Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 
Polski Portal COLOBOTa
COLOBOT Polish Portal

COLOBOT 2 - Colobot Gold

PoxiPol - 05-03-2012, 20:53
Temat postu: Colobot Gold
Otoz widze ze pracujecie nad projektami, ale nie wiem czy sa to osobne projekty czy...? Gdyz podziele sie z wami moim pomyslem.
Skoro mamy source kod gry, pierwsze co powinnismy zrobic, to oswoic sie z nim, bo doskonaly na pewno nie jest. Moglibysmy zaczac, probujac zrobic Remake gry, wlasnie pod nazwa Colobot Gold, dlaje trzymajac grafike na minimum, ale np ustawiajac poziomy trudnosci, gdzie trzeba programowac by roboty uciekaly przed pociskami, wlasnie wrac z mozliwoscia zakodowania tego, w innym sensie niz tylko losowe ruchy w bok, moze nas nie trafi. Po prostu remake w ktorego wlozymy kilka bajerow, troche ulepszona grafike, moze znajdziemy jakies muzyczne talenty itp. ogolnie optymalizujac, i ulepszajac gre estetycznie. Mam nadzieje ze rozumiecie o co mi chodzi.
Wtedy mozemy ruszyc nad osobna gra, Colobot 2. Ta, dlaej by zaczynala od prostszych misji, ale wzieli bysmy to pod katem ze np dzieci sie ucza za pomoca gry drugi rok. Wglebiamy sie bardziej w C-bota, piszemy bardziej skomplikowane poziomy, ktore mimo wszystko da sie przejsc za pomoca zwyklego sterowania robotow, dla osob ktore po prostu maja gre dla zabawy, a takze dla osob ktore chca sie uczyc programowania serio. Wglebiajac sie w jezyk mam na mysli dalsze upodabnianie go do znanych, bardziej mainstreamowych jezykow.
Ale anyway, to jest moj pomysl, niestety taki balagan na forum zniecheca mnie troche do wczytywania sie w wasze pomysly z przed czasow. Przepraszam : (

Programerus - 05-03-2012, 22:25

Jak na mój gust to trzeba by było zacząć od przepisania tego na inny silnik, DX7 już nawet w internecie nie da się znaleźć.
Schocker - 05-03-2012, 22:31

Samo przejście na cross-platformowość będzie niezłe. W sumie perspektywa zrobienia najpierw remake'u (czyt. dostosowania COLOBOTa do współczesnych realiów bez wprowadzania rewolucyjnych zmian) i potem dopiero oddzielnej gry jest co najmniej kusząca. ^^
Emxx52 - 05-03-2012, 22:45

A czy my przypadkiem nie próbujemy tego zrobić? Przecie mieliśmy najpierw pobawić się tym co mamy, a potem coś więcej, czyż nie?

[ Dodano: 05-03-2012, 22:47 ]
Chyba, że chodzi Wam o totalny remake zupełnie od podstaw... W takim razie nie było rozmowy :P

Mrocza - 05-03-2012, 23:22

Nie było przypadkiem ustalone, że rozdziałem pierwszym naszej pracy miał być CMP?
Po uprzednim treningu przy mniejszych modyfikacjach oczywiście. Zauważyłem, że edytor map jest już w drodze.
I tę odświeżoną wersję Colobota powinniśmy nazwać "Gold".
Po jej ukończeniu priorytetem pozostanie CMP. Później można będzie zająć się tworzeniem nowej gierki na nowym silniku, ale to odległa przyszłość.

Programerus - 06-03-2012, 09:37

Ale im bardziej zmienimy teraz kod, tym trudniej będzie później zmienić silnik na inny.
Mrocza - 06-03-2012, 10:03

Cytat:
tworzeniem
nowej gierki na nowym silniku,

Czy to jest jednoznaczne z przepisaniem Colobota na nowy silnik?

Programerus - 06-03-2012, 11:43

Sądzę, że tak.
PoxiPol - 06-03-2012, 11:45

Colobot Multiplayer? Eh. Ale ok.

Mialem nowy pomysl wczoraj zmywajac naczynia. Colobot Gold bylby super do uczenia dzieci prostego pomyslu za programowaniem, gdzie programujemy boty C-botem. Ale co powiecie, ze np w Colobocie 2, albo w jakims dodatku do gold, robimy ze nasz kosmonauta lata po roznych wymiarach, gdzie musi uzyc prawdziwych, mainstreamowych jezykow, jak java itp, by programowac nie tylko roboty? Np sposob bo wyslania wiadomosci spowrotem do NASA, tlumaczac sytuacje, na uszkodzonym radarze, gdzie mamy limit funkcji. Uczy to wtedy pomyslowosci, no i waznych jezykow. Naucza sie czegos co na prawde moga pozniej uzyc. W koncu nei widzialem nigdy CV gdzie pisze:
'Jestem mistrzem w C-bocie'
: P

Programerus - 06-03-2012, 11:48

Ale Cbot ma uczyć składni i abstrakcyjnego myślenia. Jak go umiesz, to nauczenie się C++ to prościzna. A co do CMP to według mnie chyba najlepszy nasz pomysł :)
PoxiPol - 06-03-2012, 12:22

Pod jakim wzgledem? Jak by to dzialalo? Ale przyznam sie, podoba mi sie mysl grupowego pracowania. Jedna osoba programuje roboty ktore strzelaja, a druga roboty ktore sa jako tarcza. Uczy to wlasnie grupowego planowania i myslenia. Mam nadzieje ze takie cos macie na mysli, a nie jakies dziwne MMO : P
Programerus - 06-03-2012, 12:23

Rodzajów gier mogłoby być mnóstwo :)
PoxiPol - 06-03-2012, 12:52

Pamietaj, ze Colobot musi zostac gra edukacyjna.
Mrocza - 06-03-2012, 13:22

Może najprosciej byłoby dorzucić w opcjach możliwość zmiany języka programowania.
Po prostu przełączamy między C-botem , C++ a Javą.
Albo po przejściu gry zmienia się język dając pretekst do przejścia gry ponownie.

PoxiPol - 06-03-2012, 15:15

Meh. Nie, to juz by nie mialo sensu. Problem jest w tym ze nie da sie programowac robotow java : P
Lepiej by bylo dac mozliwosc budowania roznych budynkow, albo jakichs innych przedmiotow, gdzie sie uzywa innych jezykow.

Schocker - 06-03-2012, 16:55

PoxiPol napisał/a:
Problem jest w tym ze nie da sie programowac robotow java


Chodzi Ci o to, że nie da się użyć Javy do zaprogramowania robota? Akurat! Zarzucę dość trywialnym przykładem, ale bardzo dużo języków wspierają chociażby... roboty LEGO Mindstorms.

PoxiPol - 06-03-2012, 17:40

Nie oto mi chodzilo : P Wiem ze mozna programowac roboty jakimkolwiek jezykiem. Mi chodzi jak to przeksztalcic na swiat colobota. Mozna by bylo zmieniac ze moze operujemy zmiennymi w tych jezykach. Byla by to dobra nauka petli itp.

Powered by phpBB modified by Przemo & WRIM © 2003 phpBB Group