|
Polski Portal COLOBOTa COLOBOT Polish Portal |
|
Dźwięk/Muzyka - Poprawianie SFX w oficjalnym CoLoBoT
Raptor - 22-02-2012, 20:53 Temat postu: Poprawianie SFX w oficjalnym CoLoBoT W tym temacie zamieszczam pierwszą poprawioną wersję efektów dźwiękowych dla CoLoBoT. W niedalekiej przyszłości i w innym temacie, mam zamiar sporządzić wersję z alternatywnymi odgłosami, które można znaleźć w Źródle (niektóre pochodzą z wcześniejszych gier EPSITEC, czyli Planet Blupi i Speedy Blupi, oraz z wczesnych wersji CoLoBoT i kilka z CeeBot Teen).
Cóż, niczego nowego na razie nie usłyszymy. Moja praca na razie była ograniczona do podmiany zaledwie kilkudziesięciu odgłosów. Tylko tyle udało mi się znaleźć w lepszej jakości w Źródle. Różniły się jedynie częstotliwością próbkowania: oryginalnie wszystkie miały 22 050 Hz. Teraz niektóre mają 44 100 Hz. Reszta odgłosów w Źródle była niestety taka sama. Na specjalną uwagę zasługuje jednak podmiana odgłosu pioruna z Orfenii. W źródle znalazłem ten dźwięk w stereo, dłuższy o cztery sekundy. Jedyny mankament to 22 050 Hz, jednak myślę, że druga ścieżka wynagrodzi jakość na plus. Warto sprawdzić, może istnieją jakieś database'y z samplami i SFX'ami? Odgłos pioruna, mimo że tak zachwalany w samej grze (na licencji Creative Labs), dziś już tak nie cieszy i być może uda się znaleźć w którejś bazie lepszy sampel.
Kiedyś dojdziemy do takiego poziomu, że zaczniemy dodawać własne, nowo wygenerowane dźwięki (w międzyczasie postaram się pokombinować z jakimś programem-syntezatorem, o ile będzie darmowy i aktywny w Microsoft Windows 2000) i dzięki modyfikacjom źródła będzie ich więcej. Gra - wtedy już CoLoBoT 2 - będzie bardziej naturalna. Warto wtedy też dodać obsługę przestrzennego dźwięku lub polepszyć efekt 3D...
Jako że miałem trochę problemów z typem załączników, po pobraniu obydwu należy zamienić podwójne rozszerzenie miejscami:
colobot3.001.7z colobot3.7z.001
colobot3.002.7z colobot3.7z.002
Po dokonanej operacji, można wypakować archiwum do katalogu głównego CoLoBoT'a. O kopii zapasowej oryginału nie muszę chyba mówić.
Madman07 - 22-02-2012, 22:52
EAX?
Raptor - 22-02-2012, 23:17
Może być, tylko czy nie jest to przypadkiem płatne i close source?
adiblol - 23-02-2012, 01:50
Nie wydaje mi się aby to był otwarty standard.
Co do sampli: http://freesound.org/
|
|