Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 
Polski Portal COLOBOTa
COLOBOT Polish Portal

Modyfikacje kodu gry - Analiza kodu

adiblol - 20-02-2012, 15:50

Popatrzyłem na szybko do kodu. Jest trochę prowizorki (np. limit miliona obiektów zamiast używania do tego stałej) ale ogólnie jest dobrze. Będzie można dość łatwo przerabiać.

Jest plik motiontoto.cpp. Kod odwołuje się do plików toto*.mod. Trzeba rozkminić to to się zagadka hydrantu wyjaśni.

[ Dodano: 20-02-2012, 15:52 ]
Kod:

void CMotionMother::CreatePhysics()
{
        Character*      character;
        int                     i;

        int member[] =
        {
        //      x1,y1,z1,               x2,y2,z2,               x3,y3,z3,               // en l'air :
                30,30,10,               35,-15,10,              35,-35,10,              // t0: jambes 1..3
                -80,-45,-35,    -115,-40,-35,   -90,10,-55,             // t0: pieds 1..3
                0,0,0,                  0,0,0,                  0,0,0,                  // t0: inutilisé
                                                                                                                // au sol devant :
                15,-5,10,               10,-30,10,              5,-50,10,               // t1: jambes 1..3
                -90,-15,-15,    -110,-55,-35,   -75,-75,-30,    // t1: pieds 1..3
                0,0,0,                  0,0,0,                  0,0,0,                  // t1: inutilisé
                                                                                                                // au sol derrière :
                0,40,10,                5,5,10,                 0,-15,10,               // t2: jambes 1..3
                -45,0,-55,              -65,10,-50,             -125,-85,-45,   // t2: pieds 1..3
                0,0,0,                  0,0,0,                  0,0,0,                  // t2: inutilisé
        };


O KURWA!!! Kształty obiektów zhardkodowane w kodzie! Ciekawe czy będzie łatwo to poprawić aby stworzyć prawdziwy silnik fizyczny...

krzys_h - 20-02-2012, 15:57

Spróbuj wrzucić komentarze do translatora google albo podobnego, może coś się wyajśni. Ja już idę do domu i zaraz pobiorę ten załącznik i będę przeglądał kod. Co do kształtu obiektów podejrzewam, że będzie trzeba modyfikować pliki MOD. Mam nadzieję, że w kodzie jest konwerter? ;)
adiblol - 20-02-2012, 16:18

script.cpp linia 961 jest co przerabiać :> Produkowanie robotów jedną komendą? Bez tytanu? Żaden problem ;D

[ Dodano: 20-02-2012, 16:22 ]
@krzys_h: Są pliki .max z modelami. :)

Muszę przyznać że jak na grę stworzoną przez korporację kod jest porządny.

[ Dodano: 20-02-2012, 16:23 ]
Kolejna przeróbka jaka przychodzi mi na myśl to połączenie z libaudiofile i obsługa muzyki FLAC i Ogg dołączanej do user leveli ;)

[ Dodano: 20-02-2012, 16:30 ]
Potrzebujemy oficjalnej licencji. Chętnie bym to wrzucił na GitHub'a ;)

krzys_h - 20-02-2012, 17:03

Kod:
#if _NEWLOOK
        MessageBox( NULL, string, _T("CeeBot"), MB_ICONERROR|MB_OK );
#else
        MessageBox( NULL, string, _T("COLOBOT"), MB_ICONERROR|MB_OK );
#endif

d3dapp.cpp, linia 68-72

Czy to aby napewno CeeBot?

[ Dodano: 20-02-2012, 17:05 ]
adiblol napisał/a:
@krzys_h: Są pliki .max z modelami. :)

Ale jak je wgramy do CeeBota bez konwertera? :)

Raptor - 20-02-2012, 17:06

krzys_h napisał/a:
Czy to aby napewno CeeBot?

To pewnie pozostałość po CoLoBoT. W końcu był w większości oparty. Pewnie będziemy się na takie rzeczy potykać co chwila.

krzys_h - 20-02-2012, 17:08

Zajrzyjcie go folderu "graphic". Czyżby to była "niebieska wersja"?

[ Dodano: 20-02-2012, 17:11 ]
W folderze"scene-teen" są pliki proto???.txt ;)

[ Dodano: 20-02-2012, 17:18 ]
Tłumaczenia opisów proto (by Google Translator):
proto101.txt - "Interaktywny moduł do teksturowania i DXF MOD."
proto102.txt - "Służy do wykonywania zdjęć obiektów 128x128."
proto103.txt - "Wszystkie roboty i wszystkich budynkach."
proto104.txt - "Baza complčte" (translator chyba nie zna słowa complčte)

proto201.txt - "Mars"
proto202.txt - "Sand + węgiel"
proto203.txt - "Arid szary"
[i tak dalej nic nie mówiące teksty]

[ Dodano: 20-02-2012, 17:22 ]
Wydzielam.


Powered by phpBB modified by Przemo & WRIM © 2003 phpBB Group