Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 
Polski Portal COLOBOTa
COLOBOT Polish Portal

Gry komputerowe - Terraria

Mrocza - 05-10-2011, 17:48
Temat postu: Terraria
http://gamedrugs.pl/terraria-recenzja

Myślę że to dobry punkt wyjścia dla dalszej dyskusji.

DemoLisH - 07-10-2011, 17:14

gralem w to, minecraft zdecydowanie lepszy, a to jest tylko jego kopia w 2d w dodatku latwa do shackowania w trybie multiplayer
Wronq - 07-10-2011, 17:31

Tak, pamiętam jak z kolegą robiłem coś takiego: wrzucałem rzeczy do skrzynki, skrzynkę miałem cały czas otwartą, hamachi off (lub kabelek od neta) i przerzucam ze skrzynki do ekwipunku. Odłączam się od serwera, podłączami i rzeczy są i w ekwipunku i w skrzynce. Dobry sposób na kopiowanie rzadkich itemków, jakiś hellbarów i innych. :P
Bardzo podoba mi się pomysł tylu czarów i przedmiotów, taki rpgowy element - bardzo fajny.

Simbax - 07-10-2011, 20:19

Wronq napisał/a:
Bardzo podoba mi się pomysł tylu czarów i przedmiotów, taki rpgowy element - bardzo fajny.


Który zostanie bezczelnie skopiowany przez Notcha :mrgreen: Z tego co mi znajomi mówią.

Thorin12 - 07-10-2011, 22:20

Cytat:
Który zostanie bezczelnie skopiowany przez Notcha :mrgreen: Z tego co mi znajomi mówią.


<przegląda wikipedię>

Cytat:
Terraria – gra komputerowa będąca połączeniem przygodowej gry akcji i RPG, wydana przez niezależne studio Re-Logic 16 maja 2011 roku na platformę Microsoft Windows.


Cytat:
Minecraft – sandboksowa gra komputerowa napisana w języku Java pierwotnie przez Markusa Perssona, a następnie rozwijana przej firmę Mojang. Inspiracją dla autora gry były gry Infiniminer, Dwarf Fortress oraz Dungeon Keeper. Pierwsza wersja gry została wydana 17 maja 2009, natomiast wersja beta 20 grudnia 2010.


Tak więc drogi Simbax'ie twoi znajomi wciskają ci kit, Notch pierwszy wpadł na pomysł tego typu gry, a że Adventure Update wyszedł dopiero niedawno, nie oznacza to, że został on "bezczelnie" skopiowany...

Mrocza - 07-10-2011, 22:52

Ale z drugiej strony nie można tego wykluczyć.

A tak w ogóle to wszystko zaczęło się od Infiminera

Kiedy Minecraft zyskał popularność, tematem zainteresowało się studio Re-logic

Teraz Majnkraft zostaje w tyle.

Berserker - 08-10-2011, 00:12

Rozumiem, ze czytanie ze zrozumieniem jest wam obce. Simbax napisal wyraznie, ze chodzi o czary i przedmioty typowe dla rpg, a wy odnosicie to do calosci produkcji.
Mrocza - 08-10-2011, 07:35

Tego wszystkiego jert bardzo dużo. A na dodatek w grudniu wychodzi rozszerzenie 1.1
Niestety twórcy niewiele ujawniają ale wiem, że mają poprawić oświetlenie dodać nowe zbroje i bronie, gdzieś widziałem, że mają być smoki.

Kiedy wychodzi Adventure Update?

Simbax - 08-10-2011, 10:45

"Adventure Update'y" to nadrabianie zaległości Minecrafta. Nie są ślepi, przecież widzą jak Terraria zdobywa popularność, "klony" Minecrafta mają nowe rzeczy, które już dawno temu powinny się pojawić. Swoją drogą jak tak dalej pójdzie to niedługo powstanie jakiś nowy gatunek gier...
Wronq - 08-10-2011, 12:05

Hmm... Wydaje mi się, że dodanie czarów do Majncrafta nie koniecznie by go polepszyło. Ja osobiście nie grałem w żadną grę z widokiem z pierwszej osoby, w której by się czarowało. Poza tym Majncraft straciłby wtedy troszkę swojej magii, myślę. No nie wiem.
(Chyba, że użytkownik miałby do wyboru czy chce dany element mieć w swojej rozgrywce, czy nie, wtedy jest ok).
Mówicie o "ściąganiu". Przecież to ma miejsce wszędzie. Raczej wątpię, że jakaś gra ma patent na cośtam. Weźmy np. bardzo popularne ostatnio wszystkie mobileOsy iOs, Android i Windows. Mimo, iż żywię niechęć do iOsa i uwielbiam Androida wiem, że większość rzeczy jest podebrana właśnie z iOsa. Wynika to albo z przyzwyczajenia ludzi do danego rozwiązania, z dosyć wąskiego zakresu możliwości rozwiązań danego problemu i pewnie czasami z lenistwa lub braku kreatywności.
A ten gatunek gier nie nazywa się przypadkiem Sandbox?

DemoLisH - 08-10-2011, 12:14

a ja nadal nie rozumiem jak oryginał może być kopią jego kopii??
Simbax - 08-10-2011, 12:23

Wronq napisał/a:
A ten gatunek gier nie nazywa się przypadkiem Sandbox?

Sandbox to rodzaj liniowości (gra może być liniowa, nieliniowa lub sandboxowa). Ludzie często uważają tę nazwę za gatunek, ale tak nie jest.

Berserker - 08-10-2011, 14:18

Czary w Minecrafcie ja widze tylko w ten sposob: gemy (przykladowo), ktore mozna by tworzyc z roznych skal dajacych rozne wlasciwosci (np 3 diamenty, lub 2 diamenty i 1 sztabka). Kazdy taki element odpowiadalby za jakas magiczna wlasciwosc (np. diament tworzylby wode), im wiecej elementow jednego rodzaju tym silniejsza ta wlasciwosc i wiekszy efekt. Nastepnie to by sie wsadzalo na patyk, tworzac rozdzke. Taka rozdzka mialaby x uzyc, po czym by sie rozpadzala na nieaktywny gem (ktory trzeba jakos aktywowac) i spowrotem na patyk. W ten sposob magia pasowalaby do sandboxowosci minecrafta.
Thorin12 - 08-10-2011, 16:52

Jak na razie czarowanie w MC wygląda w ten sposób:

Nabijamy poziom i budujemy "Enchantment table", wybieramy item, na jaki chcemy rzucić urok i wtedy mamy do wyboru 3 opcje (każda opcja kosztuje ileś tam poziomów)


Na razie nie wiem co dają te Enchanty, oprócz tego, ze dzięki nim itemki się tak ładnie świecą, ale w końcu do tego dojdę ;)

Apus - 08-10-2011, 18:52

@up Są jeszcze miksturki.
Mrocza - 08-10-2011, 21:57

W terrarii crafting jest znacznie prostrzy. Ten w Minecrafcie wydaje mi się nieco przekombinowany.
Berserker - 08-10-2011, 22:28

Akurat crafting w minecrafcie mi sie bardziej podoba, denerwuje mnie fizyka cieczy i dropy w mobow oraz wielkosc zyl mineralow (powinny byc wieksze :> )
Mrocza - 09-10-2011, 09:45

Fizyka cieczy w Terrarii też nie zachwyca. Ciecze można przenosić wiaderkiem, do jego wypełnienia wystarczy połowa bloku a daje ono zawsze pełny blok. Można w ten sposób tworzyć nieskończoną ilość wody lub lawy.
Apus - 09-10-2011, 09:58

Berserker napisał/a:
Akurat crafting w minecrafcie mi sie bardziej podoba, denerwuje mnie fizyka cieczy i dropy w mobow oraz wielkosc zyl mineralow (powinny byc wieksze :> )

Fizyka cieczy to akurat coś charakterystycznego w Minecraft, poza tym bardziej realistyczna uniemożliwiałaby budowanie grinderów. A co do minerałów, to się zgadzam. :D

Simbax - 09-10-2011, 10:33

Powinno być tak, że w jakimś tam regionie jest duże skupisko surowców. Wtedy można by oddzielić kopalnie żelaza od węgla np. Ale to temat o Terrarii nie o mc.
Apus - 09-10-2011, 18:04

@up Tytuł tematu to
Cytat:
Terraria
starcie z Minecraft'em

więc o MC też. :P

Simbax - 09-10-2011, 19:50

Aha, nie zauważyłem :P
Mrocza - 09-10-2011, 22:22

Szczerze mówiąc temat wyłącznie o terrarii nie cieszyłby się zbyt wielką popularnością więc dodałem "starcie z Minecraftem". Te gry są bardzo często zestawione.

A tak w ogóle to graliście w Terrarie?

Simbax - 09-10-2011, 22:32

Tak. Chociaż tylko "chwilę", w sensie że mnie nie wciągnęła na tyle żebym doszedł do jakiegoś piekła czy coś takiego.
Berserker - 09-10-2011, 23:36

Nie
Mrocza - 10-10-2011, 09:26

Piekło jest fajne. Kiedyś zbudowałem sobie w nim domek.

Mam problem. Do uruchomienia terrarii potrzebny jest net framework. Czy da się go zainstalować na komputerze bez dostępu do internetu? Mam instalkę ale gdy ją włączam próbuje się połączyć i pobrać jakieś dane.

Raptor - 10-10-2011, 16:00

Wersje Microsoft .NET Framework 1.1 i 2.0 da się na pewno zainstalować bez połączenia z Internetem. Z 3.0 i w górę kiedyś się dało, ale Microsoft zamienił instalatory na takie, które potrzebują połączenia, by "sprawdzić" w poszukiwaniu zaktualizowanych bibliotek. Trzeba solidnie poszukać, aby znaleźć instalator samodzielny, bo na pewno był.

[ Dodano: 10-10-2011, 16:22 ]
MROCZA napisał/a:
Piekło jest fajne...

Ale to brzmi :-| ...

[ Dodano: 10-10-2011, 18:01 ]
http://www.dobreprogramy....dows,11516.html
http://www.dobreprogramy....dows,11657.html

...Jakby co...

Mrocza - 11-10-2011, 21:25

Niestety Terraria wymaga wersji 4.0

Największa możliwa mapa liczy 20 160 000 bloków. Jak to wygląda w przypadku MC?

Wronq - 11-10-2011, 21:49

Jeżeli część całkowita doubla jest 32 bitowa to może przechować wartości od -2 147 483 647 do 2 147 483 647, czyli największa mapa może mieć pewnie 4 294 967 294 * 4 294 967 294 * 128 a to daje jakieś 2 361 183 239 235 799 351 808 bloków.
Ale to są tylko moje spekulacje - nie wiem, czy koordynaty nie są ograniczone w inny sposób. Poza tym pewnie wcześniej braknie Ci HDD (zakładając, że jeden blok to 1 bajt to to i tak jest 2 361 Giga Giga bajtów :D )

Thorin12 - 11-10-2011, 22:52

Przed 1.8 koniec mapki w MC wyglądał tak: > http://www.minecraftwiki.net/wiki/Far_Lands <
Mrocza - 12-10-2011, 07:07

Czyli teraz mapa nie ma końca?

W terrari bloki są mniejsze. Gracz ma dwa bloki szerokości i trzy wysokości. Jeden blok ma wymiary 60cm x 60cm

Największa mapa ma 1462.32m wysokości i 5117.28m szerokości czyli 7 483 100.89 m^2


Powered by phpBB modified by Przemo & WRIM © 2003 phpBB Group