Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 
Polski Portal COLOBOTa
COLOBOT Polish Portal

Modyfikacje kodu gry - Wielka Lista Rzeczy, Które Chcielibyśmy Dodać/Zmienić

adiblol - 20-02-2012, 17:18
Temat postu: Wielka Lista Rzeczy, Które Chcielibyśmy Dodać/Zmienić
Wykonalne:
* rozwiązanie problemów z Wine
* muzyka FLAC, Ogg (dzięki libaudiofile autorstwa Mega Nerd LLC)
* przerobienie produce(...) żeby dawało wszystko z niczego
* więcej możliwości w skryptach (np. interakcja z użytkownikiem?)
* deszcz
* autopobieranie i autorozpakowywanie user leveli (libcurl i libtar?)


Wizjonierskie:
* ACL (Access Control List) w celu wyłączenia produce(...) cheaterom :mrgreen: (potrzebne przy multiplayerze!)
* multiplayer w postaci patch'a do źródeł
* przeportowanie na systemy uniksowe:
* * grafika DirectX -> OpenGL
* * WinAPI (dźwięk, sterowanie itd.) -> SDL
* * zmiana systemu budowania MS Visual C++ na autoconf+automake lub cmake lub samo Makefile
* interpretacja wirtualnej maszyny LLVM w robocie w celu sprawiedliwego podziału czasu wirtualnego procesora
* * jeżeli nie musi być zbyt sprawiedliwie możemy podmienić język CBot na Python, bo jest fajniejszy ;) .
* dodanie prawdziwego silnika z zewnętrznej biblioteki (np. Bullet Physics + Irrlicht)


Nie wszystkie Wizjonierskie IMO się opłacają. Część trzeba by napisać od nowa. Colonization pozostaje przez to w dalszym ciągu ważnym projektem.

Aby dało się cokolwiek modyfikować potrzebujemy oficjalnej licencji open source.

Berserker - 20-02-2012, 17:23

Po co deszcz?
krzys_h - 20-02-2012, 17:25
Temat postu: Re: Wielka Lista Rzeczy, Które Chcielibyśmy Dodać/Zmienić
adiblol napisał/a:
interakcja z użytkownikiem?

To chyba w CeeBocie (którymś) było. Ale nie jestem pewien.

adiblol - 20-02-2012, 17:39

Berserker napisał/a:

Po co deszcz?
woji prosił :D
Simbax - 20-02-2012, 17:48

Berserker napisał/a:
Po co deszcz?


A po co to komu? A dlaczego?

Dlatego, że to może pomóc w budowaniu klimatu leveli i będziemy mogli się pochwalić promując grę, że "zawiera zmienne warunki atmosferyczne" :mrgreen: Śnieg też by można dołożyć, nie zaszkodzi.

Pozwolę sobie skopiować wady, które zostały wymienione w temacie "Colobot dzisiaj", innymi słowy, to do poprawy (co nieco wykreśliłem):

Wady:
* grafika
* jesteś jedynym człowiekiem (ew. sobie możesz dopisać do poziomu kilku inżynierów i stworzyć bezużyteczną armię klonów, toż z tego się nawet NPC nie da zrobić)
* brak możliwości podawania danych do programu przez gracza w trakcie jego działania (coś w stylu "Podaj współrzędne" nie jest możliwe do napisania)
* brak multiplayera (a jest potencjał)
* brak edytora misji (tworzenie poziomu odbywa się przez rysowanie kilku obrazków w programach graficznych i wypełnieniu plików tekstowych, skutecznie odstrasza i jest czasochłonne, a efekt często niezadowalający) <- THE MOST IMPORTANT
* zapomnij o jakichkolwiek podziemiach, jaskiniach czy nawet budynkach <- będzie potrzebny raczej nowy silnik
* niestabilne działanie
* czasami problemy z odpaleniem na Windowsie, co dopiero na Linuksie czy Mac-u

Berserker - 20-02-2012, 17:52

Moje zyczenia:

- Limit obiektow najlepiej wywalic.
- Zwiekszyc zasieg wybuchu spiderow i zarazania robali.
- Imo fajnie by bylo dodac wiecej featerow z C++ do CBota, ale to na pozniej (wskazniki, zmienne globalne)
- KONIECZNIE mozliwa do uzyskania predkosc obiektu jako jeden z pol zmiennej object (w Ceebocie jest, w Colobocie nie ma)

I nie, nie zgadzam sie na podmiane CBota na Pythona :<

Abadon - 20-02-2012, 17:57

Cytat:
I nie, nie zgadzam sie na podmiane CBota na Pythona :<


To w takim razie można stworzyć dwie wersje do wyboru:
*szkolenie Python
*szkolenie Cbot

To ciekawa opcja, która zwabiłaby sympatyków Pythona.

Simbax - 20-02-2012, 18:02

O, Pythona to bym się chętnie nauczył z Colobotem :>
Emxx52 - 20-02-2012, 19:40

CBOT jest nie do podmienienia. Ciekawy pomysł z dwoma szkoleniami, ale może Pythona zostawmy sobie na później (może w formie nowego CeeBota?). Do fizyki to może jakąś bezwładność do obiektów byśmy dodali (astronauta leci bezwładnie po jakimś dużym wybuchu?)
lukas_j - 20-02-2012, 20:01

Tylko prosze was - jak zrobicie deszcze to zeby nie przycinał on gry. I nie zróbcie z tej gry za bardzo wymagającej!

Co do fizyki - no nie wiem, ale chyba zbyt ciężko będzie to zrobić (tą bezwładność obiektów)...

Raptor - 20-02-2012, 20:05

lukas_j napisał/a:
Co do fizyki - no nie wiem, ale chyba zbyt ciężko będzie to zrobić (tą bezwładność obiektów)...

Z tego, co wiem, wystarczy wziąć jakiś gotowy schemat fizyczny i zaimplementować go na nowo do CoLoBoT'a.

lukas_j - 20-02-2012, 20:08

Ewentualnie można tak zrobić :) Jak komuś nie sprawi to trudności i będzie chciało mu się to robić - proszę bardzo :)

A co do zmiany d3d na opengl to.. może być cięzko :/ Ale WinApi -> SDL byłoby już znacznie łatwiejsze ;)

Adiblol: ja bym dał kilka języków jak cos :]

Emxx52 - 20-02-2012, 20:14

A może pożyczmy coś z silnika Source (fantazjować to fantazjować), Zaworki się nie obrażą, sami mówili, że jak nie będzie się czegoś robić komercyjnie, to można robić co się chce :P

PS: No mówili trochę inaczej, dotyczyło to modyfikacji ich gier, ale czemu nie by vasco się w grzebanie w Sursie?

Simbax - 20-02-2012, 20:16

Należy przestudiować dokładnie licencje. Może być tam coś w stylu "Wszystko co zostało stworzone przy pomocy Programu lub jego części należy do Valve".
Emxx52 - 20-02-2012, 20:27

A tak konkretnie to pamiętam coś o tym, że silnik fizyczny w nowszych zaworkowych grach to chyba Havok (czy coś takiego), który chyba nie był stworzony przeszło nich. Trzeba sprawdzić...

[ Dodano: 20-02-2012, 20:32 ]
Jakieś dziwne słówka mi wskakują... Sorki, to mój magiczny androidowy słownik :P

Abadon - 21-02-2012, 20:06

Kolejny pomysł:
*podmienienie obiektów i pojazdów na inne (korzystając m.in. z wykonanych już projektów Madmana07)

adiblol - 21-02-2012, 23:29

@up: Masz świadomość tego że kolizje z obiektami są w kodzie gry (w pliku exe)? Jeżeli chcemy zmieniać modele to trzeba będzie też to zmienić w źródle (ciężkie do wykonania) albo przebudować silnik. :mrgreen:
Raptor - 22-02-2012, 19:38

Czyli granice kolizyjne obiektów trzeba zamienić na fizykę? Po czymś takim CoLoBoT będzie więcej procesorował. Mimo to jestem za.
Emxx52 - 22-02-2012, 19:58

Mój kolejny pomysł? Stwórzmy modele robotów z CeeBota Teen w małej skali, dodajmy modele dzieci - i mamy dzieci bawiące się mini-robocikami... :P
woji - 22-02-2012, 22:54

Przydało by się zmodyfikować statek kosmiczny. Wygląda śmiesznie i nieestetycznie.
Madman07 - 22-02-2012, 22:55

Mniej więcej jak adiblol mówi. Użycie bardziej skomplikowanych modeli wymaga równoległego używania mniej skomplikowanych modeli do symulacji fizyki (tudzież tylko zderzeń).

W razie potrzeby mogę wam podrzucić kod, tzw. detektor kolizji linia-trójkąt oraz bardziej zaawansowaną wersję tzn mesh-linia opierający się na współczynnikach Pluckera, czyli jednej z najbardziej efektownych (tzn. najszybszych dla CPU) metod wykrywania kolizji. Swego czasu miałem taką potrzebę napisanie tego do gmoda, Havok nie ze wszystkim dawał sobie radę :)

lukas_j - 23-02-2012, 12:18

woji: Statek kosmiczny brzydko wygląda? Eee tam, bez przesady ale to jak uważasz ;)

@EDIT: Do uzywania kolizji z samym podłożem nie musimy używać silnika fizyki. Takie coś można zrobić najwyżej dla kolizji z innymi obiektami.
Tylko proszę was, zeby sie nie okazało ze ta gra będzie wymagać nie wiem jak zajebistego CPU zeby to obslużyc, wymagać 1GB ramu... A.. i GPU- żeby dalo sie to odpalić na kartach graficznych jakiś starszych - GeFroce 2, GeForce 4 ;)

Simbax - 23-02-2012, 12:27

IMO statek kosmiczny jest śmieszny i powinien wyglądać inaczej.
lukas_j - 23-02-2012, 13:12

To już jak chcesz :) Mnie najbardziej martwi kwestia tego, że niektórzy uważają, że każdy ma komputer dwurdzeniowy, dużo pamięci i dobrą grafikę...

Masz racje, ja np. mam szesciordzeniowy. Czemu mam byc dyskryminowany? //Berserker

A jak powiem inaczej - kazdy ma kompa z Pentium IV :) Jak chodze do ludzi robić koło kompów to to jest najczęściej spotykany procesor. I mają 512MB albo 1GB ram, a karty graficzne np. GeForce 5200... A procek to najczęściej 1.6-2.4GHZ

@EDIT: Jak coś to ja w warsztacie mam możliwość uruchomienia tego na starszych kompach, zeby zobaczyć jak to działa ;) Ja tam mam prawdziwe muzeum - czarno-biały monitor, karty graficzne na ISA, dźwiekowe też miałem ale nie działały... sieciówki na ISA 10Mbps :) Tylko ostatnio coś płyt głowncyh nie mam pod procki poniżej 1000mhz, ale jak bede miał to i na takich moge uruchomić to. Ale mam też kompy z prockami PentiumIV 1.8ghz, 512MB SDRAM, GeForce 2 ;) Albo taki: Pentium IV 2.8GHZ HT, 1GB DDR, zintegrowana grafa intela (lepsza grafa by sie przydala). Także - jak coś moge testować :] Mam też inne procki pentium IV - np. 1.6GHZ z 256 i 512KB Cache L2.

krzys_h - 24-02-2012, 20:23

Dobra. To ja mam pytanie: Jakiej biblioteki sieciowej będziemu używać do
adiblol napisał/a:
* autopobieranie i autorozpakowywanie user leveli (libcurl i libtar?)

jak i do multiplayera. Musi ona być dostępna zarówno na Windowsa i na Linuxa (bo rozumiem, że taki system jest na serwerze adiblola). Proponuję zrobić jeszcze automatyczne aktualizacje ;)

adiblol - 24-02-2012, 23:55

krzys_h napisał/a:
Jakiej biblioteki sieciowej będziemu używać
Już to napisałem:
Cytat:
(libcurl i libtar?)

krzys_h - 25-02-2012, 09:46

adiblol napisał/a:
krzys_h napisał/a:
Jakiej biblioteki sieciowej będziemu używać
Już to napisałem:
Cytat:
(libcurl i libtar?)

Tak, ale libcurl jest tylko do klienta, jak zrobimy serwer? Do pobierania poziomów może być nawet FTP, ale multiplayera na tym nie zrobimy.

adiblol - 25-02-2012, 14:22

User levele będą na zwykłym serwerze http i ftp. Będzie opcja wrzucania jakimś prostym skryptem.

Multiplayer to inna bajka i wymaga innych bibliotek.

Simbax - 25-02-2012, 15:14

Hmm... a co z wsparciem dla modów? To znaczy, jakaś aplikacja pozwalająca wgrywać mody do już skompilowanej gry? Czy po prostu dostępny kod źródłowy i za każdym razem trzeba będzie edytować pliki i kompilować? Nie mam na myśli user leveli tylko jakiś większych modyfikacji typu inne modele, tekstury, dodatkowe możliwości, rozszerzenie interfejsu i tym podobne bzdety.
adiblol - 25-02-2012, 18:47

Simbax napisał/a:
inne modele, tekstury
Da się bez zmieniania exe'ca. Można będzie dodawać do user level'a.


Simbax napisał/a:
rozszerzenie interfejsu
Jeżeli nie zaimplementujemy scripting'u (jak to ja sobie wyobrażałem w CWorld) to będzie wymagało modyfikacji exe. Jeżeli zaimplementujemy (hint: Python) to będzie łatwo nawet dodawać nowe obiekty.
dawid960 - 26-02-2012, 22:51

NPC? zróbcie NPC'ty w takim stylu.
Schocker - 27-02-2012, 20:29

Emxx52 napisał/a:
A tak konkretnie to pamiętam coś o tym, że silnik fizyczny w nowszych zaworkowych grach to chyba Havok (czy coś takiego), który chyba nie był stworzony przeszło nich. Trzeba sprawdzić...


Havok jest płatny, z tego co mi wiadomo. Na stronie silnika nie ma linku do pobrania, jest jedynie opcja Contact sales.
Swoją drogą Havok był też wykorzystany np. w Age of Empires III (<3).

Madman07 - 27-02-2012, 21:35

Havok jest popularny. SIlnik graficzny Source wykorzystuje silnik fizyczny Havok (czyli gry typu Half Life, Portal).
Emxx52 - 27-02-2012, 21:42

Zauważ, że już to napisałem :>
dawid960 - 27-02-2012, 21:42

A texturepacki? :roll:
Emxx52 - 27-02-2012, 21:44

Dawid. Proszę, policz do tylu, ilu umiesz przed napisaniem posta...

Edit:
@down: Błagam, zablokujcie go, bo ją z nim nie wytrzymam! Chyba, że z tego wyrośnie...

dawid960 - 27-02-2012, 22:01

i jeszcze muzykę w tle podczas grania (jak w minecraft)
Madman07 - 27-02-2012, 22:53

Mały request ode mnie - zaimplementowanie:
- mapy normalne
- mapowanie parallax
- mapy specular (odbłyski)

:)

Schocker - 27-02-2012, 23:09

Oo, parallax mapping rzeczywiście byłby niezły. Ogólnie przydałoby się poprawić też odbicia w wodzie IMHO, chyba, że już ktoś o tym wspomniał.
lukas_j - 08-03-2012, 20:30

Najpierw to wg mnie powinnismy sie zająć przeniesieniem tego na opengl i sdl i to w taki sposob, zeby nie mialo to wiekszych wymagan niz obecnie...
Raptor - 08-03-2012, 20:38

lukas_j napisał/a:
Najpierw to wg mnie powinnismy sie zająć przeniesieniem tego na opengl i sdl i to w taki sposob, zeby nie mialo to wiekszych wymagan niz obecnie...

Zdaje się, że przeniesienie tego na lepszy i nowszy DirectX/OpenGL poprawi znacząco wydajność grafiki i dźwięku. Niektóre gry, posiadające te same wymagania lecz nieco lepszą grafikę są tego dobrym przykładem.

lukas_j - 08-03-2012, 21:27

na pewno przeniesiemy to na opengl a nie directx, w koncu dązymy do tego, aby było mozliwe uruchomienie tego pod innymi systemami niż windows :) w koncu naprawdę fajna gra byłąby na linuxa (obok openareny)

@EDIT: mowilem ze jak uda mi sie zdobyc stary płyty głowne pod procki np. 400mhz itp to postestuje colobota jak on dziala na takich :]

Mrocza - 08-03-2012, 21:36

Ja nie chcę burzyć waszych opinii ale według mnie zapaleńcy ze starymi, przedwiekowymi komputerami są jednak w mniejszości. Teraz większość dzieciaków dostaje na komunię nowiuśki sprzęt.
Trzeba uwzględnić grupę docelową. Niektórzy jednak zdecydowanie kierują się głównie grafiką a nie grywalnością.
Chociaż ostatnio gry "retro" są bardzo popularne...

lukas_j - 08-03-2012, 21:57

Hmm, ja o takich starych mowie, ze moge potestować :)

Ale ogolnie chodzi mi o to, ze np. taki komp z prockiem pentium 4 1.8ghz albo 2.4ghz nie ejst taki stary, bo wiele ludzi ma takei komputery jak chodze naprawiac. Normą jest 512mb ramu, karta geforce 4... wiec na takim sprzecie uwazam powinno pójsc bez problemów. Nie przesadzajmy już...


@EDIT:
a do multiplayera nie możemy użyc po prostu socketów? wg mnie najłatwiej robi się to własnie tak..
albo - sdl ma mozliwość obslugi sieci (chyba)

Mrocza - 08-03-2012, 22:14

lukas_j napisał/a:
pod procki np. 400mhz

lukas_j napisał/a:
Nie przesadzajmy już...


To się według mnie wzajemnie wyklucza bo sam przesadzasz.

Berserker - 08-03-2012, 23:26

Mrocza, gra ktorej celem jest nauka programowania nie nadaje sie do grupy 10-15 lat, a wlasnie taki przedzial ma najlepsze kompy sponsorowane przez rodzicow.
Programerus - 08-03-2012, 23:35

Berserker napisał/a:
Mrocza, gra ktorej celem jest nauka programowania nie nadaje sie do grupy 10-15 lat, a wlasnie taki przedzial ma najlepsze kompy sponsorowane przez rodzicow.


Chyba chciałeś napisać "nadaje się". To jest właśnie target. Oczywiście celujemy w tych bardziej inteligentnych, chociaż według mnie ważne jest, aby gra mogła bawić każdego. Czyli tak jak jest w oryginalnym Colobocie.

lukas_j - 08-03-2012, 23:41

No tak, ale zeby wymagania były na tyle rozsądne zeby gra poszła na 8-6letnim kompie (a to są wlasnie procki pentium iv 1.6ghz, 512mb ramu (czasami 256, ale to sie rzadko zdarza) i karty graficzne gf2 - gf4 ;)
adiblol - 09-03-2012, 03:17

Ma działać na moim laptopie. 10letnim. Grafika Mobility Radeon 7000 (?).

A wymagania CPU musimy obniżyć do 7MHz!!!!11111 http://www.winhistory.de/...8mhz_system.gif

lukas_j - 09-03-2012, 08:56

o adiblol, widze ze też znasz ten obrazek :D Hah. Cięzko jednak będzie aż tak obniżyć wymagania...

Oryginalnie gra wymaga procesora 300mhz i 64 mb ramu. Myśle ze jeśli gra podskoczy do 500mhz i max 128mb ramu to nic zlego sie nie stanie ;) Tak samo karta graficzna - obecnie wymagana jest karta z 16 mb pamieci, jesli podskoczy to do 32 to też nic zlego.

ale pamietajcie: są ustawienia graficzne, mozna zmieniac odleglosc rysowania, szczegółowość, jakość itp. Niektore opcje trzeba pododawać w tych ustawieniach to ktoś na starym kompie to odpali, a ktoś z nowszym to pogra sobie na super grafice.

Simbax - 09-03-2012, 14:52

WielkiBrat napisał/a:
aby gra mogła bawić każdego. Czyli tak jak jest w oryginalnym Colobocie.


Ha, ha, ha. Rozbawiłeś mnie do łez. No to wskażcie mi jak wiele osób znacie, którym się spodobał Colobot chociaż tak, żeby grali te dwa dni.
Chcecie popularność? Stwórzcie grę z realistyczną grafiką, w której nie trzeba myśleć. Albo turniejową.
Więc poważnie się zastanówcie, kto jest tym targetem, a jeśli już koniecznie celujecie w grupę wiekową 10-15 lat to będziecie musieli baaardzo dużo zmienić.

adiblol - 09-03-2012, 16:04

Simbax napisał/a:
Więc poważnie się zastanówcie, kto jest tym targetem, a jeśli już koniecznie celujecie w grupę wiekową 10-15 lat to będziecie musieli baaardzo dużo zmienić.
Nie zmieniajmy żeby nie wyszedł nam kolejny MMORPG :D . Za to możemy się pobawić w zrobienie jakichś zagadek dla graczy i easter-egg'ów tak jak SSTV w Portalu (chyba).
Berserker - 09-03-2012, 18:43

Cytat:
hyba chciałeś napisać "nadaje się". To jest właśnie target. Oczywiście celujemy w tych bardziej inteligentnych, chociaż według mnie ważne jest, aby gra mogła bawić każdego.

OK. Wchodzisz sobie do podstawowki do klas 4-6 badz do gimnazjum i oglaszasz cos w stylu "KTO CHCE ZAGRAC W GRE W KTOREJ MOZESZ NAUCZYC SIE PROGRAMOWAC?!" lub cos w tym stylu. Powodzenia.

Emxx52 - 09-03-2012, 19:43

Normalnie byłby 'las rąk', ja też życzę powodzenia...
Simbax - 09-03-2012, 19:55

adiblol napisał/a:
Nie zmieniajmy żeby nie wyszedł nam kolejny MMORPG


Zależy jakie zmiany... Przecież nie chodzi mi o to, żeby zrobić sandboxa, w którym się expi na zabijaniu mrówek. Po prostu Colobot w takiej postaci w jakiej jest teraz prawie nikogo nie przyciągnie, nawet z lepszą grafiką.

Berserker napisał/a:
OK. Wchodzisz sobie do podstawowki do klas 4-6 badz do gimnazjum i oglaszasz cos w stylu "KTO CHCE ZAGRAC W GRE W KTOREJ MOZESZ NAUCZYC SIE PROGRAMOWAC?!" lub cos w tym stylu. Powodzenia.


You made my day :)

Programerus - 09-03-2012, 20:06

Żeby grać w Colobota, nie musisz programować. Ja w zasadzie nigdy nie programowałem przy normalnym przechodzeniu misji i jakoś mi się podoba gra bardzo. Zapominacie, że w tą grę można grać bez programowania i też jest bardzo przyjemnie.
Berserker - 09-03-2012, 21:35

Co zostaje bez programowania? Gra bez zadnej fizyki, z niewielkimi elementami strategii. Z toporna grafika i kompletnie beznadziejnymi odglosami. Ciezko znalezc gre, ktora jest gorsza. Zwlaszcza teraz, 10 lat po jej wydaniu.
Programerus - 09-03-2012, 21:45

Colobot jest grywalny. I co z Ciebie za fan Colobota, jeśli bez programowania ta gra jest dla Ciebie gówniana?
PoxiPol - 09-03-2012, 21:53

Tez na samym poczatku przeszedlem gre nie programujac. Pozniej zrobilem misje treningowe, gdzie trzeba bylo programowac, i wtedy przeszedlem gre robiac tylko to.
Pamietam ten pierwszy raz, na kompeie ktory ojciec naprawial byl Colobot... Wtedy to jeszcze wyobraznia upiekszala grafike, bo zylo sie w surrealismie. Nie przeszedlem misji na ksiezycu, bo krotko mialem komputer, ale pamietam ze probowalem baterie polozyc na te male bolce kolo bazy kosmicznej co tam juz wczesniej byla ; P

Co do tamtej bazy, chcialbym wiecej sposobow na przemieszczanie sie jako kosmonauta. Wiecie, nasz wlasny rover by sie przydal, albo taki pojazd co pod woda mozna spokojnie wjechac.

Schocker - 09-03-2012, 22:04

Berserker napisał/a:
Ciezko znalezc gre, ktora jest gorsza. Zwlaszcza teraz, 10 lat po jej wydaniu.


Surpise, gra sprzed roku jest znacznie gorsza pod wieloma względami. Mówię tu o Mountain Bike Adrenaline. Odsyłam do YouTube, jakoś pojawia się w kilku seriach o najgorszych grach wszechczasów... A COLOBOT jakoś przywołuje miłe wspomnienia.
Sorry za OT. :P

ison - 09-03-2012, 22:05

Moim zdaniem pomysł z jakimiś nowymi sposobami przemieszczania się astronautą jest ciekawy, tylko że wtedy mapy powinny być ~10 razy większe żeby była większa swoboda. Tym samym byłoby więcej zabawy z odkrywania jakichś pozostałości po poprzednich ekspedycjach w ciemnych zakątkach mapy.
adiblol - 09-03-2012, 22:08

ison napisał/a:
mapy powinny być ~10 razy większe żeby była większa swoboda
Nieskończone mapy + generowanie reliefa fraktalem? :)

----

Cytat:
Wtedy to jeszcze wyobraznia upiekszala grafike, bo zylo sie w surrealismie
Nie wiem co brałeś ale chcę to...
PoxiPol - 09-03-2012, 22:36

Ukryte kolonizacje, mozliwosc znalezienia artefaktow? Fajnie by bylo : D W kampanie i tak na pewno nie beda grali w szkolach jak cos, wiec mozemy sie rozkrecic!
Emxx52 - 09-03-2012, 22:42

Jakby co to grafika w Colo nie jest aż taka zła.. Co więcej spotkałem się z grami młodszymi, które są od niego bardziej kanciaste... Colobotowa grafika nie jest mdła, ani nie gryzie w oczy... Jest po prostu zabawnie przyjemna...
Mrocza - 09-03-2012, 22:43

PoxiPol napisał/a:
na kompeie ktory ojciec naprawial byl Colobot...

Co to znaczy? Czy ty użyłeś czasu zaprzeszłego? :shock:

Nie mierzcie na razie zbyt wysoko panowie.
Colobot jeszcze nie działa na systemach uniksowych... A chyba powinien. Ta kampania to odnosi się do COLOBOT 2/Colonization, a my nie mamy nawet CMP.

Emxx52 - 09-03-2012, 22:43

Hmm... Czy ja przypadkiem nie wspominałem już o generowaniu mapy... No, co prawda nie z fraktali...
ison - 09-03-2012, 22:51

adiblol napisał/a:
Nieskończone mapy + generowanie reliefa fraktalem? :) .

ooo tak :D Minecraft z astronautą, gigantycznymi mrówkami i robotami do programowania, brzmi obiecująco.

Ostatnio zaciekawiło mnie ile średnio fps wyciąga colobot na moim lapku, jak na tak starą grę to ~80 fps to nie jest zbyt dobry wynik. Trzeba jednak uważać żeby nie przesadzać z wielkością mapy i zdejmowaniem limitu na roboty, chyba że nowy colobot nie będzie wycelowany w starsze kompy ;)

Berserker - 10-03-2012, 11:41

Cytat:
Colobot jest grywalny. I co z Ciebie za fan Colobota, jeśli bez programowania ta gra jest dla Ciebie gówniana?

Fan realistyczny. Po prostu jestem szczery, ta gra dla mnie bez programowania jest daleko w tyle w porownaniu do innych.

adiblol - 10-03-2012, 14:33

ison napisał/a:
Minecraft z astronautą, gigantycznymi mrówkami i robotami do programowania, brzmi obiecująco.
Nie, bo pozycje będą się wyrażały liczbami wymiernymi a nie całkowitymi. Swoją drogą na forum Minetest (open source klon Minecrafta) napisałem że fajna byłaby możliwość programowania w grze :mrgreen:
PoxiPol - 10-03-2012, 20:16

Nie zgadzam sie co do generowanych map. Ok, moze w jakis sposob, ze poza terenem misji sie zaczyna generowac, i po jakims czasie wracamy do bazy (bo to w koncu mniejsza planeta od Ziemi)
krzys_h - 11-03-2012, 20:32

Generowane mapy mogą być, ale chciałbym zaproponować okrągłe mapy ( żeby się dało przejść dookoła, jak na Ziemi ;) )
lukas_j - 12-03-2012, 19:20

krzys_h - to byłoby bardzo trudne do zrobienia... i zobacz jakie wielkie by musiały być te planety zeby było to realistyczne...
PoxiPol - 12-03-2012, 19:39

Dlaczego ma cos niby byc realistyczne? To jest gra. Popatrz na Saints Row 3. Nie poszli w glupi 'realism' GTA, i tak naprawde wyglada na karykature, ww gry.
I wlasnie gry, ktore sie nie biora na powaznie, sa najlepsze : )

Simbax - 12-03-2012, 19:52

Cytat:
I wlasnie gry, ktore sie nie biora na powaznie, sa najlepsze : )


DOKŁADNIE! Powtórzę słowa, które już kiedyś komuś powiedziałem: rzygać mi się chce tą fotorealistyczną grafiką. Od gier oczekuję oderwania się od nudnej codzienności. Realizm mam w normalnym życiu.

PoxiPol - 12-03-2012, 21:18

Grajac w Colobota, przypomnialem sobi ejak lubie efekt naglego ladowania kosmonauta. Taki czerwono czarny dym leci wtedy z silnika, ale tak to fajnie wyglada : P

Nasi obcy, ni epowinni wygladac na krwiozerczych, a bardziej jak mrowka Mrocze, moze nawet z fajnymi oczami : P

Co byscie powiedzieli, gdyby pojsc w krok Banjo-Tooie? Teraz, budujac research station, tylko nowe rzeczy mozna wynalesc, cala reszte mamy. Wtedy mozna by bylo robic wynalazki na podstawie Os, i Pajakow, i Robakow, bo na naszej drodze beda nowe szkodniki i wrodzy. Nowe roboty wtedy to by byl jakas mala szybka mina, ktora uruchamia tylko pierwszy program, ktory jest wysylany przz innego robota matke : ) Wtedy bysmy juz uczyli uzywac send() i recieve(). To by byl odzieki pajakom. Do tego Roboty, ze skrzydlami dziek iczemu nie musza ladowac,ale baterie szybciej traca. Robot ktory przenosi dla nas inne roboty, powoli, ale moze nosic 4 roboty na raz, i uzywa malo baterii, a tamte 4 roboty nic nie traca. Mozna by bylo tego uzyc gdy juz bedziemy robic wieksze mapy. Radary powinny nam odkrywac teren, aby ne ibylo ze peirwsze co, to dajemy robotowi do pracy by szukal titanium ore.
Prosze, nie zmieniajcie tego ze losowo na planetach nagle sa kulki tytanu. To serio dodaje tego klimatu, i nam upraszcza sprawe ; ) Nie chcemy robotw ktore kopia, i robotow ktore nosza. Nie mam na mysli tych wykrywaczow, gdzie pozniej sie robi drill, czy co tam bylo. To bylo w porzo.

Mrocza - 12-03-2012, 21:21

Widzieliście grafikę w grze Prince of Persia (2008). To jest właśnie przykład gierki o grafice celowo modyfikowanej. Według mnie twórcy trafili z tym w dziesiątkę. Jednak wielu krytyków potępiło grę za grafikę.
Simbax - 12-03-2012, 21:26

Mrocza napisał/a:
Jednak wielu krytyków potępiło grę za grafikę.


Oj, nie tylko... Są źli, bo całkowicie zmienili fabułę i trochę sposób rozgrywki. IMO dobrze twórcy zrobili... Zawsze coś świeżego w branży, a świetnej trylogii nie byłoby sensu kontynuować na siłę...

Mrocza - 12-03-2012, 21:31

Ale przecież kontynuowali wcześniej zamkniętą trylogię wypuszczając Zapomniane Piaski.
Madman07 - 12-03-2012, 21:35

Grafika niezła, taka colobotowa w tym Prince of Persia. Z tego co moje oko widzi to są używane shadery typu DoF, Bloom, Bumpmap, Specmap, i jakiś wyostrzacz. Ciekawie. Gdyby tak nowy Colobot wyglądał to nie dość że grafika świetna to i wpada w klimaty dla młodszych osób. Niestety zaraz zaczną się kłótnie o słabe GPU :(
PoxiPol - 12-03-2012, 21:45

To dodamy mozliwosc wylaczenia niepotrzebnych zabawek. Depth of field mowie nie. Bloom ograniczony.
Popatrzcie na Red Steel 2. Gra na ograniczonej konsoli. Wyolbrzymiony efekt Pronce of Persia, dla tych co niezbyt rozumieja : P

Schocker - 12-03-2012, 22:48

PoxiPol napisał/a:
Bloom ograniczony.


Ale musi być, bardzo przyzwoity efekt, choć racja, łatwo z nim przesadzić. :) Bumpmapping jest równie ciekawą opcją, a zawsze można wypuścić grę z konfiguratorem przy instalacji - coś w stylu:
Kod:
[ ] Grafika wysokiej jakości - dla komputerów sprzed ostatnich X lat, zalecane...
[ ] Grafika średniej jakości - dla....


Edit: Nie zauważyłem ostatniego postu na poprzedniej stronie.
PoxiPol napisał/a:
Co byscie powiedzieli, gdyby pojsc w krok Banjo-Tooie?


Tak, tak! Uwielbiam całą serię Banjo-Kazooie, a Banjo-Tooie to, wbrew pozorom, całkiem rozbudowana gra. Podpisuję się pod tym pomysłem. ^^

PoxiPol - 12-03-2012, 22:56

Mam nadzieje ze wiesz co mam na mysli. To ze wszystkie twoje mozliwosci z toba zostaja, a tylko uczysz sie nowych. Rzecz ktora mnie denerwuje pomiedzy kazdymi pokemonami, zelda, czy Final Fantasy : P
Schocker - 12-03-2012, 23:08

Tak, tak, rozumiem, uwielbiam całą serię przygód Banjo i Kazooie. :)
Największym problemem w COLOBOCIE była... obecność pająków. Mam arachnofobię, wszystkie misje z nimi związane albo zwyczajnie pomijałem, albo, przy przypływie dużej odwagi, przechodziłem z przymrużonymi oczami.

adiblol - 12-03-2012, 23:28

@up: podmień modele na sześciany
PoxiPol - 13-03-2012, 15:13

Uuu, ciekawy pomysl do gry, mozliwosc latwiejszego podmieniania modeli, tekstur, itp : ) Bylo by to przydatne do modowania np : P
lukas_j - 15-03-2012, 12:51

Jakiś program do tego zrobić można by było :)
PoxiPol - 27-03-2012, 12:46

Chcialbym zobaczyc troszku wiecej elementow sandboxa.
Np trekowanie po planetcie, dzieki czemu mozemy sie dowiedziec o historii planety czy cywilizacji. Albo odkryc co jeszcze roboty robily wczesniej na tych planteach, przed problemami. Pomagaly by nam wtedy slady, zniszczona zielenizna na planecie jungli np, czy szczatki i rysunki na scianach. Moglbym sie zajac planowaniem takich miejsc u znalezisk, ale to zalezy od was, czy wam sie pomysl podoba.


// Twój post bardzo ciężko zrozumieć. Mógłbyś nad nim popracować? - Raptor
Tak to jest gdy pisze posty na lekcji : P Do tego na notebooku gdzie na myszke sie dmuchnie i klika w srodku tekstu.

krzys_h - 27-03-2012, 13:37

PoxiPol napisał/a:
[...] mozemy sie dowiedziec czenam nie zrobil, nby peedrun gos wiecej, do sp historia planety czy cywilizacji. Algdzie przeszle roboty bo miejsca byly.

Nic nie zrozumiałem...

Raptor - 27-03-2012, 19:36

O. Teraz jest zrozumiałe. I mnie się nawet Twój pomysł bardzo podoba. Uwielbiałem odkrywać tzw. "użyteczne pozostałości" po poprzedniej ekspedycji i wyobrażać sobie niestworzone historie :-) . Sam już jednak nie wiem czy będziemy robić remake/reboot czy kontynuację CoLoBoT'a? Jakoś nie mogę się zdecydować, jak powinienem się nastawić podczas pisania fabuły i później scenariusza. Może lepiej zająć się najpierw technicznymi sprawami niż wszystko na raz? Przynajmniej się będę mógł skupić na dalszej nauce programowania.

Powered by phpBB modified by Przemo & WRIM © 2003 phpBB Group