Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 
Polski Portal COLOBOTa
COLOBOT Polish Portal

Dźwięk/Muzyka - Poprawianie SFX w oficjalnym CoLoBoT

Raptor - 22-02-2012, 20:53
Temat postu: Poprawianie SFX w oficjalnym CoLoBoT
W tym temacie zamieszczam pierwszą poprawioną wersję efektów dźwiękowych dla CoLoBoT. W niedalekiej przyszłości i w innym temacie, mam zamiar sporządzić wersję z alternatywnymi odgłosami, które można znaleźć w Źródle (niektóre pochodzą z wcześniejszych gier EPSITEC, czyli Planet Blupi i Speedy Blupi, oraz z wczesnych wersji CoLoBoT i kilka z CeeBot Teen).

Cóż, niczego nowego na razie nie usłyszymy. Moja praca na razie była ograniczona do podmiany zaledwie kilkudziesięciu odgłosów. Tylko tyle udało mi się znaleźć w lepszej jakości w Źródle. Różniły się jedynie częstotliwością próbkowania: oryginalnie wszystkie miały 22 050 Hz. Teraz niektóre mają 44 100 Hz. Reszta odgłosów w Źródle była niestety taka sama. Na specjalną uwagę zasługuje jednak podmiana odgłosu pioruna z Orfenii. W źródle znalazłem ten dźwięk w stereo, dłuższy o cztery sekundy. Jedyny mankament to 22 050 Hz, jednak myślę, że druga ścieżka wynagrodzi jakość na plus. Warto sprawdzić, może istnieją jakieś database'y z samplami i SFX'ami? Odgłos pioruna, mimo że tak zachwalany w samej grze (na licencji Creative Labs), dziś już tak nie cieszy i być może uda się znaleźć w którejś bazie lepszy sampel.

Kiedyś dojdziemy do takiego poziomu, że zaczniemy dodawać własne, nowo wygenerowane dźwięki (w międzyczasie postaram się pokombinować z jakimś programem-syntezatorem, o ile będzie darmowy i aktywny w Microsoft Windows 2000) i dzięki modyfikacjom źródła będzie ich więcej. Gra - wtedy już CoLoBoT 2 - będzie bardziej naturalna. Warto wtedy też dodać obsługę przestrzennego dźwięku lub polepszyć efekt 3D...



Jako że miałem trochę problemów z typem załączników, po pobraniu obydwu należy zamienić podwójne rozszerzenie miejscami:

colobot3.001.7z :arrow: colobot3.7z.001
colobot3.002.7z :arrow: colobot3.7z.002

Po dokonanej operacji, można wypakować archiwum do katalogu głównego CoLoBoT'a. O kopii zapasowej oryginału nie muszę chyba mówić.

Madman07 - 22-02-2012, 22:52

EAX?
Raptor - 22-02-2012, 23:17

Madman07 napisał/a:
EAX?

Może być, tylko czy nie jest to przypadkiem płatne i close source?

adiblol - 23-02-2012, 01:50

Cytat:
EAX?
Nie wydaje mi się aby to był otwarty standard.

Co do sampli: http://freesound.org/


Powered by phpBB modified by Przemo & WRIM © 2003 phpBB Group