2012, 10:36 ]
Poprawilem. Przez przypadek mialem 2 nuty ktore graja bez harmoni na poczatku, co niszczylo caly klimat : P
http://gmclan.org/up2845_8_Ambient.html


Powered by phpBB modified by Przemo & WRIM © 2003 phpBB Group