Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 
Polski Portal COLOBOTa
COLOBOT Polish Portal

Colonization - Mapy

Madman07 - 16-09-2011, 00:08
Temat postu: Mapy
Pobawiłem się dzisiaj z mapowaniem nieco. Nie podoba mi się to. W każdym razie nie widzą mi się mapy w formacie irr zrobione z irrEdit. Heighmapa daje schodki, z obsługi świateł jest tylko zwykłe światło, ogólnie bieda. Jutro porobię testy w 3ds maxie i zobacze, co tam dam radę wykminić. O ile dobrze pamiętam, jest możliwość aby mapy były w formacie 3ds tak?
krzys_h - 16-09-2011, 07:26

Tak. Trzeba się jakoś umówić, w jaki sposób będą przechowyane mapy. Ja proponuję archiwum ZIP (ewentualnie ze zmienionym rozszerzeniem) w którym będą:
- podłoże - format 3DS
- skrypt mapy - format nieznany (zobaczymy co mi się uda wykombinować)
- tekstury terenu itd.
- dodatkowe obiekty (nowość!) - Dodatkowe obiekty nieistniejące nigdzie indziej w grze (tylko user levele) - format: Folder objects z podfolderami models/, textures/ i script/ (oskryptowanie nowych obiektów)
- Inne, jeszcze do wymyślenia

Madman07 - 16-09-2011, 11:58

Albo po prostu powrzucać je logicznie do maps/ a materiały do materials/ i po kłopocie. Btw właśnie sobie przypomniałem, że irrlicht chyba obsługuje też *.bsp? Jak tak to zaraz wezmę hammera i sklece jakąś mapkę.
Wronq - 16-09-2011, 13:05

Ostatnio myślałem nad takim abstrakcyjnym pomysłem (który na pewno wpiszę w to, nad czym sam pracuję). Polega on na tym, że każda mapka reprezentowana jest przez dllkę - zadanie samej gry polega na odpowiednim wczytaniu tej dllki i połączeniu jej z innymi elementami gry (np. z obsługą robotów itd.). Dllka natomiast miałaby udostępniony pewien interfejs (swego rodzaju API) i po jej stronie leżałoby wczytywanie map, celi gry, obsługa zdarzeń charakterystycznych dla tego poziomu i tak dalej.
Dobre jest w tym to, że jeżeli to dobrze zaprojektować i potem udokumentować można bardzo szybciutko i łatwiutko dorabiać nowe (user)levele.

adiblol - 16-09-2011, 14:34

@up: tak tak, a user levele ściągane z forum miałyby trojana gratis. :>
Wronq - 16-09-2011, 14:41

No to brak możliwości user leveli, albo specjalna dllka ładująca user levele - żadne problem.
Od strony programisty wg mnie bardzo przyjemne rozwiązanie - pozwala łatwiej "podzielić" pracę na pewne części.

adiblol - 16-09-2011, 15:24

Levele mogą być w pliku który nie zawiera kodu maszynowego. Wystarczy wykorzystać XML albo YAML do zapisu położeń obiektów, mapy etc.
Wronq - 16-09-2011, 15:31

Można, oczywiście, ale po pierwsze wymaga to odpowiedniego parsera, a po drugie to ma pewne ograniczenia - dllka żadnych (poza sprzętowymi chyba)
Madman07 - 16-09-2011, 16:27

A ja bym został przy pliczkach bsp (o ile dobrze wyjdą).
adiblol - 17-09-2011, 12:00

A lista botów etc. w pliku YAML.
Madman07 - 18-09-2011, 19:58

Jak narazie wrzuciłem na svn najprostszą na świecie mapę w pliku 3ds (testowane na programie PerPixelLighting). Nie wiem jak to będzie z teksturami na niem, możliwe że trzeba poprawić ścieżki bądź porobić coś w kodzie. Dałem też fix na textury obiektów.

Powered by phpBB modified by Przemo & WRIM © 2003 phpBB Group