Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 
Polski Portal COLOBOTa
COLOBOT Polish Portal

COLOBOT 2 - Remake Colobota

DemoLisH - 14-07-2011, 13:13
Temat postu: Remake Colobota
biorę się od dzisiaj za dekompilację colobota linijka po linijce tych kilku tysięcy nie wiem co z tego będzie oby mi się nie odechciało :D

[ Dodano: 14-07-2011, 13:14 ]
aaa i postaram się żeby projekt był Open Source :D

Madman07 - 14-07-2011, 13:34

Czy się opłaca? Wydaje się, że lepiej było by zagospodarować Twoją więdzę przy projekcie Colonization.
DemoLisH - 14-07-2011, 13:36

przykładowo tak wygląda funkcja WinMain w Colobocie:

Cytat:
int __stdcall WinMain(HINSTANCE hInstance, HINSTANCE hPrevInstance, LPSTR lpCmdLine, int nShowCmd)
{
int result; // eax@2
int v5; // ST10_4@5
char v6; // [sp+Ch] [bp-408h]@1
int v7; // [sp+3A0h] [bp-74h]@1
const CHAR Text; // [sp+3A4h] [bp-70h]@2
int v9; // [sp+410h] [bp-4h]@1

sub_4336FB(&v6);
v9 = 0;
v7 = sub_433C4B(lpCmdLine);
if ( v7 )
{
sub_4D3E5F(3, v7, &Text);
MessageBoxA(0, &Text, "COLOBOT", 0x10u);
v9 = -1;
sub_4339E9(&v6);
result = 0;
}
else
{
if ( sub_433F58(hInstance, (int)lpCmdLine) >= 0 )
{
v5 = sub_43464D(&v6);
v9 = -1;
sub_4339E9(&v6);
result = v5;
}
else
{
v9 = -1;
sub_4339E9(&v6);
result = 0;
}
}
return result;
}

Simbax - 14-07-2011, 14:08

Powodzenia (przyda ci się) :P
adiblol - 14-07-2011, 22:09

Taki projekt raczej nie będzie open source gdyż prawa do kodu ma Epsitec. Poza tym istnieją automatyczne dekompilatory (korzystasz z jakiegoś?).



//Prawnik adiblol czuwa :D - Abadon

DemoLisH - 15-07-2011, 17:16

używam dekompilatora HexRays
oczywiście, że Open Source jest możliwe popatrz na to: http://www.assembla.com/code/bb7/subversion/nodes

właśnie ten projekt mnie zainspirował :D

tylko nie wiem czy starczy mi umiejętności :P
trzeba poprzywracać nazwy zmiennych, funkcji, odtworzyć klasy itp, nie jest to takie łatwe, kilka już mi się udało ;p

adiblol - 15-07-2011, 18:14

DemoLisH napisał/a:
http://www.assembla.com/code/bb7/subversion/nodes
Taki projekt jest raczej nielegalny. No ale prawo autorskie jest głupie więc kto by się przejmował ;)
Madman07 - 15-07-2011, 19:47

Nie żebym zniechęcał, ale czy warto, szczególe jeżeli ten silnik nie obsługuje całej masy nowych zaawansowanych efektów graficznych?
Simbax - 15-07-2011, 19:53

Przynajmniej coś robi :roll: A kod źródłowy Colobota zawsze może się przydać, można go później przepisać na Linuksa, dodać nowe rzeczy, napisać funkcje takie jak w Ceebot no i odświeżyć grafikę, co oznacza więcej fanów i większa popularność :mrgreen: Same zalety :)
DemoLisH - 15-07-2011, 20:08

@Madmax
Jeśli grasz tylko dla grafiki to pozdro... to już lepiej wyjrzeć przez okno. Poza tym po zdekompilowaniu możesz dodawać różne rzeczy jak np. "efekty", bo po co bym się męczył z dekompilacją, jeśli miałoby to nic nie dać?

ps. Po zdekompilowaniu Colobota będzie łatwiej napisać multiplayera

krzys_h - 17-07-2011, 13:35

O, widzę, że wziąłeś się za coś co jakiś czas temu chciałem zrobić, ale mi się znudziło. Jednak udało mi się odtworzyć część struktury obiektu, potem wrzucę, może się przyda
DemoLisH - 21-07-2011, 21:02

Ściągajcie załącznik :D

jest to pierwsza dekompilacja colobota ;p

Apus - 22-07-2011, 09:20

@up Jak to otworzyć? Czy rozszerzenie pliku .c oznacza że to kod programu w języku programowania C?
Simbax - 22-07-2011, 11:39

To można otworzyć normalnie w edytorze tekstu typu Notepad++ albo za pomocą jakiegoś IDE np. Visual C++.
DemoLisH - 22-07-2011, 14:40

tak jak wyżej najlepiej otworzyć to w Visual C++ wtedy łatwo da się z tego zrobić projekt,
lecz nie ma tu odtworzonych struktur, klas, nazw funkcji, zmiennych itp.

Apus - 23-07-2011, 11:12

To jest naprawdę duże!! Q_Q To jest cały kod Colobota?
Simbax - 23-07-2011, 13:18

Apus napisał/a:
To jest naprawdę duże!!


Spodziewałeś się dwóch linijek kodu "Hello world!"? :mrgreen:

Rus - 04-09-2011, 17:50

Sorry i'm not understand on Polish. Only Russian and simple English.
Maybe change Space Ship to Shuttle in new version?
And i'm think Unity3D is good engine for fun remake game. It's easy and it support many platforms as: Win, MacOS, Wii and other? and Unity3D free (a free version with restrictions).

Madman07 - 04-09-2011, 18:56

Unity is free as long as you are not planning to sell the game. Otherwise you have to pay :(
Rus - 04-09-2011, 22:15

Madman07 where i can download youre 3D models for Colobot?
Car for example. With what program you made them?

Madman07 - 04-09-2011, 23:44

Well, they are not for public use yet, but i guess i could upload them somewhere, or send you via mail. All models are made in 3ds max 2011.
Rus - 05-09-2011, 21:14


Rus - 09-09-2011, 11:50

Sky is repeated texture on sphere.

Who can help, how convert *.mod to *.obj ? What soft use?

adiblol - 09-09-2011, 15:24

pls continue posting here: http://www.colobot.cba.pl/forum/index.php?c=24

Powered by phpBB modified by Przemo & WRIM © 2003 phpBB Group