Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 
Polski Portal COLOBOTa
COLOBOT Polish Portal

COLOBOT 2 - Organizacja pracy

krzys_h - 24-01-2012, 16:29
Temat postu: Organizacja pracy
Czekamy na kod źródłowy od EPSITECa. W tym czasie możemy zacząć organizować pracę. Mamy już kod od EPSITECa i zezwolenie na open source. Trzeba zająć się organizacją. W tym temacie piszcie, co kto może zrobić. Poniżej lista zadań i osób, które się do nich zgłosiły.
* Programowanie - krzys_h, lukas_j, WielkiBrat, adiblol (jak już będzie wieloplatformowy)
* Tworzenie tekstur - Mrocza, Simbax, (?)
* Modele 3D - (?)
* Audiotracki i inne dźwięki - Emxx52, adiblol (mastering), (?)
* Tworzenie misji - Thorin12, Simbax, a także:
a) Reliefy - Simbax, (?)
b) Teksty w SatCOM - Mrocza, (?)
c) Programy z SatCOM - Mrocza, (?)
d) Ustawienie objektów - (?)
e) Pliki scene - krzys_h, Emxx52, (?)
f) Programy dla Obcych - adiblol (jak już będzie wieloplatformowy), (?)
* Hosting serwera Multiplayer, serwera www, itp. - adiblol, (?)
* Promocja gry - Simbax, (?)
* Praca nad wieloplatformowością - (?)

Mrocza - 24-01-2012, 16:50

Mam rozumieć, że chodzi tu o Colonization. Może najpierw by tak CMP?

Poza tym to wcale nie jest organizacja pracy tylko przydział zajęć. To powinna być jakaś chronologiczna lista rzeczy do zrobienia i odznaczenia. Z odpowiednio wyznaczonym terminem.

Może nawet mógłbym się zająć organizacją. Mogę też spróbować z teksturami mimo, że nie mam w tym zbyt dużego doświadczenia. Mogę się też zająć tekstami z SATCOM w wersji polskiej i angielskiej (tutaj przydał by się Sparcman do korekty albo inna anglojęzyczna osoba).

Tworzenie misji znowu będzie się opierać o reliefy?

[ Dodano: 24-01-2012, 16:54 ]
Programy mogę jeszcze zrobić do SatCOMa. TitaniumCollector się świetnie nadaje.

krzys_h - 24-01-2012, 16:56

Myślałem, że to będzie lista do Colobot 2 / C2 (na zmodyfikowanym dzięki kontaktowi z Epsitec silnikowi), ale jak chcecie może być też do Colonization.

[ Dodano: 24-01-2012, 17:03 ]
A CMP też się zajmiemy.

Mrocza - 24-01-2012, 17:13

To jeszcze będzie C2?

Myślałem, że C2 upadło całkowicie a teraz zostaje już tylko Colonization.

Według mnie nie ma sensu zajmować się dwoma projektami naraz. Albo C2 albo Col.

Chociaż niegłupim pomysłem jest stopniowanie trudności kolejnych zadań. Najpierw zająć się tylko CMP. Jeżeli będziemy mieli działającą wersję i odpowiednią popularność można wzbogacić CMP o kampanię co-op i nowe roboty, elementy (czyli CMP -> C2). Jeżeli ten projekt zostanie ukończony satysfakcjonującym sukcesem można przejść do Colonization.
Zrobienie od razu Col. raczej nie jest możliwe.

[ Dodano: 24-01-2012, 17:16 ]
Reasumując:
1. CMP
2. C2 - - - w postaci dodatku do CMP
3. Colonization
4. Niepewna przyszłość.....

Raptor - 24-01-2012, 17:18

Moim zdaniem powinniśmy zaczekać na to, co tam będzie.

Może warto na rozgrzewkę tylko poprawić starego CoLoBoT'a? Dodać obsługę większych tekstur, reliefów. Powiększyć limit obiektów, dodać obiekty, zaimplementować kilka funkcji z CeeBot'a (właśnie! Nie lepiej byłoby poprosić ich o źródło do innych gier, czyli CeeBot A, Teen, 3, 4, BuzzingCars, BlupiMania 2 - gry są podobne w architekturze więc może się przydać).

[ Dodano: 24-01-2012, 17:21 ]
Spóźniłem się trochę.

krzys_h - 24-01-2012, 17:23

@Raptor: Jestem za.
@Mrocza: A potem to co napisałeś ;)

Simbax - 03-02-2012, 14:50

Tekstury jak się przyłożę to jakieś może zrobię, ale cudów nie oczekujcie. Reliefy to chyba każdy potrafi namalować. Promocja gry... W jakim sensie? Filmik, animacja, spam etc.?

Mogę się bawić w tych rzeczach, które wymieniłem, tylko ktoś musi mówić co zrobić, na kiedy i ew. jak.

Mrocza - 20-02-2012, 13:09

0. Treningi przy modyfikacji Colobota
1. CMP
2. C2 - - - w postaci dodatku do CMP
3. Colonization
4. Niepewna przyszłość.....

krzys_h - 20-02-2012, 14:00

-2. Oczekiwaie na [ewentualny, choć lebiej żeby był] kod colobota
-1. Rozeznanie w kodzie ;)

Abadon - 20-02-2012, 14:07

To może wydzielić temat "Raporty pracy" gdzie będą posty bez zbędnego off-topicu.
adiblol - 20-02-2012, 15:21

Mogę dać serwer do hostingu gry jak i innych spraw (np. oficjalna strona www).

Dysponuję 4 serwerami, w tym 3 z dobrym łączem.

Emxx52 - 20-02-2012, 19:50

Dobra. Myślę, że jako, iż kiedyś była mi proponowana pozycja muzykodawcy :P to teraz mogę się przypomnieć
lukas_j - 20-02-2012, 20:43

JA też moge się czymś zająć. Np. programowanie

Tekstury można robić w gimpie. A modele 3d to nei wiem. Tak na marginesie - jakie polecacie programy do tworzenia modeli 3d?

krzys_h - 20-02-2012, 20:46

@lukas_j Zapisać cię też do tych tekstur?
Modele: 3DS MAX, sami twórcy go używali ;)

lukas_j - 20-02-2012, 21:00

@krzys_h: póki co to nigdzie mnie nie zapisuj, jeszcze to przemyśle.
Przede wszystkim musze przejrzeć kod tego ceebota czy wogole coś tam ogarniam to zawsze moge pomóc przy programowaniu czy coś...

Emxx52 - 20-02-2012, 21:07

Możesz mnie też do 'scene' dopisać...
Programerus - 20-02-2012, 22:55

Możesz mnie dopisać do programowania, ale z malutkim pytajnikiem.

@EDIT: Ok, będę brał udział na pewno, możesz skasować pytajnik.

Thorin12 - 09-03-2012, 15:03

Ja też chciałbym pomóc, i zrobię to tak jak najlepiej bym potrafił, więc prosiłbym o dopisanie mnie, jako Map maker (czy coś w tym guście)
Simbax - 09-03-2012, 15:41

Apropos mógłbym tez coś pomóc w robieniu mapek. Nawet jak nie będzie edytora :<
krzys_h - 09-03-2012, 16:29

Pojawiła się nowa funkcja:
krzys_h napisał/a:
* Praca nad wieloplatformowością

Ktoś chętny? ;)

Programerus - 09-03-2012, 16:36

Będzie trzeba na OpenGL przerobić, ale najpierw trzeba zorganizować to wszystko.
PoxiPol - 09-03-2012, 22:17

Pewno sie zastanawiacie, do czego jest przydatny PoxiPol, skoro juz tak duzo od nas prosi i sie wklada? Haha!
Przepraszam, ale w wiekszosci jestem tutaj by sie wlasnie poduczyc game designu. Bede sie bawil modelami 3D, mam zawsze glowe pelna pomyslow co do rozwiazywania problemow, wyszukiwania problemow, jak i koncept artow, ale w wiekszosci jestem w tym dosc nowy. Jedyne co wam moge dac na full, to moje doswiadczenie w robieniu malych gierek, no i granie na gitarze klasycznej ; )
No i jezyk angielski, oczywiscie. Niemiecki tez czesciowo.

lukas_j - 12-03-2012, 20:15

dzieki za zapisanie do programowania ;) możesz mnie też zapsiać do robienia misji, ustawianie obiektów, scene

A do tworzenia misji przydatny bedzie edytor (np. ten adiblola).


EDIT: a na czym miałaby polegać ta " Praca nad wieloplatformowością "? To jest w sumie programowanie, ale jednak jest z tym troszke roboty a musze przyznać ze doswiadczenie z opengl mam bardzo małe(a własnie chcialbym je nabyć, a mam świetną okazje jak widze), więc nie wiem czy coś tu zdziałam. Musiałbym przeanalizować ten kod i stwierdzić czy dałbym rade. Także na razie nie zapisuj mnie.

PoxiPol - 12-03-2012, 21:10

A wlasnie, ni dodalem ze mam doswiadczenie w Level Designie, u Techlanda. Wiec no.
Simbax - 12-03-2012, 21:15

PoxiPol napisał/a:
A wlasnie, ni dodalem ze mam doswiadczenie w Level Designie, u Techlanda.


Z tego kursu co teraz trwa? Ech, musiałem sobie podarować, bo edytor do silnika mi tnie i to nieźle :( Ale teoria się na pewno przyda.

Schocker - 12-03-2012, 23:14

Jeśli mogę się doczepić: chętnie się wezmę za aspekty pisemne - teksty w SatCOM, odprawy, czy jak to będziemy zwać. W przyszłości, gdy z projektu zacznie się rodzić coś godnego uwagi, bardzo chętnie wezmę się za internacjonalizację i ogólny PR, ale to daleko posunięte przypuszczenia. Ktoś w końcu będzie musiał przełożyć naszą ciężką pracę na inne języki, głównie angielski, a ja w tym mam dość spore doświadczenie (ponad roczny staż jako tłumacz na MyBB PL, przetłumaczyłem dość dużą aplikację na Androida, ogólne osiągnięcia w konkursach, etc.).
Abadon - 14-03-2012, 23:07

Zapisuję się do tworzenia misji. Swego czasu moja współpraca m.in. z lukasem_j i Schockerem była owocna w projekcie C2.
Sovijet - 17-03-2012, 14:23

Możesz dopisać do tekstów w SatCOM i tekstów. Jak oczywiście Ci to odpowiada :)
PoxiPol - 27-03-2012, 12:31

Jeszcze niedawno na forum wlasnie rozmawiano o pracy itp, a teraz widze forum podtrzymuja jakies glupie gry.
Ci co sie zglaszaja, pracujecie jakos? Wiadomo, na razie zadan nie ma, ale jakis concept art, cos co by ruszylo nas wszyskich do pracy. Ja tutaj nad muzyka sie bawie i tymi odglosami, i je wam podaje. Tlumacze tez, jak prosicie, i pomagam w innych rzeczach.

Raptor - 27-03-2012, 13:30

Jeszcze chwile taki stan pewnie potrwa. Ja wiem, że zacznę być bardziej aktywny po maturze. W wakacje najprawdopodobniej się wszystko rozrusza :-? .
Simbax - 27-03-2012, 14:07

Nie wiem co miałbym zrobić. Na razie się za tworzenie leveli przecież nie ma co brać, skoro prawdopodobnie ich tworzenie będzie inaczej wyglądać po modyfikacjach. Czekam raczej aż dostaniemy jakieś zadania do wykonania.

Raptor napisał/a:
Jeszcze chwile taki stan pewnie potrwa. Ja wiem, że zacznę być bardziej aktywny po maturze. W wakacje najprawdopodobniej się wszystko rozrusza :-? .


Tak jak rok/dwa lata temu? :>

PoxiPol - 27-03-2012, 15:08

Simbax, to wyjmij olowek i rysuj sobie te levele. Co z tego ze moga nie zostac uzyte. Cwiczysz kretywnosc i powiekszysz jakosc twoich nastepnych pomyslow.
Abadon - 27-03-2012, 19:05

Odnośnie ćwiczenia kreatywności. Swego czasu popularna była "Szalona fabuła". Chyba wszyscy o niej zapomnieli, choć ta zabawa forumowa była bardzo przednia.
Emxx52 - 27-03-2012, 19:21

Nie no nie zapomnieli... Tylko przestali pisać, może z powodu, że "co by tu wymyślić", albo nowsi użytkownicy tematu jeszcze nie widzieli. Ja tam jakoś nie myślę o Szalonej Fabule...

Powered by phpBB modified by Przemo & WRIM © 2003 phpBB Group